Výměna gumové manžety(měchu) na pravé straně(u kola) Corsa B

O všem a všech Corsách.

Moderátoři: Lukkas, nezdvorak, Arci

Odpovědět
Jim
Příspěvky: 44
Registrován: 24 led 2008, 16:28

Výměna gumové manžety(měchu) na pravé straně(u kola) Corsa B

Příspěvek od Jim »

Dobrý den přeji, na STK mě zjistili masný flek na gumové manžetě(měchu), co je na pravé poloose hned u kola, ne u motoru. Nemohl by někdo poradit postup výměny? Alespoň skicovitě? Ať neudělám nějakou hloupost a vyvaruji se zbytečným krokům a komplikacím. Případně odkaz na návod. Jsem důchodce a nemám peněz nazbyt, tak bych si to rád vyměnil sám. Díky za reakce.
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Výměna gumové manžety(měchu) na pravé straně(u kola) Corsa B

Příspěvek od Hgi »

Jestli potřebuješ návod na to, jak vyměnit manžetu na hom. kloubu, tak se na to radši vykašli a dej to někomu kdo to už dělal. Ve výsledku to vyjde určitě levněji. V česku si každej nechá vrtat koleno pro každou korunu, všechno si dělá sám... ale to že to stojí kilometr času a v závěru 10x tolik, protože toho víc zkurví než udělá nikdo nevidí. Chápu to ještě u 20 letejch kluků, kteří s autama blbnou, protože je to baví a chcou se něco naučit ale u pána, co má za život hromadu zkušeností to nechápu.... Ale dobře, dám Ti tady jednoduchej návod, když potřebujete ušetřit těch 500 Kč za práci autoservisu. Věřím tomu, že to už podruhé dělat nebudeš kvůli těm pár korunám, protože zjistíš, že to nemá smysl se s tím jebat celej den.

1) sundat kolo :)
2) odklepnout víčko matky poloosy. Vytáhnout závlačku a povolit korunovou matici. To Ti půjde bez vzduchu dost blbě, takže nasadit zpátky kolo, pustit na zem a povolit fajou s 2m trubkou.
3) Abys vytáhnul poloosu a těhlicou mohl jít trochu do strany, tak máš dvě možnosti. Buď povolit čep řízení nebo čep ramene. Doporučuju čep řízení, protože to bude jednodušší. Povolíš čep řízení a přes matku ho vymlátíš z těhlice nebo můžeš použít stahovák či klín, nebo dvě kladiva proti sobě, abys ho dostal ven. Pokud se ti to bude dělat líp, tak můžeš klidně povolit ty dva šrouby od tlumiče, vytahnout je aby těhlice nevysela na tlumiči, ale není to nutný...
4) Pokud poloosa nebude moc zakouslá na tisicihranu v těhlici, tak ji přes něco opatrně vymlátíš ven, těhlici vyhneš někam k podběhu a poloosu vycukneš celou z převodovky. Pokud máš dost oleje v převodovce, tak ti začne chcát olej na zem, tak si tam dej nějakou vaničku.
5)No a vyměnit manžetu na poloose už není nic těžkýho, stačí nad tím trochu přemýšlet. Ideální je si pučit takovej ten "roztahovák" manžety, jinak budeš muset vytáhnout poloosu z hom. kloubu, tzn. zmáčknout závlačku atd... a pak to poskládat. Samozřejmě všechno namazat novým tukem atd...

Každopádně budeš potřebovat verjcajk, kterej doma určitě nemáš, jako spec. kleště na stahovací pásky pro manžetu. Takže nejdřív někde půjčit + koupit dva stahovací pásky (bastlit to nějakejma kleštema doma nedoporučuju, jinak to bude akorát zkurvený a ten stahovací pásek nebude zmáčklej jak má být a bude drhnout o těhlici při otáčení kola). Určitě bych koupil olej do převodovky na dolití (koupit pouze v Opelu, nikde jinde), pak novou závlačku na korunovou matku + ti z velké pravděpodobnosti praskne pojistnej kroužek na vnitřním hom. kloubu poloosy, až budeš vracet poloosu zpět do převodovky. Takže přeji příjemnou celodenní zábavu :)
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Jim
Příspěvky: 44
Registrován: 24 led 2008, 16:28

Re: Výměna gumové manžety(měchu) na pravé straně(u kola) Corsa B

Příspěvek od Jim »

Děkuji za reakci a podrobný návod. Netušil jsem, že to bude tak složitý, a už vůbec ne, že by se s tím v servise zabývali za pětistovku. To je částka samozřejmě bagatelní, ale podle zkušeností, že za výměnu oleje chtěli 15 stovek(tak jsem si ho vyměnil sám), bych tipoval, že to bude částka několikanásobně vyšší, tedy řádově tisíce.
Odpovědět