Stránka 1 z 1

Olejový filtr

Napsal: 21 kvě 2013 16:23
od jumbo
Chci si koupit olejový filtr na svou corsu B (1.0) a dnes mi děda "daroval" jeho filtr z jeho bývalého auta citroen saxo. Chci se tedy zeptat, zda by tento filtr pasoval i na mou Corsu.
Označení filtru je: OP 540/1 FILTRON
Díky

Re: Olejový filtr

Napsal: 21 kvě 2013 16:40
od Gooder
Nepasoval, má totiž jiný závit.

Re: Olejový filtr

Napsal: 21 kvě 2013 17:13
od Korrpi
a to pěkně lžeš Ládiku :lol: :lol:

1,0 ma filtr vložku :wink:

Re: Olejový filtr

Napsal: 21 kvě 2013 17:27
od jumbo
Takže tedy tento filtr dám na corsu nebo ne?

Re: Olejový filtr

Napsal: 21 kvě 2013 18:09
od Korrpi
nedáš :wink:

Re: Olejový filtr

Napsal: 21 kvě 2013 19:50
od Gooder
No ten jsem viděl i u 1.4 VTS, ale na ten jsem nekoukal. Kouknul jsem jen na klasický filtr a ten jiný závit měl :)

Re: Olejový filtr

Napsal: 31 pro 2014 19:08
od MAMBO
Co říkáte na polskou značku filtron?

Re: Olejový filtr

Napsal: 31 pro 2014 19:15
od Gooder
Filtron by měly být Poláci, ale nedivil bych se, kdyby pocházely ze stejné fabriky jako spousta jiných filtrů. U Corsy jsem si vždycky raději připlatil za Mann, ale spíš jen pro dobrý pocit. Do Octavie beru originál.

Najdeš na internetu, že Filtron je takový střed. Mann, Champion, Bosch atd že jsou lepší. Ale zajímalo by mě, jestli na to někdo vůbec dělal testy :)

Re: Olejový filtr

Napsal: 31 pro 2014 20:15
od MAMBO
Tam se bude platit i za dopravu těch filtrů, tak mi připadá, že polsko je blízko, ale nevím odkud jsou ty ostatní značky. A jestli Mann apod. dodává oplu tak taky nemuže mít ty ceny rozdílné a musí být podobně drahý jako opel. Ale těžko říct že? :mrgreen: Ještě si koupím pylový uhlíkový filtr a uvidím co to umí.

Re: Olejový filtr

Napsal: 31 pro 2014 22:46
od Gooder
Pylový uhlíkový filtr opravdu funguje. A s tím dodáváním pro Opel si nemysli, že ceny budou stejné. Opel to bude mít dražší. Já kupoval napínák na řetěz k vačkám, originál Škoda cca 13tisíc Kč. Já ho koupil od výrobce, co to vyrábí pro Škodovku, za 3900Kč :)

Ale u filtrů to bude pár korun rozdíl. Dokonce některá druhovýroba je i dražší než originál.

Re: Olejový filtr

Napsal: 01 led 2015 15:19
od Vašátor
Pokud se motorový olej mění pravidelně a motor používá filtrační vložku, na výrobci zase až tolik nezáleží. Důležitá je pravidelná výměna. Na rozdíl od běžných pevných filtrů, nemá filtrační vložka přetlakový zpětný ventil - který dělá nejvíc problémů (nižší mazací tlak, zpětné odtečení oleje přes ventil filtru u stojícího motoru - doprovázený delších zarachocením motoru po startu, apod.).

U zanedbané výměny oleje a filtru se filtrační vložka dokáže tlakem oleje pěkně zmáčknout ...

Re: Olejový filtr

Napsal: 01 led 2015 23:01
od MAMBO
Ten přetlakový ventil, není to toto? To právě dělá filtron na filtrační vložce tak nevím.

Re: Olejový filtr

Napsal: 02 led 2015 11:55
od Vašátor
Zpětný ventil je u motoru 1.0 taková ta pružina pod filtrační vložkou, v hrdle pro umístění filtru. Toto bude asi pojistný ventil, který by se měl při ucpaném filtru protrhnout.

K výměně oleje bych ještě připomněl, že je důležité prvně odšroubovat filtr a pak teprve vypouštět olej (či oboje provézt zaráz). V těle filtru totiž zůstává určité množství oleje, které se uvolní až po odšroubování deklíku filtrační vložky, načež tento olej nateče do vany motoru.

Re: Olejový filtr

Napsal: 02 led 2015 13:32
od MAMBO
Aha :wink:, jde na to ale zatlačit (trochu víc) tak to jde dolů to kolečko s tou jakoby hvězdou... Origo filtr to neměl tak sem zvědavy jestli to je k dobru nebo ne. :mrgreen:

Re: Olejový filtr

Napsal: 02 led 2015 13:41
od Vašátor
V případě ucpání filtru to je určitě ku prospěchu věci. Ovšem jen prase dojde do fáze, kdy se filtr přicpe (nicméně už jsem jeden zborcený z Corsy vyndával ... dle štítku na oleji najeto jen 15 000km, ovšem byl tam přes 4 roky a kdo ví jak byl olej měněný před tím a kdoví jestli i s filtrem).