Benzín vs nafta
Moderátoři: Lukkas, nezdvorak, Arci
- weinar
- Příspěvky: 151
- Registrován: 04 pro 2011, 17:38
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Benzín vs nafta
Zajímaly by mě vaše názory a postřehy ohledně benzínového nebo naftového motoru, v čem má benzínový či naftový motor výhody a jaký typ upřednostňujete
http://forum.corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=8465/ Moje corsára ...
- schleza
- Příspěvky: 319
- Registrován: 10 črc 2011, 23:05
- Bydliště: Prostějov
Re: Benzín vs nafta
nafty jsou dobrý jen když jsou nový, pak když už jsou dooost starý tak zní jak traktory hulí se z nich jak z fabriky, benzín nadevše svižnej, tichej, není třeba žádného žhavení v zimě, nezamrzá nafta. Samé výhody by mě zajímalo proč ses vůbec ti nafťáci vyrábí ale jo nějaké ty výhody má
- weinar
- Příspěvky: 151
- Registrován: 04 pro 2011, 17:38
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzín vs nafta
no např corsa 1.5 D si i při totálním plynu na zemi nevezme víc jak 6 litrů a mámina Astra F 1.7 D si nevezme víc jak 7 a to ani v zimě ale zas je momentálně nafta dražší
a výrobce tvrdí že naftový motor vydrží téměř 2x déle ale jestli je to pravda netuším
a výrobce tvrdí že naftový motor vydrží téměř 2x déle ale jestli je to pravda netuším
http://forum.corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=8465/ Moje corsára ...
- Maro
- Příspěvky: 879
- Registrován: 11 srp 2008, 01:07
- Bydliště: Bruntál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzín vs nafta
Asi bych k tomuto řekl jen jedno:
Dokud nafták funguje, tak setří prachy (myslím tím spotřeba). Jakmile se vysere, tak okamžité náklady na opravu jsou šílené.
Já jsem jedině pro benzín.
Dokud nafták funguje, tak setří prachy (myslím tím spotřeba). Jakmile se vysere, tak okamžité náklady na opravu jsou šílené.
Já jsem jedině pro benzín.
- knedlik
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 741
- Registrován: 04 úno 2009, 09:38
- Bydliště: u liberce
Re: Benzín vs nafta
za me nafta ma nizkou spotrebu a celkovy projev kroutak + ten naftovej vykon tahne to prakticky od volnobehu, turbo vetsinou v zakladni vybave ale benzin mam taky rad na vyblbnuti
maro: ty naklady nejsou az tak hrozny ono se to taky tak casto nesere
maro: ty naklady nejsou az tak hrozny ono se to taky tak casto nesere
corsa B c12nz sport, zběsilých 45PS + KN filter ;-D
astra F x17dtl + IC-75PS, astra F 1.7 tds combi německo-japonskej pracant- zůstaly v rodině;;
astra G 1.7 DTi-ex; astra H caravan 1.7 cdti-ex;
GIV kombík TDI-PD, Honda VTR 1000 Firestorm V2 90°
astra F x17dtl + IC-75PS, astra F 1.7 tds combi německo-japonskej pracant- zůstaly v rodině;;
astra G 1.7 DTi-ex; astra H caravan 1.7 cdti-ex;
GIV kombík TDI-PD, Honda VTR 1000 Firestorm V2 90°
- Maro
- Příspěvky: 879
- Registrován: 11 srp 2008, 01:07
- Bydliště: Bruntál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzín vs nafta
Knedlik: stejně zůstanu u svého názoru
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: 19 zář 2010, 23:58
- Bydliště: Slovensko
Re: Benzín vs nafta
Maro verím že názor máš taký z dôvodu že si v živote nemal dieslak.
Mám doma benzín aj naftu. Osobne sa prikláňam k nafte aj napriek tomu že benzín je benzín.
Mám doma benzín aj naftu. Osobne sa prikláňam k nafte aj napriek tomu že benzín je benzín.
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 17 říj 2010, 12:14
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Benzín vs nafta
z mého pohledu - moje další volba už bude benzín (Honda Civic Type-R EP3 )
plusy a minusy
nafta - zabavna vykonova charakteristika, nizka spotreba i pri ostrem zpusobu jizdy, vysoky dojezd, drahy servis (cerpadlo, vstriky, ...), strasne nizke otacky, je to ukrutne nedotaciveeeeeee , hnusnej zvuk chodu motoru (no je to chrochtak), dlouho se to ohriva,... Pokud kupovat naftu, tak s podlozenou servisni historii, nikdy uz z bazaru.
plusy a minusy
nafta - zabavna vykonova charakteristika, nizka spotreba i pri ostrem zpusobu jizdy, vysoky dojezd, drahy servis (cerpadlo, vstriky, ...), strasne nizke otacky, je to ukrutne nedotaciveeeeeee , hnusnej zvuk chodu motoru (no je to chrochtak), dlouho se to ohriva,... Pokud kupovat naftu, tak s podlozenou servisni historii, nikdy uz z bazaru.
- shanti
- Příspěvky: 110
- Registrován: 27 kvě 2011, 14:35
- Bydliště: Brno
Re: Benzín vs nafta
Souhlas s Marem, dokud nafta funguje je to super věc, ale opravy jako turbo , ale zas je pravda že naftový motor vydrží 2x tolik co benzínový.
C 1,0 12V
- nezdvorak
- Moderátor
- Příspěvky: 405
- Registrován: 01 říj 2007, 14:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzín vs nafta
kdo má naftu, obhajuje si naftu .... kdo benzín, obhajuje si benzín .... objektivně posoudí pouze ten, kdo má oboje ....
takže: mám Corsu B 1.5TD a Yarise 1.0 V3. Oboje je to výkonově nastejno. Yaris je svižnější (teda pokud to tačim nad 4000), lehčí hbitější. Ale jak přijde kopec, tak končim. To nafta kopec nekopec jede furt (prostě lepší krouťák).
Benzín je levnější. To je ale asi tak z těch výhod oproti naftě vše.
Jak někto psal, že je nafta nedotáčivá - tak to je nesmysl. Je to přesně naopak. Ten benzín je na předek moc lehkej, což jsem párkrát poznal v zimě. Co se týče spotřeby - tak s tim Yarisem se pod 5l nedostanu ani při klidný jízdě. Když na to šlapu tak i 8l.
Zato s naftou se zase nedostanu nad 5,5l při svižný ... při klidný jezdí i za 4,2. Mám najeto na naftě 190.tkm a bez problémů. Táta měl kdysi 1.5D a udělal na něm 370.tkm (krom výměny alternátoru nic).
Toť mé postřehy ...
takže: mám Corsu B 1.5TD a Yarise 1.0 V3. Oboje je to výkonově nastejno. Yaris je svižnější (teda pokud to tačim nad 4000), lehčí hbitější. Ale jak přijde kopec, tak končim. To nafta kopec nekopec jede furt (prostě lepší krouťák).
Benzín je levnější. To je ale asi tak z těch výhod oproti naftě vše.
Jak někto psal, že je nafta nedotáčivá - tak to je nesmysl. Je to přesně naopak. Ten benzín je na předek moc lehkej, což jsem párkrát poznal v zimě. Co se týče spotřeby - tak s tim Yarisem se pod 5l nedostanu ani při klidný jízdě. Když na to šlapu tak i 8l.
Zato s naftou se zase nedostanu nad 5,5l při svižný ... při klidný jezdí i za 4,2. Mám najeto na naftě 190.tkm a bez problémů. Táta měl kdysi 1.5D a udělal na něm 370.tkm (krom výměny alternátoru nic).
Toť mé postřehy ...
- weinar
- Příspěvky: 151
- Registrován: 04 pro 2011, 17:38
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzín vs nafta
Nafta je dobrý věc ale v zimě s ní máme problémy, zamrzá nechce startovat, velmi dlouho žhaví.... jezdil sem s naftou 5 let a tak sem se rozhodl zkusit benzín a až na spotřebu sem velmi spokojený člověk, jel sem do brna ekonomicky si to vzalo cca 5-6 litrů ale po městě 8 ten kdo říká že je benzín lepší do města je lhář
nafta vyjede fakt všechno ale neni nad klidnou jízdu s benzínem
nafta vyjede fakt všechno ale neni nad klidnou jízdu s benzínem
http://forum.corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=8465/ Moje corsára ...
-
- Příspěvky: 1894
- Registrován: 13 dub 2011, 15:53
- Bydliště: Mám.
Re: Benzín vs nafta
s tou 2x větší výdrží je to dost sporný... zvláště u nových motorů, které potřebují jen kvalitní naftu ( což v ČR fakt neni ) neni problém aby motor kleknul po 100k km když se k němu nebude člověk chovat... doma máme mondeo a má najeto lehce přes 400k km, 2.0 BENZÍN a i po tolika km to auto lítá jak z praku... starší typy dieselů nejsou tak choulostivý na naftu... ale stejně je všechno o majiteli, pokud se k autu bude chovat takjak má, vydrží mu...
- Robin
- Příspěvky: 409
- Registrován: 28 led 2008, 13:51
- Bydliště: Praha
Re: Benzín vs nafta
Moje zkušenost je taková, že benzín při stejném výkonu bere asi o 50% víc paliva. K tomu ještě jede o dost hůř, protože má výkon jen ve vysokých otáčkách. V provozu není možný motor furt točit.
Za naftu jsem dal po 180 tis. km s Corsou cca 270 tis. kč a tak jsem cca 130 tis. kč ušetřil. Jediná závada související s dieselem byla od výroby nepovedená EDU za 15 tis. kč.
Výdrž neumím porovnat, ale jisté je, že diesel není vhodný na krátké trasy, do města a častý studený starty, protože tam vzniká vatšina jeho opotřebení. Není náhoda, že nejvíc najedou taxikářský motory, který nikdy nevychladnou.
Diesel si častěji pořizují lidi, kteří najedou více kilometrů, protože jedině tak se vyplatí. Každý auto má stočený tachometr, z toho pramení obava, že k poruchám dochází brzy.
Asi taky nemá moc smysl kupovat 10 let starý diesel, který zrovna může být před velkou investicí.
Za naftu jsem dal po 180 tis. km s Corsou cca 270 tis. kč a tak jsem cca 130 tis. kč ušetřil. Jediná závada související s dieselem byla od výroby nepovedená EDU za 15 tis. kč.
Výdrž neumím porovnat, ale jisté je, že diesel není vhodný na krátké trasy, do města a častý studený starty, protože tam vzniká vatšina jeho opotřebení. Není náhoda, že nejvíc najedou taxikářský motory, který nikdy nevychladnou.
Diesel si častěji pořizují lidi, kteří najedou více kilometrů, protože jedině tak se vyplatí. Každý auto má stočený tachometr, z toho pramení obava, že k poruchám dochází brzy.
Asi taky nemá moc smysl kupovat 10 let starý diesel, který zrovna může být před velkou investicí.
- Robin
- Příspěvky: 409
- Registrován: 28 led 2008, 13:51
- Bydliště: Praha
Re: Benzín vs nafta
weinar: S naftou u novějších aut už problém není. Já už mám předehřev a nastartoval jsem bez problému s běžnou naftou bez aditiv při - 22°C. Žhavení je taky super, když je teplo, ani neblikne.
Při teplotách lehce pod nulou jen blikne, tak se na to ani nekoukám a rovnou startuju. Když je velký mráz, tak se žhavení rozsvítí asi na 1, maximálně 2 s.
Při teplotách lehce pod nulou jen blikne, tak se na to ani nekoukám a rovnou startuju. Když je velký mráz, tak se žhavení rozsvítí asi na 1, maximálně 2 s.
- weinar
- Příspěvky: 151
- Registrován: 04 pro 2011, 17:38
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzín vs nafta
jj to ti věřím ale když člověk nemá peníze musí se spokojit se starším autem, ale jak říkám já jsem s benzínem spokojený
http://forum.corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=8465/ Moje corsára ...