Leštění hliníku, nerezu apod.

O všem a všech Corsách.

Moderátoři: Lukkas, nezdvorak, Arci

Berry
Corsa forever
Příspěvky: 2009
Registrován: 15 led 2007, 07:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Leštění hliníku, nerezu apod.

Příspěvek od Berry »

Ahoj Corsaci, tak jsem se odhodall konecen jit na lesteni hlavy motoru protoze kdyz jsem otevrel kapotu, tak jsme se stydel, ale kamarad z TF ktery delal komplet moort lestenim cili prace jak na kostele mi poradil, ja jsme hlavu nesundaval protoze pak potrebujete momentak na zpetne nasazeni i utezeni aby pak neporsakovala hlava nestrhli se srouby(a ja momentak nevlastnim a ani ty prachy za nej davat nechci) prvni bylo nakup smirkl papiru,ale ty nejjemenjsi no zacal jsme P320 ale to jsme posral je tam vetsi ryha na jednom miste i kdyz spina byla velika an motoru, no tak je lepsi zacit lehce P400, pak P600 trosku pritvrdit pak P800 to uz musite drit jak blazen (u toho jsme si poskodil kloub, protoze neradim davat na vrtacku to pujde do prd.le potom) a nakonec P1200 tim se to uplne vylesti a nakonec to prejet pastou nevim jak se jmenuje je bud zelen a nebo cervena (bouzel tu jeste nemam, ale to je detail) fotky jsme potom vlozim no zatim to uz par lidi videlo a chteli by taky ale casu moc neni a navic si to kazdy muze udelat sam doma, kdyz je cas
Je to sice dál, ale o to horší cesta :-)
Obrázek
Velbloud
Administrátoři
Příspěvky: 2531
Registrován: 06 pro 2006, 08:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Velbloud »

Berry, prosím tě mohl bys zjistit jména těch past?? a kdes je v práglu koupil?? ;o)
Corsa B X14XE - Mantzel PB, Výfuk sk. A, odlehčený setrvák, ad. - 0-400m 16,62s (zatím)

ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
Berry
Corsa forever
Příspěvky: 2009
Registrován: 15 led 2007, 07:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Berry »

No jednu jsem mel od taty z prace a z tatova mladi myslim a jsou supr nejaky obyc jsou nej jako to sem nepatri ale na plasty je supr diava stara komunisticka sracka a blejska se to jak psi kulky a to same i k te paste ne vzdy drha znamena ze je supr ja se na tu pastu kounu ais ji tata zase prinese z prace ale to chci nanaset az po celkovem vylesteni a chtel bych se naucit i kola lestit vim o jedom co to dela a rekl by mi psotup a co vsechno potrebuju :wink:
Je to sice dál, ale o to horší cesta :-)
Obrázek
Velbloud
Administrátoři
Příspěvky: 2531
Registrován: 06 pro 2006, 08:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Velbloud »

budu rád, když se mi po tom názvu podíváš.. chtěl bych to taky zkusit a lepší když budu vědět jaký název ;o)

btw. jaký všechen kov jde vyleštit? ;o)
Corsa B X14XE - Mantzel PB, Výfuk sk. A, odlehčený setrvák, ad. - 0-400m 16,62s (zatím)

ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
Berry
Corsa forever
Příspěvky: 2009
Registrován: 15 led 2007, 07:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Berry »

no ja se v tom zas tak moc nevyznam,a le hlinik a normlnai kov, plech urcite ne a ja nevim kdyz to beru podle castech auta a karoseie, tak asi jedine tvrde kovy jine asi ne
Je to sice dál, ale o to horší cesta :-)
Obrázek
Mike Mad
Corsa forever
Příspěvky: 328
Registrován: 06 pro 2006, 08:30
Bydliště: Sleepy Hollow
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mike Mad »

ja si taky chci vylestit ventil dekl ... jen nevim jak, mam ho z umely hmoty :mrgreen:
Opel Corsa B ... PRODANO
VW Jetta 2 Coupe
Uživatelský avatar
MiniMike
Administrátoři
Příspěvky: 278
Registrován: 06 pro 2006, 07:21
Bydliště: Plzeň/Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MiniMike »

mi trosku pripomina toto ;-)
Obrázek

ale bohuzel sem nedelal ja, ale delal mi to znamej ;-)
Mike Mad
Corsa forever
Příspěvky: 328
Registrován: 06 pro 2006, 08:30
Bydliště: Sleepy Hollow
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mike Mad »

a je mi to jasny, minimike je upir bo nejde videt v odrazu :D

to je na minika? :?:
Opel Corsa B ... PRODANO
VW Jetta 2 Coupe
Uživatelský avatar
MiniMike
Administrátoři
Příspěvky: 278
Registrován: 06 pro 2006, 07:21
Bydliště: Plzeň/Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MiniMike »

Mike Mad píše:a je mi to jasny, minimike je upir bo nejde videt v odrazu :D

to je na minika? :?:
ja sem se prave radsi schoval ;-)
a jinak je to viko ventilu na mini ;-)
Obrázek

a takhle to vypadalo pred ;-)
Obrázek
Berry
Corsa forever
Příspěvky: 2009
Registrován: 15 led 2007, 07:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

motor

Příspěvek od Berry »

Miku tak to je fakt parada ja posilam foto ale jeste to neni hotovy je to zatim jen tak zlehka neni moc cas na to az zase o vikendu a uz to snad bude ok, ten kdo videl motor pred pozna oparvdu rozdil :wink:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Berry dne 13 úno 2007, 07:52, celkem upraveno 2 x.
Berry
Corsa forever
Příspěvky: 2009
Registrován: 15 led 2007, 07:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Berry »

Jinak moc dekuju Mikovi, ze to sem protalcil a tak sice to neni uplen hotove, ale rozdil oproti mnulemu je videt :wink:
Je to sice dál, ale o to horší cesta :-)
Obrázek
Velbloud
Administrátoři
Příspěvky: 2531
Registrován: 06 pro 2006, 08:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Velbloud »

Miku na to Tvoje jsem Ti už říkal.. že prostě úžasný ;o)

jinak berry moc pěkný.. na to že to děláš na motoru je to fakt velkej rozdíl ;o) jsem opravdu moc zvědavej jak to bude vypadat až to doděláš.. :D
Corsa B X14XE - Mantzel PB, Výfuk sk. A, odlehčený setrvák, ad. - 0-400m 16,62s (zatím)

ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
Berry
Corsa forever
Příspěvky: 2009
Registrován: 15 led 2007, 07:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Berry »

No o vikendu bych to chtel dodelat je to tak ze to neni vubec prejety tou P1200 a lestici pastou je to vzany lehce P800 no tak uvidim co z toho vznikne, kazdopadne je to lepsi nez co to bylo :D
Je to sice dál, ale o to horší cesta :-)
Obrázek
Uživatelský avatar
MiniMike
Administrátoři
Příspěvky: 278
Registrován: 06 pro 2006, 07:21
Bydliště: Plzeň/Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MiniMike »

Velbloud píše:Miku na to Tvoje jsem Ti už říkal.. že prostě úžasný ;o)
ja vim, ze si to rikal, ale vlastne to neni vubec moje prace ;-) ja sem jen zadavatel a ten co to plati :-D
Velbloud
Administrátoři
Příspěvky: 2531
Registrován: 06 pro 2006, 08:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Velbloud »

Spousta lidiček mi psalo, ať udělám návod jak leštit... tak tady to máte (podotýkám, že nejsem profík, pokud budou chtít přispět do tématu i profíci jako Dudu , atd. budu jen rád).

Vždy záleží na povrchu materiálu, který chcete leštit. Proto aby jste mohli leštit, musí být úplně hladký. Tzn. nejdřív se musí sundat lak, a zbrousit povrch do úplného hladka. Pokud sundaváte z kovu lak - doporučuju nejdříve chemicky - ODSTRAŇOVAČEM STARÝCH NÁTĚRŮ. A po té můžeme brousit - hrubost papíru dle potřeby... ale aby jste končili na hrubosti 1200 - 2000.
A nyní se dostáváme k samotnému broušení.. nejlepší je, pokud vlastníte stacionární leštičku (3KW) - pokud ji nevlastníte, můžete to řešit jako já vrtačkou (používejte nějakou lepší - ty levnější noname na tom spálíte - vlastní zkušenost). Co se týče kotoučů - použil jsem vlnovej z OBI, ale pak jsem zjistil, že nej jsou prostě hadrové - já jsem koupil použité od jednoho pána z Říčan - byl velmi ochotnej i dal rady ;o) 17cm v průměru - 50 Kč/ks ( http://www.aukro.cz/item385306406_lesti ... drovy.html )

http://photos03.allegro.pl/photos/orygi ... /385306406

a pak už potřebujete jen pasty - na to jsem si koupil jednu sadu kde je jedna brusná - hnědá a jedna pulírka modrá

Obrázek

Když jsem vždy četl - "pastou rozleštíte" představoval jsem si, že budete leštit tempem.. či něčím podobným v konzistenci zubní pasty... omyl... tyto brusné a leštící pasty jsou defakto pevné materiály které se "taví teplem" a zatavují do materiálu který leštíte...
Tzn. doporučuji - roztočit kotouč na vrtačce na nejvyšší stupeň - nejdřív natavit pastu na kotouč... a pak teprve kotoučem začít leštit... nejdříve celé kolo přeleštíte hnědou pastou... pak nečistoty očistíte hadrem a technickým benzínem... a pak to samé opět modrou pastou do té doby dokud se neuvidíte v odraze ;o)).. a opět očistit technickým benzínem.

A měli by jste mít finální výsledek.


Ilustraci fotkama budu ukazovat na svých kolech:



1) nejdříve zbavíte kolo jakýchkoliv nánosů včetně olůvek ;o)


2) nanesete na povrch který chcete zbavit laku odstraňovač starých nátěrů - nejlépe štětcem (pozor - jakmile OST jednou otevřete a pak zase zavřete, se vzduchem vzniká chemická reakce - dávejte velký pozor při opětovném otevírání - je to žíravina)


cca po pěti až deseti minutách se začne barva odlupovat, proto ji setřete hadrem či tomu pomozte štětcem.. Tuto akci opakujte tolikrát dokud Vám na kole ještě nějaká barva zbude.

3) po odstranění laku, vám mohou napovrch vyplavat různé nerovnosti, či zoxidované části. Ty odstraníte smirkovým papírem - bruste pod vodou. Finální broušení do hladka doporučuji 1200 - 2000.


4) následně už jen leštíte a leštíte

5) očistíte technickým benzínem

a výsledek vypadá takto:


Závěrem snad jen časová náročnost na jedno kolo:

cca 2 - 3 hodiny odstraňování laku

cca 2 - 3 hodiny broušení

cca 1,5 - 2,5 hodiny předleštění

cca 1,5 - 2,5 hodiny finálního doleštění
Mike Mad píše: Nejake obecne informace hodici se k lesteni hliniku a jineho> ... jmenovane material lze koupit na www.micronplus.cz
Tabulka obvodových rychlostí >>>ZDE
Doporučené varianty kombinací leštících kotoučů, brusných past a leštěných materiálů >>>
ZDE
Obvodové rychlosti pro materiál >>> ZDE
Takže pánové a dámy..... HODNĚ ŠTĚSTÍ :D
Corsa B X14XE - Mantzel PB, Výfuk sk. A, odlehčený setrvák, ad. - 0-400m 16,62s (zatím)

ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
Odpovědět