Corsa B X10XE motor vynechává za studena.

Máte problém či závadu a potřebujete poradit? Pak jste ve správné sekci...

Moderátor: Arci

Odpovědět
xpozitron
Příspěvky: 6
Registrován: 23 úno 2015, 14:13

Corsa B X10XE motor vynechává za studena.

Příspěvek od xpozitron »

Zdravím,
mám dotaz na zkušené corsáky. Loni sem se stal pyšným majitelem corsy B 1.0 12V a už při koupi jsem slyšel že odchází EGR. Motor má tendenci za studena - po nastartování vynechávat (asi nejdou a všechny válce) a auto poskakuje. Po konzultaci internetu jsem si z ebaye opatřil záslepku na egr, vyčistil jsem ventil, zaslepil a doufal ve zlepšení. Bohužel se nekonalo a posléze se mi trvale rozsvítila kontrolka motoru. Po marné snaze získat chybové kódy (Sponková metoda na X10XE nefunguje a OBD2 na který jsou celkem levné kabely to neumí.) jsem navštívil autorizovaný servis v Brně-Slatině. Tam jsem se dozvěděl za 600Kč že je špatné AGR a čidlo otáček klikové hřídele. Vzhledem k ceně co chtěli jen za součástku čidla (1600Kč) bez práce jsem si ho vyměnil sám zhruba za 800Kč.

1.) Prosím o radu na co se mám podívat / co zkusit vyměnit.
Nejlépe popis jako pro blbečky, protože nejsem zběhlý v rozborce motorů (tj. pokud bude rada že mám zkontrolovat svíčky tak potřebuji upřesnit co s nimi, jinak leda poznám že tam jsou...).

2.) Je nějaký cenově dostupný kabel na Opel OBD1 16pin diagnostiku nejlépe spojitelný přes bluetooth s telefonem?

3.) Nějaké doporučení na schopného mechanika v Brně?

EDIT: Doplním, že auto má nalítáno přes 126000 (přesně teď nevím) a kontrolka motoru/závady v ecu byly vynulovány v rámci zmíněné diagnostiky a již nesvítí.

Díky Xpozitron
Naposledy upravil(a) xpozitron dne 22 bře 2015, 11:56, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Corsa B X10XE motor vynechává za studena.

Příspěvek od Vašátor »

Chybové kódy ti klidně vyčtu a pak budeme postupovat dál. V Brně jsem k dispozici každé pondělí, kabel a nějaké zkušenosti mám...
Kolik má motor najeto?
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
xpozitron
Příspěvky: 6
Registrován: 23 úno 2015, 14:13

Re: Corsa B X10XE motor vynechává za studena.

Příspěvek od xpozitron »

UPDATE: Vyměnil jsem svíčky, ale problém se tim nevyřešil. Původní svíčky jsou brisk dr17ldc dvouelektrodové. Povrch byl poměrně dost od sazí, na koncích elektrod do hněda.
Uživatelský avatar
Bobek
Příspěvky: 648
Registrován: 21 dub 2010, 22:04
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Corsa B X10XE motor vynechává za studena.

Příspěvek od Bobek »

Jak jsem psal do sz zkus vyčistit vahu vzduchu nebo si půjčit nějakou funkční.
Nálepky dle vlastního návrhu! Levně!
xpozitron
Příspěvky: 6
Registrován: 23 úno 2015, 14:13

Re: Corsa B X10XE motor vynechává za studena.

Příspěvek od xpozitron »

Tak, vyzkoušel jsem start za studena s odpojenou váhou vzduchu a vynechávání se neprojevilo. Zkusím najít/sehnat ten zhovadilej bezpečnostní torx (=torx s kok***m navíc) a zkusím to vyčistit čističem na brzdy.

UPDATE: Váha vzduchu je venku a maceruje se v isopropyl alkoholu, po krátké lázni vypadají drátky výrazně lépe. Rovnou vyměním i vzduchový filtr. Opět se mi rozsvítila kontrolka generální autochyba (ještě než jsem vyndal tu váhu).
xpozitron
Příspěvky: 6
Registrován: 23 úno 2015, 14:13

Re: Corsa B X10XE motor vynechává za studena.

Příspěvek od xpozitron »

Tak jina vaha vzduchu nijak nepomohla. Jsem tam kde jsem byl, jenom startovani se zhorsuje tak vyrazne ze zachvili uz nebude mozne nikam odjet...
FatriX
Příspěvky: 597
Registrován: 03 zář 2010, 20:14
Bydliště: Ostrrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Corsa B X10XE motor vynechává za studena.

Příspěvek od FatriX »

za studena to dela nejspis cidlo teploty je namontovane vlevo na motoru nahoře do vodniho cerpadla muze to delat tohle :) pokud za tepla jede normalne tak je to to cidlo teploty nebo pak zkus jeste vymenit i snimac vacky (jinak tlak benzinu mas dobrý?)
xpozitron
Příspěvky: 6
Registrován: 23 úno 2015, 14:13

Re: Corsa B X10XE motor vynechává za studena.

Příspěvek od xpozitron »

FatriX píše:za studena to dela nejspis cidlo teploty je namontovane vlevo na motoru nahoře do vodniho cerpadla muze to delat tohle :) pokud za tepla jede normalne tak je to to cidlo teploty nebo pak zkus jeste vymenit i snimac vacky (jinak tlak benzinu mas dobrý?)
Jenom abych se ujistil jedná se o jiné teplotní čidlo chladící kapaliny než je u X10XE na EGR.
Ad tlak benxínu, je nějaký způsob jak to v amatérských podmínkách poznat?
Jinak snímač otářek klikovky jsm měnil už předtím, takže by to mohlo být i vněm resp. v protikusu uvnitř motoru nebo v kabeláži...
Na snímač vačky se podívám.
FatriX
Příspěvky: 597
Registrován: 03 zář 2010, 20:14
Bydliště: Ostrrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Corsa B X10XE motor vynechává za studena.

Příspěvek od FatriX »

no mi to taky tak nějak blblo (menil sem palivove cerpadlo) furt mi to na pytel jelo skubalo atd a po dlouhe dobe sem zjistil ze sem dal palivove cerpadlo z corsy 8V a ta má odstredive palivove cerpadlo takze tlak asi kolem 2bar. a zjistil sem že musím dát zubové čerpadlo co tlačí více než 3bary pak jelo vcelku v pohodě ale do toho se posrala váha vzduchu a snímač vačky takže taky na pytel no jak sem to všechno povyměnoval tak auto parada tak zkus poměnit
mysím si že to bude to čidlo teploty co je na leve straně
(pokud ti to děla za studena ) pry auto za studena jede na to čidlo než se ohřeje voda a po ohřátí se přepne na normál (na lambdu)
Uživatelský avatar
jamal.jefries
Příspěvky: 2067
Registrován: 12 led 2011, 09:17
Bydliště: Varnsdorf

Re: Corsa B X10XE motor vynechává za studena.

Příspěvek od jamal.jefries »

čerpadlo z 8v 1-bod corsy tlačí 0,72b takže to je fakt málo :-) a čepadla z 8v 4-bod nebo 16v motorů tlačí 3b :-) jenom pro info :-)
Obrázek
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
xpozitron
Příspěvky: 6
Registrován: 23 úno 2015, 14:13

Re: Corsa B X10XE motor vynechává za studena.

Příspěvek od xpozitron »

Tak problémů byla nakonec celá řada:
1. Vadná váha vzduchu (Ta z vrakoviště byla ještě horší i když se dušovali že funguje).
2. Špatné těsnění pod škrticí klapkou, takže to přisávalo vzduch i bokem a hodnoty z MAFU byly pak o hodně mimo (chudá směs).
3. Starý a zaprasený palivový filtr (horší tlak beznínu).

EDIT:
a) Dělá někdo v okolí brna repas EGR za slušnou cenu?
b) Potřeboval bych doporučit kabel co by na tomhle autě uměl vyčíst a vymazat závady a finančně mne nezruinuje. Kabel tech2 klon mám a nespojí se s ECU).
Odpovědět