Zpomalovaci prah = vypadek zvuku
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 10 úno 2010, 15:28
- Bydliště: Brno
Zpomalovaci prah = vypadek zvuku
Buenos dias, mam otazecku. Vynechava mi zvuk radia (Original Grunding CAR 200) a zjistil jsem, ze vhodnym pootocenim zesilovaciho kolecka se obcas nektery repro chytne. Blbne to pri radiu i kazete, takze antenou ci signalem to asi nebude. Ja mam podezreni na to zesilovaci kolecko. Avsak moznosti je vic jako zlomene draty, vadne repro a kdo vi co jeste.
Otazkou je, zda-li se uz nekomu neco podobneho prihodilo a co to vyresilo. Zkousel nekdo rozebrat tohle radio?
Dik za pomoc.
Otazkou je, zda-li se uz nekomu neco podobneho prihodilo a co to vyresilo. Zkousel nekdo rozebrat tohle radio?
Dik za pomoc.
- Gringo_Joe
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 266
- Registrován: 15 srp 2008, 13:29
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
uvnitr radia je potenciometr, kdyz se zanese prachem a bordelem, dela to pak vypadky zvuku.. Horsi je, ze takovy, jaky je v radiu asi sehnat nepujde..
Pokud ti zpomalovaci prah dela vypadky radia, muze byt mozna problem i jinde. Pokud se aspon trochu v elektrice vyznas, tak to muzes zkusit rozebrat, mozna je tam nejaka na prvni pohled viditelna zrada
Pokud ti zpomalovaci prah dela vypadky radia, muze byt mozna problem i jinde. Pokud se aspon trochu v elektrice vyznas, tak to muzes zkusit rozebrat, mozna je tam nejaka na prvni pohled viditelna zrada
Corsa B 1.0 12V 1998
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 10 úno 2010, 15:28
- Bydliště: Brno
Prave ze tomu rozumim jak koza petrzeli. Ja sem akorat vyndal radio a zjistil, ze tam na konektorech nic nezjistim. Pak jsem zkusil odcvaknout predni celo, ale zastavil me prave ten potenciometr asi. Takze sem to vratil. Jako nedelaji to jen zpomalovaci prahy, ale i doury a nerovnosti, avsak nekdy to proste nejde vubec a nekdy pomuze hodne dlouho tocit se zesilovacim cudlikem. Takze tak no / To asi zkusim rozkuchat ... prinejhorsim koupim nevy naky. Ale jeste pred vykuchanim asi omrknu i pripojeni repro ve dverich.
- Gringo_Joe
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 266
- Registrován: 15 srp 2008, 13:29
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
- Kubina
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 983
- Registrován: 22 čer 2008, 22:33
- Bydliště: Kladno/Louny/Praha-Zapad
- Kontaktovat uživatele:
- Gringo_Joe
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 266
- Registrován: 15 srp 2008, 13:29
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 10 úno 2010, 15:28
- Bydliště: Brno
hmmm .... opticka kontrola ma zasadni hacek v tom, ze naprosto netusim, jak rozdelat stredovy panel v aute .... dvere rozebrat ... coz o to, ale ten panel ... Nevite kolik a kde jsou naky sroubky ci naky zaklapavaci packy apod.? a kudy tak +/- ty draty vedou ... za palubkou, nebo jen pod kobercem ci neco horsiho?
- Gringo_Joe
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 266
- Registrován: 15 srp 2008, 13:29
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 10 úno 2010, 15:28
- Bydliště: Brno
Jen pro ujisteni .... vyndam radio, rozdelam dvere, odpojim repraky, a dal?
a) Pripojim jeden konec k jednomu a druhej konec toho sameho dratu k druhymu kabliku zkousecky (ten jeden je v konektoru v kastliku po radiu, takze?).
b) Pripojim jeden drat na jeden a druhej drat na druhej (.... asi taky moc ne).
c) necham se podat ...
Sorry ze jsem elektricky analfabet.
a) Pripojim jeden konec k jednomu a druhej konec toho sameho dratu k druhymu kabliku zkousecky (ten jeden je v konektoru v kastliku po radiu, takze?).
b) Pripojim jeden drat na jeden a druhej drat na druhej (.... asi taky moc ne).
c) necham se podat ...
Sorry ze jsem elektricky analfabet.
- Gringo_Joe
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 266
- Registrován: 15 srp 2008, 13:29
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
do repra vedou dva draty, rekneme cerny a hnedy, zakoncene v jednom konektoru.. V zasuvce pod radiem je take nekolikapinovy konektor. Je treba zkusit zkouseckou piny z konektoru v radiu (podle zapojeni)
Nejdrive jeden drat, pak druhy.. Kdyz oba OK, opakovat to same na druhem repru. Pokud OK, je cas na nove radio. Alternativne je mozne taky zkusit jine radio a pustit, pripadne zkusit procistit konektory kontaktolem..
Nejdrive jeden drat, pak druhy.. Kdyz oba OK, opakovat to same na druhem repru. Pokud OK, je cas na nove radio. Alternativne je mozne taky zkusit jine radio a pustit, pripadne zkusit procistit konektory kontaktolem..
Corsa B 1.0 12V 1998
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 10 úno 2010, 15:28
- Bydliště: Brno
to Gringo: Diky za nacrtek. Moc mi pomohl.
Toz jsem to rozdelal, promeril pravou stranu (nejcasteji vypadava) a zjistil ze draty jsou ready, ale pokud je treba jen zlomeny, tak jen zrovna mohl proste kontaktit. No načež jsem to zapojil zpět a ve výsledku už hraje pouze levy reprak. Ale tedy ty draty co tam byli jsou obaleny cimsi, co mozna kdysi byla buzirka. Takze zacinam spise podezirat vedeni a mozna i repro. Bohuzel me nenapadlo vyzkouset repro samotné, když jsem to měl rozdělany. K tomu se mi povedlo slusne zprasit par dalsich veci, takze sikula a kriticky den k tomu. Mimo jine, jak se sundavaj klicky od stahovani oken?
Ale zpet k audio soustave. Jak moc narocna (s ohledem na mou nemehlovost) je vymena vedeni od radia do dveri? Musi se rozkopat panel?
A toz tak. Na misto 1,5 repraku hraje 1, plast u praveho zpetneho zrcatka onemocněl a zadni odstrikovac porad nic. Tomu rikam uspesne odpoledne.
Toz jsem to rozdelal, promeril pravou stranu (nejcasteji vypadava) a zjistil ze draty jsou ready, ale pokud je treba jen zlomeny, tak jen zrovna mohl proste kontaktit. No načež jsem to zapojil zpět a ve výsledku už hraje pouze levy reprak. Ale tedy ty draty co tam byli jsou obaleny cimsi, co mozna kdysi byla buzirka. Takze zacinam spise podezirat vedeni a mozna i repro. Bohuzel me nenapadlo vyzkouset repro samotné, když jsem to měl rozdělany. K tomu se mi povedlo slusne zprasit par dalsich veci, takze sikula a kriticky den k tomu. Mimo jine, jak se sundavaj klicky od stahovani oken?
Ale zpet k audio soustave. Jak moc narocna (s ohledem na mou nemehlovost) je vymena vedeni od radia do dveri? Musi se rozkopat panel?
A toz tak. Na misto 1,5 repraku hraje 1, plast u praveho zpetneho zrcatka onemocněl a zadni odstrikovac porad nic. Tomu rikam uspesne odpoledne.
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 10 úno 2010, 15:28
- Bydliště: Brno
Toz znova
Toz sem to znova rozdelal a zjistil toto: Repro po prostriknuti olejickem stale nejde. Draty jsem zkousel uz predtim a zkousecka piskala, takze asi vedou, ale odpor jsem nemeril. Reprak jsem dnes zkousel bokem a hraje, ale nevim jestli nema vyssi odpor ci neco nez te druhy.
Takze otazka zni: co byste vcil zkusili lidicky? Vymena dratu? Nebo da se nejak provizorne nathnout drat na vyzkouseni? Diky za radu.
Takze otazka zni: co byste vcil zkusili lidicky? Vymena dratu? Nebo da se nejak provizorne nathnout drat na vyzkouseni? Diky za radu.
- Vtomas
- Moderátor
- Příspěvky: 1684
- Registrován: 20 bře 2007, 11:26
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
a co takhe zkusit jestli ti vede napětí od rádia do pinu(kulatej konektor) ve dveřích a pak dál...zkus zahejbat
nebo klidně nemusíš měřit napětí jen inpedance (odpor) by neměla klesnout (při vyplém rádiu)
viděl bych to na pin ve dveřích
nebo klidně nemusíš měřit napětí jen inpedance (odpor) by neměla klesnout (při vyplém rádiu)
viděl bych to na pin ve dveřích
:::aktuální foto:::
http://forum.corsaclub.cz/viewtopic.php ... &start=225
http://forum.corsaclub.cz/viewtopic.php ... &start=225
- Vtomas
- Moderátor
- Příspěvky: 1684
- Registrován: 20 bře 2007, 11:26
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
bude to na 90% pin a 10% dávám kostce ISO konektoru u rádia
vem slabej šroubovák a piny trochu odehni a prostříkni kontaktorem
vem slabej šroubovák a piny trochu odehni a prostříkni kontaktorem
:::aktuální foto:::
http://forum.corsaclub.cz/viewtopic.php ... &start=225
http://forum.corsaclub.cz/viewtopic.php ... &start=225