Chyba ECU P1500

Máte problém či závadu a potřebujete poradit? Pak jste ve správné sekci...

Moderátor: Arci

Odpovědět
LH
Příspěvky: 53
Registrován: 10 kvě 2008, 16:37

Chyba ECU P1500

Příspěvek od LH »

Mám takový problém, vždy když vyjedu se studenou Corsou C (motor Z12XE 1.2 16V) tak se mi po chvíli ( cca po 100metrech )rozsvítí kontrolka chyby ECU. Když ta kontrolka svítí a chcípnu motor tak ještě chvíli točí větrák na chladiči, přestože je Corsa ještě úplně studená. Kontrolka ECU zhasne, až když se motor ohřeje. Znovu se pak rozsvítí až při další jízdě se studeným motorem (s teplým ne). Měl jsem za to , že je něco se snímačem teploty motoru (soudě podle toho chování co jsem popsal výše, ale při připojení na diagnostiku to hlásí chybu P1500 nepopsaná chyba, podle tabulky co jsem našel na netu je to : P1500 Electronic Throttle Control Motor Failure C-09 , pak jsem ještě zkusill pro ověření odpojit čidlo teploty motoru a to byla chyba P0115 Engine Coolant Temperature Circuit to odpovídá tomu co je v té tabulce z netu, takže ta chyba P1500 bude zřejmě opravdu Electronic Throttle Control Motor Failure C-09 (volně přeloženo: elektronický plyn řízení motoru chyba C-09). Vůbec netuším co tahle chyba znamená a co by bylo potřeba vyměnit, nebo zkontrolovat? Můžete mi s tím někdo poradit?
Myslím, že kdyby byl špatný snímač plynového pedálu, tak by na to snad neměla vliv teplota motoru a netočilo by to i za studeného motoru ventilátorem na chladiči, nebo jo?
Uživatelský avatar
NoX
Příspěvky: 707
Registrován: 31 kvě 2008, 11:31

Příspěvek od NoX »

electronic throttle control unit je servomotorek co ovlada skrtici klapku. u corsy C totiz uz neni mechanicky plyn,ale je tam prave elektronicky.
najdes ho na sani, vede do nej konektor :-)
LH
Příspěvky: 53
Registrován: 10 kvě 2008, 16:37

Příspěvek od LH »

Nox

OK, díky, zkusím tam juknout vyčistit a uvidíme...
Uživatelský avatar
NoX
Příspěvky: 707
Registrován: 31 kvě 2008, 11:31

Příspěvek od NoX »

co sem nasel, tak problem muze byt bud v kabelech - poskozene, pretrzene, spatna izolace, nebo taky vlhkost v konektoru. dalsi vec co muzes udelat je, ze zkusis motylka co je v sani, jestli se otvira a zavira lehce, nemel by tam mit nejaky velky odpor. a kdyz tohle vsecko bude ok, tak je pravdepodobne KO ten servomodul plynu
LH
Příspěvky: 53
Registrován: 10 kvě 2008, 16:37

Příspěvek od LH »

Tak jsem sundal sání a málem jsem upadl do mdlob, všude hustá bílá kaše, tak jsem to očistil a kouknul pod víčko plnění oleje a taky hustá bílá kaše, kouknu na měrku oleje a oleje ví než jsem tam dal, kouknu na nádobku chladící kapaliny a ona prazdná, takže nejspíš těsnění pod hlavou KO, nebo může voda do oleje i jinudy?
Uživatelský avatar
NoX
Příspěvky: 707
Registrován: 31 kvě 2008, 11:31

Příspěvek od NoX »

no, takze to vypada na tesneni pod hlavou, podle toho co pises. a proto se asi blbe otvirala ta klapka. pokud to mas opravdu v celym motoru, tak te ceka cisteni, coz neni zadna prdel, musi se to cely rozdelat a od te kase vycistit.

a pak srovnat hlavu, novy tesneni, a slozit.
LH
Příspěvky: 53
Registrován: 10 kvě 2008, 16:37

Příspěvek od LH »

Celkem by mi to ani tak nevadilo, kdybych kvůli tomu nemusel vyndavat motor ven, ale když tak na to koukám, tak kvůli rozvodům asi bude muset motor ven, že?
Uživatelský avatar
NoX
Příspěvky: 707
Registrován: 31 kvě 2008, 11:31

Příspěvek od NoX »

nebude. rozvody se daji bezne sundat na aute, a hlavy sundat taky.
vypada to tak, ze se motor vyvesi ze zavesu, sunda se plochej remen, vyfukovy svody, saci svody, odpoji elektrika
pak se sunda kryt rozvodu, sunda se rozvodak, a pak uz jen srouby hlavy, a hura ven.

a skladani je proces opacny :-)
LH
Příspěvky: 53
Registrován: 10 kvě 2008, 16:37

Příspěvek od LH »

OK, díky za info, koukal jsem na to jen zběžně a zdálo se mi , že na sundání víka rozvodů bude málo místa, ale když to jde, tak se do toho pustím. 8) Teď už se jen modlím , aby nebyla prasklá hlava, ale není to diesel, tak snad bude OK.. :lol:
Uživatelský avatar
NoX
Příspěvky: 707
Registrován: 31 kvě 2008, 11:31

Příspěvek od NoX »

odkud si? kdybys byl z brna/okoli, tak ti muzu pomoct to sundat
LH
Příspěvky: 53
Registrován: 10 kvě 2008, 16:37

Příspěvek od LH »

Jsem z Letohradu, takže trošku z ruky, ale myslím , že to zvládnu (naposledy jsem sice sundaval hlavu na Favoritovi, ale ono je to vlastně stejný, jen těch serepetiček kolem je víc). Kdybych někde narazil, tak bych si dovolil požádat o radu :oops:
LH
Příspěvky: 53
Registrován: 10 kvě 2008, 16:37

Příspěvek od LH »

Ještě bych potřeboval vědět jakej je závit na šroubu co drží řemenici na klikovce (normální pravej, nebo levej)? U minulýho auta byla matice s levým závitem a bylo to vidět , že je tam opačnej závit, tady je šroub, tak to není poznat jakej tam maj závit.
Odpovědět