Zdravím, mám problém u přítelky Avea. Během 60 tis. km už odešel třetí pár kotoučů. Poslední pár začal vibrovat už po 5 tis. km.
Dnes jsem instaloval další sadu a všiml jsem si, že ten náboj je kónickej a kotouč tam dobře nesedí.Zkrátka nejde perfetkně nasadit na doraz, ale jen na to zkosené. Nabouchám to tam kladivem a když s ním otáčím a sledujumezeru mezi brzdičem a kotoučem, tak je vidět, že to hází do stran asi + - 2 mm, což je dost.
Za jízdy je to v pohodě, ale myslím, že to je příčina toho, že brzy odejdou. Asi se zatěžují nerovnoměrně, přehřejí se a zkroutí.
Výrobce kotoučů byl pokaždé jiný. Chtělo by to větší středovou díru u kotouče, ale když ji dám zvětšit, nebude to zase přesně vycentrovaný.
Ještě zajímavost, brzdové desky se tak rozžhavily a zvětšily, že v tom třemenu byly na fest a za jízdy skřípaly.(jak s nima hýbal křivej kotouč) Obrousil jsem je, aby tam byla vůle.
Setkal se s tím už někdo a jaké je řešení?
Nový kotouče šmajdaj
Moderátoři: Lukkas, nezdvorak, Arci
- Robin
- Příspěvky: 409
- Registrován: 28 led 2008, 13:51
- Bydliště: Praha
- mulah
- Příspěvky: 66
- Registrován: 15 dub 2008, 21:26
- Bydliště: karlovy Vary
Re: Nový kotouče šmajdaj
Řešení je jednoduchý. Kotouč na soustruh a díru zvětšit. Na středový díře moc nezáleží (radši půl milasu vůle). Já osobně už jsem to dělal asi 10x.
BLACK "D" 1.2 16v 59KW
- Robin
- Příspěvky: 409
- Registrován: 28 led 2008, 13:51
- Bydliště: Praha
Re: Nový kotouče šmajdaj
Fakt? Já se s tím ještě nesetkal. Nechápu, proč to od výroby tak blbě dělají?
Asi je lepší, aby to házelo nepatrně nahoru a dolů, než do stran..
Asi je lepší, aby to házelo nepatrně nahoru a dolů, než do stran..
- mulah
- Příspěvky: 66
- Registrován: 15 dub 2008, 21:26
- Bydliště: karlovy Vary
Re: Nový kotouče šmajdaj
Já neviděl kotouče ani nábu u toho avea,takže nemůžu říct,ale je dost možný že ty kotouče nemusí být přesně na to aveo.
Kotouče by měly být samozřejmě přišroubovaný na čelo náby,aby co nejmíň házely. U "normálních" aut by neměly házet víc jak 5 stovek a u závodních maximálně 3 stovky. Osobně jsem před každým závodem přetáčel kotouče Červenkovi na jeho evo a nikdy si neztěžoval
Kotouče by měly být samozřejmě přišroubovaný na čelo náby,aby co nejmíň házely. U "normálních" aut by neměly házet víc jak 5 stovek a u závodních maximálně 3 stovky. Osobně jsem před každým závodem přetáčel kotouče Červenkovi na jeho evo a nikdy si neztěžoval
BLACK "D" 1.2 16v 59KW