Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

2000-2006

Moderátoři: pdk88, jamal.jefries, Bobek, Gooder

Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 409
Registrován: 28 led 2008 13:51
Bydliště: Praha

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od Robin » 13 dub 2011 19:12

Nenatočil.. tak jsi tam dal zpět tu svojí a zase to jede..?
Kdyby to nebyla ta EDU, tak druhá nejčastější závada je spill ventil v čerpadle.
Mě to cukalo hodně dlouho, na to se špatně přichází, nejlepší je, když se to úplně zastaví, pak je to jasný. Jinak to, že na nic nepřišel neznamená, že je ta EDU v pořádku, pořád je to můj favorit.
Starý čerpadlo nemá podle mě smysl kupovat, pokud není odborně zakonzervovaný, tak zarezne a je to průser. Čerpadlo máš podle mě v pořádku a i kdyby nebylo, je lepší ho seřídit a opravit, případně vzít repasované čerstvé ze specializovaného servisu.
Opravy dieselu nejsou levný a když koupíš ojetinu, není příjemný tím začínat, ale když to uděláš, časem se to vrátí.
Já jezdím agresivně za 5L, s benzínem při tomto stylu a výkonu bych jezdil minimálně za 8L.
Za posledních 160 tis. km jsem ušetřil cca 4800 L, při průměrné ceně 30 kč/L je to 144 tis. kč.
Zatím mě to stálo jen tu EDU. :wink:

Reklama
 

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od duskov » 13 dub 2011 19:40

No nevim, ale prijde mi, ze by byla hodne velka nahoda, ze by dve uplne jine jednotky cukaly na uplne stejnych otackach. Navic ta moje jednotka byla testovana (na aute) a volnobeh nehoupal. Nevim no...
Na spill ventil taky padlo podezreni (to by mel byt ten scv asi). Ale tam mi bylo receno, ze pak to mozna bude komplet s cerpadlem. Necham to na servisu...

Reknu to takhle... auto mam cca 6 mesicu a pracuju jen kvuli tomu, abych zaplatil opravy. A asi jeste dlouho budu :-D. Spatna koupe...
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od duskov » 26 dub 2011 18:05

Tak a je doma... Spill ventil pro zacarovane cerpadlo. Snad uz to vazne bude ono. Koupeno u sousedu v PL za temer polovicni cenu nez u nas :-). Pristi tyden snad dopadne vymena a snad, snad uz to pojede jak ma.

BTW vyborny dokument o tomhle hovno cerpadle:
http://www.mazda-auto.ru/docs/mazda_diesel.doc
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od duskov » 04 kvě 2011 06:24

Tak cukání motoru se zdá se výměnou spill ventilu vyřešilo. Houpání motoru za tepla po ohřátí ne :-(. Se na to hovno ... to auto je fakt záhada :-(
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 409
Registrován: 28 led 2008 13:51
Bydliště: Praha

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od Robin » 04 kvě 2011 11:15

Dobře, že jsi pokročil. To cukání bylo asi nejhorší, kvůli tomu se auto mohlo kdykoliv zastavit.
To kolísání otáček bych tipoval na snímač otáček na klice, ale je to hádání. S tímhle by si měla poradit diagnostika v reálném čase.
Kdybych časem potřeboval taky ten ventil, napiš mě prosím cenu a kontakt, kde jsi ho kupoval.
Měnil jsi ho na autě?

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od duskov » 04 kvě 2011 12:47

To houpani fakt nevim. Live data na diagnostice nic nerekli. A podle vseho by snad ani cidlo otacek klikovky nemelo mit na volnobeh vliv. To uz spis cidlo teploty vody. Asi se na to vykaslu a proste budu jezdit. Nejhorsi je, ze kazde cidlo stoji cca 2000. To jsou proste spatne pokusy.

SPV jsem kupoval z Polska. 4piple.pl, stalo me i s postou 875 zlotych. Po prepoctu cca 5,5 tisice. V CR se to pohybuje kolem 9-10 tisic.

Ja to nemenil, nechal jsem to na servise. A menilo se to primo na aute. Vymena nevysla zas tak draho, jak jsem cekal. Kdyby se muselo vyndavat cerpadlo ven, tak by to bylo o dost horsi.
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od duskov » 09 kvě 2011 18:41

Tak po nejakem tydnu jezdeni mi auto spadlo do nouzaku a zahlasilo chybu P0335 - snimac otacek klikove hridele. Uz jsem zajasal, ze se konecne ukazala nejaka zavada a ze by mohlo byt po problemech :-(. Omyl... cidlo vymeneno a volnobeh houpe porad. A ted ten hlavni pruser - diagnostika nedokazala nacist jakekoliv live data. At se zkouselo co se zkouselo, proste nic. Diagnostika navaze spojeni s jednotkou, dokaze vycist a smazat pamet zavad, ale tot vse. Nefunguji live data a ani testy akcnich clenu. Takze podezreni ted pada na ECU :-(. A cena opravy cca 10k :-(. :granat:
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 409
Registrován: 28 led 2008 13:51
Bydliště: Praha

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od Robin » 10 kvě 2011 00:02

Ta první věta vypadala nadějně.
Je to divný, s tím jsem se ještě nesetkal. Za posledních 15 let jsem neviděl závadu na řídící jednotce, ani u nikoho známého.
Byla ta diagnostika ve značkovém servisu? Já spíš nevěřím té diagnostice, než autu. :)
Možná bude levnější jiná z vrakoviště. Já nakupuju tady:
http://www.websee.cz/likvidace/index.php?id=10639
Zkus se zeptat na cenu.
Pořád to může být cokoliv jiného. Zkus odpojit váhu vzduchu, jestli to nedělá ona. Kontrolka se rozsvítí jen, když je odpojená, nebo je úplně špatná. Já ji měl špatnou, kontrolka nesvítila, ale tah motoru byl nepravidelný, jako ve vlnách.
Až ji odpojíš, bude to svítit, poběží to v nouzovém režimu, ale to na volnoběh nevadí a vyloučíš další věc.

Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 409
Registrován: 28 led 2008 13:51
Bydliště: Praha

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od Robin » 10 kvě 2011 00:07

Ještě jsi nenapsal, jestli ty otáčky kolísají pomalu nahoru a dolů, nebo rychle a o kolik. Je to vidět na otáčkoměru?
Mě to dělalo taky, otáčky kolísaly málo, ale bylo to slyšet. Bylo to takové rychlé vrkání. Dělal to špatný regulátor napětí, který dobíjel a zatěžoval alternátor/motor nepravidelně.

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od duskov » 10 kvě 2011 09:50

kdyz to shrnu, tak se menilo a zkouselo tohle:

komplet filtry
podtlakove hadicky
zaslepeni EGRu
presuvnik vstriku a spill ventil (TCV a SPV)
pretesneni vstriku
otestovani RJ cerpadla (vymena za jiny kus, test puvodni)
cidlo tlaku v sani
vaha vzduchu
cidlo otacek klikovky

Kolisani otacek je o 10 otacek, na otackomeru to neni patrne, ale je to patrne na klepani auta (vibrace) a motoru. To bylo zjisteno jeste v dobe, kdy fungovala diagnostika.

Jak by se mohl projevovat vadny regulator napeti? Napeti nekolisa (je tam cca 14,5V co si pamatuju - za chodu motoru), dobijeni kolisa maximalne o 0,01 V (to bych rekl ze je zanedbatelne). Jakekoliv zapnuti ventilatoru, radia, svetel... nema vliv na otacky. Starty v pohode (po mesici co to stalo jsem nastartoval na brnknuti).

Diagnostika byla normal v servise, zadna podpultovka a china klon. Navic diagnostika navazala spojeni, vypsala a smazala zavady, ale tot vse. Pak se proste jednotka jevi jako mrtva, neda zadne informace o datech (ani napeti na baterii!). Ver mi, ze v servise to taky nechapou, je to pry prvne, co se s tim setkali. Navic cca mesic zpet to bylo na live datech a vse v pohode.

Jinak vymena jednotky je osemetna. Starsi se pohybuje u nas kolem 5 tisic (aspon co jsem videl), pak se musi odblokovat (2000,-), sparovat s autem a imobilizerem (2000,-). Takze jsem na 9 a za 10 je oprava v autoakademii (a 2 roky zaruka).
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 409
Registrován: 28 led 2008 13:51
Bydliště: Praha

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od Robin » 10 kvě 2011 10:05

Tak to mě dělalo taky. Digitální měřák napětí tohle nezaznamená.
Normálně to dobíjelo a jezdil jsem s tím několik let, protože se to horšilo velmi pomalu. V noci, když jsem svítil potkávacíma na zeď, tak bylo vidět, jak kolísá intenzita světla do rytmu kolísání těch otáček.
Mrkni večer na to. Netvrdím, že je to na 100% tvůj případ, ale tahle závada se chová tak, jak popisuješ.
To, že nejdou live data s tím asi nemá nic společného, když ti to kolísalo i v době, kdy data šly.
Regulátor je tam Hitachi, tuším, že stojí přes 3 tis. kč.
Pokud by šlo odpojit dobíjení, tak by jsi to tak mohl ověřit.
Vyzkoušet volnoběh jen na proud z baterky.

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od duskov » 10 kvě 2011 10:37

Diky za tip! Zkusim to omrknout. Nemel jsem nikdy pocit, ze bych "blikal", ale mozna jsem se na to jen nezameril.

Jedine co jsem pozoroval, tak ze pokud treba pouziju sterace nebo el. ovladani oken, tak dojde k poklesu osvetleni palubovky (takove jemne bliknuti). Ale to pry je normalni funkce prave regulatoru.

To ze nejdou live data je mozna nahoda, ale ani bych se nedivil, kdyby neco postupne odchazelo. Je to zahada.
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

wonderboys
Příspěvky: 9
Registrován: 21 kvě 2011 07:40
Bydliště: Kokonín

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od wonderboys » 02 čer 2011 05:58

Zdravím vás z hor.Taky mám stejný problém s řídící jednotkou čerpadla,ale zjistilo se že je v pořádku a asi to bude SDV čerpadla.Když bylo auto studené tak to v pohodě jelo a jak se více zahřálo tak se to zastavilo.Nechal jsem vvchladnout motor a už jsme zase jeli než se to zahřálo. Takže doufám že se vymění SDV a bude to :dance: Jinak nevím co už by to mohlo být,žádnou závadu to neukazuje. :hmmm:

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od duskov » 02 čer 2011 18:02

Bohuzel mnoho zavad je na tomhle motoru nedetekovatelnych diagnostikou. Od zacatku co to auto mam mi to na diagnostice jednou jedinkrat hodilo chybu.
S teplotou muze byt spojene mnoho. Od jednotky pres cerpadlo, cidlo otacek klikovky, cidlo teploty chladici kapaliny... pokud Ti nekdo rekl, ze podezreni je na SPV, tak to muzes zkusit. Bohuzel to jsou vetsinou pokusy, ktere jsou sakra drahe.

U me to ted vypada na ridici jednotku (hlavni, ne cerpadla). Semtam se nehlasi diagnostice, semtam problikavaj kontrolky,... ale zatim to jezdi. Takze na to dlabu a proste budu jezdit :-). Je to totiz oprava za 10 litru a na to fakt nemam.
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

wonderboys
Příspěvky: 9
Registrován: 21 kvě 2011 07:40
Bydliště: Kokonín

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od wonderboys » 03 čer 2011 12:10

chtěl bych zkusit teen ventil,ale v servisu by raději vyměnili čerpadlo,asi se mechanikovi do toho nechce.Budu si to muset sám udělat.jak se ten ventil SPV dá odmontovat.

Odpovědět