Oddychový filtr
Moderátoři: Arci, Svoby, Vtomas
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2009
- Registrován: 15 led 2007, 07:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tohle mi nabizeli v jednom servise ono jak je ta hadicka od motoru zpatky jako k hrdlu sani a ke skrtici klapce tak ono tamtudy prej chodi nejaky bordle a pak to zasere i tu skritici klapku a takhle by to uz nikam nechodilo jen do toho filtru ale zas jaka je zivotnost toho filtru a kolik tam toho chodi a jestli to neovlivni beh motoru my tu hadici odpojili a motor sel v pohode ale to bylo na volnobeh pro nastartovani a ne pro beznem chodu
-
- Administrátoři
- Příspěvky: 2531
- Registrován: 06 pro 2006, 08:08
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tento "oddychový filtr" slouží k odvětrávání ventilového víka či klikové skříně. Všeobecně je platné, že lepší než toto je OCT (oil catch tank), jelikož jak bylo již psáno, tyto filtry se časem zanesou, a pak olejové výpary jdou do motoru a vše může být zaneseno mastnotou... více o OCT zde
Corsa B X14XE - Mantzel PB, Výfuk sk. A, odlehčený setrvák, ad. - 0-400m 16,62s (zatím)
ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2009
- Registrován: 15 led 2007, 07:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 28 led 2008, 22:08
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
No.. podle mě to k něčemu určitě je... Silně o odpojení tý hadice od sání uvažuju. U mě by to mělo zásádní význam, protože mě nebaví furt dokola čistit škrtící klapku... Ale ten filtr se mi moc nelíbí (z pohledu údržby). Nadruhou stranu ta záchytná nádržka na olej se mi nelíbí z hlediska ceny - 1200,- a víc...
A na výkon to taky asi bude mít vliv - wrc a podobný závodní auto to taky mají dovedený pryč...
A na výkon to taky asi bude mít vliv - wrc a podobný závodní auto to taky mají dovedený pryč...
Opel Corsa 1.0 12V, r.v. 1997
- Robin Benett
- Příspěvky: 248
- Registrován: 19 říj 2008, 10:20
Základní popis funkce OCT:
* - Odvětrávání těchto prostor (víko ventilů, olejová vana,...) je velice důležité, protože pomáhá vyrovnávat tlaky a podtlaky vznikající vtěchto místech vrůzných pracovních režimech motoru. Když by se tato místa neodvětrávala, mohlo by dojít kpoškození těsnění a gufer a tím i kúniku oleje. Ve většině případů je odvětrání zapojeno na sací trakt, což je sice dobře, ale kromě vzduchu proudí hadicí i olejové páry a mlha, přičemž se společně se vzduchem dostává do spalovacího prostoru. Ve spalovacím prostoru vzniká díky spalování oleje karbonová vrstva (ta může třeba vbudoucnu zapříčinit detonace - samovolné zapálení směsi ještě před zážehem svíčky). Vdruhé řadě mírně snižuje tato olejová emulze oktanové číslo benzínu. Vmodernějších sériových autech je sice nainstalován tzv. PCV, ale jeho funkce je nastavena jako kompromis, protože vedlejší účinek olejové emulze vnasávaném vzduchu je i mírné snížení emisí, což se automobilkám hodí. Další podstatnou nevýhodou pro turbobenzínová auta je fakt, že olejová mlha proudící přes InterCooler špiní IC zevnitř a tím snižuje jeho chladící schopnosti. Řešení pomocí malého filtru přímo na ventilovém víku není moc šťastné, protože filtr se díky olejové mlze po čase ucpe a mohlo by opět dojít kpoškození těsnění a úniku oleje)
* - OCT nahrazuje plně funkci PCV (pokud jej motor má) a dá se napojit na jakýkoliv motor (NA i Turbo), kde PCV vsériovém provedení není.
* - Princip OCT je jednoduchý - podtlak zapojený ze sacího traktu vysává vzduch zventilového víka, přičemž tento vzduch solejovou mlhou a parami prochází přes perforovanou trubičku a separační materiál, kde kapalné složky vzduchu kondenzují a zůstávají vOCT. Obsah OCT je po naplnění možné vypustit pomocí otvoru ve dně, případně se může místo záslepky našroubovat hadicová přípojka a tím se vytvoří stálý přepad nachytané kapaliny třeba zpět do olejové vany.
* - Vzhledem kmožství hadicových přípojek na různé světlosti hadic je možné napojit OCT od Bidrin Performance na jakýkoliv NA, nebo Turbo motor. Vnabídce je 2 portové provedení víka (1 vstup, 1 výstup) a 3 portové provedení kde je možné napojit 2 vstupní hadice, nebo třeba malý filtr, který pomáhá vyrovnávat tlaky a podtlaky vznikající vOCT. Obě provedení mají vypouštěcí otvor ve dně se závitem G3/8, kde je možné našroubovat další hadicovou přípojku.
* - Vstupní porty je možné osadit klasickými hadicovými přípojkami se závitem G3/8 (viz naše nabídka) a nebo je možné pomocí dutých šroubů našroubovat speciální T přípojky, které umožňují rovněž našroubovat jakoukoliv požadovanou hadicovou přípojku a navíc je možné pouhým povolením dutého šroubu, pootočit scelou přípojkou tak, jak Vám to bude vmotorovém prostoru nejvíce vyhovovat.
Hlavní výhody OCT:
* - snižuje obsah olejové emulze vnasávaném vzduchu
* - zabraňuje zvyšování tvorby karbonu ve spalovacím prostoru
* - u turbomotorů zmenšuje zanášení intercooleru olejem zevnitř a tím zabraňuje snižování jeho schopnosti chladit nasávaný vzduch
* - pomáhá vyrovnávat tlakové rozdíly, které vznikají vodvětrávaném prostoru vrůzných pracovních režimech motoru
PS: Já jsem to měl v kadettu udělané laciněji se stejným efektem - stačí plastová flašk třeba od nějakého přípravku s hrdlem o průměru,který má ta silná hadice od ventilového víka,po obvodě se navrtají nebo propíchnou hřebíkem otvory,kudy odchází přebytečný výpary(pozor mohou se nasávat větráním do kabiny z motorového prostoru -)..no a pak se po nějakém naplnění pouze flaška vyleje. Hadice je zapuštěna cca do poloviny nádoby,ale nesmí být ponořena do odpadové tekutiny.
* - Odvětrávání těchto prostor (víko ventilů, olejová vana,...) je velice důležité, protože pomáhá vyrovnávat tlaky a podtlaky vznikající vtěchto místech vrůzných pracovních režimech motoru. Když by se tato místa neodvětrávala, mohlo by dojít kpoškození těsnění a gufer a tím i kúniku oleje. Ve většině případů je odvětrání zapojeno na sací trakt, což je sice dobře, ale kromě vzduchu proudí hadicí i olejové páry a mlha, přičemž se společně se vzduchem dostává do spalovacího prostoru. Ve spalovacím prostoru vzniká díky spalování oleje karbonová vrstva (ta může třeba vbudoucnu zapříčinit detonace - samovolné zapálení směsi ještě před zážehem svíčky). Vdruhé řadě mírně snižuje tato olejová emulze oktanové číslo benzínu. Vmodernějších sériových autech je sice nainstalován tzv. PCV, ale jeho funkce je nastavena jako kompromis, protože vedlejší účinek olejové emulze vnasávaném vzduchu je i mírné snížení emisí, což se automobilkám hodí. Další podstatnou nevýhodou pro turbobenzínová auta je fakt, že olejová mlha proudící přes InterCooler špiní IC zevnitř a tím snižuje jeho chladící schopnosti. Řešení pomocí malého filtru přímo na ventilovém víku není moc šťastné, protože filtr se díky olejové mlze po čase ucpe a mohlo by opět dojít kpoškození těsnění a úniku oleje)
* - OCT nahrazuje plně funkci PCV (pokud jej motor má) a dá se napojit na jakýkoliv motor (NA i Turbo), kde PCV vsériovém provedení není.
* - Princip OCT je jednoduchý - podtlak zapojený ze sacího traktu vysává vzduch zventilového víka, přičemž tento vzduch solejovou mlhou a parami prochází přes perforovanou trubičku a separační materiál, kde kapalné složky vzduchu kondenzují a zůstávají vOCT. Obsah OCT je po naplnění možné vypustit pomocí otvoru ve dně, případně se může místo záslepky našroubovat hadicová přípojka a tím se vytvoří stálý přepad nachytané kapaliny třeba zpět do olejové vany.
* - Vzhledem kmožství hadicových přípojek na různé světlosti hadic je možné napojit OCT od Bidrin Performance na jakýkoliv NA, nebo Turbo motor. Vnabídce je 2 portové provedení víka (1 vstup, 1 výstup) a 3 portové provedení kde je možné napojit 2 vstupní hadice, nebo třeba malý filtr, který pomáhá vyrovnávat tlaky a podtlaky vznikající vOCT. Obě provedení mají vypouštěcí otvor ve dně se závitem G3/8, kde je možné našroubovat další hadicovou přípojku.
* - Vstupní porty je možné osadit klasickými hadicovými přípojkami se závitem G3/8 (viz naše nabídka) a nebo je možné pomocí dutých šroubů našroubovat speciální T přípojky, které umožňují rovněž našroubovat jakoukoliv požadovanou hadicovou přípojku a navíc je možné pouhým povolením dutého šroubu, pootočit scelou přípojkou tak, jak Vám to bude vmotorovém prostoru nejvíce vyhovovat.
Hlavní výhody OCT:
* - snižuje obsah olejové emulze vnasávaném vzduchu
* - zabraňuje zvyšování tvorby karbonu ve spalovacím prostoru
* - u turbomotorů zmenšuje zanášení intercooleru olejem zevnitř a tím zabraňuje snižování jeho schopnosti chladit nasávaný vzduch
* - pomáhá vyrovnávat tlakové rozdíly, které vznikají vodvětrávaném prostoru vrůzných pracovních režimech motoru
PS: Já jsem to měl v kadettu udělané laciněji se stejným efektem - stačí plastová flašk třeba od nějakého přípravku s hrdlem o průměru,který má ta silná hadice od ventilového víka,po obvodě se navrtají nebo propíchnou hřebíkem otvory,kudy odchází přebytečný výpary(pozor mohou se nasávat větráním do kabiny z motorového prostoru -)..no a pak se po nějakém naplnění pouze flaška vyleje. Hadice je zapuštěna cca do poloviny nádoby,ale nesmí být ponořena do odpadové tekutiny.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- MAMBO
- Příspěvky: 504
- Registrován: 10 čer 2010, 23:06
- Bydliště: Ostrava
Re: Oddychový filtr
Co by se stalo kdyby se ty hadice otocily na cestu dolu a nebyl tam zadny OCT?
Corsa B 1.0 5 dveř
-
- Příspěvky: 340
- Registrován: 20 pro 2011, 23:36
- Bydliště: Slavonice
Re: Oddychový filtr
vím o pár lidech, co to tak mají, vyndá se hadice co je u klapky, díra se zaslepí, dáš delší hadici pod auto, ať si to plive na zem, taky jsem o tom přemýšlel, ale neměl jsem ty hadičky ani klapku od toho špinavou, tak to na svým litru neřeším
Corsa B 1.0 12V ECO tec - 55PS → → → Punto MK2 1.2 16V HLX - 80PS
- MAMBO
- Příspěvky: 504
- Registrován: 10 čer 2010, 23:06
- Bydliště: Ostrava
Re: Oddychový filtr
Tež mam litra, myslim ze to bude delat vice kraval ale kdyz se to odpoji ne? Do sani jde jinak ta para olejova přece...
Corsa B 1.0 5 dveř
-
- Příspěvky: 340
- Registrován: 20 pro 2011, 23:36
- Bydliště: Slavonice
Re: Oddychový filtr
nevím, nezkoušel jsem to, ale myslím, že to nic dělat nebude, když díru u klapky dobře zaslepíš a hadice od víka bude až někde dole pod autem....
Corsa B 1.0 12V ECO tec - 55PS → → → Punto MK2 1.2 16V HLX - 80PS
- MAMBO
- Příspěvky: 504
- Registrován: 10 čer 2010, 23:06
- Bydliště: Ostrava
Re: Oddychový filtr
A jakto ze jsi to nemel spinave dyt v klapce je olej, musi byt i hadice...
Corsa B 1.0 5 dveř
-
- Příspěvky: 530
- Registrován: 04 dub 2012, 21:41
Re: Oddychový filtr
já to mám na svý čtrnáctce u klapky zaslepený a hadici otočenou dolu... jezdí to v pohodě a udělal jsem to tak ne kuli oleji (hadice byla čistá a suchá), ale jen kuli teplotě tý páry snažím se do motoru nacpat co nejchladnější vzduch a tohle je jak topení
- MAMBO
- Příspěvky: 504
- Registrován: 10 čer 2010, 23:06
- Bydliště: Ostrava
-
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 11 dub 2011, 16:20
- Bydliště: Praha - Západ
Re: Oddychový filtr
Myslím si, že to nic dělat nebude, protože někdo to prostě vyvede mimo motor a je to. Pokud se bavíme o té hadičce, co vede zpět do sání
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím ->
Prosím ->
- MAMBO
- Příspěvky: 504
- Registrován: 10 čer 2010, 23:06
- Bydliště: Ostrava
Re: Oddychový filtr
kudy tam jde ten olej a ten černý bordel do klapky, to je i s EGR propojene? Ktera ta hadice nejvice vrací nečistotu do sani by me zajimalo ta hrubsi nebo ta tenci z klikovky u 1.0 B ?
Corsa B 1.0 5 dveř
-
- Příspěvky: 258
- Registrován: 30 říj 2009, 11:40
- Bydliště: Plzeň
Re: Oddychový filtr
oct je v napojeni na sani...tj. ze mate porad podtlak v hlave....a ten tam neni na paradu, ( olej pres stiratka, tlakovy razy od pistu v polomotoru pres oddych do hlavy....)
Jinac receno, oct ano, ale oddych nezaslepovat nikdy, a ani nenechat blbou hadici pod auto...ten podtlak diky spojeni na sani
tam ma svuj smysl proste.
Jinac receno, oct ano, ale oddych nezaslepovat nikdy, a ani nenechat blbou hadici pod auto...ten podtlak diky spojeni na sani
tam ma svuj smysl proste.