Povinn ruen

Euro NCAP a Corsa - crash testy

Příspěvky které pozbyly platnost,topici bez většího ohlasu a vše co už není aktualní ,ale je škoda smazat

Moderátoři: pdk88, nezdvorak

Uživatelský avatar
Velbloud
Administrátoři
Příspěvky: 2532
Registrován: 06 pro 2006 08:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Euro NCAP a Corsa - crash testy

Příspěvek od Velbloud » 02 bře 2007 14:54

Obrázek

Bezpečnost každého automobilu je dána mnoha parametry a vozy musí splňovat řadu národních i mezinárodních předpisů, které mají zajistit co největší bezpečnost posádky vozidla při jeho případné havárii. Bezpečnost vozu se obvykle dělí do dvou oblastí, na bezpečnost aktivní a pasivní.
Aktivní bezpečnost zahrnuje vlastnosti automobilu, umožňující vyhnout se nehodě. Sem patří především jízdní vlastnosti vozu, účinnost jeho brzd a možnost dostatečného zrychlení. Dobré jízdní vlastnosti umožňují předcházet kritickým situacím a lze je měřit například vyhýbacím manévrem. Příkladem může být tak zvaný "losí test", náhlé vyhnutí se překážce na vozovce. Při tomto testu neuspěly první vozy Mercedes třídy A a musel být zcela přepracován jejich podvozek. Účinnost brzd se měří délkou brzdné dráhy ze stanovené rychlosti. Dobrý vůz zastaví z rychlosti 100 km/h na dráze kratší než 40 m. Důležité je také, aby účinnost brzd při opakovaném brzdění neklesala. Zrychlení je jedním z parametrů, které uvádějí i výrobci automobilů. Udává čas, potřebný ke zrychlení na danou rychlost (např. na 100 km/h) nebo na ujetí stanovené dráhy (obvykle 400 m nebo 1 km). Dostatečné zrychlení umožní obvykle "ujet" z kritické situace. Výrobci se snaží zlepšovat aktivní bezpečnost pomocí různých systémů, jako je ABS, ESP atd.
Pokud již aktivní bezpečnost situaci nezachání, dojde na bezpečnost pasivní. Zde jde o dostatečnou pevnost kabiny pro posádku a vhodné deformační zóny, které pohltí energii nárazu. Novější vozy mají obvykle pevnější karosérie, což sice zvyšuje jejich hmotnost a spotřebu a snižuje zrychlení, ale zvyšuje pasivní bezpečnost. Kromě již dlouhá léta povinných bezpečnostních pásů (v Československu byly zavedeny koncem šedesátých let dvacátého století), bývají nové automobily vybavovány airbagy a dalšími bezpečnostními prvky. Pasivmí bezpečnost se ověřuje nárazovými zkouškami, předepsanými mezinárodně stanovenými předpisy.
V devadesátých letech dvacátého sloletí vznikla nezávislá iniciativa Euro NCAP, která stanovila vlastní metodiku měření nárazovými zkouškami. Tyto testy jsou obvykle přísnější než běžné předpisy, například pro čelní náraz používá Euro NCAP vyšší rychlost a zavedl řadu testů, které se staly vzorem dalších předpisů. Základní zkouškou je přesazený čelní náraz rychlostí 64 km/h, simulující srážku s protijedoucím vozidlem.

Obrázek

Druhým testem je boční náraz do boku stojícího vozidla beranidlem předepsaných rozměrů a hmotnosti, náraz je uskutečněn rychlostí 50 km/h. Tato zkouška testuje pevnost dveří a odolnost vozidla, do kterého z boku narazí jiný automobil.

Obrázek

Dalšími testy jsou střet vozidla s chodcem a boční náraz do sloupu nebo stromu. Při testech jsou v automobilu speciální zkušební figuríny vybavené měřicími sondami pro zjištění síly nárazu, zpoždění a dalších sledovaných hodnot. Výsledky testů se vyhodnocují a podle stanovené metodiky se za každý test přidělí určitý počet bodů. Přiděleným bodům pak odpovídá počet přidělených hvězdiček. V roce 2005 platily následijící kritéria: 1 hvězdička (1-8 bodů), 2 hvězdičky (9-16 bodů), 3 hvězdičky (17-24 bodů), 4 hvězdičky (25-32 bodů) a 5 hvězdiček (33-40 bodů). Předchozí systém hodnocení při menším počtu testů přiděloval maximálně čtyři hvězdičky.
Obě výše uvedené ilustrace byly převzaty ze serveru AUTO.CZ, kde naleznete výsledky crashtestů více než 200 vozů, u většiny z nich včetně videoklipů.
A nakonec ještě několik příkladů. Prvním je Škoda 100 ze semdesátých let, kdy se metodika Euro NCAP ještě nepoužívala. Druhým je ruský vůz Iž 2126, příklad staršího nebezpečného vozu. Jako třetí je uvedena Škoda Fabia, jeden z nejbezpečnějších vozů své třídy. Čtvrtá ukázka představuje Opel Astra, jeden z vozů s maximálním hodnocením pěti hvezdiček. U Astry je i videoklip nárazové zkoušky. Pátá ukázka je zamyšlením nad bezpečností městských mikroautomobilů, zde střet JDM Albizia s Renaultem Tvingo. (převzato z http://auta5p.eu)

Co se týče oplu corsa B, tak v současné době již neobstála zrovna nejlíp a získala pouze tři hvězdičky:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek(www.autorewiev.ru)

Vůz měl motor obsahu válců 1,0 litru, a tento test nyní platí namísto 1,2 litrového modelu zkoušeného Euro NCAP v únoru 1997. Stejně jako v posledním testu, se cestující udeřil hlavou o přístrojovou desku. Tentokrát nebyl úder tak silný jako v minulém testu, ale jisté nebezpečí přetrvalo. Obdobně jako u ostatních vozů této značky může dojít k nepřesnému pochopení popisek na dětské sedačce.

Čelní náraz
Hlava řidiče sklouzla z airbagu a udeřila se do přístrojové desky. Předpínací přezky bezpečnostních pásů se ukázaly být neefektivní.reklama
V prostoru pedálů praskl svar, což ukazuje na nižší pevnost. U sloupku řízení byly tvrdé oblasti, které by mohly působit na horní části nohou vysokými tlaky a tak způsobit i otevřená poranění. Tato místa nebyla chráněna žádným polstrováním. Prostřední zadní sedadlo bylo vybaveno pouze dvoubodovým bezpečnostním pásem, který by mohl způsobit vážná poranění páteře a břicha.

Boční náraz
Řidič narazil svými žebry na bočnici sedadla a do dveří, kde bylo sice polstrování, ale pouze pro oblast břicha. Tvrdý upevňovací nýt umístěný v polovině výšky dveří by mohl působit značným tlakem na horní část nohy řidiče.

Ochrana pro děti
Opel poskytl dětské sedačky vybavené chrániči, které by měly zabránit střetu hlavy a kolenou dítěte při velkém čelním nárazu. Bohužel General Motors dodává sedačky jak s těmito chrániči, tak i bez nich. GM bylo však sděleno, že od ledna roku 2000 by měla být k dostání již pouze verze s chráničem. Vysvětlující popisky byly pouze přilepené a daly se snadno odstranit. To by mohlo případně vést k nesprávnému použití sedačky. Nedostatečné polstrování bočnic sedačky by mohlo při bočním nárazu způsobit poranění hlavy dítěte.

Ochrana chodců
Výsledky ochrany hlavy jak dospělého tak i dítěte byly průměrné. Dolní části nohou byly chráněny lépe než části horní.

Jak dopadne srážka Corsa B 1995 s Mercedesem S clas 1995 v padesáti kilometrové rychlosti si můžeme prohlédnout následně:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Oproti tomu, se Corsa C již snaží napravit reputaci 4 hvězdičkami:

Obrázek

Hodnocení čelního a bočního nárazu: ****
Hodnocení střetu s chodcem: *

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

(převzato z www.automix.centrum.cz) Corsa C je silné malé auto, které podalo všeobecně dobré výkony. Řidičův airbag splnil, co měl, ale pravděpodobně dosáhl limitu své schopnosti ochránit. Karoserie obstála dobře. Nepatrnou deformaci utrpěl prostor pro cestující. Ochrana při bočním nárazu byla také dobrá, ale výsledky byly trochu znehodnoceny tím, že utrpěla páteř figuríny. Toto by se ale nestalo skutečnému řidiči. Míra ochrany dětských sedaček byla různorodá. Ochrana chodců byla chabá.

Čelní náraz
Airbag u spolujezdce je součástí standardní výbavy.reklama
Nebezpečí zranění hrudníku bylo u řidiče větší než u spolujezdce, ale vzhledem k velikosti auta bylo únosné. Aby zabránil zranění kolen, umístil Opel do prostoru pod volantem speciální desku. Ačkoliv je každá snaha o ochranu řidiče vítaná, tento krok příliš neuspokojil požadavky NCAP. Design nevyloučil nebezpečí zranění horní části nohou nebo kolen. Prostřední sedadlo vzadu bylo vybaveno pouze dvoubodovým bezpečnostním pásem, který poskytuje menší ochranu než tříbodový.

Boční náraz
Hlava a hrudník řidiče byly při nárazu ochráněny, ale břicho a pánev byly vystaveny jistému nebezpečí. Zčásti byla testována také Corsa vybavena postranním airbagem chránícím hlavu. Ten ale není součástí standardní výbavy. Rozvinul se, ale příliš prudce a s námahou prošel testem.

Ochrana dětí
Chybělo stálé upozornění na nebezpečí použití dětské sedačky na sedadle spolujezdce, která by byla obrácena proti směru jízdy. Pro obě děti byly použity stejné sedačky. Při čelním nárazu byly hlavičky dětí v bezpečí, ale menšímu dítěti hrozilo zranění krku. Ochrana hrudníku dostala pouze ohodnocení "přijatelná". Tříleté dítě bylo ohroženo při bočním nárazu.

Ochrana chodců
Hlava dospělého by nejspíše narazila do čelního skla a to poskytlo větší ochranu než nárazník. Celkově vzato nebyly výsledky dobré.

Historie modelu a bezpečnostní výbava
Poslední model Corsy přichází s airbagem u řidiče i spolujezdce, postranními airbagy, napínači bezpečnostních pásů, omezovači tlaku a dvoubodovým bezpečnostním pásem na prostředním sedadle vzadu.

Vše ovše napravuje Corsa D, která získala v Euro Ncap testu celých 5 hvězdiček:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Čelní náraz
Dvojitý přepínač řidičova bezpečnostního pásu zadržel figurínu tak, že se jí kolena nedostala do kontaktu s přístrojovou deskou. I když hlava figuríny řidiče dopadla jen na okraj airbagu na volant, pokladá se ochrana hlavy stále za „přiměřenou“. Figurína spolujezdce získala maximální počet bodů.

Boční náraz
Za svůj výkon při zkoušce čelního nárazu a nárazové zkoušce do sloupu získala Corsa maximální počet bodů.

Ochrana dětských cestujících
Airbag spolujezdce se dal deaktivovat, takže se na jeho sedadle dala použít dětská sedačka orientovaná proti směru jízdy. Avšak informace o stavu airbagu nebyly dost jasné na to, aby splnily požadavky Euro NCAP. Přítomnost upevnění systému ISOFIX na zadních sedadlech nebyla dostatečně výrazně vyznačená.

Systém na připomínání připoutání bezpečnostním pásem
Tento systém má k dispozici pouze řidič. Systém vyhověl požadavkům Euro NCAP.

Ochrana chodců
Bezpečnost kapoty pro hlavu dítěte a bezpečnost nárazníku pro nohy chodců byla většinou hodnocena jako „dostačující“. Přední hrana nárazníku nezískala ani jeden bod.
Corsa B X14XE - Mantzel PB, Výfuk sk. A, odlehčený setrvák, ad. - 0-400m 16,62s (zatím)

ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF

Uživatelský avatar
Mike Mad
Corsa forever
Příspěvky: 328
Registrován: 06 pro 2006 08:30
Bydliště: Sleepy Hollow
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mike Mad » 02 bře 2007 16:09

z toh plyne radeji nebourat, ta srazka s mercedesem je vystrazna dost :utok:
Opel Corsa B ... PRODANO
VW Jetta 2 Coupe

Uživatelský avatar
eesper
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 90
Registrován: 31 pro 2006 12:22
Bydliště: Mimoň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eesper » 02 bře 2007 17:54

no to teda jo ten meda je na tom trochu lip no :D ale jinak moc zajimavej clanecek
OPEL CORSA 1.4 16V :-)

Uživatelský avatar
Berry
Corsa forever
Příspěvky: 2009
Registrován: 15 led 2007 07:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Berry » 02 bře 2007 18:43

NO tady je videt jak jde ochrna kupredu, jinak 3hvezdicky neni zas tak strasny kouknete na jina auta z techto let a teto kategorie, myslim ze corsicka je na tom dobre :lowrider:
Je to sice dál, ale o to horší cesta :-)
Obrázek

Uživatelský avatar
Velbloud
Administrátoři
Příspěvky: 2532
Registrován: 06 pro 2006 08:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Velbloud » 02 bře 2007 19:23

mno abych pravdu řekl, tak o bezpečnosti crsičky jsem se přesvědčil sám.. a i když píšou jen 3 hvězdičky... tak si udělejte představu sami... tohle je ve 140 do svodidel (= 8,6 metrů svodidla a jeden mostník)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Corsa B X14XE - Mantzel PB, Výfuk sk. A, odlehčený setrvák, ad. - 0-400m 16,62s (zatím)

ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF

Uživatelský avatar
suby
Administrátoři
Příspěvky: 2117
Registrován: 10 úno 2007 14:57
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od suby » 02 bře 2007 19:48

Co jsi s tím prosím tě dělal??? :skrabat_v_hlave: :berle:
Corsa C 1.2i

Uživatelský avatar
Velbloud
Administrátoři
Příspěvky: 2532
Registrován: 06 pro 2006 08:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Velbloud » 02 bře 2007 20:41

mno jednou jsem si to špacíroval po dálnici.. zcela sám.. a protože byl pravej pruh plnej výmolů jel jsem v levým.. a najednou vidím za sebou světla se přibližovat.. tak jsem mu začal uhybat .. a najednou byl vedle mě z prava... tak jsem to strhnul do leva... mno a do svodidel..

policajti mi řekli, že jsem nevěnoval pozornost jízdě, protože není důkaz, že tam někdo jinej byl.. jediný co si pamatuju, že to bylo nízký dvoudveřový auto.... tak jsem dostal pokutu 3,5 tis.. a škoda na autě byla 80 tis..
Corsa B X14XE - Mantzel PB, Výfuk sk. A, odlehčený setrvák, ad. - 0-400m 16,62s (zatím)

ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF

Uživatelský avatar
Ozzy_vita
Corsa forever
Příspěvky: 311
Registrován: 06 pro 2006 17:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ozzy_vita » 02 bře 2007 23:23

Velbloud píše:mno jednou jsem si to špacíroval po dálnici.. zcela sám.. a protože byl pravej pruh plnej výmolů jel jsem v levým.. a najednou vidím za sebou světla se přibližovat.. tak jsem mu začal uhybat .. a najednou byl vedle mě z prava... tak jsem to strhnul do leva... mno a do svodidel..

policajti mi řekli, že jsem nevěnoval pozornost jízdě, protože není důkaz, že tam někdo jinej byl.. jediný co si pamatuju, že to bylo nízký dvoudveřový auto.... tak jsem dostal pokutu 3,5 tis.. a škoda na autě byla 80 tis..
Vrazil jsi do toho 80 tisíc za opravu ? :shock: Nebo pojišťovna ?.. já bych do mého auta 80 klacků nevrazil ani boha... :D
Opel Vita 1.6 16V Sport .......

Uživatelský avatar
Velbloud
Administrátoři
Příspěvky: 2532
Registrován: 06 pro 2006 08:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Velbloud » 03 bře 2007 09:03

mno to bylo před 4 rokama... a rozpočet byl 50... ale pak se to vyšplhalo.. kdybych to věděl teď .. tak už bych to nedělal... ale stalo se no.. :roll:
Corsa B X14XE - Mantzel PB, Výfuk sk. A, odlehčený setrvák, ad. - 0-400m 16,62s (zatím)

ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF

Uživatelský avatar
Ozzy_vita
Corsa forever
Příspěvky: 311
Registrován: 06 pro 2006 17:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ozzy_vita » 03 bře 2007 11:12

Však jo.. V pohodě.. A hlavní je, že teď to roste šmahem do krásy... :wink:
Opel Vita 1.6 16V Sport .......

Uživatelský avatar
Velbloud
Administrátoři
Příspěvky: 2532
Registrován: 06 pro 2006 08:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Velbloud » 03 bře 2007 17:02

:zmateny: ozzy.. děkuju ;o))
Corsa B X14XE - Mantzel PB, Výfuk sk. A, odlehčený setrvák, ad. - 0-400m 16,62s (zatím)

ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF

tomert23
Příspěvky: 100
Registrován: 24 úno 2007 15:50
Bydliště: Galanta

Příspěvek od tomert23 » 03 bře 2007 20:01

no musela to byt poriadna rana.ja by som sa asi pos... robili ti to v oplu? 80 je naozaj dost.
corsa b 1.4 I Sport

Uživatelský avatar
Berry
Corsa forever
Příspěvky: 2009
Registrován: 15 led 2007 07:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Berry » 04 bře 2007 09:02

Ano nektere testy nemuji byt 100% objektivni a na to ze to bylo v takove rychlosti a Bloud vyvzl jen s odreninami muzeme povazovat v tomto corsicku za velmi bezepcne auto v dane kategorii a roku vyroby 8)
Je to sice dál, ale o to horší cesta :-)
Obrázek

Uživatelský avatar
Dub.-
Příspěvky: 333
Registrován: 20 dub 2007 08:44
Bydliště: Brno-venkov

Crash test Corsa B

Příspěvek od Dub.- » 14 kvě 2007 00:20

Crash test Corsičky:
http://www.auto.cz/main.php?site=crash_ ... d=opco1999

Přecejenom jsou to jen plechy...
Obrázek
Obrázek

Tak co myslíte, je Corsa bezpečné auto?
Opel Corsa B 1.2i X12SZ

Uživatelský avatar
mikro
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 361
Registrován: 29 čer 2007 18:00
Bydliště: Někde ve středu Čech
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mikro » 02 črc 2007 10:49

Tímhle tempem jakym jde bezpečnost kupředu to bude za nějakou desítku let takový, že když to někam naboříte, tak to s váma jenom lehce cukne a to bude vše co ucejtíte.

Nebo to dopadne tak, jako ve filmu Demolition man, že když to někam naboříte, tak se vám během vteřiny vyplní celý auto bezpečností pěnou :lol: :lol:
SNĚHURK@ -> Corsa C 1.7DI bílá - 2003
Sound: Sony CDX-GT410U
front: Hertz HSK-130 @ back: SP-690
Woof: Audison SRx 2S + Hertz HX250

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host