Mluvime o autech starych 20 let, takze skutecne nezalezi kolik maji najeto na tachometru ( je jedno jestli 100? 200, 300 tisic..),
ale v jakem jsou stavu ( mezi kilometry a stavem pri tomto stari neni rovnitko), jinymi slovy jde o to,
jesltli do auta už nekdo zainvestoval nemale penize a ozivil ho pro dalsi provoz.
A take jestli neni sezrane, u nas i v nemecku 20 solnych zim....to je hodne.
Nesezrane auto pri tomto stari jenom z italie ( tj. dobra kastle (puvodni), o motoru nemluvim). , pokud uz auto nekdo
komplet vyvaril, tak bude dobre i z DE ci CZ.
A rozhodne si priplatte za lepsi stav, nez levnou zrezlinu.
Kdybych kupovaj ja, byli by priority nasledujici:
1) karoserie - bez rzi ( vyvareni a lak stoji stejne jako cele auto...a i delat to sam je strasna prace
- nevadi omlacne dvere, kapota,
predni blatniky a 3ti dvere - tj. dily karoserie ktere se daji jednoduse vymenit ( sezenete za par korun jine, ktere budou ok)
2) motor ok ( musi mit ok kompresi na vsech 4 valcich), pekne tahnout, ciste provozni kapaliny..., startovat na drb jak za studena tak za tepla...( rozvody + vodni pumpa jsou u corsy levne, takze vas stejne nemine vymena)
a spojka - opet spojkovou sadu sezenete levne, ale vymena znamena prakticky prevodovku ven = hoodne prace v servisu..(tj.
pak 20 ceny auta za novou spojku...)
3) elektrika .... hledat šotka v elektrice je časově náročna prace, takze vyzkouset ze vse funguje,
Vse ostatni je spotrebni material, ktery se da poridit za rozumne penize.
Je uplne jedno jestli 1.4 nebo 1.6 ku ( jsou to totozne motory se stejnou hlavou, akorat jinym vrtanim a zdvihem).
Ale urcite pokud 1.6ku tak ne c16xe, ale x16xe(novejsi) (na c16xe uz nejsou dily, uz je jich prilis malo...), na x16xe jich
stale sezenete dostatek ( davala se i do jinych aut)