Akumulátor>Vše kolem baterie u Corsy
- brody
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 138
- Registrován: 26 kvě 2008, 21:14
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zdravim. chtel bych se zeptat, jaky je vas nazor na nabijeni pri zapojene baterii normalne v aute? Znamy nabiji baterku kdyz je normalne v aute a zapojena, kuli tomu, aby se mu nevymazaly kody z radia, ridici jednotka apod..... Nevadi to nejak autu, elektrice? Vsude pisou, ze by se baterka mela vyndat, nebo aspon odpojit, ja sem ji teda dycky vynadaval, tak me dostali, ze to takhle nekdo dela... Jak to vidite vy, ostatni?
- Robin
- Příspěvky: 409
- Registrován: 28 led 2008, 13:51
- Bydliště: Praha
- pdk88
- Moderátor
- Příspěvky: 2132
- Registrován: 24 črc 2007, 12:03
- Bydliště: Čáslav
- Kontaktovat uživatele:
jj mám zato, že to bylo kvůli víčkům
a nabíjení přímo v autě ničemu neva.. a když, tak bych rád slyšel od někoho čemu to vadí z baterky jde přeci porád +-12V, takže když se to bude nabíjet dvanácti voltama přímo na zapojený baterce...
a nabíjení přímo v autě ničemu neva.. a když, tak bych rád slyšel od někoho čemu to vadí z baterky jde přeci porád +-12V, takže když se to bude nabíjet dvanácti voltama přímo na zapojený baterce...
Corsa A GSi C20XE "Orangeer"
Corsa A C20XE "Terrorschlumpf"
neu: Corsa C GSi Z18XE
ex: Corsa B combi X14XE "Bublina"
Corsa A C20XE "Terrorschlumpf"
neu: Corsa C GSi Z18XE
ex: Corsa B combi X14XE "Bublina"
- brody
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 138
- Registrován: 26 kvě 2008, 21:14
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 07 zář 2007, 15:54
Určitě to nevadí. Aletrnátor také dává 14,4V. Osobně to ani jinak nedělám. Spíš je důležité nabíjet správným proudem po správnou dobu a po nabití nechat baterku chvíli v klidu uklidnit.brody píše:...Při nabíjení tam de sice až třeba 14,7V (záleží na nabíječce), ale to by snad nemelo nicemu vadit..
Corsa B, 1995, X12SZ
- knedlik
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 741
- Registrován: 04 úno 2009, 09:38
- Bydliště: u liberce
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: 21 zář 2008, 10:02
- Bydliště: Praha-východ
Taková hloupá otázka. V autě je dejme tomu baterka díky mrazu ko. Budi li mít tu co na obrázku, mohu ji připojit startovacíma kabelama k té vybité a startovat? Neodpálím tím něco? Jak jí případně zapojit? ++/--/.....+-/+-/
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Bylo: Corsa C 1.0 2005-easytronic
Je: Honda Jazz 1.2
Je: Honda Jazz 1.2
- Vtomas
- Moderátor
- Příspěvky: 1684
- Registrován: 20 bře 2007, 11:26
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
Karola:určitě pokud budeš propojovat dej + na + a - na - tzn. paralelně....
sériově by bylo + na - a to bys tam měl 24V
....upřesnim to nabíjení pro všechny:
nabíjení = vlastně životnost baterie
Není ani tak důležitý napětí...jestli 14V nebo 14,8V které leze z nabíječky, ale samotnej proud
je sice pěkný, že některý nabíječky dávaj stálejch 14,8V 15A.....jenže ta baterka se párkrát ohřeje pokroutěj se desky nebo dokonce rozsype článek....baterka KO
Nejlepší volba jsou automaty např. CTEK kterej si přesně určuje proud kterej z něj poleze do baterky + hlavně pulzuje
Já osobně mám laboratorní zdroj Manson 9400 kde si nastavim volty jaké potřebuju a baterka si přesně řekne kolik ampérů do ní poteče....to vše vidim na displeji
Naposled sem formátoval svojí baterku Powercell....a skoro tejden mi na zdroji lítalo 0-0,1.....baterka mi den držela 13,3V...teď se to ustálilo na 12,8
tzn. plně nabitá baterka
sériově by bylo + na - a to bys tam měl 24V
....upřesnim to nabíjení pro všechny:
nabíjení = vlastně životnost baterie
Není ani tak důležitý napětí...jestli 14V nebo 14,8V které leze z nabíječky, ale samotnej proud
je sice pěkný, že některý nabíječky dávaj stálejch 14,8V 15A.....jenže ta baterka se párkrát ohřeje pokroutěj se desky nebo dokonce rozsype článek....baterka KO
Nejlepší volba jsou automaty např. CTEK kterej si přesně určuje proud kterej z něj poleze do baterky + hlavně pulzuje
Já osobně mám laboratorní zdroj Manson 9400 kde si nastavim volty jaké potřebuju a baterka si přesně řekne kolik ampérů do ní poteče....to vše vidim na displeji
Naposled sem formátoval svojí baterku Powercell....a skoro tejden mi na zdroji lítalo 0-0,1.....baterka mi den držela 13,3V...teď se to ustálilo na 12,8
tzn. plně nabitá baterka
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
:::aktuální foto:::
http://forum.corsaclub.cz/viewtopic.php ... &start=225
http://forum.corsaclub.cz/viewtopic.php ... &start=225
- Honz@
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 468
- Registrován: 30 kvě 2008, 10:52
- Bydliště: Sudety
- Kontaktovat uživatele:
- Vtomas
- Moderátor
- Příspěvky: 1684
- Registrován: 20 bře 2007, 11:26
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
Honza: mnooo myslim, že sem to kupoval a kolem 4tis.
dělaj i slabší variantu http://www.tme.eu/html/CZ/spinane-labor ... pelny.html
a tam počítám s poštou kolem 3tis.
ten CTEK3600 automat...kolem 1500,-....taky super věc, ale na zdroj to nemá ani náhodou
zdrojem nabouchám jakokoukoli baterku na maximum
dělaj i slabší variantu http://www.tme.eu/html/CZ/spinane-labor ... pelny.html
a tam počítám s poštou kolem 3tis.
ten CTEK3600 automat...kolem 1500,-....taky super věc, ale na zdroj to nemá ani náhodou
zdrojem nabouchám jakokoukoli baterku na maximum
:::aktuální foto:::
http://forum.corsaclub.cz/viewtopic.php ... &start=225
http://forum.corsaclub.cz/viewtopic.php ... &start=225
- corpi18
- Příspěvky: 266
- Registrován: 11 říj 2008, 10:59
- Bydliště: Teplice v Severních Čechách
- Robin
- Příspěvky: 409
- Registrován: 28 led 2008, 13:51
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 21 říj 2008, 14:06
- Bydliště: Košice, SR
Vcera mi skoro zhorelo auto Isla som si v poho prezut gumy a zrazu zo servisu krik ze kto ma corsu??? HORI !!! Od motora sa dymylo tak sme rychlo dvihli kapotu a pri baterke horela kabelaz. Po odpojeni baterky sme zistili ze zhorela kostra. Totizto som pred nedavnom vymienala baterku a ta je vyssia ako origo a dotykala sa kapoty. Cize hadzalo to iskru a prepalilo aj plech. Takze si dajte bacha na vysku baterky aby ste raz neprisli k autu a zostane vam len
- noubody.
- Příspěvky: 16
- Registrován: 22 čer 2010, 15:56
- Bydliště: Třešť
- Kontaktovat uživatele: