Stránka 13 z 17

Napsal: 27 říj 2008, 23:19
od PetrZ
Tak tedko konecne muzu jednou kontruktivne prispet necim do diskuze. Na nemecke homepage opla jsem se informoval, jako funkci vlastne ten ARG plni. Konkretne se jedna tedy o nasledujici: Se zvysujici se spalovaci teplotou se zvysuje i koncentrace oxidu dusiku ve vyfukovych plynech. Aby se tedy snizila spalovaci teplota, je cast vyfukovych plynu vedena zpet do spalovaci komory. Tim klesa obsah kysliku v spalovaci smesi a snizuje se tak teplota spalovani.

Jestli je tento zjednoduseny model mozno brat vazne, pak by AGR nemelo mit zadny vliv na spotrebu, jak jsem si myslel. Nechapu ale, proc by teda melo pracovat pouze v nizsich a strednich otackach, vzdyt teplota spalovani bud:
1. zavisi na otacka a to tak, ze s vysima otackama stoupa teplota spalovani, z toho vyplyva: AGR by melo pracovat predevsim ve vyssich otackach-> blbost
2. nezavisi na otackach, je dana pouze teplotou motoru..to se mi ale nezda, teplota motoru jiste ovlivnuje teplotu spalovani, ale podle me tam budou jeste dulezitejsi faktory, treba tlak ve valci atd...co vy na to?
(ja totiz ziju v predstave, ze se zvysujicima otackama stoupa tlak ve valcich, ale ted me napada, ze to je asi taky blbost, tlak ve valcich je vzdycky stejnej, ze?)

Zdroj: http://www.opel.de/lexicon/techlexicon. ... +%28AGR%29

Napsal: 27 říj 2008, 23:38
od PetrZ
A uz nejspis vim, proc se u nekterych ozve oranzova kontrolka: Protoze po zaslepeni AGR nesedi emisni hodnoty...Nektere ECU na to reagovat umi a jine udajne ne :)

Napsal: 28 říj 2008, 09:08
od Pívas
Tak teplota spalin zavísí určitě na poloze škrtící klapky(plynového pedálu u nafty)když pojedeš z kopce bez plynu a motor bude 4000 rpm, tak tam bude určitě jiná teplota spalin než když pojedeš 4000 rpm na plnej knédl :D Tlak ve válci není určitě stálý.Při stále stejným zatížení z roustoucíma otáčkama klesá tlak ve válci.Teplota motoru akorát určí kdy může začít pracovat AGR ventil, myslím že u kozy začíná po zahřátí na 90 stupňů

Napsal: 28 říj 2008, 23:08
od PetrZ
Ja myslel, ze pri jizde z kopce na zarazenej kvalt ke spalovani vubec nedochazi...

Napsal: 28 říj 2008, 23:14
od PetrZ
A jeste k tem tlakum, je to tedy tak, ze existuje vztah mezi tlakem ve valci a kroutivym momentem? (to je totoz podle toho, co jsi napsal celkem nabidedni a bylo by to i logicke)

Napsal: 31 říj 2008, 18:58
od PetrZ
Ahoj, tak bych potreboval helpnout, dneska jsem celej den lital, abych sehnal material na tu zaslepku ARG a nesehnal jsem tesneni...vychazel jsem z toho, ze normalni instalatersky tesneni mi nepomuze, pac to je pouzitelne do 60°C
.

Rad bych se teda zeptal tech, co uz to resili, jaky pouzili material jako tesneni a davali jste to tesneni z obou stran te zaslepky nebo jenom z jedne? Predpokladam, ze je potreba z obou, paklize zaslepkou proudi chladici kapalina, jak zde bylo uvedeno)

Diky moc vsem!

Napsal: 31 říj 2008, 19:10
od Vtomas
z obou stran a podlepil jsem ho silikonem
použil jsem 1-1,5mm hliník (přesnou sílu už si nepamatuju)

Napsal: 02 lis 2008, 20:22
od Jano
Mne to robil znamy. Dal tam nejaky cerveny silikon, pravdepodobne urceny na vysoke teploty.
Mimochodom ja som ziadnu zmenu po tomto zakroku nezaznamenal. Auto ide tak isto ako predtym a spotrebu ma tiez taku istu.

Napsal: 02 lis 2008, 21:41
od Honz@
lidi nemáte tu zkušenosti s egr ventilem u 1,3 CDTI? blbne mi pořád se za*írá a seká se a pak to hned hodí 2 chyby v jednotce. párkrát jsem ho prostříkal a rozhejbal ale je t jen zhruba na 2 tis.km. v sání je hafo mazutu, prej už propouští pořád ne jen to co má.

Napsal: 05 led 2009, 11:00
od mmiikkii
cafte

chcel som si zaslepit tento ventil aj ja, len ma napadlo, ak ho zaspelim, cim sa doplni obsah valcu? Teda ak s agr ventilom spalujeme benzin, vzduch a cast spalin, co nahradi tu cast spalin ak ju do motora nepustime? Moze to mat vplyv na chod motoru?

Napsal: 05 led 2009, 11:55
od Pívas
No vzduch si vezme normálně přes ssání, škrtící klapku

i já

Napsal: 10 led 2009, 17:24
od Rouchi
Chlapi mam taky problém s timhle ventilem, svítí mi ta kontrolka pořád (podle toho co píšete neni uplně ideální s tim pořád jezdit...)
byl sem s tim v servisu, kde maj bosh diagnostiku, tak mi řikali že to je agr ventil, a že to technik zkoušel vyčistit a ale, ze ten ventil je prostě totálně death, avšak na emisích mi to i s údajně tuhym ventilem v pohodě prošlo, tak prej pokud nemam 5 litrů navíc (což zrovna nějak moc nemam) tak to prej tak moc řešit nemusim....
no ale jestli má mít auto větší spotřebu, tak to se mi moc nechce... navíc se bojim troch o váhu.. auto mi jako jede vcelku OK, ale když dam plyn jako až na podlahu, tak skoro jako bych nic neudělal, prostě to jako se nesnaží nějak moc jet... ale když zrychluju postupnym přídáváním plynu, tak v pohodě 120 po státovce...sem z toho takovej tumpachovej, tak pls poradte co dělat... jestli nemam věřit servisu (jako že se mi moc nechce jim věřit) a mam to zkusit vyndat avyčistitsám a pak hned zaslepit...
málem sem zapoměl mam X10XE

Napsal: 10 led 2009, 18:08
od standa PE
vid posledny prispevok a poslednu vetu :wink:
viewtopic.php?t=1857&start=30

jj

Napsal: 10 led 2009, 18:38
od Rouchi
jasne, tohle jsem si cetl a asi máš provdu že nejjednodušší to bude "ochcat"elektricky (ale zase to je takový víc bastlení, který je nevzhledný...když už bych to dělal, tak asi přímo do nějaký krabicky...)
je pravda, že pokud je ventil tuhej nemá smysl snažit se ho opravit, ale spíš jenom oblbnout ŘJ, s tím, že pak by se snad ani nemusel zaslepovat ? nebo stejně bude lepší ho zaslepit ?
dál ale můj dotaz směřoval ne k emisím (ty mi jsou vcelku ukradené) ale spíš k tomu že většina z vás tady psalo, že motor jede v takzvaném pohotovostním režimu, kdy není tak živý, a navíc je vyšší spotřeba...

Napsal: 11 bře 2009, 15:14
od Velbloud
Pánové vím že jsem se už ptal ... ale nevíte náhodou někdo kód pod kterým se prodává záslepka + těsnění AGR na X14XE u Oplu??

Když jdu do staigera tak se na mě vždy dívaj co po nich chci - tak aby to jen našel...