sytič - vypne po startu či ne?

Témata týkající se motoru, převodovky, výfuku a palivové soustavy
Uživatelský avatar
william.wallace
Příspěvky: 416
Registrován: 27 srp 2007, 07:17
Bydliště: Lednice
Kontaktovat uživatele:

sytič - vypne po startu či ne?

Příspěvek od william.wallace »

Možná jsem špatně hledal, ale nenašel jsem tady vlákno na tohle téma. Moji Corsičku už využívá víceméně hlavně přítulka do práce, tak jsem si do ní teď po pár dnech sedl a připadá mi, že Corsa jede na sytič. Zítra ráno zkusím auto nakopnout zastudena dřív než se přítulka odebéře do práce a uvidím, jestli otáčky motoru po zahřátí spadnou. Auto je bez otáčkoměru, takže pokud je zahřáté, jako bylo dnes, dá se to poznat jen podle sluchu, no a právě se mi zdálo, že auto při volnoběhu tak nějak víc vibrovalo, ale nejsem si 100% jistý. Je vůbec možné aby sytič po zahřátí nevypl? Čím to může být? Díky za odpovědi
BATMOBILE - Béčko, 54 koní (max. 160 km/h), socka edition :)
WOLVERINE - Céčko, 60 koní (max 170 km/h), snob edition :)
Uživatelský avatar
NoX
Příspěvky: 707
Registrován: 31 kvě 2008, 11:31

Příspěvek od NoX »

corsa sytic nema, ma vstrikovani...
vyssi davky benzinu ridi rj...
Uživatelský avatar
william.wallace
Příspěvky: 416
Registrován: 27 srp 2007, 07:17
Bydliště: Lednice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od william.wallace »

Takže to, když klesnou po pár vteřinách (či desítek vteřinách) při startování za studena otáčky motoru nezpůsobuje sytič, ale řídící jednotka? Já myslel, že každý auto má sytič (který řídí řídící jednotka)....tož nésu mechanik, tož sem se asi mýlil, tož uvidím zítra ráno, kdybyste kdokoliv k tomuhle tématu měl nějakou podnětnou připomínku, jsem rád za každou odpověĎ!! díky NoX
BATMOBILE - Béčko, 54 koní (max. 160 km/h), socka edition :)
WOLVERINE - Céčko, 60 koní (max 170 km/h), snob edition :)
topas
Příspěvky: 86
Registrován: 30 lis 2009, 09:09
Bydliště: Praha / Mimoň / Doksy

Příspěvek od topas »

Tohle je normální - když byly velké mrazy, tak to bylo dost znát. Po natočení klíčku se zvýší otáčky a potom zase klesnou za cca 10 vteřin (možná trochu déle, nikdy jsem to nesledoval přesně).
Corsa B 1.2i , X12SZ ... moje první auto :)
sladas opc
Příspěvky: 547
Registrován: 24 pro 2006, 12:34
Bydliště: Hradčany 467
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sladas opc »

to nastavuje ridici jednotka mnozstvi paliva tudiz za studeneho startu navoli vice paliva a pak po kratsi dobe se dodavka snizi..proto za studena jsou otacky cca 1100 ot za minutu a po chvilce padnou tak na cca 800-900 otacek za minutu
opel corsa opc rieger edition
opel performance center
stanley770
Příspěvky: 63
Registrován: 22 říj 2009, 18:08
Bydliště: KRUPINA

Příspěvek od stanley770 »

moj nazor je ze pokial ti otacky neklesnu aj ked mas uz zohriaty motor tak budes mat v prdely to cidlo teploty na motore..........a tim padol ti aj riadiaca jednotka dava viacej paliva pretoze to bere ako studeny motor.
Uživatelský avatar
william.wallace
Příspěvky: 416
Registrován: 27 srp 2007, 07:17
Bydliště: Lednice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od william.wallace »

stanley770: díky. Před chvílí jsem ji zkusil nakopnout, otáčky po pár vteřinách spadly, ale pořád se mi zdá, že na volnoběh to jaksi víc vibruje. Když s ní jedu, zdá se vše o.k....nechci vypadat jako paranoik :shock: 8) 8) , a jít k automechanikovi, který by Corsu napojil na diagnostiku, poklepal si na čelo a řek, že je vše v normálu, takže doplním nádrž, vynuluju počítadlo, a uvidím, kolik s tím najedeme. Jak by nájezd km byl nějak výrazně nižší, než obvykle, bylo by jasné, že mi to žere víc, tudíž bych šel na diagnostiku.....co jsem čet, tak kromě teplotního čidla by to mohlo být snad i snad i vadný nebo zanešený krokový motorek volnoběžných otáček? Je naprd, že tam není otáčkoměr, takže nemůžu říct s jistotou, že to točí víc na volnoběh...
BATMOBILE - Béčko, 54 koní (max. 160 km/h), socka edition :)
WOLVERINE - Céčko, 60 koní (max 170 km/h), snob edition :)
Uživatelský avatar
william.wallace
Příspěvky: 416
Registrován: 27 srp 2007, 07:17
Bydliště: Lednice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od william.wallace »

Tak před chvílí přítulka nenakopla Kozičku vůbec a bliká kontrolka motoru, tak jsem se nasral, brnkl do Oplu a za chvíli jim ji tam odtáhnu, napojí ji na diagnostiku a uvidí se. Prej by to mohl být snímač otáček klikového hřídele, to už se mi stalo před čtyřmi lety, vyblikali poruchu a pohoda, 4 roky 50tkm prakticky bez komplikací...no a fčíl totok, já vím, je to starší auto. Chci se zeptat, mohlo by to mít souvislost se svíčkami? Před pár dny mi tam měnil známý svíčky, olej a olej. filtr. Původně tam byly Bosch, teĎ tam jsou Brisk, mohlo by mít tohle podivné chování auta spojitost s výměnou svíček???
BATMOBILE - Béčko, 54 koní (max. 160 km/h), socka edition :)
WOLVERINE - Céčko, 60 koní (max 170 km/h), snob edition :)
Uživatelský avatar
NoX
Příspěvky: 707
Registrován: 31 kvě 2008, 11:31

Příspěvek od NoX »

svicky tohle neovlivni, pokud dal spravny typ...
nechapu, proc kvuli diagnostice volas do opelu, kde ti reknou to stejny co kousek dratu, kontrolka na palubce a tabulka s kodama,akorat to bude stat litr za napojeni na diagnostiku...

v zime auta vic zerou, to je znama vec :-) corsy bez cidla teploty nasavaneho vzduchu si vemou o dost vic benzinu, kdyz s tim jezdis jen na kratke trasy...

sytic - sytic maji auta s karburatorem... auta se vstrikovanim maji RJ, ktera na zaklade cidel teploty (nasavaneho vzduchu, chladici kapaliny) a vahy vzduchu zvysuje mnozstvi paliva, aby byl vyssi volnobeh a auto se rychleji ohralo na provozni teplotu.
Uživatelský avatar
william.wallace
Příspěvky: 416
Registrován: 27 srp 2007, 07:17
Bydliště: Lednice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od william.wallace »

NoX: díkec za rady a připomínky, do Oplu jsem brnkl proto, že s ním mám dobrou zkušenost ohledně diagnostiky, tak snad ta zkušenost přetrvá...před čtyřmi lety mi blikala kontrolka a prvně jsem zkoušel ke dvěma mechanikům na diagnostiku na noťas "za pár kaček", ani jeden z nich chybu nedokázal určit a jeden z nich měl prý přímo diagnostiku Opel....tak nevím, pak jsem zajel do Oplu a čekal jsem, kdovíjaká to bude pálka, tam to objevili, "vyblikali chybu", pročistili, já už si v peněžence připravoval tisíce, oni si řekli o 6 stovek, tak jsem čuměl jak péro, no a Corsa spolehlivě jezdila až doteď, tak doufám, že i moje druhá zkušenost s oficial Opel servisem bude dobrá......
BATMOBILE - Béčko, 54 koní (max. 160 km/h), socka edition :)
WOLVERINE - Céčko, 60 koní (max 170 km/h), snob edition :)
Uživatelský avatar
nezdvorak
Moderátor
Příspěvky: 405
Registrován: 01 říj 2007, 14:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nezdvorak »

a jak to funguje u dieselů, který nemaj ŘJ?
Obrázek
Uživatelský avatar
petanek192
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 2094
Registrován: 19 črc 2007, 23:25
Bydliště: Velešín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petanek192 »

u toho jedno litra je sitic asi 10 vterin pak zajede takovej valecek a cajk .... diesel ma predstrik coz je u prvniho startu nejdulezitejsi samo zhaveni, vzduch atd ..... ja mam pocit ze sem pri startu diesela nemel zvisene otacky motoru zajimave ... nezvorad dobra otazka tak co odpovi nam nekdo ???
Definice saabu:Bez rychlosti není adrenalin,a bez adrenalinu není odvaha,bez odvahy není láska

Saab 2,3Turbo AERO 250ps audio HARMAN KARDON 8)
Uživatelský avatar
william.wallace
Příspěvky: 416
Registrován: 27 srp 2007, 07:17
Bydliště: Lednice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od william.wallace »

tak z mojí záhadné poruchy, kdy se mi zdálo, že motor na volnoběh "ňák moc přede" a pak už se koza nechytla vůbec, blikala kontrolka motoru a odtáh jsem ji do Oplu se vyklubala závada imobiližéru, teda hned dvě...no, to mi můj mozeček nepobírá, jak může mít imobilizér souvislost s tímhle...před chvílí mi z Opla volali, že zatím na diagnostice našli dvě závady na imobilizéru,....Corsa se taky nějaka dusila, říkali, že teď prej je v poho a teĎ zkouší diagnostiku s druhým klůíčem....tak nevim, jsem z toho jelen...ale tož hlavně když Corsička pojede 8)
BATMOBILE - Béčko, 54 koní (max. 160 km/h), socka edition :)
WOLVERINE - Céčko, 60 koní (max 170 km/h), snob edition :)
Uživatelský avatar
NoX
Příspěvky: 707
Registrován: 31 kvě 2008, 11:31

Příspěvek od NoX »

to je docela jednoduchy.

starsi oplacke motory rady Cxxx meli imobilizer dodelavany tak, ze odstavovat palivove cerpadlo od proudu. to proto, ze puvodni RJ nebyla na imobilizer stavena ,a jen se tam dodelaval.

novejsi motory rady Xxxx maji imobilizer integrovany v sobe, a mel by odstavit ne cerpadlo, ale vstrikovaci listu motoru... takze pokud je chyba imobilizeru, nedivil bych se kdyby blbly vstriky :-)
Uživatelský avatar
william.wallace
Příspěvky: 416
Registrován: 27 srp 2007, 07:17
Bydliště: Lednice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od william.wallace »

NoX: WOW! Díky za vysvětlení. Páč jak mi v Oplu říkali, že to má co dělat s imobilizérem, tak jsem si pomalu myslel, že si ze mě dělají prdel.... 8) No, tak drak je ještě furt u Oplu, čekám až zavolají a jsem zvědavý na konečný verdikt, i finanční :roll: :shock: 8)

akurát mi teda přijde přinejmenším podivné, že se mi to stalo dva dny potom, co mi borec měnil olej+filtr, a svíčky...ale tak je to staré auto, náhody se asi stávaj :wink:
BATMOBILE - Béčko, 54 koní (max. 160 km/h), socka edition :)
WOLVERINE - Céčko, 60 koní (max 170 km/h), snob edition :)
Odpovědět