Pocukavani motoru a zvysene otacky pri volnobehu

Máte problém či závadu a potřebujete poradit? Pak jste ve správné sekci...

Moderátor: Arci

cultrarius
Příspěvky: 33
Registrován: 12 bře 2009 17:51
Bydliště: Pardubice

Pocukavani motoru a zvysene otacky pri volnobehu

Příspěvek od cultrarius » 14 črc 2012 14:16

Zdravim,
mam problem s Corsou r.v. 2001. Motor objem 973 ccm tusim ze to je Z 10 XE.
Dnes pri jizde nahle zacala svitit kontrolka auto s klicem, po asi 3 km co jsem ujel, tak zhasla a rozsvitila se kontrolka ECU. Kdyz zastavim auto, ma na volnobeh otacky cca 1400/min namisto 840 pri teplote motoru cca 88 stupnu. Kdyz nastartuju, je motor hlucnejsi a zvlastne, jakoby silne se zachveje. Nema nekdo zkusenost co to muze byt, pripadne kde najit ECU a vyblikat chybovy kod? U Hondy bych vedel, lec tady jsem ztracen. Uz vcera pri jizde se mi zdalo, ze auto mirne pocukavalo :(
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
:)

Reklama
 

Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011 19:48

Re: Pocukavani motoru a zvysene otacky pri volnobehu

Příspěvek od Marek Sládek » 14 črc 2012 14:28

Diagnostika určitě hodně poradí .

Mě osobně teď taky začalo auto kuckat, ale u mě je to ucpaným výfukem. Apropo jak starý máš výfuk?
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.

cultrarius
Příspěvky: 33
Registrován: 12 bře 2009 17:51
Bydliště: Pardubice

Re: Pocukavani motoru a zvysene otacky pri volnobehu

Příspěvek od cultrarius » 15 črc 2012 08:13

ahoj, vyfuk mam ted cca 4 mesice stary, takze tim to nebude :(
:)

Uživatelský avatar
NoX
Příspěvky: 707
Registrován: 31 kvě 2008 11:31

Re: Pocukavani motoru a zvysene otacky pri volnobehu

Příspěvek od NoX » 15 črc 2012 13:16

vyblikej si diagnostiku, pak uvidis. takhle zvyseny otacky bych tipoval na volnobezny ventil, mozna i cidlo teploty tam bude zlobit, pripadne zanesena skrtici klapka + cidlo polohy klapky. Z10XE totiz ma uz elektronicky rizeny plyn, takze se toho muze pokazit vic nez u lanka

cultrarius
Příspěvky: 33
Registrován: 12 bře 2009 17:51
Bydliště: Pardubice

Re: Pocukavani motoru a zvysene otacky pri volnobehu

Příspěvek od cultrarius » 15 črc 2012 20:41

Rad bych vyblikal chybu, lec nevim kde u Corsicky najdu ECU a ani nevim kde sehnat chybove kody :(
Jestli te muzu poprosit .... Diky !!!!!
NoX píše:vyblikej si diagnostiku, pak uvidis. takhle zvyseny otacky bych tipoval na volnobezny ventil, mozna i cidlo teploty tam bude zlobit, pripadne zanesena skrtici klapka + cidlo polohy klapky. Z10XE totiz ma uz elektronicky rizeny plyn, takze se toho muze pokazit vic nez u lanka
:)

cultrarius
Příspěvky: 33
Registrován: 12 bře 2009 17:51
Bydliště: Pardubice

Re: Pocukavani motoru a zvysene otacky pri volnobehu

Příspěvek od cultrarius » 15 črc 2012 20:59

Zena jela s autem pryc a behem cesty ji 2x chciplo a prej zacalo byt strasne liny, neni mozna chyba ze strany lambda sondy?
:)

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Pocukavani motoru a zvysene otacky pri volnobehu

Příspěvek od duskov » 15 črc 2012 21:25

jak psal Nox, vyblikat... ano, muze to byt lambda, ale taky muzes zbytecne menit neco, co je treba v poradku...

postup je nasledujici:
0) vytahni klic ze spinacky - nepovinny krok, pokud tam ten klic jeste neni :-)
1) zasun klic do spinacky, neotacej do zadne pozice
2) seslapni brzdu a plyn az na podlahu
3) otoc klicem do prvni polohy (zapalovani, ale nestartuj)
4) sleduk kontrolku "auticka s klicem"

kontrola auticka s klicem zacne vyblikavat ULOZENE zavady - vzdy blikne 1-10x, mensi pauza, 1-10x, mensi pauza, atd. 10 bliknuti je "0". Po celem jednom kodu nasleduje delsi pauza. Dam priklad - zavada 0400 se vyblika jako 10x blik, kratka pauza, 4xblik, kratka pauza, 10x blik, kratka pauza, 10x blik, dlouha pauza => nasleduje dalsi ulozena zavada. Pokud neni dalsi pauza, blikaji se zavady znovu. Pokud bude blikat vice nez 10x = neni ulozena zadna zavada.
Zapis si veskere ciselne kody a pak je sem bud napis, nebo strejda google poradi.

Pokud by Ti to neslo, tak se muzem domluvit, srazime se nekde v PCE a vyctu Ti zavady diagnostikou.
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

cultrarius
Příspěvky: 33
Registrován: 12 bře 2009 17:51
Bydliště: Pardubice

Re: Pocukavani motoru a zvysene otacky pri volnobehu

Příspěvek od cultrarius » 16 črc 2012 19:39

Tak jsem mel ted cas a byl v aute, je to super, jak to umi vyblikat chybu, zasnu :o , ale ted k problemu, blikalo to 10x 3x 3x 5x, jestli to tedy je dle kodu, tak jsem nasel, ze to znamena 0335 Nesprávný signál čidla otáček klikové hřídele A a ted jsem v koncich, protoze totalne netusim, kolik to cidlo stoji a jak se meni :(
:)

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Pocukavani motoru a zvysene otacky pri volnobehu

Příspěvek od duskov » 16 črc 2012 20:48

Viz obrazek - pozice 11. Dal uz hledej :-). Pokud si na to netroufas, tak to hod do servisu (pobliz PCE - http://www.ase-dedic.com/), at Ti to vymenej. Jinak vymenu zvladnou asi v kazdem servise, ten co uvadim je spis vyhlaseny servis na opely.

Cidlo koupis vcelku bez problemu, treba
http://autodily.mjauto.cz/opel/corsa-c- ... 90032.html
nebo autokelly napr. pod kodem 1.953.235
Znacka FACET neni tak strasna, jak se muze zdat podle ceny :-).

A vymena :-)? Zvednout auto, najit, odpojit konektor, vysroubovat pridrzny sroub, vytahnout (kolmo k bloku) cidlo, nasadit nove, prisroubovat, pripojit konektor, shodit auto a jedeeeeeem. Mezitim bude asi par nadavek, vztekani se, osetreni ran na rukach, strach ze zlomeni cidla pri vytahovani apod. Tim Te nechci odradit, ale nekdy jsou ty cidla tak zasite, ze to je jak jezek v kleci. Ten motor ale neznam, takze mozna je to uplne v pohode.
Vlez pod auto, zkus to cidlo najit podle obrazku a mrkni se, jaky je k nemu pristup. A rozhodni se sam.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

cultrarius
Příspěvky: 33
Registrován: 12 bře 2009 17:51
Bydliště: Pardubice

Re: Pocukavani motoru a zvysene otacky pri volnobehu

Příspěvek od cultrarius » 16 črc 2012 22:06

Super, diky moc !!! Zkusim to a dam vedet a taky to zkusim nafotit pro dalsi populaci :))
duskov píše:Viz obrazek - pozice 11. Dal uz hledej :-). Pokud si na to netroufas, tak to hod do servisu (pobliz PCE - http://www.ase-dedic.com/), at Ti to vymenej. Jinak vymenu zvladnou asi v kazdem servise, ten co uvadim je spis vyhlaseny servis na opely.

Cidlo koupis vcelku bez problemu, treba
http://autodily.mjauto.cz/opel/corsa-c- ... 90032.html
nebo autokelly napr. pod kodem 1.953.235
Znacka FACET neni tak strasna, jak se muze zdat podle ceny :-).

A vymena :-)? Zvednout auto, najit, odpojit konektor, vysroubovat pridrzny sroub, vytahnout (kolmo k bloku) cidlo, nasadit nove, prisroubovat, pripojit konektor, shodit auto a jedeeeeeem. Mezitim bude asi par nadavek, vztekani se, osetreni ran na rukach, strach ze zlomeni cidla pri vytahovani apod. Tim Te nechci odradit, ale nekdy jsou ty cidla tak zasite, ze to je jak jezek v kleci. Ten motor ale neznam, takze mozna je to uplne v pohode.
Vlez pod auto, zkus to cidlo najit podle obrazku a mrkni se, jaky je k nemu pristup. A rozhodni se sam.
:)

cultrarius
Příspěvky: 33
Registrován: 12 bře 2009 17:51
Bydliště: Pardubice

Re: Pocukavani motoru a zvysene otacky pri volnobehu

Příspěvek od cultrarius » 24 črc 2012 17:21

Tak dnes jsem chtel cidlo vymenit, lec zrada :(
Snimac je 3 dratovy a uz je trosku jina cena, nevi nekdo kde sehnat levne?

Je to takoveto cidlo: http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... TopwUI1w==
:)

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Pocukavani motoru a zvysene otacky pri volnobehu

Příspěvek od duskov » 24 črc 2012 17:50

odkaz nefunguje, napis objednaci kod

Nesnazis se menit nahodou cidlo vacky? To je 3 dratove /pinove.
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

cultrarius
Příspěvky: 33
Registrován: 12 bře 2009 17:51
Bydliště: Pardubice

Re: Pocukavani motoru a zvysene otacky pri volnobehu

Příspěvek od cultrarius » 24 črc 2012 19:29

duskov píše:odkaz nefunguje, napis objednaci kod

Nesnazis se menit nahodou cidlo vacky? To je 3 dratove /pinove.
Doufam, ze ne :? V Autokelly ma kod FB 27173

Mel jsem toto EPS 1.953.235 a je ulozeno ve vrchni casti na leve strane motoru kdyz stojis pred autem a je nahore. Myslim si, ze jako vzdy mam proste smulu na soucastku :( Jenze tohleto je moc dlouhy, kdyz bych ho tam chtel dat tak upnuti sroubu je na jinou stranu, konektor misto smerem nahoru je smerem dou a hlavne je jen dvoupinovy, tak jsem z toho jelen :cry:
:)

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Pocukavani motoru a zvysene otacky pri volnobehu

Příspěvek od duskov » 24 črc 2012 20:43

Bud v klidu, pouze jsi se snazil vymenit uplne jine cidlo :-), nez ktere mas s nejvetsi pravdepodobnosti vadne.

Ty mas zavadu na cidle otacek klikove hridele a to co jsi nasel je cidlo otacek vackove hridele.

Cidlo klikove hridele je na spodni casti motoru, tam musis hledat. Podivej se na ten nacrt motoru, ktery jsem Ti zde daval (ten obrazek ukazuje motor jako kdyby jsi na nej koukal od spolujezdcova svetla). Oznacene mas cislo 11 a podle sipky je ze zadni casty bloku motoru. Musi byt nekde ve spodni casti, na vrch motoru ani nekoukej :-) (na vrchu motoru jsou vacky). Musis zvednout auto, lehnout v podstate dost hluboko pod auto a spis na stranu spolujezdce. Predpokladam, ze to cidlo nebude dal nez tak 20 cm od spodni hrany bloku motoru. Hledej v prostoru mezi kabinou a blokem motoru.
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

cultrarius
Příspěvky: 33
Registrován: 12 bře 2009 17:51
Bydliště: Pardubice

Re: Pocukavani motoru a zvysene otacky pri volnobehu

Příspěvek od cultrarius » 24 črc 2012 21:05

Tak a opraveno huraaaaaaaa !!!!!!!!!!!!! Jen najit to cidlo byl ale strasny pocin :D je umisteno kdyz se sedi v aute pod pravou nohou spolujezdce, povolit slo spatne, protoze tam je spatny pristup - trosku prekazi poloosa. nakonec se vse podarilo, jen jeste rozdelat konektor je trosku zapeklity. Stare cidlo melo "jakoby obrousenou spicku" - je na fotce. Nove cidlo od EPS me vyslo na 550 Kc.
Chci Vam vsem mockrat podekovat za pomoc a nazory, nejvetsi diky vsak patri uzivateli duskov
Davam sem fota, snad z toho bude videt kde to cidlo je, je na nem nasazen klic na povoleni. Zapomnel jsem fotak a tak jsem fotil mobilem v jame :( a aby toho nebylo malo, tak jsme zjistili, ze je jeste spatna tycka stabilizatoru.
Diky patri take panu Karlovi Lapáčkovi z Dašic, ktery opravuje auta za velmi solidni ceny, takze kdyby treba nekdo nekdy potreboval udelat na aute, tak si myslim, ze bude u nej spokojen :twisted:

Jen jsem jeste na chvili odpojil baterii aby se smazala chyba, hned to bylo na vykonu auta znat :banan: :banan:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
:)

Odpovědět