Diagnostika - kontrolka s bleskem

Témata týkající se řídící jednotky, elektroniky, čidel a veškeré kabeláže
Odpovědět
duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010, 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od duskov »

Vašátor - vycisteni vahy vzduchu bohuzel ne vzdy pomuze. Zkus si od nekoho vahu pujcit a uvidis. Bohuzel se v RJ nemusi ani ulozit zavada. A urcite bych zkontroloval a poradne procistil a rozchodil EGR.
Jinak souhlasim, ze 2000 otacek je blbost. I tech 1300 je az moc (na muj vkus :-D).
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od Vašátor »

Nazdárek lidi,
mám problém se spuštěním OP-comu. Nahrál jsem si ho svoje WIN7 a když spustím diagnostiku, vyskočí mi hláška "error: the list of the supported ECU cannot be loaded" načež to celý spadne... Potvrzování digitálního podpisu jsem vypnul. Jak na tento problém? OP-com mi na druhém notebooku běží v pohodě, bohužel ten noťas má kaput baterku. Diagnostika na volnoběh mi totiž nic neodhalila :-(

.... jiná verze OP-com už běží. Ovšem výsledek testu nic moc. Vše se pohybuje jaxtax v normálu.

Jen dotaz, je normální, že pod plynem spadne hodnota lambdy na 0V a jednotka běží v otevřené smyčce? 0V na labdě mi jako normální nepřijde, ale nemám zkušenost s jednotkou Opel. Lambda je nová...
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
Uživatelský avatar
Arci
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 424
Registrován: 13 dub 2008, 01:05
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od Arci »

Lambda sonda by se neměla dostávat na 0V a tím pádem už není v dobré kondici... ovšem pokud chceš zjistit jestli je opravdu KO tak vzít osciloskop a změřit dobu reakce lambdy která nesmí přesáhnout 120ms (na OP-Comu to nepoznáš je pomalý a ECU také nevyhodí chybu protože neměří dobu reakce ale nezavře se ti O2 sensor loop a taky ti to určitě bude žrát jak tank)
@CorsaA1.2i8V@CorsaA1.6i8V@TigraA1.6i16V78kW@TigraTwintopSport1.8i16V92kW@ !!!Diagnostika vozů opel do r. 2013 adaptérem OP-COM!!! , 3D TISK + tvorba 3D objektů
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od Vašátor »

Hmmm... tak babo raď.
Lambda je NOVÁ! magneti-mareli. Zapojená dle barev vodičů. Lambda vykazuje při klidné jízdě hodnoty normální (350-650mV). Ovšem: dám plný plyn a diagnostika ukáže na labdě 0V. To stejné když dojíždím s kvaltem bez plynu.
Motor se chová tak, že po šlápnutí plynu na podlahu plynule zrychluje, pak začne cukat - už nezrychluje (3500-4500ot), rozsvítí se kontrolka s bleskem... nemá výkon, nejede, nezrychluje.
Tlak paliva při jízdě stálý 2,5bar.
Jo, jakmile to začne cukat, spadne doba otevření vstřikovačů z cca 16ms na 12ms - kontrolka s bleskem se rozsvítí vždy až po chvíli.
Senzor klepání neaktivní
Palivo vyměněné

V případě že labdu úplně odpojím, chová se to při jízdě stejně...

fakt nevim...
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
Uživatelský avatar
Arci
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 424
Registrován: 13 dub 2008, 01:05
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od Arci »

Tohle lambdou nebude... Ty vstřikovače napovídají že se děje něco se snímačem otáčení (klika nebo vačka).. Jo a k té lambdě, většina Lambda-sond má pracovní napětí od 0,04-0,1V až do 0,7-1V což jde opravdu změřit jen oscilem....
@CorsaA1.2i8V@CorsaA1.6i8V@TigraA1.6i16V78kW@TigraTwintopSport1.8i16V92kW@ !!!Diagnostika vozů opel do r. 2013 adaptérem OP-COM!!! , 3D TISK + tvorba 3D objektů
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od Vašátor »

Další postřeh:
po odpojení váhy vzduchu Corsičky jede naprosto normálně - jakože necuká a zrychluje :). Změřené hodnoty na váze vzduchu se mi však zdají v pořádku. Na volnoběh cca 9kg/h a při cca 3500ot a plynu v podlaze váha ukazovala cca 130kg/h. Ovšem netuším jaké hodnoty v plným zatížení má vykazovat.

Hall senzor na klice za jízdy hlásí activ/inactiv v náhodném pořadí (v závislosti na logovacích časech), otáčkoměr funguje (z čeho jsou snímány?)
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
Uživatelský avatar
Arci
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 424
Registrován: 13 dub 2008, 01:05
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od Arci »

No je to prece jednoduche.. Ve volnobehu musi byt pomer paliva 14,7:1 tzn zmer l vzduchu pri volnobehu spolecne s dobou vstrikovacich ventilku a mas zakladni vzorec, dal se zamysli a pocitej (ten pomer 14,7:1 musi byt ve vsech otackach stejny ;-) ) ... Ale obavam se ze s op-comem narazis na to ze je pomali a nic kloudneho nezjistis... Potrebujes digi oscoloskop abys mohl primo na vaze videt extra rychle prubehy a pak to lze naprosto presne spocitat a je to jasne...
@CorsaA1.2i8V@CorsaA1.6i8V@TigraA1.6i16V78kW@TigraTwintopSport1.8i16V92kW@ !!!Diagnostika vozů opel do r. 2013 adaptérem OP-COM!!! , 3D TISK + tvorba 3D objektů
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od Vašátor »

No to je hezké... znám ovšem jen průtok vzduchu, dobu otevření vstřikovače a tlak paliva. Abych to mohl spočítat tebou zmíněným poměrem, musel bych si ještě zjistit průměr vstřikovací trysky (což není problém) a určitě zadat i nějakou konstantu. A popravdě, na takovýto výpočet se mohu vyprdnout :D . Pátral jsem po internetu a hodnoty nasávaného vzduchu při volnoběhu mi souhlasí. V otáčkách jaxtax taky.
Digitální osciloskop je sice krásná věc, nicméně pořizovat si ho kvůli tomuto opravdu nebudu :mrgreen: Profesionálně se věnuji trošku jiným autům a digi osciloskop prostě nevyužiji.

Myslel jsem, že někdo tady ty data už bude mít. Lidí, co si hrají s diagnostikou, jsem tu zaznamenal více. Alespoň přibližné údaje by stačili. Když už nic, tak alespoň jestli je normální, že lambda chvilkově ukazuje 0V (respektive jestli tyto data posílá ŘJ normálně). Je mi jasné, že sporadické chyby se hledají nejhůř. Na druhou stranu tak silná ztráta výkonu přeci musí být způsobena větší chybou, než jen nějakým náhodným projevem. No nic, budu pátrat dále :wink:
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
Uživatelský avatar
Arci
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 424
Registrován: 13 dub 2008, 01:05
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od Arci »

Nn příklad (nesmyslné udaje) : volnoběh 800RPM váha 16Kg, vstřik 3ms = 14,7:1 = 1l vzduchu/0,1875ms vstřiku a ve zvýšených otáčkách to bude 3000RPM vstřik ukazuje 17ms a na váze tudíž musí být 90,6Kg ;-) .... Jinak s tou lambdou to na op-comu nezměříš protože 4uV což se bere jako funkční minimum a tato hodnota je tam max 100ms, to nemáš šanci na OP-COMu vidět a proto ti ukáže 0mv.... Jinak nevím co řešíš, pokud váhu odpojíš a jede to normálně tak dej novou značkovou a myslím že bude po problému... Jinak takhle težko radit když nejsou vidět průběhy ty sice vidíš nějaké stabilní Kg vzduchu ale s framerate 1s a co se děje během zbylých ms už nevíš (osciloskop digi do 1Mhz se dá koupit za 2000,- v anglii)....
@CorsaA1.2i8V@CorsaA1.6i8V@TigraA1.6i16V78kW@TigraTwintopSport1.8i16V92kW@ !!!Diagnostika vozů opel do r. 2013 adaptérem OP-COM!!! , 3D TISK + tvorba 3D objektů
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od Vašátor »

Dnes už mi to nějak nemyslí, jak že jsi to počítal? :mrgreen: Každopádně hodnoty vypočítané jednotkou s/bez váhy jsou takřka stejné.

Jen mi stále není jasné, proč s připojenou váhou vzduchu a plynem v podlaze, ukazuje lambda stále 0V (po dobu 30s). OP-com loguje data cca 3x za sekundu, že by se i tak mohli stratit? Nebo že by je nezachytil vůbec? Nebo že by je nebral v potaz a ŘJ tak nic neukazovala? V případě, že váhu vzduchu odpojím, hodnoty na lambdě jsou chvíli v normálu, chvíli ukazuje 0V (opět stejná trasa, stejné podmínky, třetí rychlostní stupeň, plyn v podlaze...). Divné, že po odpojení lambdy problém nezmizí. Po odpojení váhy, která dle OP-comu mrtvá není, se vůz chová výrazně lépe...na druhou stranu oranžovej blesk svítí stále a jedu v nouzáku.
Už mi z toho začíná hrabat........ takže sorry, tonoucí se stébla chytá. K osciláku se nedostanu a kupovat něco jen z domněnky dělám nerad.
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
Uživatelský avatar
Arci
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 424
Registrován: 13 dub 2008, 01:05
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od Arci »

:-) No spočítáš to tak že při volnoběhu (otáčky nejsou podstatné) ti ukazuje OP-COM 16Kg vzduchu a 3ms vstřiku, teď vydělíš 3:16 = 0,1875 (to je naše konstanta) .. Tak a teď už si dáš otáčky jaké chceš a změříš dobu vstřiku třeba 17ms to vynásobíš 0,1875 = 90,6Kg musí ukazovat váha toť vše.. No hele je divné že ti lambda ukazuje při plném plynu 0V protože "0V" se rovná že ti přebývá v výfuku moc O2 tzn. málo benzínu (pokud bys měl pořád "1V" tak máš moc benzínu a málo vzduchu) a za to může váha která říká jednotce že jí protéká "málo vzduchu" a tím pádem ubere na vstřikovačích aby zachovala poměr 14,7:1 no a proto máš moc O2 v výfuku a když váhu odpojíš tak ECU jede jen podle mapy v paměti v závislosti na poloze škrtící klapky, teploty a otáčkách ;-) .... Hele zítra tu lambdu zkusím na X16XE a když mi dáš mail na SZ tak ti pošlu log z OP-COMU abys to mohl porovnat (nemam tam teda váhu vzduchu, jen snímač teploty nasávaného vzduchu a MAP)... Jinak to opravdu vidím na váhu která má unavený odporový vyhřívaný drátek a bude při vyšším průtoku ukazovat menší množství než je skutečnost... Ještě při té odpojené váže ti jde taky lambda při plném plynu na "0V" (chvilkově (0,5s) může než ECU natáhne vstřik ale pak by se měla držet někde kolem 600mV)...
@CorsaA1.2i8V@CorsaA1.6i8V@TigraA1.6i16V78kW@TigraTwintopSport1.8i16V92kW@ !!!Diagnostika vozů opel do r. 2013 adaptérem OP-COM!!! , 3D TISK + tvorba 3D objektů
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od Vašátor »

No jo, ale pokud váha bude ukazovat špatně i na volnoběh, dopočítám se jiných hodnot :). Každopádně to asi lineárně nepůjde. Večer to zkusím schválně propočítat. Díky.
Připojuji graf lambda sondy a polohy škrtící klapky plynu na čase, s odpojenou váhou vzduchu.
Osa X=čas (ms),
osa Y= mV (lambda - modrá křivka),Y=° (poloha - červená křivka)

Obrázek
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
Uživatelský avatar
maahdypetr
Příspěvky: 139
Registrován: 20 úno 2012, 00:00

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od maahdypetr »

Prosím Vás co je to ten O2 sensor loop?

Jinak mě v diagnostice neustále skáče Open Cloce a EGR Lean Rich. A to při jakémkoliv zatížení.

Jinak k té labdě. Já jsem například koupil nějakou levnou 1-vývodovou a vyměnil ji. Při jízdě vše ok, ale pokud jsem dal záhul motoru okolo 3000 ot a víc tak se rozsvítila kontrolka motoru a po chvili zhasla.

OP-COM ukazal, že náhle spadlo napětí lambdy na 0. Jakmile se zvýšila, vše ok

Dal jsem zpět původní lambdu a závada zmizela. Ovšem škubání se nijak nelišilo. Stávající lambda má prý dle automechanika zkreslený průběh (nemám diag s průběhem) ale mám osciloskop a mohu změřit.

Corsa žere 8 - 10l /100km při normální jízdě (nešlapu na plyn, max 100km/h)
Uživatelský avatar
maahdypetr
Příspěvky: 139
Registrován: 20 úno 2012, 00:00

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od maahdypetr »

http://web.stonline.sk/nesrsta/subM1/vece_laso.htm

tad jsem našel velice podrobný a odborný článek o lambda sondě a bohatosti směsi
šindyk
Příspěvky: 135
Registrován: 06 črc 2012, 13:42
Bydliště: Brno a okolí

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od šindyk »

zdar sem tu novej mam corsu b rv.98 3dv. a nahodne me problikava kontrolka motora nekdy i sviti dyl (5min) nekdy zase vubec. Jednou sem spozoroval ze kolisaly otacky ale to bylo jenom jednou. Jinak zadna zmena v jizdnich vlastnostech neni. Kdyz mam neutral na volnobeh a rozsviti se, tak pridam plyn a zhasne. Tak nevite co to muze byt, mam to skusit VYBLIKAT? Díky za rady
Corsa X10XE tříhrnek
Odpovědět