BC mali iba verzie po facelifte s tymi novsimi radiami, kde sa BC ovladal cez tlacitka na radiu ... obdoba ako pri Astre H. Ziadna packa na to neexistuje (original). Da sa vsak spravit BC od Davida B (veramon), ale ci ti bude fungovat packa, napr. z Astry G (Omegy B Caravan, Vectra B (so zadnym stieracom), ...) neviem. Zas aby ti fungovali aj stierace - lebo napr. tempomatovu packu pre Corsu C nenahradis packou s omegy, alebo astry, ci vectry.. i ked vyzera uplne rovnako.Marek Sládek píše:Ps: má někdo na Corse C palubní počitač? Čím se ovládá? Má na to specielní tlačitka na páčce stěračů?
Dodělával někdo palubní PC od Veramonu?
Bobík, Opel Corsa C, 1.4/66Kw
Moderátoři: pdk88, jamal.jefries, Bobek, Gooder
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 27 zář 2012, 14:27
Re: Bobík, Opel Corsa C, 1.4/66Kw
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: 19 kvě 2011, 19:48
Re: Bobík, Opel Corsa C, 1.4/66Kw
Zdravím v novém roce, a Všem Oplákům dodatečně vše nej, nej a mnoho najetých kilometrů .
Bobík stále šlape, pod stromečkem měl nové krytky na šrouby stěračů čelního okna. Dále už se těší na výměnu - montáž nového
spodního krytu pod motor.
Původní plastový, prý odolný teplu se vlivem tepla od výfuku nepěkně pokroutil a díky jízdě po nepevných polních cestách
dostal zabrat i otěrem. Sehnal jsem zcela nový originální ocelový kryt, ten už snad něco vydrží (je to pořádná, poctivá hmota).
- objednací číslo když by někdo chtěl je: 52 12 630 / 13156388 .
Vypadá to nějak takhle:
Nyní musím vyřešit ještě jeden nový problém s pískajícíma brzdama. Kotouče i desky jsou zánovní, když vyrazím se studeným
autem tak nic, ale po pár zabrzděních začne šeredně pískat pravé kolo, hlavně v momentě když pohnu volantem z přímého směru,
je jedno zda do leva či prava. Po mírném přišlápnutí pedálu brzdy to hned zmizne, po uvolnění opět píská. Mám podezření na
brzdové hadičky, jsou už staré o po výměně předních pružin a tlumičů loni na podzim mohlo dojít k jejich vnitřnímu
poškození a nyní díky tomu nedojde k úplnému uvolnění tlaku na brzdový pístek.
Když budete mít nějakou osobní zkušenost, či nápad sem s ním, budu jedině rád.
Mára
Bobík stále šlape, pod stromečkem měl nové krytky na šrouby stěračů čelního okna. Dále už se těší na výměnu - montáž nového
spodního krytu pod motor.
Původní plastový, prý odolný teplu se vlivem tepla od výfuku nepěkně pokroutil a díky jízdě po nepevných polních cestách
dostal zabrat i otěrem. Sehnal jsem zcela nový originální ocelový kryt, ten už snad něco vydrží (je to pořádná, poctivá hmota).
- objednací číslo když by někdo chtěl je: 52 12 630 / 13156388 .
Vypadá to nějak takhle:
Nyní musím vyřešit ještě jeden nový problém s pískajícíma brzdama. Kotouče i desky jsou zánovní, když vyrazím se studeným
autem tak nic, ale po pár zabrzděních začne šeredně pískat pravé kolo, hlavně v momentě když pohnu volantem z přímého směru,
je jedno zda do leva či prava. Po mírném přišlápnutí pedálu brzdy to hned zmizne, po uvolnění opět píská. Mám podezření na
brzdové hadičky, jsou už staré o po výměně předních pružin a tlumičů loni na podzim mohlo dojít k jejich vnitřnímu
poškození a nyní díky tomu nedojde k úplnému uvolnění tlaku na brzdový pístek.
Když budete mít nějakou osobní zkušenost, či nápad sem s ním, budu jedině rád.
Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
- Hgi
- Příspěvky: 826
- Registrován: 26 lis 2011, 19:45
- Bydliště: Brno
Re: Bobík, Opel Corsa C, 1.4/66Kw
brzdový hadice s pískáním nemaj určitě nic společnýho... Kdyby ti někde chcala brzdová kapalina, tak to zaprvé poznáš letmým pohledem a za druhé bys viděl, že ti mizí z nádobky. Vnitřní poškození hadic/trubek je nesmysl. Jestli ti brzdí pravá strana stejně jako levá můžeš zkusit sám třeba někde na okresce, že to zešlápneš co to dá a uvidíš kam ti auto letí...
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: 19 kvě 2011, 19:48
Re: Bobík, Opel Corsa C, 1.4/66Kw
Ahoj.
Díky za názor. Když na to "dupnu" tak jde dříve do smyku, respektive začne dřív činit ABS zásah na pravém předním kole.
O těch hadičkách jsem četl i zde na fóru a i u kolegů na slovenském fóru věnovaném Oplíkům.
Až počasí dovolí, nejdříve kouknu na vedení třmenu, zda nejsou poškozené prachovky vodících čepů. Kotouče jsem prohlédnul již při přezouvání na zimní pneu a jsou pěkné, bez koroze, bez vyjeté hrany.
PS: o hadičkách jsem se dočetl, že když je stará a nějak se pokroutí, což se určitě trošku stalo při demontáži a montáži tlumící jednotky, tak se uvnitř ní utrhne kousek stěny a to pak funguje jako zpětná záklopka (chlopeň), či-li tlak brzdové kapaliny to pustí k brzdiči, ale zpět už ne tak jak by mělo a malý tlak mezi "chlopní" a brzdičem zůstane. Tím se pak lehce dotýká brzdová destička o kotouč a to píská.
Ještě jednou díky za podnět. Co používáš jako mazadlo na ty vodící čepy třmenu a vodící plošky brzdových destiček?
Mára
Díky za názor. Když na to "dupnu" tak jde dříve do smyku, respektive začne dřív činit ABS zásah na pravém předním kole.
O těch hadičkách jsem četl i zde na fóru a i u kolegů na slovenském fóru věnovaném Oplíkům.
Až počasí dovolí, nejdříve kouknu na vedení třmenu, zda nejsou poškozené prachovky vodících čepů. Kotouče jsem prohlédnul již při přezouvání na zimní pneu a jsou pěkné, bez koroze, bez vyjeté hrany.
PS: o hadičkách jsem se dočetl, že když je stará a nějak se pokroutí, což se určitě trošku stalo při demontáži a montáži tlumící jednotky, tak se uvnitř ní utrhne kousek stěny a to pak funguje jako zpětná záklopka (chlopeň), či-li tlak brzdové kapaliny to pustí k brzdiči, ale zpět už ne tak jak by mělo a malý tlak mezi "chlopní" a brzdičem zůstane. Tím se pak lehce dotýká brzdová destička o kotouč a to píská.
Ještě jednou díky za podnět. Co používáš jako mazadlo na ty vodící čepy třmenu a vodící plošky brzdových destiček?
Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
- Hgi
- Příspěvky: 826
- Registrován: 26 lis 2011, 19:45
- Bydliště: Brno
Re: Bobík, Opel Corsa C, 1.4/66Kw
Ahoj,
no, s těma hadicema je to sice dobrá teorie, ale... tomuhle moc nevěřím nebo tomu přikládám malou pravděpodobnost. Já sem všechny hadice preventivně měnil na své Corse cca před rokem a můžu ti říct, že ty původní originály byly uplně v pořádku. Měnil sem je jenom proto, že sem vyměňoval i všechny brzdový trubky, takže sem to chtěl mít "tip top". U tvé Corsy neveřím, že bys měl steřelý hadice, aby se takhle poškodily když ji máš o cca 4-5 let mladší.
Spíš bych řekl, že se ti "kouše" brzdovej třmen. On ten třmen jako většina jezdí na takových hladých trnech nebo čepech v gumovým pouzdru, a tam je většinou největší kámen úrazu, protože se mezi ten čep a to pouzdro dostává bordel, a začne se to celý zadírat. Tím pádem ten třmen přestane volně jezdit a kolo najednou brzdí i když nemáš nohu na brzdě. Takže rozebrat, očistit benzínem ty vodicí čepy a namazat je např. vazelínou s mědí nebo grafitem Klasická vazelína není moc vhodná, protože ta po zahřátí vyteče pryč a pak to chodí na sucho.
no, s těma hadicema je to sice dobrá teorie, ale... tomuhle moc nevěřím nebo tomu přikládám malou pravděpodobnost. Já sem všechny hadice preventivně měnil na své Corse cca před rokem a můžu ti říct, že ty původní originály byly uplně v pořádku. Měnil sem je jenom proto, že sem vyměňoval i všechny brzdový trubky, takže sem to chtěl mít "tip top". U tvé Corsy neveřím, že bys měl steřelý hadice, aby se takhle poškodily když ji máš o cca 4-5 let mladší.
Spíš bych řekl, že se ti "kouše" brzdovej třmen. On ten třmen jako většina jezdí na takových hladých trnech nebo čepech v gumovým pouzdru, a tam je většinou největší kámen úrazu, protože se mezi ten čep a to pouzdro dostává bordel, a začne se to celý zadírat. Tím pádem ten třmen přestane volně jezdit a kolo najednou brzdí i když nemáš nohu na brzdě. Takže rozebrat, očistit benzínem ty vodicí čepy a namazat je např. vazelínou s mědí nebo grafitem Klasická vazelína není moc vhodná, protože ta po zahřátí vyteče pryč a pak to chodí na sucho.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: 19 kvě 2011, 19:48
Re: Bobík, Opel Corsa C, 1.4/66Kw
Ahoj.
Jo, jo. Tak těma vodícíma trnama začnu. Když jsem měnil kotouče, tak jsem je čistil a namazal tuším pastou (vazelínou) ATE (modrou). Teď tedy použiji měděnou pastu, myslíš tu co se dává i na závity třeba lambda sondy nebo závity výfukových šteftíků?
Mára.
Jo, jo. Tak těma vodícíma trnama začnu. Když jsem měnil kotouče, tak jsem je čistil a namazal tuším pastou (vazelínou) ATE (modrou). Teď tedy použiji měděnou pastu, myslíš tu co se dává i na závity třeba lambda sondy nebo závity výfukových šteftíků?
Mára.
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
- Hgi
- Příspěvky: 826
- Registrován: 26 lis 2011, 19:45
- Bydliště: Brno
Re: Bobík, Opel Corsa C, 1.4/66Kw
a byla to vůbec vazelína? Protože taková modrá srajda se používá jako "lepidlo" na zajištění šroubů brzd atd..... Takže jestli sis to "nenamazal třeba lepidlem". Nevím co se dává na lambda sondy atd... ale já mám doma jak měděnou vazelínu, tak s grafitem tzv. Molika. Máme doma ještě asi 10kg bednu z dob první světové války takže ...
Tyhle vazelíny se používají všude tam, kde potřebuješ určitou "samomaznost" i po odpaření nebo odloučení samotné olejové složky. Tzn. když se brzdy zahřejí a ta vazelína se odpaří/odteče pryč, tak tam máš pořád částečky grafitu nebo mědi, který sou samomazný.
Tyhle vazelíny se používají všude tam, kde potřebuješ určitou "samomaznost" i po odpaření nebo odloučení samotné olejové složky. Tzn. když se brzdy zahřejí a ta vazelína se odpaří/odteče pryč, tak tam máš pořád částečky grafitu nebo mědi, který sou samomazný.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: 19 kvě 2011, 19:48
Re: Bobík, Opel Corsa C, 1.4/66Kw
Ahoj.
Neboj, lepidlo na závity to nebylo. Byla to ATE pasta na brzdy, na styčné plošky brzdových destiček, tam kde mají uložení ve třmenu. Byla toho docela větší tuba, tenkrát jsem to měl jako součást balení zadních brzd.
Tu měděnou pastu co mám, tak to bude ono. Je to na tepelně namáhané závity, aby to šlo i po letech povolit.
Mára
Neboj, lepidlo na závity to nebylo. Byla to ATE pasta na brzdy, na styčné plošky brzdových destiček, tam kde mají uložení ve třmenu. Byla toho docela větší tuba, tenkrát jsem to měl jako součást balení zadních brzd.
Tu měděnou pastu co mám, tak to bude ono. Je to na tepelně namáhané závity, aby to šlo i po letech povolit.
Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: 19 kvě 2011, 19:48
Re: Bobík, Opel Corsa C, 1.4/66Kw
Ahoj.
Tak brzdy hotové, pěkně zatuhlé a nepohyblivé byly destičky a to jsou tam relativně krátkou dobu a dával jsem i jejich nové uložení. Teď jdou krásně lehce ve svém vedení. Máznul jsem to lehce tou měděnkou, do vodících čepů jsem použil ATE PlastiTube. Bohužel, nebo spíš bohudík, jsem díky tomu, že jsem se pustil do brzd zjistil na levém předním kole prasklou pásku manžety vnějšího (u kola) homokynetického kloubu. Mazivo tam ještě nějaké zůstalo, bordel se dovnitř snad nedostal, vlastní manžeta je nepoškozená. Tak to vyčistím, naplním novým mazivem, zapáskuju a uvidím, zda kloub přežil. Do teď se při řízení nic neprojevovalo, tak to snad bude dobré.
Mára.
Tak brzdy hotové, pěkně zatuhlé a nepohyblivé byly destičky a to jsou tam relativně krátkou dobu a dával jsem i jejich nové uložení. Teď jdou krásně lehce ve svém vedení. Máznul jsem to lehce tou měděnkou, do vodících čepů jsem použil ATE PlastiTube. Bohužel, nebo spíš bohudík, jsem díky tomu, že jsem se pustil do brzd zjistil na levém předním kole prasklou pásku manžety vnějšího (u kola) homokynetického kloubu. Mazivo tam ještě nějaké zůstalo, bordel se dovnitř snad nedostal, vlastní manžeta je nepoškozená. Tak to vyčistím, naplním novým mazivem, zapáskuju a uvidím, zda kloub přežil. Do teď se při řízení nic neprojevovalo, tak to snad bude dobré.
Mára.
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: 19 kvě 2011, 19:48
Re: Bobík, Opel Corsa C, 1.4/66Kw
Ahoj.
Dnes jsem se zase pustil do "práce". Na dveřích kufru jsem vyměnil komplet elektroinstalaci. Ta původní neměla vedení pro zámek centrálu kufru. Musel jsem jí vyměnit až od konektoru co je vespod, pod levým zadním světlem. Tam jsem měl plně piny osazený konektor, ale dál již vedlo měně vodičů.
Rozdíl byl ještě v tom, že původní kabeláž byla od toho spodního konektoru komplet v jednom kuse až k motorku stěrače, nová zadní elektroinstalace je navíc dělená v místě přivodu k motorku stěrače a motorku centrálu - má prostě jedno konektorové dělení navíc. Byla to práce na tři hodinky, ještě jsem musel v jednom konektoru přeházet piny, bylo to nějak divně, naštěstí seděly barvy vodičů. Nyní vše funguje, stírač stírá, okno vyhřívá, lampićka kufru svítí a centrální zamykání kufru funguje :yahoo: . Dal jsem i novou tu průchodku kabelů mezi karoserií a dveřma kufru a samozřejmě kabeláž řádně v ohybu v průchodce zaizoloval.
Sumasumárum centrální zamykání originální dodělané a funkční
Dnes jsem se zase pustil do "práce". Na dveřích kufru jsem vyměnil komplet elektroinstalaci. Ta původní neměla vedení pro zámek centrálu kufru. Musel jsem jí vyměnit až od konektoru co je vespod, pod levým zadním světlem. Tam jsem měl plně piny osazený konektor, ale dál již vedlo měně vodičů.
Rozdíl byl ještě v tom, že původní kabeláž byla od toho spodního konektoru komplet v jednom kuse až k motorku stěrače, nová zadní elektroinstalace je navíc dělená v místě přivodu k motorku stěrače a motorku centrálu - má prostě jedno konektorové dělení navíc. Byla to práce na tři hodinky, ještě jsem musel v jednom konektoru přeházet piny, bylo to nějak divně, naštěstí seděly barvy vodičů. Nyní vše funguje, stírač stírá, okno vyhřívá, lampićka kufru svítí a centrální zamykání kufru funguje :yahoo: . Dal jsem i novou tu průchodku kabelů mezi karoserií a dveřma kufru a samozřejmě kabeláž řádně v ohybu v průchodce zaizoloval.
Sumasumárum centrální zamykání originální dodělané a funkční
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 11 dub 2011, 16:20
- Bydliště: Praha - Západ
Re: Bobík, Opel Corsa C, 1.4/66Kw
Jooo, tak to Ti závidím
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím ->
Prosím ->
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: 19 kvě 2011, 19:48
Re: Bobík, Opel Corsa C, 1.4/66Kw
Ahoj.
Já když občas koukám na jiná "C" na fórech, nebo na inzertních portálech, tak moc aut centrál nemá, asi se šetřilo, nebo to nepatřilo do základních výbav. Jooo na pohodlí se rychle zvyká .
Ještě bych rád nějak nalepil na čelní sklo držák pro dešťový senzor, ale stále nevím jaké lepidlo použít, aby to senzor udrželo a jakou mám použít barvu na sklo k začernění okolního místa.
Když někdo budete vědět, prosím napište.
S díky Mára.
Já když občas koukám na jiná "C" na fórech, nebo na inzertních portálech, tak moc aut centrál nemá, asi se šetřilo, nebo to nepatřilo do základních výbav. Jooo na pohodlí se rychle zvyká .
Ještě bych rád nějak nalepil na čelní sklo držák pro dešťový senzor, ale stále nevím jaké lepidlo použít, aby to senzor udrželo a jakou mám použít barvu na sklo k začernění okolního místa.
Když někdo budete vědět, prosím napište.
S díky Mára.
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Příspěvky: 258
- Registrován: 30 říj 2009, 11:40
- Bydliště: Plzeň
Re: Bobík, Opel Corsa C, 1.4/66Kw
děla se spešl lepidlo na lepení zpětných zrcátek...to bych tam flaknul já. Servus
treba v kelly sada za 165 kč..
treba v kelly sada za 165 kč..
-
- Příspěvky: 1524
- Registrován: 09 říj 2012, 13:26
- Bydliště: RU(O)MBURK
Re: Bobík, Opel Corsa C, 1.4/66Kw
když má auto senzor z výroby tak i sklo je podle něj přizpusobené rozhodně než patlat nějakou barvu tak nechat vyříznout kus folie a tu nalepit okolo senzoru
třeba takto
třeba takto
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: 19 kvě 2011, 19:48
Re: Bobík, Opel Corsa C, 1.4/66Kw
Ahoj.
Díky za nápady, ta fólie - super tip. Kde sehnat v Rumburku nevíš?
Mára
Díky za nápady, ta fólie - super tip. Kde sehnat v Rumburku nevíš?
Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.