Ahoj lidi, před pár dny mě někdo vytlačil ze silnice, takže sem musel sjet ze silnice jedním kolem do trochy kamení, každopádně ten den sem měl pocit že cítím nějaký spálený plast po pár km a dneska když sem sedl do auta, tak na mě po cestě do práce vyskočila kontrolka ABS, pak se mi rozsvítil celý tachometr a auto chcíplo.
Když sem otevřel kapotu tak jsem zjistil, že se upálil kabel který vede z mínusu na tělo auta, tak jsem ho přišrouboval znova, po cca 2km se mi upálilo očko, které sem měl na kabelu, tak jsem ho znovu připojil a zjistil, že kabel byl naprosto vařící(od toho dedukuji, že se upálil ).
Každopádně jsem potom jel bez světel domu a doma jsem zjistil, že kabel není horký, může to být tedy tím, že by mi nějakým způsobem zkratovali kabely od světel nebo tak něco?
Nejsem automechanik tak toho o autech ještě moc nevím
Ocenil bych každou radu, protože autem musím jezdit do práce a krom toho se ho rozhodně nechci zbavovat ani ho měnit.
Jestli to nějak pomůže tak mám Corsa B 1.2 16V (kdyby to byla např. nějaká známá vada)
Přepalování kabelu
Moderátor: Arci
- schleza
- Příspěvky: 319
- Registrován: 10 črc 2011, 23:05
- Bydliště: Prostějov
Re: Přepalování kabelu
A ABS ti svítí stále, nebo to už zhaslo?
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 13 črc 2015, 19:58
- Bydliště: Most
Re: Přepalování kabelu
Si myslím, že příčina upálení kabelu byla v tom, že se nějakým způsobem zmenšil průřez vodiče ( povolené oko kabelu, nebo utřepaný vodič v místě napojení na oko - vícežilový vodič, tzv. licna, převáděla proud jen přes zbývající připojené žíly. což bylo málo a vodič se začal zahřívat ).
Staré oko odštípnout a na konec vodiče nalisovat nové, případně řádně přiletovat cínem a ukostřit.
Staré oko odštípnout a na konec vodiče nalisovat nové, případně řádně přiletovat cínem a ukostřit.
OPEL CORSA -B- 1.4i 8V C14NZ r.v.1995