Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

2000-2006

Moderátoři: pdk88, jamal.jefries, Bobek, Gooder

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od duskov » 15 črc 2011 22:04

par zmen:
vymena brzd (kotouce Brembo a desticky Textar)
vymenene manzety radici paky a rucni brzdy (Polska "kvalita", ale za 190 ,- obe :-D - no nekup to)
instalace loketni operky (univerzalni se super navodek k pouziti - "pripevnete vhodnym zpusobem" :-D)
dobastlene ostrikovace z Insignie (jednu trysku kapota vyrazela z uchyceni)
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

Reklama
 

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od duskov » 30 srp 2011 20:17

Vycisten EGR a vsechny pristupne kontakty a svorkovnice isopropylem. Ucinek = auto konecne prestalo cukat :jazyk: . Snad to vydrzi a nevrati se to. Edit: tak to nevydrzelo, cukani se po cca 14 dnech vratilo :-(.
Pristup k EGRu teda nic moc, i s cistenim prace na 3 hodiny. Moc zaprasenej nebyl (viz foto), ale i tak bohuzel chodi jen na 75%. Bud vazne, nebo je spatny solenoid.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od duskov » 14 zář 2011 20:47

:aesmile: :wtf: k tomu snad ani neni co dodat
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

Uživatelský avatar
jamal.jefries
Příspěvky: 2067
Registrován: 12 led 2011 09:17
Bydliště: Varnsdorf

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od jamal.jefries » 14 zář 2011 21:30

egr vyčisti a zaslep a máš klid :-)
Obrázek
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od duskov » 14 zář 2011 21:48

jamal.jefries: Zaslepeni jsem zkousel, ale problem je pak s padanim auta do nouzaku. Ridici jednotka si bohuzel jednou za cas "osaha" tlak vzduchu v sani (pres vahu vzduchu / cidlo tlaku v sani). A pokud tam neni dostatecny tlak, tak hodi auto do nouzaku. A protoze EGR tam nezene spaliny, tak tam ten tlak bohuzel neni. Je to pech :-(.
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od duskov » 20 pro 2011 15:51

Tak provedena výměna oleje (5W30) a filtrů (olejový, palivový, kabinový).
Zjištěna spotřeba oleje cca 1 litr (+-) na 25000km. Mohlo by to být lepší, ale i horší :-).
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

Co-RS-ák
Příspěvky: 1894
Registrován: 13 dub 2011 15:53
Bydliště: Mám.

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od Co-RS-ák » 20 pro 2011 17:23

s tim zaslepením, někde na netu je návod jak naučit řídící jednotku fungovat s novejma hodnotama.. je to snad na hodinu odpojení baterky, pak první poloha klíčku na nějakou dobu, už si to nepamatuju, pohledej .. ;)

Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 409
Registrován: 28 led 2008 13:51
Bydliště: Praha

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od Robin » 21 pro 2011 12:47

Ten EGR vypadá teda pěkně. Mě to kouří jako Tatrovka, tak se docela děsím toho, jak vypadá ten můj EGR. Snažím se věřit, že tu přívodní trubku už mám ucpanou a nic špatnýho do něj nejde. ;-)

Proč jsi zvolil zrovna tenhle olej? Je dražší, je řídký, proto asi ubývá,
hlavně bych se ale bál, až to budeš hnát v létě do kopce a olej se zahřeje, tak bude už tak slabý olejový film, že se motor nebude už dostatečně mazat.

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od duskov » 21 pro 2011 18:37

Tak drazsi... 5l za necelych 700,-, to neni zas tak strasna cena. Navic je pro tenhle motor doporucen (asi jako dalsich 5 typu oleju :-D). V podstate pri prvni vymene oleje v servise mi tam dali 5w30 (co tam bylo predtim netusim), tak jsem to tak uz nechal. A protoze tomu servisu verim, nemenil jsem to. S timhle autem nejezdim zavodne, takze prehrati oleje se prilis nebojim. Uvidim jestli casem nehodim trosku hustsi, prave kvuli tomu spotrebovanemu litru. Ale 1 litr na 25 tisic kilometru... to me fakt moc neboli :-).

EGR je peklo a dost me stve. Kez by ho nikdy nikdo nevymyslel :-D.
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 409
Registrován: 28 led 2008 13:51
Bydliště: Praha

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od Robin » 21 pro 2011 22:43

S EGR souhlas. Kvůli ekologii na papíře se dává do aut spousta drahých součástek, který je prodražují, nejen při výrobě, ale i provozu. S filtrem pevných částic je prý i vyšší spotřeba nafty, tak to ve finále není tak ekologický, jak se tvrdí. Jde jen o to, srazit čísla emisí v laboratorních podmínkách tak, aby to na papíře vypadalo dobře. :-(

S olejem nesouhlasím, nechci dělat chytrýho, ale po těch všech článkách bych tvrdil, že to není dobrý olej do auta. Stejně jako není dobrý lehkoběžný olej, tak není dobrý dlouhý servisní interval.
Snad olej neměníš po 30 tis. km, jak je doporučený v knížce? Já po 15 tis. a ani tak nemám čistý svědomí po tom zvýšení výkonu. ;-)
Já mám po 180 tis. km motor čistej, nikde ani kapka oleje a známej v autoškole, který má tu samou Corsu, taky od nového auta, má motor zadělanej od oleje a to už jendou musel měnit těsnění po 120 tis. km.
Do oleje prý proniká nepatrně palivo,což je normální a to je agresivní a rozežírá těsnění.
Další věc, která tam v malém množství normálně proniká jsou saze a ty působí jako smirgl papír.
Ty servisní intervaly nevymyslel žádný génius tak, aby vyhovovaly autu, ale tak, aby to vydrželo záruku a dobu, na kterou se běžně auta na západě kupují a aby automobilka nalákala lidi na nízký provozní náklady.
Tuším, že dnes se objevuje i interval na olej až 90 tis. km.

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od duskov » 22 pro 2011 13:42

ja taky nevim jak presne to s tema olejema brat... nejsem odbornik.
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3 tohle je celkem zajimave posouzeni btw

Puvodne jsem olej mel v planu menit az po 30 tisicich, ale kdyz jsem ho ted vypustil, tak priste uz ani nahodou :-). Cerny jak asfalt!!! Nevim jak se s tim autem jezdilo predtim, takze treba se timhle vycistil motor. Uvidim priste (jestli to auto jeste budu mit). Ale asi budu menit tak po 20 tisicich max. Mozna pak zkusim 10W40.
S unikem oleje mam trosku problem, nekde kolem starteru (poblitej starter v miste ulozeni). Mozna pres gufero, kdo vi. V servise to zkouseli hledat (bez rozebrani), ale pres olejovy chladic (vymenik) to neni a to je jedine misto, odkud to muze byt. Asi to budu resit az v dobe, kdy prijde na radu spojka (huci mi stejne lozisko). Ale to je investice i s guferem blizici se 20 tisicum. A stve me, ze si to neudelam sam... nejradeji bych se v tom hrabal sam, ale na spojku nemam pripravky a uz ted uvazuju i o koupi momentoveho klice a to na tom temer nic nedelam.
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 409
Registrován: 28 led 2008 13:51
Bydliště: Praha

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od Robin » 22 pro 2011 23:30

Tak jestli padá v úvahu prodej auta, tak nemá cenu řešit olej a taky bych nedělal před tím opravu za 20 tis.
Ten článek, i všechny ostatní jsem četl, mě to zajímalo.
Nejdříve bych přešel na 5W-40, jako mám já. Mě neubývá vůbec.
Někde na netu jsem před časem narazil na zajímavou tabulku.
Trochu to vysvětluje, proč naprostá většina opotřebení motoru za jeho životnost vzniká po studeném startu a
proč škodí krátké jízdy.

Tab.1 Doba promazání motorů při použití různého oleje

specifikace oleje doba promazání celého motoru [s]

SAE 15W - 40 ... 18

SAE 10W - 40 ... 10

SAE 5W - 40 ... 4

SAE 0W - 40 ... 1

Mimochodem, kde je tam olejový chladič?

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od duskov » 23 pro 2011 10:43

No prodej auta posledni dobou pripada hodne v uvahu, protoze uz se mi asi dale diesel nevyplati. Ale zase se mi ho nechce prodavat za 30 tisic a dost pochybuju, ze to nekde v bazaru prodam za vic. Je to dilema no.
Ta tabulka je vcelku zajimava. Dik za info, to se hodi :-).

Napsal jsem to trosku neprakticky, mel jsem na mysli olejovy vymenik. Nejak to porad beru za chladic, ani nevim proc :-). A ten je kousek od olejoveho filtru, proste takovy mensi blok ("chladic"). Neni moc videt, ale asi budes vedet co myslim.

Navíc ten únik oleje co me suzuje je s nejvetsi pravdepodobnosti prevedovkovy olej. Je az moc cisty :-(. O to je to horsi.
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od duskov » 25 úno 2012 14:51

Neco malo z postupu oprav - navsteva servisu a vymeneno gufero na klice (olej uz zacinal semtam ukapavat), vymenen zrovna i olej v prevodovce.
Vymena EGRu vcetne solenoidu - subjektivne auto jede lip, necuka a jde lepe do otacek.
A pro radost - vymena volantu za kozeny multifunkcni + prizpusobeni ovladani radiu Pioneer.
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek

Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 409
Registrován: 28 led 2008 13:51
Bydliště: Praha

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Příspěvek od Robin » 26 úno 2012 17:20

Co to ložisko na spojce, pořád původní a hučí? Ty už jsi měnil snad všechno co na tom autě může odejít. Teď už bych to neprodával, ale dojezdil to. Možná to najede bez investic dalších 300 tis. km. :)

Odpovědět