Zdechající motor za studena

Máte problém či závadu a potřebujete poradit? Pak jste ve správné sekci...

Moderátor: Arci

Odpovědět
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011 19:48

Re: Zdechající motor za studena

Příspěvek od Marek Sládek » 16 dub 2017 10:54

Ahoj.

Je to způsobené chybně seřizeným LPG. Díky tomu je ŘJ jednotka motoru dlouhodobě naučená jezdit podle možností nastavených jednotkou pro LPG, tedy dlouhodobé korekce, a obohacuje směs. Když se pak studený motor nastartuje na benzín, ŘJ motoru jednak obohacuje směs jako obyčejný sytič (bylo by dobré zjistit jaké a zda správné hodnoty dostává ŘJ z čidel teploty), ale díky uloženým dlouhodobým korekcím navíc ještě jako když by se jelo na LPG. Tím pádem to v podstatě pěkně uchlastáš, až to chcípne a nemá to blahý vliv na katalyzátor, který to může úplně odrovnat. Odpovídá to i tomu, že se nedaří znovu nastartovat, dokud se benzín ze svíček za minutu neodpaří.

Takže je potřeba si řici:
Kdy naposled tomu LPG někdo měnil filtry jak plynné tak kapalné fáze a překontroloval přes diagnostiku LPG nastaveny a skutečný tlak LPG jdoucí k vstřikovačům, nebo možná splynovači?
Kdy se naposledy diagnostikovalo samotné LPG, zejména mapa adaptace časů vstřikování a údaje z teplotních čidel pro chod LPG (teplota plynu a teplota reduktoru)?
Kdy se někdo přes diagnostiku ŘJ motoru koukal na dlouhodobé a krátkodobé korekce paliva. Zde pokud budou po čas zkušební jízdy data u dlouhodobých korekcí při jízdě na LPG nad 20, 25% je to téměř jasné.

Pokud by se tedy jezdilo cca 1000km pouze na benzín, dalo by se to do pořadku autoadaptaci zřejmě samo. Ale po opětovném ježdění na neseřizené LPG se to opět vrátí.

Co je tam za systém toho LPG?
Jak dlouhé trasy se s tím jezdí, když by se jezdilo jen na krátké vzdálenosti, dalo by se uvažovat o zakarbonováni vodítek ventilů, ale to by mělo vytrvalejší následky.

Ps: sám mám taky corsu, corsu C s motorem z14xe a taky pohonem na alternativní LPG. Kolik Ti to teda toho plynu baští ať víme něco bližšího.
Mět to bere okolo 7 l na 100 Km podle stylu jízdy

Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.

Reklama
 

Odpovědět