Mám tohle auto: Opel Corsa 1.4 benzín, rok výroby 1994 - snad stačí pro upřesnění
( http://www.katalog-automobilu.cz/inzerc ... rettyPhoto ) - inzerát není můj ale auto stejné
Pokusil jsem se prohledat fórum, nicméně jsem nenašel úplně identický problém se vším všudy, proto chci poprosit o pomoc touto formou:
občas se mi stavalo že když jedu do kopce že z ničeho nic klesne výkon / otáčky ale motor nechcípne - po přidání plynu se auto normálně rozjede. - žádná kontrolka neproblikne
tento týden to ovšem vygradovalo tak že v úterý mi auto začalo chcípat cca po 50m, vždy stačilo vypnout motor, zapnout motor a prošlapavat na volnoběh plyn, pak zařadit jedničku a auto se rozjelo - při chcípnutí vždy svítili dvě kontrolky a to červená olej a oranžová s bleskem (asi motor?) (tahle akorat s bleskem http://www.poradte.cz/picture/2011/600552.jpg)
auto jsem hodil do servisu, tam mi dolili olej a vyměnili olejový filtr, auto otestovali a závada se jim již neprojevila.
včera jsem si auto přebral, dojel s ním v pohodě domů (cca 10km) pak auto dvě hodiny stálo, pak jsem s ním ujel cca 20km opět vše v pořádku a nechal ho od páteční 19h do dnešní sobotní 10h ranní stát (auto stálo na rovině-těžko říct jestli to může mít vliv pro jistotu píšu všechny mě laikovy dostupné informace) v 10h jsem vyjel a cca po 1km, mi to v kopci v tunelu chcíplo zase (dnes už jen s oranžovou kontrolkou motoru již uvedenou nahoře), hodil jsem blikačky, a auto po několika pokusech s turováním naskočilo, po cca 8km když jsem jel z kopce a měl zařazeno čtyřku, při rychlosti 60km/h (řekl bych že u tohohle auta vcelku optimum-soudím jako laik dle zvuku), opět začali padat otáčky a auto se mírně cukalo, rychle jsem podřadil na trojku otáčky se nahodily nahorů a dojel jsem dalších 8km domů - bez chcípnutí, - jel jsem cca 45km/h - opět problikávala oranžová kontrolka - nesetkal se prosím někdo s něčím podobným?
- Rád bych uvedl přesné hodnoty jak lítají otáčky nicméně na panelu nemám vůbec otáčkoměr, všechno to soudím dle zvuku motoru
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Další postřeh - v létě jsem řešil problém ještě s přehříváním motoru - v kolonách - abych občas dojel bez chcípaní (vždy se podařilo s turováním po chvilce nastartovat) napadlo mě zapnout topení naplno, stáhnout okýnka a odsát takhle z motoru teplej vzduch - pak v servise vyčistili zaoxidovanou cívku umístěnou vpravo od motoru - a přestalo to - teď se to stává i když je teplota OK
Poslední dotaz: může na tohle chcípání mít vliv - když jedu z kopce na neutral, bez zařazené rychlosti? je vždy lepší mít tohle starší auto pod nějakou rychlostí? nebo je to úplná blbost, mam totiž pocit že to chcípání alespoň v létě ovlivnoval právě ten neutral a včera jsem rovněž na neutral jel docela dlouho z kopce (tak 5km)
Auto už je "veterán", má naježděno přes 188tisíc km ale mám ho rád.
Děkuji pokud jste to přečetli až sem a přeji hezkou sobotu.