Stránka 1 z 1

Chyba ECU P1500

Napsal: 09 led 2011, 11:48
od LH
Mám takový problém, vždy když vyjedu se studenou Corsou C (motor Z12XE 1.2 16V) tak se mi po chvíli ( cca po 100metrech )rozsvítí kontrolka chyby ECU. Když ta kontrolka svítí a chcípnu motor tak ještě chvíli točí větrák na chladiči, přestože je Corsa ještě úplně studená. Kontrolka ECU zhasne, až když se motor ohřeje. Znovu se pak rozsvítí až při další jízdě se studeným motorem (s teplým ne). Měl jsem za to , že je něco se snímačem teploty motoru (soudě podle toho chování co jsem popsal výše, ale při připojení na diagnostiku to hlásí chybu P1500 nepopsaná chyba, podle tabulky co jsem našel na netu je to : P1500 Electronic Throttle Control Motor Failure C-09 , pak jsem ještě zkusill pro ověření odpojit čidlo teploty motoru a to byla chyba P0115 Engine Coolant Temperature Circuit to odpovídá tomu co je v té tabulce z netu, takže ta chyba P1500 bude zřejmě opravdu Electronic Throttle Control Motor Failure C-09 (volně přeloženo: elektronický plyn řízení motoru chyba C-09). Vůbec netuším co tahle chyba znamená a co by bylo potřeba vyměnit, nebo zkontrolovat? Můžete mi s tím někdo poradit?
Myslím, že kdyby byl špatný snímač plynového pedálu, tak by na to snad neměla vliv teplota motoru a netočilo by to i za studeného motoru ventilátorem na chladiči, nebo jo?

Napsal: 09 led 2011, 11:54
od NoX
electronic throttle control unit je servomotorek co ovlada skrtici klapku. u corsy C totiz uz neni mechanicky plyn,ale je tam prave elektronicky.
najdes ho na sani, vede do nej konektor :-)

Napsal: 09 led 2011, 12:21
od LH
Nox

OK, díky, zkusím tam juknout vyčistit a uvidíme...

Napsal: 09 led 2011, 12:36
od NoX
co sem nasel, tak problem muze byt bud v kabelech - poskozene, pretrzene, spatna izolace, nebo taky vlhkost v konektoru. dalsi vec co muzes udelat je, ze zkusis motylka co je v sani, jestli se otvira a zavira lehce, nemel by tam mit nejaky velky odpor. a kdyz tohle vsecko bude ok, tak je pravdepodobne KO ten servomodul plynu

Napsal: 09 led 2011, 14:13
od LH
Tak jsem sundal sání a málem jsem upadl do mdlob, všude hustá bílá kaše, tak jsem to očistil a kouknul pod víčko plnění oleje a taky hustá bílá kaše, kouknu na měrku oleje a oleje ví než jsem tam dal, kouknu na nádobku chladící kapaliny a ona prazdná, takže nejspíš těsnění pod hlavou KO, nebo může voda do oleje i jinudy?

Napsal: 09 led 2011, 14:55
od NoX
no, takze to vypada na tesneni pod hlavou, podle toho co pises. a proto se asi blbe otvirala ta klapka. pokud to mas opravdu v celym motoru, tak te ceka cisteni, coz neni zadna prdel, musi se to cely rozdelat a od te kase vycistit.

a pak srovnat hlavu, novy tesneni, a slozit.

Napsal: 09 led 2011, 16:22
od LH
Celkem by mi to ani tak nevadilo, kdybych kvůli tomu nemusel vyndavat motor ven, ale když tak na to koukám, tak kvůli rozvodům asi bude muset motor ven, že?

Napsal: 09 led 2011, 18:10
od NoX
nebude. rozvody se daji bezne sundat na aute, a hlavy sundat taky.
vypada to tak, ze se motor vyvesi ze zavesu, sunda se plochej remen, vyfukovy svody, saci svody, odpoji elektrika
pak se sunda kryt rozvodu, sunda se rozvodak, a pak uz jen srouby hlavy, a hura ven.

a skladani je proces opacny :-)

Napsal: 09 led 2011, 19:20
od LH
OK, díky za info, koukal jsem na to jen zběžně a zdálo se mi , že na sundání víka rozvodů bude málo místa, ale když to jde, tak se do toho pustím. 8) Teď už se jen modlím , aby nebyla prasklá hlava, ale není to diesel, tak snad bude OK.. :lol:

Napsal: 09 led 2011, 21:27
od NoX
odkud si? kdybys byl z brna/okoli, tak ti muzu pomoct to sundat

Napsal: 10 led 2011, 14:50
od LH
Jsem z Letohradu, takže trošku z ruky, ale myslím , že to zvládnu (naposledy jsem sice sundaval hlavu na Favoritovi, ale ono je to vlastně stejný, jen těch serepetiček kolem je víc). Kdybych někde narazil, tak bych si dovolil požádat o radu :oops:

Napsal: 13 led 2011, 07:58
od LH
Ještě bych potřeboval vědět jakej je závit na šroubu co drží řemenici na klikovce (normální pravej, nebo levej)? U minulýho auta byla matice s levým závitem a bylo to vidět , že je tam opačnej závit, tady je šroub, tak to není poznat jakej tam maj závit.