AGR>Zaslepení ventilu

Témata týkající se motoru, převodovky, výfuku a palivové soustavy
Odpovědět
studtelc
Příspěvky: 18
Registrován: 27 čer 2010, 11:19
Bydliště: Brno

Zaslepení EGR, spotřeba

Příspěvek od studtelc »

Chlapi,
jaké jsou výhody zaslepení EGR ventilu?

- jak se změní spotřeba?
-jak to má vliv na jízdní vlastnosti?

Mám Corsu B, 1.0 12V

Gooder: Téma přesunuto
Tiger.s
Příspěvky: 1571
Registrován: 26 dub 2007, 18:40
Bydliště: Někde u plzně :)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaslepení EGR, spotřeba

Příspěvek od Tiger.s »

Výhody nejsou žádné. Leda že se ti nezasírá sání od spallin . Děláse to jen abys ušetřil když ti umře . ono první agr byli dost poruchový sám opl nabízí zaslepky . spotřeba stejná....

Na jízdní vlastnosti to nemá vůbec žádnej vliv protože to nemá nic společného s podvozkem :)
89´Corsa A Sport (motor nebudu psát :D )
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up

C20XE IN STOCK :pifko:
mysacek
Příspěvky: 24
Registrován: 12 dub 2010, 16:46
Bydliště: Le Marin, Martinique

Re: AGR>Zaslepení ventilu

Příspěvek od mysacek »

Ahoj,
nevim sice, proc je v topicu napsano AGR ventil, ale snad si rozumime a jde o EGR.
O Corsach a diagnostice na nich toho moc nevim, i kdyz kabel si objednam, sam mam VW a tam je k nezaplaceni. Kdosi tady psal, ze je soucasti jake si westgate - to zni sice vzdelane, ale pokud je zaver, ze zaslepeni muze vest k poskozeni motoru je s velkou pravdepodobnosti nesmysl. Tedy, pokud ma Corsa nejakou alespon trosku inteligentni ridici jednotku motoru (nemuzu se zbGermany jako Germany...) Pokud totiz nejaka vstupni hodnota ridici jednotky je mimo nastavene limity, motor spadne do nouzoveho rezimu, coz je dost neprijemny stav, kdy se ztrati vykon. Urcite je par takovych, kterym se to stalo pri predjizdeni a uz o tom nikomu nepovi. Po vypnuti zapalovani a opetovnem nastartovani motor jede normalne, pokud jsou vsechny hodnoty v normach. Pripojenim na diagnostiku se zjisti duvod, ktery vedl k nouzovemu rezimu. U VW ti to napise mezni hodnota tlaku prekrocena. Takze zadne zniceni motoru se nemuze konat, to bychom se zbytecne strasili.
Abych to zkratil, asi neexistuje jeden jedinej rozumnej duvod, proc nezaslepit. Pokud nahodou neprojdete na emisich, vzdycky se da zaslepeni na emise vyndat.
EGR ventil se vyndavat nemusi, staci odsroubovat sroby a sunout zaslepku. Kdyz ji udelate z plechovky od piva, maximalne se propali dira a zaslepeni nebude funkcni :? Kdyz date zaslepeni na stranu k sani, pravdepodobnost propaleni vyznamne snizite. Nicmene vyriznout si zaslepku z tenkeho nerezu jsme zmakli pred triceti roky v pracovnim vyucovani, takze ted jenom kde sehnat kousek nerezu, co?
Po zaslepeni je fajn pridavat do nafty aditivum na procisteni motoru (ja vim, ze u znackovejch cerpacek uz aditiva jsou, ale pridanim konkretniho aditiva na cisteni motoru se nic nezkazi...)
Mysacek
Uživatelský avatar
jamal.jefries
Příspěvky: 2067
Registrován: 12 led 2011, 09:17
Bydliště: Varnsdorf

Re: AGR>Zaslepení ventilu

Příspěvek od jamal.jefries »

procetl sem vsech 17 stran ale kloudne sem se nedocetl jakou z tech dvou der zaslepit.zaslepit tu prazdnou nebo tu kde to uzavira ten pistek??? jde o motor x16xe :-) :-) :-)
Obrázek
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
Korrpi
Příspěvky: 1524
Registrován: 09 říj 2012, 13:26
Bydliště: RU(O)MBURK

Re: AGR>Zaslepení ventilu

Příspěvek od Korrpi »

vyser se na bastlení zajeď si do Opelu a kup toto a hlavně je ten ventil nutný vyčistit tak aby chodil ten trn v něm

Kód dílu 5851970
Název dílu 0-KRYT
Cena bez DPH 252,5 Kč
Cena s DPH 305,52 Kč
DPH 21.0 %
Kdyby to náhodou vypadalo že rejpu,tak to tak je:)

Obrázek Spotřeba SEAT TOLEDO AHF 81 kW / 110 HP
Uživatelský avatar
jamal.jefries
Příspěvky: 2067
Registrován: 12 led 2011, 09:17
Bydliště: Varnsdorf

Re: AGR>Zaslepení ventilu

Příspěvek od jamal.jefries »

nechal bych to vypalit na laseru coz neni bastleni ale stejna kvalita skoro zadarmo :-) :-) :-)

edit:egrko funguje ale zaslepim ho nez pujde do kelu :-) :-D :-D :-D
Obrázek
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
Korrpi
Příspěvky: 1524
Registrován: 09 říj 2012, 13:26
Bydliště: RU(O)MBURK

Re: AGR>Zaslepení ventilu

Příspěvek od Korrpi »

a kde máš frézování plošky co ma byt pod trnem volná :lol: :lol: :lol:

koukej hurvínku
http://www.opelclubrenbau.cz/e107_files ... ct2037.jpg
Naposledy upravil(a) Korrpi dne 05 úno 2014, 17:23, celkem upraveno 1 x.
Kdyby to náhodou vypadalo že rejpu,tak to tak je:)

Obrázek Spotřeba SEAT TOLEDO AHF 81 kW / 110 HP
Uživatelský avatar
jamal.jefries
Příspěvky: 2067
Registrován: 12 led 2011, 09:17
Bydliště: Varnsdorf

Re: AGR>Zaslepení ventilu

Příspěvek od jamal.jefries »

tudis ma bejt pod trnem dira a ta druha zaslepena ne?? :-)
Obrázek
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
Korrpi
Příspěvky: 1524
Registrován: 09 říj 2012, 13:26
Bydliště: RU(O)MBURK

Re: AGR>Zaslepení ventilu

Příspěvek od Korrpi »

ne to je uplně k hovnu :D protože pak by zase šly plyny do sání..... jukni na odkaz vejš :wink:
Kdyby to náhodou vypadalo že rejpu,tak to tak je:)

Obrázek Spotřeba SEAT TOLEDO AHF 81 kW / 110 HP
Uživatelský avatar
jamal.jefries
Příspěvky: 2067
Registrován: 12 led 2011, 09:17
Bydliště: Varnsdorf

Re: AGR>Zaslepení ventilu

Příspěvek od jamal.jefries »

a jaky kdyz to nema kudy prisavat? :-D
Obrázek
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
Korrpi
Příspěvky: 1524
Registrován: 09 říj 2012, 13:26
Bydliště: RU(O)MBURK

Re: AGR>Zaslepení ventilu

Příspěvek od Korrpi »

a myslíš, že když tu záslepku takhle vymysleli v Oplu, že to vymysleli špatně :?: :?:
Kdyby to náhodou vypadalo že rejpu,tak to tak je:)

Obrázek Spotřeba SEAT TOLEDO AHF 81 kW / 110 HP
Uživatelský avatar
jamal.jefries
Příspěvky: 2067
Registrován: 12 led 2011, 09:17
Bydliště: Varnsdorf

Re: AGR>Zaslepení ventilu

Příspěvek od jamal.jefries »

nemyslim kazdopadne sem videl prave i s jednou dirou ale tak nechat to tam vxfrezovat je to nejmensi :-) :-) :-)
Obrázek
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
theunheard
Příspěvky: 1
Registrován: 02 led 2016, 12:04

Re: AGR>Zaslepení ventilu

Příspěvek od theunheard »

zdravim vsetkych

kupil som corsu B 1.0 12V rok 1998 ma nabehanych 79tis km ... ked dam plyn na podlahu (hlavne od 3. stupna a viac) tak pri 3.5-4tisic otackach naskoci kontrolka motora oranzova a auto prestane akcelerovat a ked pustim plyn tak po par sekundach kontrolka zhasne (je to dost zle lebo nemozem obehnut ani traktor) ... auto akceleruje lepsie ked je plyn zosliapnuty menej ako ked to ho zosliapnem na podlahu ... predpokladam ze je to asi vaha vzduchu ale ci to nie je aj AGR/EGR ... preto by som rad najskor spravil lacnu opravu (auto pojde na kontrolu a udrzbu ku znamemu) a chcel by som dat tuto zaslepku :
http://imperial-performance.co.uk/wp-co ... s/1.01.gif
myslite ze ta zaslepka je OK? nebude potom svietit kontrolka motora stale? neznizi sa vykon? alebo nejake ine negativa?

dik moc za rady a odpovede
Janči
Příspěvky: 1
Registrován: 17 zář 2016, 18:53

Re: AGR>Zaslepení ventilu

Příspěvek od Janči »

Zdravím všetkých ako nový užívateľ. Aj keď stará téma a nový príspevok ale možno niekomu trochu pomôže. Včera som spravil na mojom X12XE (1,2 16V) čistku škrtiacej klapky a dnes si hovorím, že skúsim zaslepiť EGR, keďže mi prišla domov záslepka od jedného chlapíka ktorý ich vyrába cez FB stránku (myslím že sa stránka volá Záslepka EGR). Lenže ako som už dlhšie nad tým uvažoval, je celkovo k tomu EGR blbý prístup. Najlepšie sa odskrutkujú 3 torxy, dva na vrchnej strane EGR a jeden spodný pri olejovom filtri. Ten štvrtý torx vzadu pod EGR je najnepríjemnejší, keďže na to aby tam človek vsunul nástroj tak tam zavadzia množstvo kabeláže. Tú je potrebné aj s držiakom trošku vyhnúť na stranu a keď som to tak spravil tak som tam horko ťažko vsunul nástavec, aj keď trochu do kríža ale povoliť to šlo keďže to nie je až tak veľmi dotiahnuté. Všetko sú to 8mičky torxy a je potrebné na nich zohnať najlepšie tenký dlhší nástavec a nie klasický orech ktorý je hrubší (ten by sa tam pravdepodobne nevošiel). Ešte predtým ako demontujete EGR na X12XE, je potrebné vypustiť chladiacu kvapalinu (keďže prechádza cez EGR), čo som ja nespravil a očakával som, že mi z ventilu vytečie pri odpojení hadice len množstvo ktoré je v motore ale na koniec mi z neho vytiekol celý objem nádobky na tú časť motora ktorá je podtým, takže kopec bordelu... Takže po tom čo som odpojil hadicu z EGR a všetko z neho vytieklo a po následnom odskrutkovaní 4 torxov ktoré ho držia bolo ešte potrebné odskrutkovať ďalšie 2 torxy, ktoré sú tiež 8mičky a je k nim ešte horší prístup keďže zase je za tým veľa kabeláže a je problém tam narvať račnu. Ale na koniec sa mi to nejako podarilo a EGR som vytiahol von. No na moje počudovanie nejako totálne extra zanesený nebol, v podstate len tak 1mm bordelu na vnútornej strane. Čo ma ale viac prekvapilo bolo to, že na bloku motora v podstate nie sú otvory cez ktoré by mal byť ten EGR funkčný, teda až na jeden malý otvor, viď foto nižšie. Že by sa pri nejakej neskoršej verzii počítalo s odstavením EGR? Z pohľadu na tú vec mi to dáva len tú súvislosť, že keď sa ventil otvorí, všetko ide do tej rúry ktorá je na EGR napojená odzadu ale netuším, kam to vedie. Tak som teda kvôli tej malej diere tam hodil tú záslepku v poradí: motor, originálne tesnenie, záslepka, tesnenie z 0,5mm tesniaceho papiera odolného vysokým teplotám a potom EGR ventil (ten som ešte predtým radšej rozhýbal a namazal olejom cez dierku odzadu). Tu ale nastal potom ten problém, keďže záslepka mala šírku predpokladám tak 1mm, teda sa EGR-ko posunulo doprava a nesedela o tú šírku odzadu až tak tá rúra, ktorá neviem na čo je. Na koniec sa mi to ale nejako podarilo dať dokopy. Bolo potrebné najprv naskrutkovať torxy odzadu kvôli tej rúre a až potom celé EGR k motoru. Po dotiahnutí, pozapájaní konektorov a naliatí chladiacej kvapaliny som to teda preštartoval a vždy pri pridanom plyne som videl že sa pri záslepke a tesnení trošku niečo začne lesknúť, ako keby to netesnilo. Keďže dosť toho bolo mokrého od chladiacej kvapaliny, tak to s tým pravdepodobne malo niečo spoločné. Motor som nechal bežať a počkal som kým sa zahreje, potom som to ešte raz dotiahol, keď bolo všetko teplé. Neskôr som sa bol previezť, motor som chvíľami dosť vytáčal a nevyzerá nejako že by to netesnilo, taktiež nepozorujem lepšie správanie motoru ani iné vlastnosti, iba ak mierne kolísanie otáčok na voľnobehu po naštartovaní (niekedy to vyskočí na 1800 a potom pomaly padá buď na 1200 alebo 800-900 v závislosti či je zohriaty alebo nie, to je logické) a toto práve pripisujem škrtiacej klapke, ktorá sa po vyčistení a vyresetovaní RJ stále kalibruje, tak predpokladám že to časom prestane.

Prikladám ešte fotku toho, čo ma prekvapilo keď som EGR demontoval a teda takmer žiadny otvor v motore, až na ten jeden malý (výfuk). Neviete náhodou niekto kam to potom prepúšťa tie spaliny, teda kam vedie tá kovová rúra spoza EGR? U mňa teda už asi nemá čo viesť keďže záslepkou som zaslepil ten malý krpatý výfuk.

Obrázek
Odpovědět