Světla pro denní svícení

Témata zabývající se exteriérem vozu
Odpovědět
Uživatelský avatar
Byzon
Příspěvky: 111
Registrován: 01 pro 2010, 21:21
Bydliště: Brno

Re: Světla pro denní svícení

Příspěvek od Byzon »

tak sem dumal proč to valí s otevřenýma dveřma a jinak ne.. koukal sem co je tam jinak, zkusil sem vytahnout kablik co byl přicvaklej do pojistky na bzučení, když sou světla rozsvícený a přitom otevřený dveře.. no a hej valí.. zatim snad :D tak ted ten kablik připajim na normalní světla a bude
Corsa B 1.0 12V r.v.98

www.RESYST.cz -- Tvorba webových stránek s redakčním systémem - pro milovníky cors lepší ceny :-) --
Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 409
Registrován: 28 led 2008, 13:51
Bydliště: Praha

Re: Světla pro denní svícení

Příspěvek od Robin »

Měl jsem ten samý problém a má ho skoro každý, kdo zkusil LED s automatickým modulem.
Ten modul jsem vyhodil a nahradil ho tímto startérem pro LED světla, bez kterého to svítí hrozně slabě.
http://www.e-xenony.cz/prislusenstvi-k- ... lum-mycarr
K tomu je pak ještě potřeba obyčejné rozpínací relátko, aby světla zhasly po rozsvícení parkovaček.
Ten automat. modul reaguje na napětí a to za jízdy kolísá a tak si myslí, že neběží motor, i když běží, proto světla zhasínají i za jízdy.
Uživatelský avatar
Byzon
Příspěvky: 111
Registrován: 01 pro 2010, 21:21
Bydliště: Brno

Re: Světla pro denní svícení

Příspěvek od Byzon »

mě zhasínaly jen při chodu motoru a zavřených dveřích. když byly dveře otevřené, nebo jen vyplý motor, tak vše ok.. tata ma skoro ty samé a má to ok, taky autom. modul. a bracha ma obyč přes rele a blikaj mu,ale jinak :D
zatim to vali jak ma..ale slabě celkem to sviti, to je pravda..
Corsa B 1.0 12V r.v.98

www.RESYST.cz -- Tvorba webových stránek s redakčním systémem - pro milovníky cors lepší ceny :-) --
Uživatelský avatar
Byzon
Příspěvky: 111
Registrován: 01 pro 2010, 21:21
Bydliště: Brno

Re: Světla pro denní svícení

Příspěvek od Byzon »

a nezdá se mi, že by ten modul pro automatické rozsvícení měl dělat takovou neplechu.. prostě drat na kostru, dratek na + pol za kliček, tudiž pro rozsvícení se otočí kliček, pak dratek na vypnutí, když se rozsviti parkovačky.. tudiž to je v podstatě normalni relatko a kolisavý napětí na to podle mě nemá vliv...
něco to prostě dycky musí rušit.. u mě to byl ten pipak na světla.. tak ho připojim na normalni světla a na parkovačkach necham denní..a bude ;)

mě to ted sviti jak ma :)
Corsa B 1.0 12V r.v.98

www.RESYST.cz -- Tvorba webových stránek s redakčním systémem - pro milovníky cors lepší ceny :-) --
Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 409
Registrován: 28 led 2008, 13:51
Bydliště: Praha

Re: Světla pro denní svícení

Příspěvek od Robin »

Netvrdím, že ti to nefunguje ;-) ale asi máš jen štěstí, protože net je plnej toho, jak lidi popisují problémy s tím. Např. tady: http://www.e-xenony.cz/prislusenstvi-k- ... led-svetel
Tam není obyčejné relátko, bohužel. Není tam proto, aby si to každý blbec, jako například já,uměl sám připojit třeba na baterku. Obyč relátko se na rozdíl od toho musí připojit někam, kam jde proud jen po zapnutí klíčku. Tek že je tam automatika, která reaguje na změnu napětí. Baterka má jiné když motor běží, než když neběží. Problém je v tom, že mě to nejde, ani když mám nový regulátor napětí.
Mě to blikalo, jako tobě a popravdě moc nevěřím, že ti to už nebliká. Chtělo by to, aby jel delší dobu někdo před tebou a pozoroval to. Někdy to zhasne jen ve vyšších otáčkách. Ve dne nemůžueš vidět odraz na před tebou jedoucím autě.
souky222
Příspěvky: 653
Registrován: 08 pro 2008, 20:11
Bydliště: lbc

Re: Světla pro denní svícení

Příspěvek od souky222 »

skoro bych to zkusil dát nějakýmu elektrotechnikovi, podle mě by možná stačil vyměnit jeden odpor a bylo by, jinak takováhle hračka je pěkná věc, neku*ví baterku při startování, ale musí to bejt pořádně nastavený a palubní napětí v cajku
This is madness.
Madness?
No, this is Corsaaaaaa
Uživatelský avatar
Byzon
Příspěvky: 111
Registrován: 01 pro 2010, 21:21
Bydliště: Brno

Re: Světla pro denní svícení

Příspěvek od Byzon »

divl by ses, ale vidim to- samozřejmě jen když ma auto předemnou lak a sem od něj max 5m.. když paří slunko tak 2m..staly mě 900 tady v praci.dřív sem právě viděl v odraze jak to bliká..ted nic.. a blikalo to nepravidelně- na volnoběh, při jizde,.. ale kdykoliv sem otevřel dveře tak to svitilo jak mělo, tak sem si řikal že ten piskator nebo osvětlení po otevření dveří to asi nějak omezuje (pouští pořádně napětí jen když je samo spuštěno) tak sem dratek od piskatoru oddělal a jede.. nikdo na me neblika z protijedoucích.. uvidim časem.
jinak ty světla s tim modulem by se měli dělat na rozpětí 9,5-15,8 v nebo tak nějak - tim padem by pravěže nemělo vadit rozdil mezi nastartovanym a nenastartovanym motorem..
ale nejsem elektrikář, namontoval sem to sam a dratky mi napajel tatka , ten je tak trochu elektrikář.
bracha ma na autě světla zz aukra za 350,- a tam bych tve teorii věřil(tam je jen dratek + a - , museli sme to udělat přes to rele kvuli zhasnuti denního při hrožnutí parkovaček) pořád mu to při běhu motoru bliká, ale strašně rychle, čím vyšší otačky, tím rychleji, až bych typl že je to možna napojeny před usměrňovačem..
(mě to třeba nesvitilo 30s,pak to parkrat problikalo, pak 20s svitilo, nesvitilo, blikalo v rozmezi cca sekundy...
Corsa B 1.0 12V r.v.98

www.RESYST.cz -- Tvorba webových stránek s redakčním systémem - pro milovníky cors lepší ceny :-) --
Uživatelský avatar
Byzon
Příspěvky: 111
Registrován: 01 pro 2010, 21:21
Bydliště: Brno

Re: Světla pro denní svícení

Příspěvek od Byzon »

ted sem si ještě pročítal ten webový odkaz co si poslal.. a to je modul kterej ma hrožnout světla až po nastartování motoru, to se nedivim, že s tim sou problemy.. to bych vubec do auta nedaval! bud obyč relatko, nebo automatické rozsvícení jak mam ja s modulem už přímo ve světlech. prostě na 3 drátky.
1-kostra (pod šroubek v motorovým prostoru třeba), 2-za klíček +(na nějaký drát ve kterym bude napětí až po otočení klíčku do polohy II), 3 - napojit na dratek od parkovaček(když zapneš světlo tak tim přerušiš napětí (+) co vede do denního svícení)

tot vše a když to aj pak blbne, tak mužou byt vadny světla (většinou blbne jen 1), nebo je prostě zrada jinde (jako u mě, že mi proud blokoval drat vraženej do pojistek.) a ja myslel že mam špatně zapojeny + a tak sem kabl tahl doslova až za kliček :D

kdybyste chtěli mužu dat fotky jak to mam zapojeny..
Corsa B 1.0 12V r.v.98

www.RESYST.cz -- Tvorba webových stránek s redakčním systémem - pro milovníky cors lepší ceny :-) --
Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 409
Registrován: 28 led 2008, 13:51
Bydliště: Praha

Re: Světla pro denní svícení

Příspěvek od Robin »

Ten automatický modul má taky 3 drátky.
Ty v těch světlech tedy asi nemáš ten automatický modul, to buď rád.
Uživatelský avatar
Byzon
Příspěvky: 111
Registrován: 01 pro 2010, 21:21
Bydliště: Brno

Re: Světla pro denní svícení

Příspěvek od Byzon »

mam na tom napsany "světla s modulem automatického rozsvícení světel" tak nevim, ale je to možny, páč mi to svítí i s vyplim motorem, což u toho modulu cos posilal sem pochopil, že se hrožnou až s nastartovanim :)
Corsa B 1.0 12V r.v.98

www.RESYST.cz -- Tvorba webových stránek s redakčním systémem - pro milovníky cors lepší ceny :-) --
Uživatelský avatar
Byzon
Příspěvky: 111
Registrován: 01 pro 2010, 21:21
Bydliště: Brno

Re: Světla pro denní svícení

Příspěvek od Byzon »

chlapy, potřebuju radu .

mam nový světla, značka Vertex, modul co k tomu byl je celkem OK, hrožne se tak ruzně, když je auto po jizdě, tak otočim kličkem a svítí a to ještě neběží motor, někdy zas když auto déle stojí, tak se hrožnou až po minutě jízdy. no ale chtěl sem tam dat pouze relé a proud přímo na světla přes něj, aby to svítílo pokaždé, když otočim kličkem.
nevim jestli jsem to blbě zapojil, ale světla svítila slabounce, tak na 10%. tak si řikam jestli ten modul nesloužil i jako nějaký transformátor napětí, který do světel pouštěl pouze třeba rovných 12V. Ale zpět sem ho dát nemohl, protože sem to střihnul moc v krajích a tak to už nejde napajet. koupil jsem tedy modul Vertex, s tím že bude ten samý, ale prd, je menší, světla skoro nesvítí a když stojím a sešlápnu brzdu, tak tím jak se mi hrožnou brzdový světla, tak denní na 2sekundy jemně pohasnou a celkově je ten svit nestabilní. Hrožnou se teda asi sekundu po nastartování.

Otázka zní, jestli je možný, že ten puvodní modul tam i nějak reguloval to napětí, nebo jsem jen špatně zapojil relé.

Nemáte navrh zda k tomu něco přidat, nebo je možný že světla budou plně svítit jen s modulem?

Díky
Corsa B 1.0 12V r.v.98

www.RESYST.cz -- Tvorba webových stránek s redakčním systémem - pro milovníky cors lepší ceny :-) --
Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 409
Registrován: 28 led 2008, 13:51
Bydliště: Praha

Re: Světla pro denní svícení

Příspěvek od Robin »

Tak se zase vracíme na začátek. Já nevím co bych k tomu dodal, co jsem napsal 06. čer 2011 21:52
Jasně že modul dělá vyšší napění, bez kterého to svítí slabě,
jasně že modul snad nikomu nefunguje tak, jak má a proto jsem ti doporučil ho vyhodit a koupit za pár šlupek ten "startér" který dělá vyšší napětí, které je potřeba pro LED světla. ( odkaz na startér jsem sem dal )
Stačí jen světla, startér, rozpínací relátko a to napojit na pojistku, do které jde proud po zapnutí klíčku. Rozpínací kablík napojit na parkovačky, aby to splňovalo předpisy a zhaslo to po zapnutí už i parkovaček a rozsvítilo s motorem. Já myslím, že je to jasný jak facka.

PS: teď koukám, že jsem ti v tom červnu psal " Ten modul jsem vyhodil a nahradil ho tímto startérem pro LED světla, bez kterého to svítí hrozně slabě. "
Kdyby si to nepřečetl někdo nový, tak to pochopím, ale tohle jsem psal přímo tobě.. :?:
miloss21
Příspěvky: 10
Registrován: 11 črc 2011, 18:48

Re: Světla pro denní svícení

Příspěvek od miloss21 »

Zdar. Žiadny menič napätia LED denné svietenie 12/24 V nepotrebuje, je tam elektronika ktorá na základe veľkosti napätia mení veľkosť prúdu. Preto toto svetlo svieti rovnako intenzívne pri 11 aj 30-tich voltoch. I pri 12 voltových DRL je tento princíp zachovaný. Samozrejme pri automatickom zapínaní kde nie je + brané z kľúčika je zapnutie nastavené asi na 12,8 V ktoré batéria dosiahne len pri bežiacom motore.Plus tam je časové oneskorenie ktoré nechává svetlá zapnuté niekoľko sekúnd po vypnutí motora. Ak sa jedná o LED denné svetlo kombinované s obrysovým svietením tak sa intenzita svietenia zmenší asi na desatinu oproti dennému svieteniu.To znamená že privedenie napätia + na káblik pripojený na parkovačky, LED denné svetlo nevypne ale zníží jeho svit. Svetlo sa úplne vypne až po vypnutí motora. Namontoval som už niekoľko denných svietení a môžem potvrdiť že automatické zapínanie je poruchové lebo ho ovplivňuje i v akom stave je dobíjacia sústava vozidla.
Naposledy upravil(a) miloss21 dne 09 říj 2011, 06:45, celkem upraveno 2 x.
Corsa C 1.0 44 kW r.v. 2006
Uživatelský avatar
Byzon
Příspěvky: 111
Registrován: 01 pro 2010, 21:21
Bydliště: Brno

Re: Světla pro denní svícení

Příspěvek od Byzon »

jo ja vim co jsi psal, ale ja se asi špatně vyjádřil.

ten puvodni modul byl OK, ale novej sice sviti, ale slabě no.

s tim starterem nemam zkušenosti, spíš nevim jak se zapojuje..

ale s tatem snad nějak poladim.

jo a prosimtě, ty světla se s tim starterem hrožnou až po nastartování, nebo už po otočení klíčku? mám to zapojený za klíčkem.
Corsa B 1.0 12V r.v.98

www.RESYST.cz -- Tvorba webových stránek s redakčním systémem - pro milovníky cors lepší ceny :-) --
Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 409
Registrován: 28 led 2008, 13:51
Bydliště: Praha

Re: Světla pro denní svícení

Příspěvek od Robin »

Světla co mám já a myslím, že i všechny ostatní, kromě těch pozičních, které si lidi nevědomky často kupují
potřebují měnič napětí, kterému se říká startér. Výstupní napětí ze startéru je cca 19 V.
Stejně jako z toho automat. modulu, který jsem vyhodil.
Jasně, že to mám na klíček, ten startér není automat, ale jen měnič napětí. Jednoduše jde proud z klíčku ( přes rozpínací relátko ) do startéru, tam se zvýší napětí a pak jde do světel.
Jestli to ještě naní jasný, tak snad už jen nakreslit, ale to doufám není nutný, protože na to nemám teď čas..
Odpovědět