Rada ohledně jizdnich vlastnosti

1993-2004

Moderátoři: pdk88, jamal.jefries, Bobek, Gooder

Odpovědět
whn100
Příspěvky: 3
Registrován: 19 úno 2015, 23:29

Rada ohledně jizdnich vlastnosti

Příspěvek od whn100 »

Zdravim corsaclub,
mam dotaz ohledně corsa B 1.2 ecotec r.v.99 najeto 147tis. Přitelkyně si zhruba před tydnem pořidila toto auto. ma řidičak celkem kratce, auto se ji libilo, hodně kvuli posilovači a na dojezd do prace 25km naprosto vyhovujici. To že sviti kontrolka motoru mě už tolik netrapi, po tom, co jsem zde pročetl nějake diskuze, navic ji majitel tvrdil, že už byl 4x na diagnostice a spoustu věci měnil a na problem stejně nepřišel. mam ale dotaz ohledně chovani motoru. mam pocit jako kdyby byla velka prodleva mezi pedalem plynu a odezvou motoru. Při akceleraci ani ne, spiš při sundani nohy z pedalu, nebo při vyšlapnuti spojky otačky padaji dost pozvolna, jako kdyby nedovirala škrtici klapka, nebo se nevracel pedal, ale pod kapotou se chova vše normalně, klapka zavira na doraz a vše vypada funkční. Je to dost nepřijemne třeba při přeřazovani, nebo při jizdě v koloně, kdy po ubrani plynu jede auto ještě 15m než začne zpomalovat a pak hned ubere a třeba i zacuka. Ja jezdim felicii 1.3 mpi, předtim 1.6-ku a tam se nic takoveho neděje, tak nevim zda je to běžne chovani oplu a nemam to řešit, nebo mam hledat problem ktery se muže vazat třeba k te kontrolce. jinak předchozi majitel byl zřejmě laborant, takže jakykoliv zasah možny.
Diky za radu
Uživatelský avatar
petanek192
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 2094
Registrován: 19 črc 2007, 23:25
Bydliště: Velešín
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada ohledně jizdnich vlastnosti

Příspěvek od petanek192 »

Nechci chytracit ale určitě se mrkni na krokovej moturek ....
Definice saabu:Bez rychlosti není adrenalin,a bez adrenalinu není odvaha,bez odvahy není láska

Saab 2,3Turbo AERO 250ps audio HARMAN KARDON 8)
whn100
Příspěvky: 3
Registrován: 19 úno 2015, 23:29

Re: Rada ohledně jizdnich vlastnosti

Příspěvek od whn100 »

ok. najdu a mrknu, diky
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Rada ohledně jizdnich vlastnosti

Příspěvek od Hgi »

jojo, taky bych se přikláněl ke krokovýmu motorku...
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Co-RS-ák
Příspěvky: 1894
Registrován: 13 dub 2011, 15:53
Bydliště: Mám.

Re: Rada ohledně jizdnich vlastnosti

Příspěvek od Co-RS-ák »

nebo jen zkusit líp rozchodit to pérko co vrací lanko od plynu..
Uživatelský avatar
jamal.jefries
Příspěvky: 2067
Registrován: 12 led 2011, 09:17
Bydliště: Varnsdorf

Re: Rada ohledně jizdnich vlastnosti

Příspěvek od jamal.jefries »

jestli svítí kontrolka motoru tak by to mohl bejt i MAP senzor.Senzor tlaku v sání.Je to taková kostka přidělaná nad bandaskou s vodou vede do ní konektor a podtlaková hadička.Když ho odpojíš a bude se auto chovat stejně tak je to on. :-) :-) :-)
Obrázek
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada ohledně jizdnich vlastnosti

Příspěvek od Vašátor »

V první řadě bych nechal vyčíst chyby řídící jednotky, proč vůbec ta kontrolka motoru svítí. Bývalý majitel může tvrdit cokoli, ale pravda to být nemusí (dělá to tak většina prodávajících).
Každopádně, lanovod plynu (klapka) se opravdu vrací tak jak má? Čili okamžitě?
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
whn100
Příspěvky: 3
Registrován: 19 úno 2015, 23:29

Re: Rada ohledně jizdnich vlastnosti

Příspěvek od whn100 »

Zdravim Vas, v neděli bude auto doma tak zkusim odpojit to čidlo podtlaku a projet to, mrknu i na krokovej motorek. lanovod taha lehce, klapka dovira, ale mam pocit, jestli nema unavenou vratnou pružinu. nechova se jak když zavira karburator, je to pozvolnějši, jak za chodu, tak při vypnutem motoru.
A s tou kontrolkou motoru se přiklanim k tomu že majitel kvuli prodeji řekl hodně, takže to necham napojit na kabel co nejdřiv a uvidime co se zjisti.
diky moc všem :jj_good:
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada ohledně jizdnich vlastnosti

Příspěvek od Vašátor »

Pokud máš zkušenosti s karburátorem, tak v padání otáček při puštění pedálu plynu nehledej stejnou odezvu. U většiny benzinových motorů se vstřikováním (takže i Opela) padají otáčky po puštění plynu mnohem pozvolněji, než u karburátoru. Je to především z důvodu plynulejšího a hladšího přeřazení.
Pokud chceš vůz vézt na diagnostiku a před tím budeš odpojovat různá čidla, počítej s tím, že se ona odpojená čidla zapíší jako sporadická chyba, která v řídící jednotce zůstane uložená. Ale už nezjistíš, zda naskočila před tvým zásahem, či až po něm. Tudíž ti na diagnostice vyčtou chyby, ale nic se nedozvíš. Následovně ti chyby vymažou, nastartují motor a opětovně chyby načtou. Ovšem některé naskočí až za provozu, tudíž v konečné fázi nemusíš bez opětovné pozdější diagnostiky nic pořádného zjistit.
Osobně bych se na nějaké odpojování čidel vyprdnul, protože tím víceméně stejně nic nezjistíš a zkomplikuješ si akorát diagnostiku.
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
Co-RS-ák
Příspěvky: 1894
Registrován: 13 dub 2011, 15:53
Bydliště: Mám.

Re: Rada ohledně jizdnich vlastnosti

Příspěvek od Co-RS-ák »

leda by pak odpojil baterku asi tak na hodinu, znova se projížděl a chyba co je tam stále naskočí, zbytek se vymaže
Uživatelský avatar
jamal.jefries
Příspěvky: 2067
Registrován: 12 led 2011, 09:17
Bydliště: Varnsdorf

Re: Rada ohledně jizdnich vlastnosti

Příspěvek od jamal.jefries »

správně ti na diagnostice smažou protokol řeknou ti ať to jdeš projet a pak to napíchnou znova ;-) :-) :-)
Obrázek
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
Odpovědět