RAM Lexmaul C16XE

Témata zabývající se úpravami/tuningem motoru a výfuku
Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr_Corsa A+B
Příspěvky: 459
Registrován: 17 čer 2010, 15:03
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

RAM Lexmaul C16XE

Příspěvek od Petr_Corsa A+B »

Ahoj všem,

má někdo zkušenost s funkcí RAM Lexmaul u motoru C16XE?

1/ použitelnost (montáž atp.)
2/ nárůst výkonu
3 vliv na spotřebu a chování motoru

Ocenil bych především názor někoho, kdo přímu ve spojením s tímto motorem používal (používá) a zda to, že tento power box je určen pro X14XE / X16XE nevadí funkčnosti u C16XE (aby to bylo opravdu přínosem).

Předem děkuji za věcné komentáře.
Petr
Corsa A 1.2S 1986 READY TO GO // Corsa B C16XE GSI 1994 READY TO GO AS WELL
---My Cars---
Obrázek Obrázek
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: RAM Lexmaul C16XE

Příspěvek od mglore »

vse co chces vedet najdes na tigra foru - ma ho tam spousta lidi, hledej tam klicova slova pb (power box)...
forum:

http://www.forum.opel-tigra-cz.com/

par lidi si ho i vyrabelo...ale obecne - smysl ma ve spojeni s upravou řj, bez ni prinos zanedbatelny.

Pokud ti jde o vykon - dodporucuju vyhodit c16xe a misto toho tam soupnout x18xe1, pouzijes
stejne drzaky motoru,stejna prevodovka, poloosy, komplet voda atd..proste na chlup stejne.... prehodis jen motor a kabelovej svazek + řj + svody, a budes mit razem 92 kw...aneb kde po tezkych penezich a dlouhych upravach
s c16xe skoncis, tam ty zacnes s x18xe1. Tenhle motor je v zafirach, g astrach, faceliftovych vectrach..(po r. 2000).


1) montaz se da stihnout za vikend, neni to nic sileneho, pokud je pb co montujes vhodne navrzeny a nemusis
nic predelavat
2) pridava az od 4500 otacek vyse, do te doby prubeh priblizne stejny (drobny pokles v nizkych kvuli kratsi delce sani).
3) spotreba - jasne ze vyssi, chces do motoru dostat vice vzduchu - vetsi vykon - vice paliva...
ale samozrejme pri jizde na klobouka narust minimalni....
Uživatelský avatar
Petr_Corsa A+B
Příspěvky: 459
Registrován: 17 čer 2010, 15:03
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: RAM Lexmaul C16XE

Příspěvek od Petr_Corsa A+B »

Ahoj,

díky za rady, projedu holt tigra forum, doufal jsem, že se tady někdo přizná k použití Lexmaulu na C16XE, vím, že na X14XE ho pár lidím má nebo mělo, pro tenhle motor to je dělané, taky pro X16XE, ale mě šlo o to, jestli to někdo konkrétně odzkoušel na C16XE... Tedy konkrétní doporučení, nebo vyvrácení, že to je k ničemu. Je mi jasné, že když nechám vše ostatní v základu, tak žádnou hitparádu asi nepoznám, ale každej koník dobrej...

Co se týče doporučení motoru X18XE, pokud bych chtěl z auta dostat ohromující výkon, dám tam C20XE, mě jde jen o to, trochu podpořit těch 109 koníků, na závody to auto nemám, mám ho pro radost.

Upřímně mě štve, že každý slyší C16XE a hned, vyměň motor, je to asi stejné doporučení, jako volte Zemana, ten líbá stromy. C16XE je motor jako každej jinej, každý kdo ho jezdil si nemůže stěžovat na nedostatek výkonu v Corse, ten motor má velice slušný zátah, pokud je v dobré kondici, pokud není, většinou si to zavinil majitel sám, špatným zacházením a špatnou údržbou.

No nějak jsem se minul tématu, prostě pokud je zde na foru někdo, kdo odzkoušel Lexmaul sání na C16XE, prosím dejte vědět Vaše zkušenosti.

Díky, Petr.
Corsa A 1.2S 1986 READY TO GO // Corsa B C16XE GSI 1994 READY TO GO AS WELL
---My Cars---
Obrázek Obrázek
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: RAM Lexmaul C16XE

Příspěvek od mglore »

Tak teda k věci :D - tvoje hlava (c16xe) ma o trochu lepsi kompresni pomer (11 ku 1) oproti x16xe ( 10.5 ku 1) a navic
ma o kousek vetsi ventily - imho lepsi zacatek. Na tvoji hlavu budes ale potrebovat spodni cast sani z x16xe ( tu litinovou, spodni ), bude pasovat na tve c16xe hlavu, ale pro dostazeni nejlepsich vysledku to chce vzit do ruky brusku a sparovat
kanaly na stejnej prumer, kazdej mm se pocita.
A tim to hasne, potom je uz vse stejne jako u x16xe (akorat ty mas klasickou vahu vzduchu, ne MAP, takze vstup pro
map na power boxu se zaslepi a ty musis nacpat svoji vahu vzduch pred skrtici klapku, bude hodne nalevo asi v mistech
kde mas ted airbox).
Uživatelský avatar
Petr_Corsa A+B
Příspěvky: 459
Registrován: 17 čer 2010, 15:03
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: RAM Lexmaul C16XE

Příspěvek od Petr_Corsa A+B »

Tak to na to dlabu, a včem je jiná? Má odlišnou délku kanálů, nebo... Protože pokud ano, tak je ta moje spočítaná na tenhle kompresní poměr a ta z X16XE na jiný, takže Lexmaul by pak byl opravdu dost konkrétní kousek pouze pro X14XE a X16XE...
V ten moment mi přijde, že u mě nebude žádným přínosem...
Petr
Corsa A 1.2S 1986 READY TO GO // Corsa B C16XE GSI 1994 READY TO GO AS WELL
---My Cars---
Obrázek Obrázek
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: RAM Lexmaul C16XE

Příspěvek od mglore »

TO sme se nepochopily, mas hlavu lepsi nez x16xe. Priruba sani k hlave ti sedi co se tyka sroubu, ale samotne kanaly sani - ty litinové - nesedi uplne presne, milimetr sem, tam - to same je ale i u x16xe!! - muzes tam ten pb hodit hned bez uprav,
ale pokud to ma bejt co k cemu, tak vezmes brusku a konec toho litinoveho sani pribrousis tak aby sedel presne s kanaly na tve hlave. mozna budes muset prodlouzit elektriku k tve vaze vzduchu. Proste to jde udelat. Ale neni to ve stylu "jednoduse nasroubovat", chce to trochu prace...
A kasli na to jestli to ma lexmaul spocitany - stejne nebudes mit pravdopodobne, teda jestli se nemylim, k tomu
upravenou řj - takze je uplne jedno jak to ma kdo spocitany :DD - proste upravujes sani na lepsi pruchodnost,
odstanujes uzka mista, k tomu cela tahle uprava slouzi - kratsi sani, vetsi prumer = vyssi vykon ve vysokych otackach.
Uživatelský avatar
Petr_Corsa A+B
Příspěvky: 459
Registrován: 17 čer 2010, 15:03
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: RAM Lexmaul C16XE

Příspěvek od Petr_Corsa A+B »

Chlape,

když jsi napsal, že budu potřebovat "tu spodní litinovou část sání z X16XE", jestli Ti rozumím co máš na mysli, tak to rozhodně není litinové, je to hliníkové a mám dojem, že to je na chlup stejné jako moje z C16XE... Viz. foto.

Ale to je právě to, co nevím na 100%, jestli je to stejné, jestli to má shodné průměry kanálů a stejné zahnutí, tedy délku toho traktu. Třeba i proto, jsem potřeboval vědět, jestli to někdo prostě měl na C16XE, protože nechci koupit něco za 5000 CZK a pak to budu prodávat, protože to nepoužiju...

Tak teď babo raď.
Petr
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Corsa A 1.2S 1986 READY TO GO // Corsa B C16XE GSI 1994 READY TO GO AS WELL
---My Cars---
Obrázek Obrázek
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: RAM Lexmaul C16XE

Příspěvek od mglore »

a je to z litiny a basta :D...to by byl nejtezsi hlinnik na svete .D - nicmene totozne to neni...proste potrebujes
sehnat totok co ukazujes z x16xe a taky skrtici klapku z x16xe...na tvoji hlavu to bude pasovat bez problemu, ale to tvoje z c16xe bez uprav nejde. Benzinova lista a vstriky bez problemu kompatabilni.
...viz treba tento inzerat...

http://www.corsasport.co.uk/board/viewt ... tid=250025
http://www.migweb.co.uk/forums/items-sa ... x14xe.html


Ja mam doma oboji, jak klapku tak tu spodni cast, za 500 je to tvoje vcetne senzoru tj. pozice klapky a motorku volnobehu,
kdyby nahodou .D.

a jeste neco..kdyz koukam na ten inzerat na bazosi...nekupuj to - to sani je uplne stejne dlouhy - akorat nahradis
plast peknym kovovym - hledej spis power box, za cenu do 5000 poridis urcite taky a budes mit sani pekne kratky...
ne tak naprd tou dlouhou plastovou rourou za motorem...

kup radsi tohle:

http://www.ebay.de/itm/corsa-tigra-bari ... 3cce66ef38

a mas lepsi system, levneji..navic ti spousta lidi s nim muze na tigra clubu pomoct, nez s tim lexmaulem
Uživatelský avatar
Petr_Corsa A+B
Příspěvky: 459
Registrován: 17 čer 2010, 15:03
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: RAM Lexmaul C16XE

Příspěvek od Petr_Corsa A+B »

OK,

Lexmaul zavrhuji. Zítra mu musím zavolat, že to kupovat nebudu, byl jsem skoro na 100% přesvědčený, že to koupím, no ale kdo si nenechá poradit, ten je sám proti sobě.

Takže Ti díky za rady.
Petr
Corsa A 1.2S 1986 READY TO GO // Corsa B C16XE GSI 1994 READY TO GO AS WELL
---My Cars---
Obrázek Obrázek
Odpovědět