Jak snížit spotřebu>tipy a rady

O všem a všech Corsách.

Moderátoři: Lukkas, nezdvorak, Arci

Odpovědět
souky222
Příspěvky: 653
Registrován: 08 pro 2008, 20:11
Bydliště: lbc

Příspěvek od souky222 »

mno mě by spíš zajímalo jestli se tu někde na foru neválej výkonostní charakteristiky našich motorů
This is madness.
Madness?
No, this is Corsaaaaaa
Uživatelský avatar
Gringo_Joe
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 266
Registrován: 15 srp 2008, 13:29
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gringo_Joe »

kdyby jo, tak uz o nich davno vim:-(
Corsa B 1.0 12V 1998
souky222
Příspěvky: 653
Registrován: 08 pro 2008, 20:11
Bydliště: lbc

Příspěvek od souky222 »

sem koukal po netu ale bohužel němčinou nevládnu takže jsem našel velký kulový
This is madness.
Madness?
No, this is Corsaaaaaa
Uživatelský avatar
Honz@
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 468
Registrován: 30 kvě 2008, 10:52
Bydliště: Sudety
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honz@ »

k tomu článku, jezdit s třívalcem jako s nafťákem no nevím jestli je dobrá volba, když se všeobecně ví že tam jdou ventily do prdele.
a např u mý 1,3 sem takhle jezdil, a i naftu ušetřil ale asi po roce a půl se mi vy*rala dvouhmota která stojí 17 tis.nová repas okolo 8-10 tis. a když sem si četl proč to tak odchází tak nějvětší záhul dostává právě při nízkých otáčkách pod 2 tis. takže jak psal Souky Hlavně přemýšlet
Fabia Rs
Corsa C 1,3 CDTI + Chip -prodáno
moje felda
Lecam
Příspěvky: 25
Registrován: 10 úno 2010, 15:28
Bydliště: Brno

Příspěvek od Lecam »

Momentove a tedy i vykonostni krivky nekterych motoru jsou na adrese:
http://www.autochip.eu/cz/chiptuning-tabulky/opel/
Jsou sice mereny jen v nekolika bodech, ale jsou dostatecne vypovidajici. Jo a neni to reklama chip, ale kde jinde prodejce zajima a uvadi prubeh stary a "novy".
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
souky222
Příspěvky: 653
Registrován: 08 pro 2008, 20:11
Bydliště: lbc

Příspěvek od souky222 »

supr dík
This is madness.
Madness?
No, this is Corsaaaaaa
tony
Příspěvky: 66
Registrován: 04 zář 2007, 19:49
Bydliště: chodov

spotreba

Příspěvek od tony »

ahoj, no ja si mysli, ze opravdu zalezi na tom jak jezdite. kratke ci dlouhe trasy, jak moc na to dupete, stolety nazor je na tezkou nohu, i kdyz se technika aut zmenila. ale to jste si nemeli asi kupovat auto, kdyz chcete setrit. chodte pesky a benzin nekupujte, muj nazor,

samo to neberte jako nadavku, taky mam prece corsu
Uživatelský avatar
System
Příspěvky: 394
Registrován: 23 lis 2008, 10:04

Příspěvek od System »

ono je šetření a šetření...samozřejmě že vypínání motoru z kopce je debilovina která zdržuje ostatní a navíc je nebezpečná, čili v tom případě chápu že někdo začne tvrdit at si nekupuje auto když chce šetřit...ale dá se to dělat i odstraněnim jinejch návyků a proč to nedělat, když se za našetřený peníze dá corzička třeba upravit nebo případěn opravit co je v nepořádku, ne jen zběsile dotovat benzíny, shellky a všeljaký agipy:)
i s malým autem jde zahrát velký divadlo
Uživatelský avatar
Maro
Příspěvky: 879
Registrován: 11 srp 2008, 01:07
Bydliště: Bruntál
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maro »

Vy tady pořád řešíte spotřebu :roll: :roll: a proto si něktěří z vás kupujou obsahy 1.0 - 1.2, pak do toho auta naskáčou 4 lidi včetně řidiče.. kterej pak na to dupe, protože auto nejede. Spotřeba jako prase a potom se divíte proč to tolik žere ( takhle uvažuje plno lidí, tím se nikoho nechci dotknout). Je sice pěkné že je to malá pojistka a kdesi cosi.. ale v závěru to vyjde jak 1.4 - 1.6, kde to nemusíte tak hnát a jede to. A nebo když máte auto jen na to, aby jste měřili spotřebu, tak proč nejdete do diesela (tohle se třeba netýka jen corsy) ?? Tod je můj názor.
tony
Příspěvky: 66
Registrován: 04 zář 2007, 19:49
Bydliště: chodov

Příspěvek od tony »

ale samozrejme. ja znovu upozornuju, ze se jedna pouze o jednoduchou komunikaci ohledne spotreby, a nebo naopak o velmi vaznou debatu co se tyka automobilu, ja jsem koupil corsicku v 1,0l kvuli spotrebe a pojistce, a protoze jsem neustale pro nekoho jezdil a neco vozil, proto mam male auto. no ale musim rict, ze mne ta spotreba dorazila, kdyz jsem si vlastne uvedomil, ze kyz chci z 3valcu vytahnout vykon, jako z jineho bezneho automobilu, ato jsem mel seat1.9SDI(4l/100, forman10l/100, volha10l/100, tak to ten motor musi krapet vice spapat aby to dokazalo jet 145/h. ale zaverem je jasne, ze se spotreba da snizit, kdyz dodrzime urcita pravidla pri jizde,no ja musim uznat ze to i po 20 letech rizeni neumim. a nebo spise na to kaslu, at to auto jede, je to prece od toho udelane.a jasne ze kdyz chci jezdit stale za 4l nafty, tak si musim koupit nejakeho dyesla ale staryho, ty jezdi porad za stejne.
tony
Příspěvky: 66
Registrován: 04 zář 2007, 19:49
Bydliště: chodov

Příspěvek od tony »

a jeste, kdyz mi nekdo rekne, ze spotreba kterou mam, je nesmysl, tak je auto porouchane a je nutno ho opravit, a o tom je tady asi take rec.
Uživatelský avatar
Larkin
Příspěvky: 178
Registrován: 21 dub 2010, 15:24

Příspěvek od Larkin »

Teď jsem si udělal výlet do Krkonoš. Nasedl jsem v Hostivici (Praha-Západ) do mojí 1.0 12V a v nádrži jsem měl hodně maličko pod polovinu (dejme tomu že půlku nádrže tedy). Po dálnici jsem jel prakticky pořád 140km/h a potom jsme vymetali každou prdel v Krkonoších (znáte to, slíbíte holčině že jí tam hodíte ale ona vám pomaloučku v průběhu jízdy přidá dalších 6 zastávek) a ty skoro-jednosměrný rally kopce tam??? Každopádně jsem přijel zpátky domu, na tacháči jsem měl najeto 280km a asi 100m před barákem se mi teprve rozsvítilo hladový oko. Jako najet 300km s necelou polovinou nádrže (bráno v potaz že zbyla celá rezerva a na tom začátku to nebyla přesná půlka ale mín) a ještě v těch Krkonošskejch extrémech? Od tý doby ten můj jednolitr miluju ještě 100x víc!

Jinak můj styl řazení nevim, mě to tak vyhovuje:
2: 20-40km/h 3: 40-60km/h 4: 60-80km/h 5: 80+
Zkrátka to celkem hrotim, vždycky to vytáčim přes 3.000 otáček, ale hned jak se ručička mihne kolem tý trojky tak už vyšlapávám spojku... a žere mi to tak maličko! Prostě se snažim jet svižně, žádný těžký tahanice a to auto si to přebere...

(omluva za předehru s Krkonošema, prostě mi to udělalo radost...)
Uživatelský avatar
System
Příspěvky: 394
Registrován: 23 lis 2008, 10:04

Příspěvek od System »

souhlasim s larkinem...je lepší to vytočit (dejme tomu i do kopce a hodit tam vyžší, než ject pomalu na nízkej)...a je menší zlo to vytočit, než podtočit pod 2100...a pod 1800 to snad pozná každej že to auto ani netáhne a musí podřadit:)
i s malým autem jde zahrát velký divadlo
Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 409
Registrován: 28 led 2008, 13:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od Robin »

Larkin: Se zaujetím jsem četl dlouhou pohádku o Krkonoších. Když už jsi nenapsal nic konkrétního o spotřebě, mohl jsi se více rozepsat, na jakých místech jste byli? :P
Ono není přesné měření spotřeby ani od plné do plné nádrže, protože tachometr proměřuje, plná nádrž taky není vždy stejně plná.. vidíš benzín, ale stačí zahýbat autem a zmizí, tak můžeš ještě trochu natankovat.
Je to ale to nejlepší co znám.
Na druhou stranu podle ručičky benzínu to nelze ani odhadovat. Ručička i u nový Corsy neklesá stejně rychle od začátku do konce. Mě prvních asi 200 km ukazuje 100% full, pak klesá rychleji, ke konci se zase zdá, že auto jede zadarmo.
Uživatelský avatar
System
Příspěvky: 394
Registrován: 23 lis 2008, 10:04

Příspěvek od System »

s tim ukazatelem souhlas, u cors je to fakt nějak blbě pořešený...jenom s větou o tom že neukazuje s plnou nádrží dobře nesouhlasim...pistole vycvakne podle tlaku ( ikdyž je pravda že každá při maličko jinym, rozdíl minimální cca 0-5 l) a to, že natankuješ o 3-5 litrů navíc, má za následek to, že naplníš trubky k nádrži, což neni uplně dobrý pro motor, ani pro nádrž (trubky jsou projektovaný tak, že maj mít určitý procento prostoru pro výpary, který ty vlastně zaplníš benálem)
i s malým autem jde zahrát velký divadlo
Odpovědět