Nestartuje

všechny OT, a podobný povídačky... co s Corsou mají společného jen pisatele.

Moderátoři: Lukkas, nezdvorak, Arci

radimvrah
Příspěvky: 44
Registrován: 23 lis 2014, 00:05

Nestartuje

Příspěvek od radimvrah »

Opět Vás všechny zdravím.... Včera jsem měnil kabinový a palivový filtr v mé corse..... Když jsem vyměnil oba filtry, nastartoval jsem auto, abych zkusil, zda je vše OK.... Auto jsem nastartoval až na podruhé, ale je mi jasné, že to bylo kvůli tomu, že když jsem měnil palivový filtr, tak nebylo palivo všude v hadičkách, to chápu, ale prostě nastartoval jsem..... Ale druhý den ráno, jsem se snažil nastartovat a ani ťuk..... Zkoušel jsem to 3x + i s novou baterkou a nic..... Napadlo mě, že jsem mohl omylem prohodit filtr palivový tak, že jsem ho dal opačně... (Na filtru nebyla šipka, která má směřovat k motoru). Tudíž se chci zeptat, zda to může být touto příčinou, nebo co jiného by vás napadlo...? PS: za 30min. půjdu zkusit otočit ten palivový filtr, snad to bude fungovat.... Jo a mám ten filtr zalít benzinem, nebo není třeba? Děkuji moc..
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Nestartuje

Příspěvek od Hgi »

jj může to bejt tím filtrem...
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
radimvrah
Příspěvky: 44
Registrován: 23 lis 2014, 00:05

Re: Nestartuje

Příspěvek od radimvrah »

Díky, tak to jdu tedy teď zkusit :) a nevíš, zda ho mám zalít benzinem, nebo nemusim?
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Nestartuje

Příspěvek od Hgi »

není potřeba...
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
radimvrah
Příspěvky: 44
Registrován: 23 lis 2014, 00:05

Re: Nestartuje

Příspěvek od radimvrah »

Tak jsem tu corsu už dávno zprovoznil, jen jsem se na net dostal až teď.... Filtr jsem měl hned na poprvé dobře, ale benzín furt nešel do motoru.... Hadice byli natlakované benzínem, ale v motoru ani kapka (když jsem odpojil hadici od filtru, byla tak natlakovaná, že mi benzín vytryskl do obličeje a po půlce garáže) :( :D ale pak jsem plyn. pedálem našlapával benzín a asi po 13 startech to už chytlo na 2 válce, a na další cca 14 start, to už chytlo na všechny 3, ale hrozně to hulilo a smrděl všude benzín, tak jsem to projel, aby se přebytek benzínu vypálil a auto už od té doby zatím naštěstí v pořádku.... Konečně mi tolik toho "výkonu" neubývá, když jedu do kopce :D :)
FatriX
Příspěvky: 597
Registrován: 03 zář 2010, 20:14
Bydliště: Ostrrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje

Příspěvek od FatriX »

asi to bylo ucpané :)
radimvrah
Příspěvky: 44
Registrován: 23 lis 2014, 00:05

Re: Nestartuje

Příspěvek od radimvrah »

Nene, spíš byl jen vzduch v hadicích a nějak to motor nedokázal nasát, aniž bych věděl jak..... Každopádně jsem s autem jezdil furt a výměna filtru byla jen prevence a každoroční údržba vozidla :)
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Nestartuje

Příspěvek od Hgi »

v tom případě je něco špatně. Okruh nemůže bejt zavzdušněnej, aby čerpadlo tlačilo, tlačilo a přitom se nikam nedostal benzín. Takhle to nefunguje. Buď je zpětnovazební ventil pořád zavřenej a palivo se nevrací zpátky do nádrže, nebo je někde něco ucpaný. Palivo musí z nádrže do palivové lišty neustále "proudit"... resp. proudit tím způsobem, aby v palivové liště byl pořád dostatečnej tlak, např. 2 bary.

napsal sem to trošku jednodušše, ale snad je to pochopitelný, co tím básník měl na mysli.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
radimvrah
Příspěvky: 44
Registrován: 23 lis 2014, 00:05

Re: Nestartuje

Příspěvek od radimvrah »

No nevím no, prostě jsem měl palivovej filtr nasazen oběma způsoby a auto nestartovalo ani po několika startech... Prostě ani nebrumblo, jen startér otáčel motorem.... Když jsem pokaždé ale hadice od filtru rozpojil, byl v nich poněkud dost velký tlak a novej benzín, a tlak tam byl takový, že benzín pokaždé vytryskl z hadice od spoje u filtru cca 20cm..... Auto jsem nastartoval až poté, co jsem několikrát sešlapával plyn. pedál a neustále dokola startoval a startoval, protože to chvílema vypadalo vždy nadějně, ale nic, až nakonec se to povedlo a auto zatím stále funguje..... Jak jsi napsal, že by měla, nebo někde je chyba, tak jsi mě celkem zaskočil čoveče.... Teď nevím co mám teda dělat, a kde případně hledat nějakou závadu.... Jinak teď už auto normálně nastartovávám úplně v klidu jako předtím a za jízdy žádné problémy, jen to první nastartování od nového filtru byl problém...
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Nestartuje

Příspěvek od Hgi »

jedinný co mě ještě napadá, že máš totálně ucpanej uhlíkovej filtr...
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
radimvrah
Příspěvky: 44
Registrován: 23 lis 2014, 00:05

Re: Nestartuje

Příspěvek od radimvrah »

A kde bych ten uhlíkovej filtr našel? K čemu přesně slouží? A na co přesně to má vliv v autě, kdyby byl ucpanej, či nějak poškozenej?
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Nestartuje

Příspěvek od Hgi »

uhlíkovej filtr filtruje palivo. Najdeš ho pod pravým předním blatníkem. Pokud by byl totálně ucpanej, nebo ten uhlík úplně rozpadlej, tak by ti nešlo palivo do motoru. Faktem je, že tyhle filtry mají obrovskou životnost a že většinou vydrží celou dobu života auta.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje

Příspěvek od Vašátor »

Přesně jak píše Hgi, uhlíkový filtr toho většinou vydrží až až.
K tvému problému ... po otočení klíčkem, aby se rozsvítily kontrolky, se na pár vteřin zapne palivové čerpadlo. Je elektrické, motor nic netahá, apod. Čerpadlo prostě natlačí palivo do vstřikovací lišty. Palivové čerpadlo však nejede celou dobu po zapnutí zapalování, aktivuje se opětovně až při startu samotném. Pokud jsi vypustil palivo z palivové soustavy, bylo dobré párkrát zapnout a vypnout zapalování. Každopádně při startování mělo palivové čerpadlo během pár momentů palivo natlačit. Pokud se tak nestalo, může být někde něco na palivové soustavě ucpaného.
Myslet si, že pomohlo šlapání na plynový pedál je nesmysl. Tohle není karburátorový motor, nemá mechanický obohacovač.

Auto jede opravdu naprosto normálně? Neztrácí se pod plynem výkon?

P.S. To Hgi: neviděli jsme se u čalouníka? :) Tvůj nick je mi nějaký povědomý, byl jsem tam čerstvě zakoupenou modrou Corsou 100edition.
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Nestartuje

Příspěvek od Hgi »

Tedka bych možná kecal, ale mám pocit, že u Corsy se palivový čerpadlo spustí, až při startování. Tady to nefunguje jak u většiny aut, že se na pár vteřin spustí čerpadlo při otočení klíčku do první polohy. No, ale ruku do ohně za to nedám, už je to rok co sem si s tímhle vším hrál, když sem přehazoval motor...

To Vašátor: Jo, byl sem to já. Nechal sem si dělat přední a zadní GSI sedačky celý nový. No vidíš, jak je svět malej :)))
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje

Příspěvek od Vašátor »

Je pravdou, že jsem se na to nikdy nezaměřil. Ale před 14ti dny jsem se vrtal v kamarádově 1.0 12V a po zapnutí zapalování mne udivilo, jak má palivové čerpadlo hlučné. Udělalo bzzzzzz..... a vyplo :). Zabzučelo tak podivně, že jsem si ho pak musel pustit ještě přes diagnostiku :mrgreen:

Jojo, svět je malej ;-)
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
Odpovědět