Jak snížit spotřebu>tipy a rady
Moderátoři: Lukkas, nezdvorak, Arci
-
- Příspěvky: 86
- Registrován: 30 lis 2009, 09:09
- Bydliště: Praha / Mimoň / Doksy
Tak spotřebu už řeší servis... měl jsem nějak zaseklou brzdu, takže to pořád přibržďovalo.. a taky jsem zjistil, že původní majitel (který se mimochodem o to auto vůbec nestaral ) nechal vybrakovat katalyzátor, takže se tam asi víc točily výfukové plyny, prd to jelo a víc to žralo. Snad už to bude v pohodě.
Corsa B 1.2i , X12SZ ... moje první auto
- wingman
- Příspěvky: 11
- Registrován: 27 úno 2010, 11:28
- Bydliště: Praha
1.2 16v 55kw
Jaké jsou ideální otáčky pro dálnici a pro město s céčkem 1.2 16v 55kw? jak řadíte s tímhle motorem? mám spotřebu 9-10 l řadím na 3000 ot. a nejezdím pod 2000 otáček. mám malou díru v zadním tlumiči výfuku ale nic dramatickýho může to zvýšit spotřebu oproti nějakým 5-6 L v TP?
a pokud jedu bez plynu z kopce je dobré dávat 5tku aby spadli otáčky? nebo se motor dusí?
a pokud jedu bez plynu z kopce je dobré dávat 5tku aby spadli otáčky? nebo se motor dusí?
- System
- Příspěvky: 394
- Registrován: 23 lis 2008, 10:04
záleží jak na otáčkách, tak na stylu sešlápnutí plynu...pokud dáváš hrábě na každý křižovatce, tu spotřebu chápu;) jinak myslim že díru pokud (a dokud) je malá neni problém zalepit...nekašli na to jako já, musel jsem ho vyměnit celej (otázka min. 2000,- ,zalepení v řádu stokorun)
a kvalt z kopce se tu už myslim řešilo...shrnul bych to asi tak, že záleží na kopci...samozřejmě pokud je hodně prudkej je blbost házet tam neutrál aby se to rozjíždělo samo a ty jsis sjížděl brzdy, stejnětak ale při malym kopečku nemá cenu dávat tam 5tku, protože zabrzdíš hodně a neušetříš tolik, kolik bude potřeba na opětovnou akceleraci.Čili jako u všeho...trošku s rozumem a půjde to samo:) hlavně prosimtě ten motor nevypínej:)
a kvalt z kopce se tu už myslim řešilo...shrnul bych to asi tak, že záleží na kopci...samozřejmě pokud je hodně prudkej je blbost házet tam neutrál aby se to rozjíždělo samo a ty jsis sjížděl brzdy, stejnětak ale při malym kopečku nemá cenu dávat tam 5tku, protože zabrzdíš hodně a neušetříš tolik, kolik bude potřeba na opětovnou akceleraci.Čili jako u všeho...trošku s rozumem a půjde to samo:) hlavně prosimtě ten motor nevypínej:)
i s malým autem jde zahrát velký divadlo
- Fošna
- Příspěvky: 1468
- Registrován: 09 črc 2008, 21:05
- Bydliště: Česká Lípa
Já mám Béčko X14SZ a řadím na 2000 ot/min.... myslím, že je to pro ten motor ideální... moc to nežere a celkem to i jede Ale je to vždy jiný... záleží na tom, jestli někoho vezu, jaký je povrch silnice, náklon a tak Myslím, že je u Corsy zbytečný řešit spotřebu
Corsa A 12NC (43PS)--- EX
Corsa B X14SZ (60PS)--- EX
Astra F X17DTL (65PS)--- EX
Zafira A Y20DTH (100PS)
Corsa B X14SZ (60PS)--- EX
Astra F X17DTL (65PS)--- EX
Zafira A Y20DTH (100PS)
- ba_djjour
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 482
- Registrován: 06 črc 2008, 12:53
- Bydliště: Bratislava-Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
wingman: vsetko zalezi od toho ako stlacas plynovy pedal a mas zaradeny spravny rychlostny stupen. na spotrebu ma najvacsi vplyv plynula jazda. cim viac sa snazis udrziavat konstatnu rychlost, tym lepsie vysledky dosiahnes.
ked drzis auto v otackach, ale davas vela plynu, kludne mozes mat spotrebu 9l. Nemusi byt pravidlom, ze pod 2000 ot. sa motor uz dusi.
Napriklad spominany kopec:
60kmh na 4-ke bez plynu ideal (vtedy mas nieco cez 2000 ot). Vseobecne plati pravidlo: na aky prevodovy stupen ides hore kopcom, takym mas ist aj dole.
moje rady su taketo
mesto:
drz si odstup. sleduj premavku pred tebou a za tebou. predvidaj situacie. pri brzdeni nevymackavaj spojku, ale len pusti plyn, ked treba tak brzdi. spojku vymackni az ked su nizke otacky a potrebujes znovu zrychlit. akceleruj plynulo, nie prudko. pri takom malom obsahu motora je rozdiel v akceleracii medzi 3/4 a plnym plynom ziadny, no v spotrebe velky. ked sa blizis k semaforu, podraduj si 4-3-2. vyskusaj tieto zasady a spotreba ti klesne aj o 2 litre (za predpokladu ze auto je v poriadku a nie je napriklad chybna lambda a pod.)
dialnica:
taktiez si drz odstup a neprekracuj 120/kmh. nad tuto hodnotu (alebo nad 3500 ot.) spotreba zvycajne dost stupa. Mam tiez 1,2 16V a ideal rychlost na spotrebu na dialnici je 110.
nazory mozu byt rozne, ja pisem to, co ma naucil otec a na co som prisiel sam pocas 7 rokov jazdenia. spotrebu v meste mam 6 - 6,5l/100.
ked drzis auto v otackach, ale davas vela plynu, kludne mozes mat spotrebu 9l. Nemusi byt pravidlom, ze pod 2000 ot. sa motor uz dusi.
Napriklad spominany kopec:
60kmh na 4-ke bez plynu ideal (vtedy mas nieco cez 2000 ot). Vseobecne plati pravidlo: na aky prevodovy stupen ides hore kopcom, takym mas ist aj dole.
moje rady su taketo
mesto:
drz si odstup. sleduj premavku pred tebou a za tebou. predvidaj situacie. pri brzdeni nevymackavaj spojku, ale len pusti plyn, ked treba tak brzdi. spojku vymackni az ked su nizke otacky a potrebujes znovu zrychlit. akceleruj plynulo, nie prudko. pri takom malom obsahu motora je rozdiel v akceleracii medzi 3/4 a plnym plynom ziadny, no v spotrebe velky. ked sa blizis k semaforu, podraduj si 4-3-2. vyskusaj tieto zasady a spotreba ti klesne aj o 2 litre (za predpokladu ze auto je v poriadku a nie je napriklad chybna lambda a pod.)
dialnica:
taktiez si drz odstup a neprekracuj 120/kmh. nad tuto hodnotu (alebo nad 3500 ot.) spotreba zvycajne dost stupa. Mam tiez 1,2 16V a ideal rychlost na spotrebu na dialnici je 110.
nazory mozu byt rozne, ja pisem to, co ma naucil otec a na co som prisiel sam pocas 7 rokov jazdenia. spotrebu v meste mam 6 - 6,5l/100.
Mici - Corsa B 1,2 16V
- System
- Příspěvky: 394
- Registrován: 23 lis 2008, 10:04
mimochodem...jestli s to nebude brát jako reklama, doporučuju všem koho trošku zajímá obsah peněženky a ne sponzoring benzínovejch pump knížku Jezdíme ekonomicky.Vypadá takhle http://knihy.cpress.cz/DataFiles/Book/0 ... nahled.jpg Je napsaná týpkem co na okruhu jezdí s Fóbií za 3 litry:) a píše tam dost podrobně věci který normáního člověka nenapadnou,včetně toho co by v autě mělo být v pořádku především, jak řešit různý situace v provozu atd...myslim že za ty prachy to stojí:)
i s malým autem jde zahrát velký divadlo
- nezdvorak
- Moderátor
- Příspěvky: 405
- Registrován: 01 říj 2007, 14:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- System
- Příspěvky: 394
- Registrován: 23 lis 2008, 10:04
takový menší shrnutí pokud se pořád ještě někdo neorientuje ...
http://auto.idnes.cz/usetrte-tisice-kor ... tomoto_fdv
http://auto.idnes.cz/usetrte-tisice-kor ... tomoto_fdv
i s malým autem jde zahrát velký divadlo
- System
- Příspěvky: 394
- Registrován: 23 lis 2008, 10:04
-
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 1100
- Registrován: 03 čer 2007, 21:21
- Bydliště: Praha-Modřany
- Kontaktovat uživatele: