těsnění olejové vany - motor X17D (4EE1)

Témata týkající se motoru, převodovky, výfuku a palivové soustavy
Odpovědět
Uživatelský avatar
sw4all
Příspěvky: 10
Registrován: 24 úno 2015, 15:32

těsnění olejové vany - motor X17D (4EE1)

Příspěvek od sw4all »

Ahoj,
všiml jsem si, že je u těsnění olejové vany krom těsnění také napatlaný červený silikon a olej z vany docela dost kape.
Jde o plechovou vanu a mám obavy, aby nebyla prohnutá tím, jak to někdo dorval na doraz a ještě nacpal silikon.
Chystám se na výměnu těsnění, ale mám právě obavy z toho, aby nebyla vana prohnutá, to by mi těsnění asi nepomohlo.
Máte někdo věcnou radu jak opět olejovou vanu utěsnit a jestli klasické těsnění nebo korek nebo ?
Děkuji
Corsa B 1,7D (73_...79_)
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: těsnění olejové vany - motor X17D (4EE1)

Příspěvek od Hgi »

Poradil si ty mě, poradím i já...

1) Sundat vanu, očistit obě plochy, koupit nový těsnění (jestli tam bude korek, tak koupit korek, jestli guma, tak gumu). Dělalo se více verzí, takže dát tam to, co tam má od výrobce být!
2) Základem je než to smontuješ, tak dobře odmastit obě styčný plochy, kde dosedá těsnění. Takže si vzít aceton nebo nitro ředidlo a všechno dokonale očistit, aby nikde nezbyla žádná mastnota z oleje.
3) V lepším případě si koupit i silikon na motory (nejlépe Dirko od Elring, nic lepšího neexistuje) a nanést středně tenkou vrstvičku na vanu kde bude dosedat těsnění, do této nanesené vrstvy položit nové těsnění a tu stejnou malou vrstvu nanést na blok, aby ti vznikl sandwich: vana-dirko-těsnění-dirko-blok motoru.

Takhle mám už utěsněnou vanu po kompletním GO na 1.4, najeto cca 50 tisíc km, a nikde ani kapka oleje.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Uživatelský avatar
jamal.jefries
Příspěvky: 2067
Registrován: 12 led 2011, 09:17
Bydliště: Varnsdorf

Re: těsnění olejové vany - motor X17D (4EE1)

Příspěvek od jamal.jefries »

to ze je vana na tmelu nemusi hned znacit ze to delalo prase.ja jsem korkovy tesneni taky vyhodil a nahradil tmelem protoze stejne po case zacne prosakovat je to proste korek a ne guma.jinak rada hgi dobra ale funguje to opravdu tam kde je gumovy tesneni jako treba u tvyho 16v :-)
Obrázek
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
micromax1
Příspěvky: 51
Registrován: 13 dub 2011, 02:36

Re: těsnění olejové vany - motor X17D (4EE1)

Příspěvek od micromax1 »

Zdar, já se teď snažim utěsnit hliníkovou vanu na Z10XEP. Před výměnnou to doslova chcalo, umyl jsem motor koupil nový těsnění , podmáznul silikonem, aby se těsnění nehnulo, namazal zase silikonem a vanu přišrouboval. Dělám to v domácích podmínkách, takže žádná jáma, jen zvednutý na heveru. Po nastartování nikde ani kapka, ale až se motor ohřál naplnou teplotu, tak sem tam kapka mezi motorem a převodovkou. Měl by někdo tip jak to provést lépe a znova? Myslím, že chyba nastala při přiložení vany k motoru. Přeci jenom na zemi a s jednou rukou nic moc..
Odpovědět