Stránka 1 z 3

X14XE vs X14SZ

Napsal: 21 lis 2012, 19:12
od Gooder
Ahoj,

není tu prosím vás někdo, kdo se vyzná v těchto motorech? Blok motoru by měl být stejný, ale jde mi o vnitřnosti. Údajně by měly jít prohodit písty, ale u ojnic si kolega nebyl jistý, jestli by pasovaly na kliku. Potom by prý mohl nastat problém s mazacím kanálkem, že by nemusel být stejný. Potom musím pořešit ,jestli tam nacpu 16V rozvody(když bude sedět rozvodová řemenice z 16V na klikovku z 8V je to ok). Případně nemáte někdo možnost tyhle motory porovnat?

Abych řekl pravdu, motorům prd rozumím. Dokáže mi někdo poradit(nevo nevíte o někom), jestli by to šlo poskládat? Jde mi o to nasadit 16v hlavu na 8v blok.

Děkuju :)

Re: X14XE vs X14SZ

Napsal: 21 lis 2012, 19:21
od sipek
sááákra to je parádní nápad! :wink: ale bojím se že to nepujde asi :( ...každopádně dej vědět až se dozvíš něco nového :)

Re: X14XE vs X14SZ

Napsal: 21 lis 2012, 19:21
od sipek
sááákra to je parádní nápad! :wink: ale bojím se že to nepujde asi :( ...každopádně dej vědět až se dozvíš něco nového :)

Re: X14XE vs X14SZ

Napsal: 21 lis 2012, 20:07
od Gooder
Neumíte někdo dobře německy? Prohnal jsem to překladačem, ale ten není všemocný :lol: to co jsem vyčetl, tak je defacto to, co jsem již nahoře napsal. Jen jsem se nedobral k výsledku, jestli je možný to prohodit, když vyměním i písty.

Kdyby nějaký znalec němčiny měl chuť, čas a byl ochotný, tak zde je link. Případně předem děkuju :)
http://www.opel-problemforum.de/f6-adam ... motor.html

Re: X14XE vs X14SZ

Napsal: 21 lis 2012, 20:23
od petanek192
nejni jednodusi vymenit ty motory a levneji preklepat to cislo motoru ???

uz vazne vymejslite kravoviny s prominutim

Re: X14XE vs X14SZ

Napsal: 21 lis 2012, 20:59
od knedlik
Gooder nechci te odrazovat ale pokud dokonale nerozumis motorům tak se na to raci vykasli protoze bys ve vysledku mohl prijit o oba motory takovyhle srandy jsou na delsi dobu komplet rozborka obou motoru a pak porovnavani jednotlivych dilu to ze jeden sasek napsal na internetu, ze prehodit to a to na to bych se nespolehal :roll:
petanek192 souhlas s tebou :wink:

Re: X14XE vs X14SZ

Napsal: 21 lis 2012, 21:20
od Gooder
Taky se mi to nakonec jeví jako lepší řešení. Přemýšlím o tom, že kdybych do toho swapu šel, rád bych to rovnou i zlegalizoval.

Re: X14XE vs X14SZ

Napsal: 21 lis 2012, 21:23
od Fošna
souhlasím s ostatníma... řešíš blbosti.... prostě ten motor vyměň a uvidíš jestli to bude sedět.Složit motor není tak jednoduchý.

Re: X14XE vs X14SZ

Napsal: 21 lis 2012, 21:26
od knedlik
tak legalizace jde dvema zpusoby bud preklepnout typ motoru, nebo to zlegalizovat v DE/polsko

Re: X14XE vs X14SZ

Napsal: 21 lis 2012, 21:28
od sipek
já si to tak nějak pročetl a podle toho co tam píšou, tak je to totální kravina... zbyl by ti z "osmiventilu" (původního motoru) jen blok a k čemu to, když to můžeš rovnou přehodit? :wink:
...přehoď to a bude vymalováno :)

Re: X14XE vs X14SZ

Napsal: 21 lis 2012, 22:55
od mglore
Takze vedet a "domnivat se" jsou 2 ruzne veci xDD.
x14sz a x14xe maji stejne vrtani i zdvih, ale jinou kompresi - musel by si prehodit nasledujici:
z x14xe hlavu komplet vcetne sani, elektriky, řj, senzoru a benzinovou pumpu ( v xe ma 3.5 bar,
v sz 0.7 baru), ze SZ by ti teoreticky zbyl jen blok s pisty z XE.
Na nemeckych forech pisou ze bloky jsou identicke..ale nikdy jsem takovou prestavbu nevidel,
takze tezko rict. Jinak vymenit pisty neni tezke ani trochu, jen si musis koupit takovej nastroj za 5 liber,
coz myslim neni smrtelne.

Jedine co me zarazi je, ze tesneni pod hlavou x14sz neni totozne x14xe...toho bych se bal...

a protoze tohle je motor x14sz

http://www.ebay.de/itm/370658776327?nma ... _cvip=true

a tohle xe:

http://www.google.cz/imgres?hl=cs&clien ... ,s:0,i:173

JE JASNE ZE TO NEJDE, BLOK JE ODLISNYYYYY a hotovo xD

Re: X14XE vs X14SZ

Napsal: 22 lis 2012, 00:03
od jamal.jefries
zlegalizovat v DE je sice hezký ale de o to jak by to bylo náročný po papírovací a finanční stránce....

Re: X14XE vs X14SZ

Napsal: 22 lis 2012, 01:24
od mglore
Legalizace v DE:
musi to koupit nemec, tj. import, zaplati si technickou a emise, ruceni a ekonesmysl jak u nas (nemalo, bavime se ve stovkach eur...ale potom nemec zajede na TUV kde dolozi co je to za prestavbu, jaky dily byli pouzity, dolozi doklady od dilu..a o cirka 150 euro dal ma vuz legalni ( pri splneni podminek prestavby, tj. komplet vcetne brdz, odpovidajiciho podvozku atd atd)....

Jak v Polsku nevim..

Imho nejlepsi je koupit vuz rovnou z DE s jiz zapsanym motorem, byt nefunkcni ( 2 litry startujou na 1500 eurach, jedno jestli tigra nebo corsa )..privest..opravit a hotovo, nejsnazsi, legalizace v cechach
jen pres vyzkumny ustav = drahe, bavime se min. v desitkach tisic korun..

Re: X14XE vs X14SZ

Napsal: 22 lis 2012, 05:49
od petanek192
tak aby bylo jasno mrglore nevim proc tu chytracis kdyz nepoznas jestli je blok ze predu nebo zezadu usuzuji podle fotek keryma to dokladas ...

nechapu proc resite legalizaci kdyz X14xe se vyrabela a v cz prodavala to ti v cz urcite udelaji jako oficialni prestavbu maximalne pojedes na stk ... ja ted pujdu zapisovat kola tak az tam budu tak se na to zeptam abych nemlel bludy ale 100procent to nejak v cz jde ...

Re: X14XE vs X14SZ

Napsal: 22 lis 2012, 10:13
od Gooder
X14XE u nás zlegalizovat jde, bude se jednat o typovou přestavbu, tj. když se vyráběl stejný model auta s touto motorizací. Ovšem je potřeba sehnat motor a k němu i TP, na základě tohohle Ti Opel vydá vyjádření, že to možné je(cca 2000Kč) ;)