X14XE vs X14SZ

O všem a všech Corsách.

Moderátoři: Lukkas, nezdvorak, Arci

Gooder
Příspěvky: 3564
Registrován: 11 dub 2011, 16:20
Bydliště: Praha - Západ

X14XE vs X14SZ

Příspěvek od Gooder »

Ahoj,

není tu prosím vás někdo, kdo se vyzná v těchto motorech? Blok motoru by měl být stejný, ale jde mi o vnitřnosti. Údajně by měly jít prohodit písty, ale u ojnic si kolega nebyl jistý, jestli by pasovaly na kliku. Potom by prý mohl nastat problém s mazacím kanálkem, že by nemusel být stejný. Potom musím pořešit ,jestli tam nacpu 16V rozvody(když bude sedět rozvodová řemenice z 16V na klikovku z 8V je to ok). Případně nemáte někdo možnost tyhle motory porovnat?

Abych řekl pravdu, motorům prd rozumím. Dokáže mi někdo poradit(nevo nevíte o někom), jestli by to šlo poskládat? Jde mi o to nasadit 16v hlavu na 8v blok.

Děkuju :)
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím -> Obrázek
sipek
Příspěvky: 530
Registrován: 04 dub 2012, 21:41

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od sipek »

sááákra to je parádní nápad! :wink: ale bojím se že to nepujde asi :( ...každopádně dej vědět až se dozvíš něco nového :)
sipek
Příspěvky: 530
Registrován: 04 dub 2012, 21:41

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od sipek »

sááákra to je parádní nápad! :wink: ale bojím se že to nepujde asi :( ...každopádně dej vědět až se dozvíš něco nového :)
Gooder
Příspěvky: 3564
Registrován: 11 dub 2011, 16:20
Bydliště: Praha - Západ

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od Gooder »

Neumíte někdo dobře německy? Prohnal jsem to překladačem, ale ten není všemocný :lol: to co jsem vyčetl, tak je defacto to, co jsem již nahoře napsal. Jen jsem se nedobral k výsledku, jestli je možný to prohodit, když vyměním i písty.

Kdyby nějaký znalec němčiny měl chuť, čas a byl ochotný, tak zde je link. Případně předem děkuju :)
http://www.opel-problemforum.de/f6-adam ... motor.html
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím -> Obrázek
Uživatelský avatar
petanek192
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 2094
Registrován: 19 črc 2007, 23:25
Bydliště: Velešín
Kontaktovat uživatele:

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od petanek192 »

nejni jednodusi vymenit ty motory a levneji preklepat to cislo motoru ???

uz vazne vymejslite kravoviny s prominutim
Definice saabu:Bez rychlosti není adrenalin,a bez adrenalinu není odvaha,bez odvahy není láska

Saab 2,3Turbo AERO 250ps audio HARMAN KARDON 8)
Uživatelský avatar
knedlik
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 741
Registrován: 04 úno 2009, 09:38
Bydliště: u liberce

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od knedlik »

Gooder nechci te odrazovat ale pokud dokonale nerozumis motorům tak se na to raci vykasli protoze bys ve vysledku mohl prijit o oba motory takovyhle srandy jsou na delsi dobu komplet rozborka obou motoru a pak porovnavani jednotlivych dilu to ze jeden sasek napsal na internetu, ze prehodit to a to na to bych se nespolehal :roll:
petanek192 souhlas s tebou :wink:
corsa B c12nz sport, zběsilých 45PS + KN filter ;-D
astra F x17dtl + IC-75PS, astra F 1.7 tds combi německo-japonskej pracant- zůstaly v rodině;;
astra G 1.7 DTi-ex; astra H caravan 1.7 cdti-ex;
GIV kombík TDI-PD, Honda VTR 1000 Firestorm V2 90°
Gooder
Příspěvky: 3564
Registrován: 11 dub 2011, 16:20
Bydliště: Praha - Západ

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od Gooder »

Taky se mi to nakonec jeví jako lepší řešení. Přemýšlím o tom, že kdybych do toho swapu šel, rád bych to rovnou i zlegalizoval.
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím -> Obrázek
Uživatelský avatar
Fošna
Příspěvky: 1468
Registrován: 09 črc 2008, 21:05
Bydliště: Česká Lípa

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od Fošna »

souhlasím s ostatníma... řešíš blbosti.... prostě ten motor vyměň a uvidíš jestli to bude sedět.Složit motor není tak jednoduchý.
Corsa A 12NC (43PS)--- EX
Corsa B X14SZ (60PS)--- EX
Astra F X17DTL (65PS)--- EX
Zafira A Y20DTH (100PS)
Uživatelský avatar
knedlik
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 741
Registrován: 04 úno 2009, 09:38
Bydliště: u liberce

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od knedlik »

tak legalizace jde dvema zpusoby bud preklepnout typ motoru, nebo to zlegalizovat v DE/polsko
corsa B c12nz sport, zběsilých 45PS + KN filter ;-D
astra F x17dtl + IC-75PS, astra F 1.7 tds combi německo-japonskej pracant- zůstaly v rodině;;
astra G 1.7 DTi-ex; astra H caravan 1.7 cdti-ex;
GIV kombík TDI-PD, Honda VTR 1000 Firestorm V2 90°
sipek
Příspěvky: 530
Registrován: 04 dub 2012, 21:41

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od sipek »

já si to tak nějak pročetl a podle toho co tam píšou, tak je to totální kravina... zbyl by ti z "osmiventilu" (původního motoru) jen blok a k čemu to, když to můžeš rovnou přehodit? :wink:
...přehoď to a bude vymalováno :)
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od mglore »

Takze vedet a "domnivat se" jsou 2 ruzne veci xDD.
x14sz a x14xe maji stejne vrtani i zdvih, ale jinou kompresi - musel by si prehodit nasledujici:
z x14xe hlavu komplet vcetne sani, elektriky, řj, senzoru a benzinovou pumpu ( v xe ma 3.5 bar,
v sz 0.7 baru), ze SZ by ti teoreticky zbyl jen blok s pisty z XE.
Na nemeckych forech pisou ze bloky jsou identicke..ale nikdy jsem takovou prestavbu nevidel,
takze tezko rict. Jinak vymenit pisty neni tezke ani trochu, jen si musis koupit takovej nastroj za 5 liber,
coz myslim neni smrtelne.

Jedine co me zarazi je, ze tesneni pod hlavou x14sz neni totozne x14xe...toho bych se bal...

a protoze tohle je motor x14sz

http://www.ebay.de/itm/370658776327?nma ... _cvip=true

a tohle xe:

http://www.google.cz/imgres?hl=cs&clien ... ,s:0,i:173

JE JASNE ZE TO NEJDE, BLOK JE ODLISNYYYYY a hotovo xD
Uživatelský avatar
jamal.jefries
Příspěvky: 2067
Registrován: 12 led 2011, 09:17
Bydliště: Varnsdorf

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od jamal.jefries »

zlegalizovat v DE je sice hezký ale de o to jak by to bylo náročný po papírovací a finanční stránce....
Obrázek
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od mglore »

Legalizace v DE:
musi to koupit nemec, tj. import, zaplati si technickou a emise, ruceni a ekonesmysl jak u nas (nemalo, bavime se ve stovkach eur...ale potom nemec zajede na TUV kde dolozi co je to za prestavbu, jaky dily byli pouzity, dolozi doklady od dilu..a o cirka 150 euro dal ma vuz legalni ( pri splneni podminek prestavby, tj. komplet vcetne brdz, odpovidajiciho podvozku atd atd)....

Jak v Polsku nevim..

Imho nejlepsi je koupit vuz rovnou z DE s jiz zapsanym motorem, byt nefunkcni ( 2 litry startujou na 1500 eurach, jedno jestli tigra nebo corsa )..privest..opravit a hotovo, nejsnazsi, legalizace v cechach
jen pres vyzkumny ustav = drahe, bavime se min. v desitkach tisic korun..
Uživatelský avatar
petanek192
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 2094
Registrován: 19 črc 2007, 23:25
Bydliště: Velešín
Kontaktovat uživatele:

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od petanek192 »

tak aby bylo jasno mrglore nevim proc tu chytracis kdyz nepoznas jestli je blok ze predu nebo zezadu usuzuji podle fotek keryma to dokladas ...

nechapu proc resite legalizaci kdyz X14xe se vyrabela a v cz prodavala to ti v cz urcite udelaji jako oficialni prestavbu maximalne pojedes na stk ... ja ted pujdu zapisovat kola tak az tam budu tak se na to zeptam abych nemlel bludy ale 100procent to nejak v cz jde ...
Definice saabu:Bez rychlosti není adrenalin,a bez adrenalinu není odvaha,bez odvahy není láska

Saab 2,3Turbo AERO 250ps audio HARMAN KARDON 8)
Gooder
Příspěvky: 3564
Registrován: 11 dub 2011, 16:20
Bydliště: Praha - Západ

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od Gooder »

X14XE u nás zlegalizovat jde, bude se jednat o typovou přestavbu, tj. když se vyráběl stejný model auta s touto motorizací. Ovšem je potřeba sehnat motor a k němu i TP, na základě tohohle Ti Opel vydá vyjádření, že to možné je(cca 2000Kč) ;)
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím -> Obrázek
Odpovědět