Stránka 1 z 1
Výměna motoru
Napsal: 01 črc 2014, 22:22
od spoustak
Dobrý den chtěl bych se zeptat mam Opel Corsa B 1.4 myslím 8v ten slabší motor 44kw jelikož corsa už nějakou dobu slouží tak bych tam rád dal něco silnějšího. Ale které motory by tam šli bez nějakých velkých přestaveb ? Přidat pár hadiček apod neni problém myslím to tak že bych nerad měnil uplně všechny věci. takže přemýšlím o motorech 1.4 16v nebo 1.6 16v. Byl by problém tam dát některý z těchto motorů bez nějakých závažných přestaveb ? děkuji moc + byl bych rád kdo má zkušenosti s motory nějaké klady a zápory
Re: Výměna motoru
Napsal: 01 črc 2014, 22:36
od Hgi
jo, není to problém tam dát 1,6 16V bez nějakých úprav. Akorát v tom necháš tak 50K aby to za něco stálo + do toho investuješ tak 2 měsíce svýho života, ale jinak je to super práce... užil sem si to sám s přestavbou a už nikdy víc. Příště si du koupit novou Corsu D v OPC a mám pokoj.
Re: Výměna motoru
Napsal: 01 črc 2014, 22:40
od spoustak
co 50 K a 2 měsíce práce ? mužu se zeptat jakto ?
Re: Výměna motoru
Napsal: 01 črc 2014, 22:41
od NoX
pokud vis, co delas, tak prestavba z 8v na 16v bude do tydne hotova... pokud nevis co delas, stravis tim tri prdele casu a vysledek bude stat za prd + hodne penez
zakladem je zjistit, jestli sedi prevodovky, a pokud ano, v podstate staci prohodit motor + elektriku, na corse naprosta vetsina ostatnich veci bude sedet.
a jeste je dobre zjistit, jestli treba 16v nema chlazene a vetsi brzdy, nez 8v
Re: Výměna motoru
Napsal: 01 črc 2014, 22:43
od NoX
50k je nesmysl. predelaval sem calibru z 2.0 16v ecotec automat na 2.0 turbo 6q manual ,a dohromady me to stalo cca 30...a to vcetne motoru s prevodovkou
za 50 by mi u toho musela drzet stripterka naradi
Re: Výměna motoru
Napsal: 01 črc 2014, 22:44
od spoustak
tak to je fajn
jojo to říkal i tatík že hodit tam ten 16v neni problém ale co tu 1.6ku ?
Re: Výměna motoru
Napsal: 01 črc 2014, 22:46
od NoX
nejvetsi problem muzes mit v tom,aby motoru sedela prevodovka, aby to vydrzely poloosy a aby to brzdilo jak ma, ne na draze odpovidajici mensimu letisti.... zbytek je u opela brnkacka...
Re: Výměna motoru
Napsal: 02 črc 2014, 14:37
od jamal.jefries
problem je s vnitrni elekteikou protoze se musi prepojit par dratu a pridat nejaky relatka.vetsinou se prodava motor i s prevodovkou takze toe cajk a pak musis vymenit motorovou elektriku,nejspis chladic a doporucoval bych dat brzdy z astry,vectry,corsy gsi atd (256*20) abys to ubrzdil.no a jinak to bude nelegalni takze kdyz udelas pruser tak je to problem mno
Re: Výměna motoru
Napsal: 02 črc 2014, 17:48
od Hgi
NoX píše:50k je nesmysl. predelaval sem calibru z 2.0 16v ecotec automat na 2.0 turbo 6q manual ,a dohromady me to stalo cca 30...a to vcetne motoru s prevodovkou
za 50 by mi u toho musela drzet stripterka naradi
Není to nesmysl. Počítal sem si tedka, kolik by mě stálo kompletní GO motoru 1.6 16V (X16XE), kterej mám doma z GSIčka a se vším všudy sem se dostal na 45t Kč. A když mluvím o komplet se vším všudy, tak komplet. Problém je ten, že ty si na tom svým 2.0 nemusel dělat určitě celkový GO, což u 1.6 musíš, protože tento motor v dobrým stavu od nikoho neseženeš. Všechno jsou to pumpy na olej a ne motory.
Faktem je, že já do toho započítal i nový sání (powerbox), upravený svody, vyváženou kliku a odlehčenej setrvák, ale zase sem nepočítal to, že ten motor musíš za "něco koupit", někde musíš koupit kabely, ECO jednotku atd, nový brzdy atd., protože všechno tohle mám doma. Takže, ať si každej říká co chce, já si tím prošel u 1.4 16V a vím, že kdybych přešel teďka na 1.6 16V, tak v tom v závěru nechám cca 45t Kč, aby to bylo v
TOP stavu a mělo to po naladění aspoň 130PS.
Kdybych tohle udělal u C20XE, tak mě GO bude stát cca stejně jako u 1.6 (možná o 5K víc), až na to, že bych musel navíc kupovat C20XE motor, převodovku, kabely, jinou ECO jednotku, poloosy, výfuk, brzdy, těhlice a tlumiče, což odhaduju dalších 20K navíc, ne-li více. To nepočítám, že je instalace podstatně složitější než u X16XE, kde to je všechno plug and play.
Re: Výměna motoru
Napsal: 03 črc 2014, 23:06
od NoX
tak pak ti reknu jen jedno, a to ze si chuj. pocitat prestavbu vcetne GO, powerboxu, sani,odlehcovani setrvaku a tuna dalsich picovin. ja ted koupil 1.6 motor holy za 8ku, najeto 100 tis, vcetne servisky. Olej nezere. A vcetne elektriky a vseho mi ho nabidli za 11.
a tvuj propocet 45tis za GO X16XE je husty. me nabidli u 1.6 vybrus motoru, nove pisty s krouzkama a prebrus kliky celkem za 15 tis. kdyz pripocitam hlavu, sem na 25. tak nevim, kde se stala chyba
snad jen diky tomu, ze bych to nenechal delat v brne,ale zajel si 40 km za brno
Re: Výměna motoru
Napsal: 07 črc 2014, 21:01
od spoustak
takže se chci zeptat mam teďkon obyč 1.4 8v co všechno musím nakoupit a udělat abych mohl dát ten 1,4 16v zhruba cena za díly apod. servis nepočítejte
Re: Výměna motoru
Napsal: 08 črc 2014, 22:51
od Korrpi
Re: Výměna motoru
Napsal: 09 črc 2014, 12:52
od FatriX
nejlepsi koupt motor x14xe nebo x16xe a kabeláž k motoru + ř.j. jinak zbytek by měl pasovat a jen vyměníš převodovku s poloosama nechat takže cca 10 000? asi
Re: Výměna motoru
Napsal: 09 črc 2014, 15:08
od Gooder
Pořádně jsem to nečetl, ale nikdo nenavrhl moje řešení. Taky jsem to řešil a nakonec na blok 44kW jsem dal hlavu z C14SE. To je taky 8V se ctyřbodovým vstřikováním a 60kW. Sice to není výkon nějak extra, ale je to víc legální
Zůstane Ti blok 44kW a zachováš počet ventilů, takže neznalec těchto motorů nic nepozná.
Já to tak udělal a jezdil jsem, rozdíl znatelný byl. Bohužel mi ruplo v kouli, auto se rozebralo a sešrotovalo. Bylo tam teda víc věcí, co mě k tomu vedlo, ale to není důležité.
Pokud budu počítat jen díly, bez práce a servisu, tak mě to stálo necelé 3000Kč.