Stránka 5 z 6

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Napsal: 15 črc 2011, 22:04
od duskov
par zmen:
vymena brzd (kotouce Brembo a desticky Textar)
vymenene manzety radici paky a rucni brzdy (Polska "kvalita", ale za 190 ,- obe :-D - no nekup to)
instalace loketni operky (univerzalni se super navodek k pouziti - "pripevnete vhodnym zpusobem" :-D)
dobastlene ostrikovace z Insignie (jednu trysku kapota vyrazela z uchyceni)

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Napsal: 30 srp 2011, 20:17
od duskov
Vycisten EGR a vsechny pristupne kontakty a svorkovnice isopropylem. Ucinek = auto konecne prestalo cukat :jazyk: . Snad to vydrzi a nevrati se to. Edit: tak to nevydrzelo, cukani se po cca 14 dnech vratilo :-(.
Pristup k EGRu teda nic moc, i s cistenim prace na 3 hodiny. Moc zaprasenej nebyl (viz foto), ale i tak bohuzel chodi jen na 75%. Bud vazne, nebo je spatny solenoid.

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Napsal: 14 zář 2011, 20:47
od duskov
:aesmile: :wtf: k tomu snad ani neni co dodat

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Napsal: 14 zář 2011, 21:30
od jamal.jefries
egr vyčisti a zaslep a máš klid :-)

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Napsal: 14 zář 2011, 21:48
od duskov
jamal.jefries: Zaslepeni jsem zkousel, ale problem je pak s padanim auta do nouzaku. Ridici jednotka si bohuzel jednou za cas "osaha" tlak vzduchu v sani (pres vahu vzduchu / cidlo tlaku v sani). A pokud tam neni dostatecny tlak, tak hodi auto do nouzaku. A protoze EGR tam nezene spaliny, tak tam ten tlak bohuzel neni. Je to pech :-(.

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Napsal: 20 pro 2011, 15:51
od duskov
Tak provedena výměna oleje (5W30) a filtrů (olejový, palivový, kabinový).
Zjištěna spotřeba oleje cca 1 litr (+-) na 25000km. Mohlo by to být lepší, ale i horší :-).

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Napsal: 20 pro 2011, 17:23
od Co-RS-ák
s tim zaslepením, někde na netu je návod jak naučit řídící jednotku fungovat s novejma hodnotama.. je to snad na hodinu odpojení baterky, pak první poloha klíčku na nějakou dobu, už si to nepamatuju, pohledej .. ;)

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Napsal: 21 pro 2011, 12:47
od Robin
Ten EGR vypadá teda pěkně. Mě to kouří jako Tatrovka, tak se docela děsím toho, jak vypadá ten můj EGR. Snažím se věřit, že tu přívodní trubku už mám ucpanou a nic špatnýho do něj nejde. ;-)

Proč jsi zvolil zrovna tenhle olej? Je dražší, je řídký, proto asi ubývá,
hlavně bych se ale bál, až to budeš hnát v létě do kopce a olej se zahřeje, tak bude už tak slabý olejový film, že se motor nebude už dostatečně mazat.

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Napsal: 21 pro 2011, 18:37
od duskov
Tak drazsi... 5l za necelych 700,-, to neni zas tak strasna cena. Navic je pro tenhle motor doporucen (asi jako dalsich 5 typu oleju :-D). V podstate pri prvni vymene oleje v servise mi tam dali 5w30 (co tam bylo predtim netusim), tak jsem to tak uz nechal. A protoze tomu servisu verim, nemenil jsem to. S timhle autem nejezdim zavodne, takze prehrati oleje se prilis nebojim. Uvidim jestli casem nehodim trosku hustsi, prave kvuli tomu spotrebovanemu litru. Ale 1 litr na 25 tisic kilometru... to me fakt moc neboli :-).

EGR je peklo a dost me stve. Kez by ho nikdy nikdo nevymyslel :-D.

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Napsal: 21 pro 2011, 22:43
od Robin
S EGR souhlas. Kvůli ekologii na papíře se dává do aut spousta drahých součástek, který je prodražují, nejen při výrobě, ale i provozu. S filtrem pevných částic je prý i vyšší spotřeba nafty, tak to ve finále není tak ekologický, jak se tvrdí. Jde jen o to, srazit čísla emisí v laboratorních podmínkách tak, aby to na papíře vypadalo dobře. :-(

S olejem nesouhlasím, nechci dělat chytrýho, ale po těch všech článkách bych tvrdil, že to není dobrý olej do auta. Stejně jako není dobrý lehkoběžný olej, tak není dobrý dlouhý servisní interval.
Snad olej neměníš po 30 tis. km, jak je doporučený v knížce? Já po 15 tis. a ani tak nemám čistý svědomí po tom zvýšení výkonu. ;-)
Já mám po 180 tis. km motor čistej, nikde ani kapka oleje a známej v autoškole, který má tu samou Corsu, taky od nového auta, má motor zadělanej od oleje a to už jendou musel měnit těsnění po 120 tis. km.
Do oleje prý proniká nepatrně palivo,což je normální a to je agresivní a rozežírá těsnění.
Další věc, která tam v malém množství normálně proniká jsou saze a ty působí jako smirgl papír.
Ty servisní intervaly nevymyslel žádný génius tak, aby vyhovovaly autu, ale tak, aby to vydrželo záruku a dobu, na kterou se běžně auta na západě kupují a aby automobilka nalákala lidi na nízký provozní náklady.
Tuším, že dnes se objevuje i interval na olej až 90 tis. km.

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Napsal: 22 pro 2011, 13:42
od duskov
ja taky nevim jak presne to s tema olejema brat... nejsem odbornik.
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3 tohle je celkem zajimave posouzeni btw

Puvodne jsem olej mel v planu menit az po 30 tisicich, ale kdyz jsem ho ted vypustil, tak priste uz ani nahodou :-). Cerny jak asfalt!!! Nevim jak se s tim autem jezdilo predtim, takze treba se timhle vycistil motor. Uvidim priste (jestli to auto jeste budu mit). Ale asi budu menit tak po 20 tisicich max. Mozna pak zkusim 10W40.
S unikem oleje mam trosku problem, nekde kolem starteru (poblitej starter v miste ulozeni). Mozna pres gufero, kdo vi. V servise to zkouseli hledat (bez rozebrani), ale pres olejovy chladic (vymenik) to neni a to je jedine misto, odkud to muze byt. Asi to budu resit az v dobe, kdy prijde na radu spojka (huci mi stejne lozisko). Ale to je investice i s guferem blizici se 20 tisicum. A stve me, ze si to neudelam sam... nejradeji bych se v tom hrabal sam, ale na spojku nemam pripravky a uz ted uvazuju i o koupi momentoveho klice a to na tom temer nic nedelam.

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Napsal: 22 pro 2011, 23:30
od Robin
Tak jestli padá v úvahu prodej auta, tak nemá cenu řešit olej a taky bych nedělal před tím opravu za 20 tis.
Ten článek, i všechny ostatní jsem četl, mě to zajímalo.
Nejdříve bych přešel na 5W-40, jako mám já. Mě neubývá vůbec.
Někde na netu jsem před časem narazil na zajímavou tabulku.
Trochu to vysvětluje, proč naprostá většina opotřebení motoru za jeho životnost vzniká po studeném startu a
proč škodí krátké jízdy.

Tab.1 Doba promazání motorů při použití různého oleje

specifikace oleje doba promazání celého motoru [s]

SAE 15W - 40 ... 18

SAE 10W - 40 ... 10

SAE 5W - 40 ... 4

SAE 0W - 40 ... 1

Mimochodem, kde je tam olejový chladič?

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Napsal: 23 pro 2011, 10:43
od duskov
No prodej auta posledni dobou pripada hodne v uvahu, protoze uz se mi asi dale diesel nevyplati. Ale zase se mi ho nechce prodavat za 30 tisic a dost pochybuju, ze to nekde v bazaru prodam za vic. Je to dilema no.
Ta tabulka je vcelku zajimava. Dik za info, to se hodi :-).

Napsal jsem to trosku neprakticky, mel jsem na mysli olejovy vymenik. Nejak to porad beru za chladic, ani nevim proc :-). A ten je kousek od olejoveho filtru, proste takovy mensi blok ("chladic"). Neni moc videt, ale asi budes vedet co myslim.

Navíc ten únik oleje co me suzuje je s nejvetsi pravdepodobnosti prevedovkovy olej. Je az moc cisty :-(. O to je to horsi.

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Napsal: 25 úno 2012, 14:51
od duskov
Neco malo z postupu oprav - navsteva servisu a vymeneno gufero na klice (olej uz zacinal semtam ukapavat), vymenen zrovna i olej v prevodovce.
Vymena EGRu vcetne solenoidu - subjektivne auto jede lip, necuka a jde lepe do otacek.
A pro radost - vymena volantu za kozeny multifunkcni + prizpusobeni ovladani radiu Pioneer.

Re: Honza: Corsa C 1.7 DTi Sport

Napsal: 26 úno 2012, 17:20
od Robin
Co to ložisko na spojce, pořád původní a hučí? Ty už jsi měnil snad všechno co na tom autě může odejít. Teď už bych to neprodával, ale dojezdil to. Možná to najede bez investic dalších 300 tis. km. :)