Spousta lidiček mi psalo, ať udělám návod jak leštit... tak tady to máte (podotýkám, že nejsem profík, pokud budou chtít přispět do tématu i profíci jako Dudu , atd. budu jen rád).
Vždy záleží na povrchu materiálu, který chcete leštit. Proto aby jste mohli leštit, musí být úplně hladký. Tzn. nejdřív se musí sundat lak, a zbrousit povrch do úplného hladka. Pokud sundaváte z kovu lak - doporučuju nejdříve chemicky - ODSTRAŇOVAČEM STARÝCH NÁTĚRŮ. A po té můžeme brousit - hrubost papíru dle potřeby... ale aby jste končili na hrubosti 1200 - 2000.
A nyní se dostáváme k samotnému broušení.. nejlepší je, pokud vlastníte stacionární leštičku (3KW) - pokud ji nevlastníte, můžete to řešit jako já vrtačkou (používejte nějakou lepší - ty levnější noname na tom spálíte - vlastní zkušenost). Co se týče kotoučů - použil jsem vlnovej z OBI, ale pak jsem zjistil, že nej jsou prostě hadrové - já jsem koupil použité od jednoho pána z Říčan - byl velmi ochotnej i dal rady ;o) 17cm v průměru - 50 Kč/ks (
http://www.aukro.cz/item385306406_lesti ... drovy.html )
http://photos03.allegro.pl/photos/orygi ... /385306406
a pak už potřebujete jen pasty - na to jsem si koupil jednu sadu kde je jedna brusná - hnědá a jedna pulírka modrá
Když jsem vždy četl - "pastou rozleštíte" představoval jsem si, že budete leštit tempem.. či něčím podobným v konzistenci zubní pasty... omyl... tyto brusné a leštící pasty jsou defakto pevné materiály které se "taví teplem" a zatavují do materiálu který leštíte...
Tzn. doporučuji - roztočit kotouč na vrtačce na nejvyšší stupeň - nejdřív natavit pastu na kotouč... a pak teprve kotoučem začít leštit... nejdříve celé kolo přeleštíte hnědou pastou... pak nečistoty očistíte hadrem a technickým benzínem... a pak to samé opět modrou pastou do té doby dokud se neuvidíte v odraze ;o)).. a opět očistit technickým benzínem.
A měli by jste mít finální výsledek.
Ilustraci fotkama budu ukazovat na svých kolech:
1) nejdříve
zbavíte kolo jakýchkoliv nánosů včetně olůvek ;o)
2) nanesete na povrch který chcete
zbavit laku odstraňovač starých nátěrů - nejlépe štětcem (pozor - jakmile OST jednou otevřete a pak zase zavřete, se vzduchem vzniká chemická reakce - dávejte velký pozor při opětovném otevírání - je to žíravina)
cca po pěti až deseti minutách se začne barva odlupovat, proto ji setřete hadrem či tomu pomozte štětcem.. Tuto akci opakujte tolikrát dokud Vám na kole ještě nějaká barva zbude.
3) po odstranění laku, vám mohou napovrch vyplavat různé nerovnosti, či zoxidované části. Ty
odstraníte smirkovým papírem - bruste pod vodou. Finální broušení do hladka doporučuji 1200 - 2000.
4) následně už jen
leštíte a leštíte
5)
očistíte technickým benzínem
a výsledek vypadá takto:
Závěrem snad jen časová náročnost na jedno kolo:
cca 2 - 3 hodiny odstraňování laku
cca 2 - 3 hodiny broušení
cca 1,5 - 2,5 hodiny předleštění
cca 1,5 - 2,5 hodiny finálního doleštění
Mike Mad píše:
Nejake obecne informace hodici se k lesteni hliniku a jineho> ... jmenovane material lze koupit na
www.micronplus.cz
Tabulka obvodových rychlostí >>>
ZDE
Doporučené varianty kombinací leštících kotoučů, brusných past a leštěných materiálů >>>
ZDE
Obvodové rychlosti pro materiál >>>
ZDE
Takže pánové a dámy.....
HODNĚ ŠTĚSTÍ