Corsa C 1.2 EASYtronic - dobíjení

Máte problém či závadu a potřebujete poradit? Pak jste ve správné sekci...

Moderátor: Arci

Odpovědět
LH
Příspěvky: 53
Registrován: 10 kvě 2008, 16:37

Corsa C 1.2 EASYtronic - dobíjení

Příspěvek od LH »

Pánové, ženuška má v autě (Corsa C 1.2 automat-Easytronic) 2roky starou baterku 53Ah. Bohužel každých cca 14dní je potřeba baterii dobít. Dříve stačilo dobít na nabíječce jednou za 1/2roku. V neděli jsem s autem jel nějakých 50km+50km v kuse a při výjezdu měla baterie podle palubního PC 14,0V (baterku jsem před jízdou nabíjel a hodnota na PC je za jízdy), napětí postupem času padalo a po dojetí 13,2V (cestou jsem měl zapnutý světla, radio a větrák na 2ku). Dnes už před nastartováním 12,1V po nastartování 12,8V (takže startér už točil trochu ztěžka). Vím , že ty elektrický servomotorky co řadí něco sežerou, už na podzim, když jsem zapnul světla, větrák na plno , stěrače, tak byla baterka po 50km takové jízdy skoro KO, zralá na nabíječku. Když jedu za tmy a serva řadí, tak je při řazení patrné, že na chviličku pohasnou světla. Otázka je, zda mám teď po dvou letech koupit novou baterku, teď mám Vartu Black 53Ah, čekal bych životnost baterky cca 5let, nemá být v Easytronicu třeba baterka větší kapacity? Nebo je toto co popisuji, známka odcházejícího altíku? A ještě jeden dotaz, kolikati Ah altík je v Easytronicu ? ( třeba předchozí majitel měnil altík a dal z jiného auta).
Uživatelský avatar
LordMMX
Příspěvky: 42
Registrován: 02 črc 2014, 14:52
Bydliště: Lučenec
Kontaktovat uživatele:

Re: Corsa C 1.2 EASYtronic - dobíjení

Příspěvek od LordMMX »

silnejšiou baterkou nič nepokazíš :)
Opel Corsa 1.0 X10XE , r.v. 1/1999, 2x Airbag, central, modra metaliza ...
Daewoo Nexia "QRI" 1.5 A15MF, r.v. 9/1996, airbag, ac, abs, central, astra GSi brakes, astra interior, etc...
LH
Příspěvky: 53
Registrován: 10 kvě 2008, 16:37

Re: Corsa C 1.2 EASYtronic - dobíjení

Příspěvek od LH »

Objednal jsem Vartu Silver 74Ah, měla by se tam akorát vejít 175x175x280. Jsem zvědav, zda to bude lepší. Vyčetl jsem, že jsou dvě verze alternátorů 100A a 70A, tak se podívám, který z nich máme v autě, případně bych začal shánět výkonnější. Aby byl vadný alternátor a přitom nesvítila kontrolka dobíjení, to je asi blbost co? (kontrolka po klíčku klasicky svítí, po nastartování zhasne).
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Re: Corsa C 1.2 EASYtronic - dobíjení

Příspěvek od Marek Sládek »

Ahoj.
Předně pořádně prohlédni ukostreni, očistit, namazat kontaktní vazelinou a pak udělej následující: je to velká bolest Cors C, nastartuje a nech cca 5 minutek vrcet. Zapni světla, klidně i větrák a mlhovky. Po tech par minutách opatrně sahni, ale opravdu opatrně na ty konektory co jsou napojené na vývody z baterie. Je možné, že budou úplně vařící. A to pak jsi hned doma. Jak jsou kabely zalité v těch okách - nalisované, tak tam je velký přechodový odpor a proto to špatně nabíjí. Ty svorky výměn a bude klid.
Držím palce ať je to tím, Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
LH
Příspěvky: 53
Registrován: 10 kvě 2008, 16:37

Re: Corsa C 1.2 EASYtronic - dobíjení

Příspěvek od LH »

Tak koncovky u baterky se nehřejou, ta krátká propojka z baterky hned vedle na kastli je trošku olezlá, tak její konce očistím a zaleju cínem. Jen jsem nenašel kde je ukostřen motor. Alternátor mám 70A , takže je to bohužel ten slabší.... :?
Edit: Když seženu 100A alternátor a dám ho místo 70A, musím měnit i průřez toho kabelu od altíku, nebo je to v pohodě ?
Odpovědět