Stránka 1 z 2

Z14XE, Corsa C, propálené těsnění pod hlavou

Napsal: 02 úno 2013, 11:37
od Marek Sládek
Ahoj.
Tak jsem asi dojezdil. Motor má na volnoběhu zvuk jak starý loďák. Škube sebou, klape v něm. Dělá to jak na LPG tak na benzín, na ten dokonce i více. Diagnostika hlásí náhodé výpadky zapalování, výpadek zapalování na 2,3,4, válci. Prdel je že to dělá jenom na volnoběhu, když mu přidám tak se zberchá a jde krásně vytočit, dokonce když jsem ho byl projet před chvilkou po výměně svíček tak měl 140 km/hod jako prd s lehkostí. Před nedávnem jsem objevil pod Egr ventilem kousky kovu, možná karbonu, nepřikládal jsem tomu moc význam, ale asi se něco děje. Když se pokusím postupně při režimu LPG vypínat jednotlivé válce, tak když vypnu ten válec co je nejblíže k převodovce, asi 4, tak se nestane téměř vůbec nic - ten tedy evidentně téměř nepálí, obdobné je to i u 3 válce. Naopak když toto uďelám u válců 1 nebo 2 tak to chcípne. Tyto válce tedy určitě pálí, ale zbylé válce již motor v chodu neudrží. Motor má nejeto 215000 Km, já s ním jezdím od 170000 Km a i v těchto kilometrech jsem k LPG namontoval FLashLube. Doteď bez problému. Ještě mě napadlo, zda by to nemohlo být přeskočeným rozvoďákem o zoubek a jak to v podmínkách garáže zjistit. Jinak to vidím na změření tlaků ve válcích a hlavu na dol. Na kolik vyjde GO hlavy s výměnou ventilů a hydrǒstelů? Za rady a postřehy předem díky. Mára
Ps: ještě napíšu, zvuk z výfuku je blu, blu, blu, blu .... . Lambda sonda před katalyzátorem i přes ten hroznej volnoběh běhá bohatá - chudá.
Škoda, že teď namám jak a kde změřit tu kompresy, hodně to řekne.

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Napsal: 02 úno 2013, 12:02
od petanek192
Zkus kabely a taky tu kostku co z ni kabely jdou .

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Napsal: 02 úno 2013, 12:20
od Marek Sládek
Díky, ale tak trochu netuším jakou kostku a jaké kabely? Jest-li myslíš zapalovací kabely, tak ty já nemám, mám tam zapalovací lištu, rok starou Delphi. I tak by se dala zkusmo vyměnit, kdy by se našel někdo z okolí Rumburka se stejnou motorizací.
Jinak svíčky jsem vyndal, jsou suché a cihlové. I přesto jsem je vyměnil za nedávno vyndané sotva zajeté a beze změny.
Mára

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Napsal: 02 úno 2013, 16:42
od Marek Sládek
Tak jsem se vrátil z laborování. Vyndal jsem znovu svíce a to mě p*ser i přes ten blbej volnoběh jsou zase suché a čisté. Údaje z čidel vypadají věrohodně, Lambda reguluje. Ještě jsem bohatší o poznatek, že když nastartuji, tak to cca 15 vteřin běží normálně, pak klesnou volnoběžné otáčky na cca 780 podle diagnostiky a zacně blu,blu,blu,blu . Teďka když je chladněji je to dobře vidět i z výfuku, jakoby pravidelné huhlání. Když motor vytočím a že jsem mu nandal, jde normálně, když dám nohu z pedálu tak klesají otáčky plynule až k hranici volnoběhu, tu však projedou a rovnou to chcípne. Nastartovat se to dá okamžitě.
Ještě jsem přes diagnostiku zkusmo resetoval ŘJ, zpět načetl imo a další, bohužel bezezměny.

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Napsal: 02 úno 2013, 17:09
od sipek
o céčku ani z14xe nic nevím, ale měl by tam bejt nějakej ventil volnoběhu (krokový motorek), tak co ho zkusit vyměnit? :wink: :) když to dělá bordel jen na volnoběh..... :idea:

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Napsal: 02 úno 2013, 18:04
od Marek Sládek
Díky za snahu, mooooc si toho cením, ale bohužel podle toho co vím, mám na tom motoru pouze elektronickou klapku. Tam motorek volnoběhu není. I tu elektronickou klapku jsem odpojil, motor zvedne otáčky na cca 1350. Bohužel v tomto případě i přes zvednuté otáčky má stejný lodní chod. Proto bych klapku vyloučil.
Mára

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Napsal: 02 úno 2013, 18:10
od sipek
i tak by tam měl bejt nějakej ventil na ten volnoběh.. ta klapka přece nemůže bejt pořád otevřená... :roll: to by se pak moc soudruzi z NDR nepředvedli :D
..když nemáš sešlápnutej plyn, tak klapka musí bejt zavřená.. i ta elektronická..

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Napsal: 02 úno 2013, 18:15
od Marek Sládek
Ta klapka, je ve výchozím stavu vlastně zavřená a hejbá s ní přes elektroniku ŘJ podle požadavku čidel a podle snímané polohy pedálu. Na sání nic než tato vlastně servomotorická klapka se zpětnou vazbou není. Bééééé. Kéž by tam něco extra na ten volnoběh bylo.
Mára

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Napsal: 02 úno 2013, 18:17
od sipek
a diagnostika je teda OK co se týče jednotky? :shock:

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Napsal: 02 úno 2013, 18:26
od Marek Sládek
Ba právě, když umažu uložené chyby 0300, 0302, tak je diagnostika naprosto čistá. nastartuji, po těch 15 vteřinách lehce poklesne volnoběh na hodnotu cca těch 780 otáček a začně to brblat. Když to vytáčím, motor jde poslechově i pocitově za plynem a lehce. Když ho nechám na volnoběhu brblá a na diagnostice pak najdu zase ty 03XX chyby. Jsou tam uložené, ale kontrolku motoru nerozsvítí.
Mára

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Napsal: 02 úno 2013, 18:42
od duskov
Mno, asi Te podobna zprava nepotesi, ale vetsinou tohle konci u pridrenych ventilu :-(. Resi se to celkem casto na astra-g foru, jak u motoru Z16XE, tak Z14XE.
Jinak samozrejme to mohou delat zapalovaci kabely, lista, ridici jednotka... Asi bude lepsi, kdyz mrknes na astracke forum a tam dohledas mnohe zkusenosti. Hodne zdaru

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Napsal: 02 úno 2013, 19:10
od Marek Sládek
Popravdě já s tím už v podvědomí počítám. Motor má už dost nalítáno. Záleží jak s tím předchozí majitel jezdil. Já když jedu tak už téměř vždy najedu 90 Km, čili žádné krátké trasy. Rozhodně to nešetřím. Docela mě to štve, v mrazech to vydrželo a teď po oteplení se to objevilo. Fórum znám, ale i tak mě neštimuje, že ty svíčky jsou čisté a suché i na válcích, kde by nebyla komprese. Zjistil jsem slabší únik kompresního tlaku na válcích 3 a 4 kolem těsnění benzínových vstřiků. Máte někdo ponětí, kde se dají ty gumičky co těsní vstřiky koupit a co stojí?
Díky Mára

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Napsal: 02 úno 2013, 19:27
od grapherx
Zkus si zavolat tady http://www.carteam.cz . Mají neskutečné znalosti z Opelů. A bývají i ochotní, tak se třeba aspoň pokusí poradit po telefonu. Když něco potřebuji na autě už jezdím jen tam. :)

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Napsal: 02 úno 2013, 20:07
od duskov
jojo koukal jsem, ze jsi na astra-g foru loglej :-)... vedle http://www.carteam.cz (RomanK) jeste doporucuji ase-dedic.com (denny), ale pokud se pohybujes na astra-g foru, tak to pro tebe nebude novinka :-). Je to spis o tom, kam mas bliz.

Tesnici krouzky (pokud jsou to ty co jsou oznaceny na obrazku), se daji koupit v opelu, cena lehce prec 100,- (kat. cislo 5817556). Ale nevim, zda je to cela sada (4ks), nebo jen jeden.

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Napsal: 05 úno 2013, 12:26
od Marek Sládek
Ahoj.
Tak mám změřenou kompresy.
1. válec - 12
2. válec - 12
3. válec - 6,5
4. válec - 6,4
Je rozhodnuto, hlava půjde dolů. Ještě jsem našel nespolehlivý dotek na 3. válci na vtřiku. Teď i přes tu kompresy to vrčí o dost lépe. Na podpálené ventily to asi nevidím, to by netlačilo snad vůbec. Spíš to vidím na váznutí ventilů a to co jsem to koupil dávám olej 5W40 shell, motor dost vytáčím a jezdím 80 km denně.
Máte nějaký dobrý tip kam hlavu poslat, dovést na renovaci, repas?
Díky Mára