Stránka 1 z 2

sytič - vypne po startu či ne?

Napsal: 01 bře 2010, 17:33
od william.wallace
Možná jsem špatně hledal, ale nenašel jsem tady vlákno na tohle téma. Moji Corsičku už využívá víceméně hlavně přítulka do práce, tak jsem si do ní teď po pár dnech sedl a připadá mi, že Corsa jede na sytič. Zítra ráno zkusím auto nakopnout zastudena dřív než se přítulka odebéře do práce a uvidím, jestli otáčky motoru po zahřátí spadnou. Auto je bez otáčkoměru, takže pokud je zahřáté, jako bylo dnes, dá se to poznat jen podle sluchu, no a právě se mi zdálo, že auto při volnoběhu tak nějak víc vibrovalo, ale nejsem si 100% jistý. Je vůbec možné aby sytič po zahřátí nevypl? Čím to může být? Díky za odpovědi

Napsal: 01 bře 2010, 18:14
od NoX
corsa sytic nema, ma vstrikovani...
vyssi davky benzinu ridi rj...

Napsal: 01 bře 2010, 19:42
od william.wallace
Takže to, když klesnou po pár vteřinách (či desítek vteřinách) při startování za studena otáčky motoru nezpůsobuje sytič, ale řídící jednotka? Já myslel, že každý auto má sytič (který řídí řídící jednotka)....tož nésu mechanik, tož sem se asi mýlil, tož uvidím zítra ráno, kdybyste kdokoliv k tomuhle tématu měl nějakou podnětnou připomínku, jsem rád za každou odpověĎ!! díky NoX

Napsal: 01 bře 2010, 20:15
od topas
Tohle je normální - když byly velké mrazy, tak to bylo dost znát. Po natočení klíčku se zvýší otáčky a potom zase klesnou za cca 10 vteřin (možná trochu déle, nikdy jsem to nesledoval přesně).

Napsal: 01 bře 2010, 20:22
od sladas opc
to nastavuje ridici jednotka mnozstvi paliva tudiz za studeneho startu navoli vice paliva a pak po kratsi dobe se dodavka snizi..proto za studena jsou otacky cca 1100 ot za minutu a po chvilce padnou tak na cca 800-900 otacek za minutu

Napsal: 01 bře 2010, 20:31
od stanley770
moj nazor je ze pokial ti otacky neklesnu aj ked mas uz zohriaty motor tak budes mat v prdely to cidlo teploty na motore..........a tim padol ti aj riadiaca jednotka dava viacej paliva pretoze to bere ako studeny motor.

Napsal: 02 bře 2010, 05:22
od william.wallace
stanley770: díky. Před chvílí jsem ji zkusil nakopnout, otáčky po pár vteřinách spadly, ale pořád se mi zdá, že na volnoběh to jaksi víc vibruje. Když s ní jedu, zdá se vše o.k....nechci vypadat jako paranoik :shock: 8) 8) , a jít k automechanikovi, který by Corsu napojil na diagnostiku, poklepal si na čelo a řek, že je vše v normálu, takže doplním nádrž, vynuluju počítadlo, a uvidím, kolik s tím najedeme. Jak by nájezd km byl nějak výrazně nižší, než obvykle, bylo by jasné, že mi to žere víc, tudíž bych šel na diagnostiku.....co jsem čet, tak kromě teplotního čidla by to mohlo být snad i snad i vadný nebo zanešený krokový motorek volnoběžných otáček? Je naprd, že tam není otáčkoměr, takže nemůžu říct s jistotou, že to točí víc na volnoběh...

Napsal: 02 bře 2010, 07:36
od william.wallace
Tak před chvílí přítulka nenakopla Kozičku vůbec a bliká kontrolka motoru, tak jsem se nasral, brnkl do Oplu a za chvíli jim ji tam odtáhnu, napojí ji na diagnostiku a uvidí se. Prej by to mohl být snímač otáček klikového hřídele, to už se mi stalo před čtyřmi lety, vyblikali poruchu a pohoda, 4 roky 50tkm prakticky bez komplikací...no a fčíl totok, já vím, je to starší auto. Chci se zeptat, mohlo by to mít souvislost se svíčkami? Před pár dny mi tam měnil známý svíčky, olej a olej. filtr. Původně tam byly Bosch, teĎ tam jsou Brisk, mohlo by mít tohle podivné chování auta spojitost s výměnou svíček???

Napsal: 02 bře 2010, 08:18
od NoX
svicky tohle neovlivni, pokud dal spravny typ...
nechapu, proc kvuli diagnostice volas do opelu, kde ti reknou to stejny co kousek dratu, kontrolka na palubce a tabulka s kodama,akorat to bude stat litr za napojeni na diagnostiku...

v zime auta vic zerou, to je znama vec :-) corsy bez cidla teploty nasavaneho vzduchu si vemou o dost vic benzinu, kdyz s tim jezdis jen na kratke trasy...

sytic - sytic maji auta s karburatorem... auta se vstrikovanim maji RJ, ktera na zaklade cidel teploty (nasavaneho vzduchu, chladici kapaliny) a vahy vzduchu zvysuje mnozstvi paliva, aby byl vyssi volnobeh a auto se rychleji ohralo na provozni teplotu.

Napsal: 02 bře 2010, 08:27
od william.wallace
NoX: díkec za rady a připomínky, do Oplu jsem brnkl proto, že s ním mám dobrou zkušenost ohledně diagnostiky, tak snad ta zkušenost přetrvá...před čtyřmi lety mi blikala kontrolka a prvně jsem zkoušel ke dvěma mechanikům na diagnostiku na noťas "za pár kaček", ani jeden z nich chybu nedokázal určit a jeden z nich měl prý přímo diagnostiku Opel....tak nevím, pak jsem zajel do Oplu a čekal jsem, kdovíjaká to bude pálka, tam to objevili, "vyblikali chybu", pročistili, já už si v peněžence připravoval tisíce, oni si řekli o 6 stovek, tak jsem čuměl jak péro, no a Corsa spolehlivě jezdila až doteď, tak doufám, že i moje druhá zkušenost s oficial Opel servisem bude dobrá......

Napsal: 02 bře 2010, 09:40
od nezdvorak
a jak to funguje u dieselů, který nemaj ŘJ?

Napsal: 02 bře 2010, 11:16
od petanek192
u toho jedno litra je sitic asi 10 vterin pak zajede takovej valecek a cajk .... diesel ma predstrik coz je u prvniho startu nejdulezitejsi samo zhaveni, vzduch atd ..... ja mam pocit ze sem pri startu diesela nemel zvisene otacky motoru zajimave ... nezvorad dobra otazka tak co odpovi nam nekdo ???

Napsal: 03 bře 2010, 10:55
od william.wallace
tak z mojí záhadné poruchy, kdy se mi zdálo, že motor na volnoběh "ňák moc přede" a pak už se koza nechytla vůbec, blikala kontrolka motoru a odtáh jsem ji do Oplu se vyklubala závada imobiližéru, teda hned dvě...no, to mi můj mozeček nepobírá, jak může mít imobilizér souvislost s tímhle...před chvílí mi z Opla volali, že zatím na diagnostice našli dvě závady na imobilizéru,....Corsa se taky nějaka dusila, říkali, že teď prej je v poho a teĎ zkouší diagnostiku s druhým klůíčem....tak nevim, jsem z toho jelen...ale tož hlavně když Corsička pojede 8)

Napsal: 03 bře 2010, 12:54
od NoX
to je docela jednoduchy.

starsi oplacke motory rady Cxxx meli imobilizer dodelavany tak, ze odstavovat palivove cerpadlo od proudu. to proto, ze puvodni RJ nebyla na imobilizer stavena ,a jen se tam dodelaval.

novejsi motory rady Xxxx maji imobilizer integrovany v sobe, a mel by odstavit ne cerpadlo, ale vstrikovaci listu motoru... takze pokud je chyba imobilizeru, nedivil bych se kdyby blbly vstriky :-)

Napsal: 03 bře 2010, 14:09
od william.wallace
NoX: WOW! Díky za vysvětlení. Páč jak mi v Oplu říkali, že to má co dělat s imobilizérem, tak jsem si pomalu myslel, že si ze mě dělají prdel.... 8) No, tak drak je ještě furt u Oplu, čekám až zavolají a jsem zvědavý na konečný verdikt, i finanční :roll: :shock: 8)

akurát mi teda přijde přinejmenším podivné, že se mi to stalo dva dny potom, co mi borec měnil olej+filtr, a svíčky...ale tak je to staré auto, náhody se asi stávaj :wink: