Z14XE, Corsa C, propálené těsnění pod hlavou

Máte problém či závadu a potřebujete poradit? Pak jste ve správné sekci...

Moderátor: Arci

Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Z14XE, Corsa C, propálené těsnění pod hlavou

Příspěvek od Marek Sládek »

Ahoj.
Tak jsem asi dojezdil. Motor má na volnoběhu zvuk jak starý loďák. Škube sebou, klape v něm. Dělá to jak na LPG tak na benzín, na ten dokonce i více. Diagnostika hlásí náhodé výpadky zapalování, výpadek zapalování na 2,3,4, válci. Prdel je že to dělá jenom na volnoběhu, když mu přidám tak se zberchá a jde krásně vytočit, dokonce když jsem ho byl projet před chvilkou po výměně svíček tak měl 140 km/hod jako prd s lehkostí. Před nedávnem jsem objevil pod Egr ventilem kousky kovu, možná karbonu, nepřikládal jsem tomu moc význam, ale asi se něco děje. Když se pokusím postupně při režimu LPG vypínat jednotlivé válce, tak když vypnu ten válec co je nejblíže k převodovce, asi 4, tak se nestane téměř vůbec nic - ten tedy evidentně téměř nepálí, obdobné je to i u 3 válce. Naopak když toto uďelám u válců 1 nebo 2 tak to chcípne. Tyto válce tedy určitě pálí, ale zbylé válce již motor v chodu neudrží. Motor má nejeto 215000 Km, já s ním jezdím od 170000 Km a i v těchto kilometrech jsem k LPG namontoval FLashLube. Doteď bez problému. Ještě mě napadlo, zda by to nemohlo být přeskočeným rozvoďákem o zoubek a jak to v podmínkách garáže zjistit. Jinak to vidím na změření tlaků ve válcích a hlavu na dol. Na kolik vyjde GO hlavy s výměnou ventilů a hydrǒstelů? Za rady a postřehy předem díky. Mára
Ps: ještě napíšu, zvuk z výfuku je blu, blu, blu, blu .... . Lambda sonda před katalyzátorem i přes ten hroznej volnoběh běhá bohatá - chudá.
Škoda, že teď namám jak a kde změřit tu kompresy, hodně to řekne.
Naposledy upravil(a) Marek Sládek dne 25 úno 2013, 15:44, celkem upraveno 2 x.
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Uživatelský avatar
petanek192
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 2094
Registrován: 19 črc 2007, 23:25
Bydliště: Velešín
Kontaktovat uživatele:

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Příspěvek od petanek192 »

Zkus kabely a taky tu kostku co z ni kabely jdou .
Naposledy upravil(a) petanek192 dne 02 úno 2013, 13:44, celkem upraveno 1 x.
Definice saabu:Bez rychlosti není adrenalin,a bez adrenalinu není odvaha,bez odvahy není láska

Saab 2,3Turbo AERO 250ps audio HARMAN KARDON 8)
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Příspěvek od Marek Sládek »

Díky, ale tak trochu netuším jakou kostku a jaké kabely? Jest-li myslíš zapalovací kabely, tak ty já nemám, mám tam zapalovací lištu, rok starou Delphi. I tak by se dala zkusmo vyměnit, kdy by se našel někdo z okolí Rumburka se stejnou motorizací.
Jinak svíčky jsem vyndal, jsou suché a cihlové. I přesto jsem je vyměnil za nedávno vyndané sotva zajeté a beze změny.
Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Příspěvek od Marek Sládek »

Tak jsem se vrátil z laborování. Vyndal jsem znovu svíce a to mě p*ser i přes ten blbej volnoběh jsou zase suché a čisté. Údaje z čidel vypadají věrohodně, Lambda reguluje. Ještě jsem bohatší o poznatek, že když nastartuji, tak to cca 15 vteřin běží normálně, pak klesnou volnoběžné otáčky na cca 780 podle diagnostiky a zacně blu,blu,blu,blu . Teďka když je chladněji je to dobře vidět i z výfuku, jakoby pravidelné huhlání. Když motor vytočím a že jsem mu nandal, jde normálně, když dám nohu z pedálu tak klesají otáčky plynule až k hranici volnoběhu, tu však projedou a rovnou to chcípne. Nastartovat se to dá okamžitě.
Ještě jsem přes diagnostiku zkusmo resetoval ŘJ, zpět načetl imo a další, bohužel bezezměny.
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
sipek
Příspěvky: 530
Registrován: 04 dub 2012, 21:41

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Příspěvek od sipek »

o céčku ani z14xe nic nevím, ale měl by tam bejt nějakej ventil volnoběhu (krokový motorek), tak co ho zkusit vyměnit? :wink: :) když to dělá bordel jen na volnoběh..... :idea:
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Příspěvek od Marek Sládek »

Díky za snahu, mooooc si toho cením, ale bohužel podle toho co vím, mám na tom motoru pouze elektronickou klapku. Tam motorek volnoběhu není. I tu elektronickou klapku jsem odpojil, motor zvedne otáčky na cca 1350. Bohužel v tomto případě i přes zvednuté otáčky má stejný lodní chod. Proto bych klapku vyloučil.
Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
sipek
Příspěvky: 530
Registrován: 04 dub 2012, 21:41

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Příspěvek od sipek »

i tak by tam měl bejt nějakej ventil na ten volnoběh.. ta klapka přece nemůže bejt pořád otevřená... :roll: to by se pak moc soudruzi z NDR nepředvedli :D
..když nemáš sešlápnutej plyn, tak klapka musí bejt zavřená.. i ta elektronická..
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Příspěvek od Marek Sládek »

Ta klapka, je ve výchozím stavu vlastně zavřená a hejbá s ní přes elektroniku ŘJ podle požadavku čidel a podle snímané polohy pedálu. Na sání nic než tato vlastně servomotorická klapka se zpětnou vazbou není. Bééééé. Kéž by tam něco extra na ten volnoběh bylo.
Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
sipek
Příspěvky: 530
Registrován: 04 dub 2012, 21:41

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Příspěvek od sipek »

a diagnostika je teda OK co se týče jednotky? :shock:
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Příspěvek od Marek Sládek »

Ba právě, když umažu uložené chyby 0300, 0302, tak je diagnostika naprosto čistá. nastartuji, po těch 15 vteřinách lehce poklesne volnoběh na hodnotu cca těch 780 otáček a začně to brblat. Když to vytáčím, motor jde poslechově i pocitově za plynem a lehce. Když ho nechám na volnoběhu brblá a na diagnostice pak najdu zase ty 03XX chyby. Jsou tam uložené, ale kontrolku motoru nerozsvítí.
Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010, 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Příspěvek od duskov »

Mno, asi Te podobna zprava nepotesi, ale vetsinou tohle konci u pridrenych ventilu :-(. Resi se to celkem casto na astra-g foru, jak u motoru Z16XE, tak Z14XE.
Jinak samozrejme to mohou delat zapalovaci kabely, lista, ridici jednotka... Asi bude lepsi, kdyz mrknes na astracke forum a tam dohledas mnohe zkusenosti. Hodne zdaru
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Příspěvek od Marek Sládek »

Popravdě já s tím už v podvědomí počítám. Motor má už dost nalítáno. Záleží jak s tím předchozí majitel jezdil. Já když jedu tak už téměř vždy najedu 90 Km, čili žádné krátké trasy. Rozhodně to nešetřím. Docela mě to štve, v mrazech to vydrželo a teď po oteplení se to objevilo. Fórum znám, ale i tak mě neštimuje, že ty svíčky jsou čisté a suché i na válcích, kde by nebyla komprese. Zjistil jsem slabší únik kompresního tlaku na válcích 3 a 4 kolem těsnění benzínových vstřiků. Máte někdo ponětí, kde se dají ty gumičky co těsní vstřiky koupit a co stojí?
Díky Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Uživatelský avatar
grapherx
Příspěvky: 214
Registrován: 30 led 2011, 13:32
Bydliště: kousek od Brna

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Příspěvek od grapherx »

Zkus si zavolat tady http://www.carteam.cz . Mají neskutečné znalosti z Opelů. A bývají i ochotní, tak se třeba aspoň pokusí poradit po telefonu. Když něco potřebuji na autě už jezdím jen tam. :)
duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010, 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Příspěvek od duskov »

jojo koukal jsem, ze jsi na astra-g foru loglej :-)... vedle http://www.carteam.cz (RomanK) jeste doporucuji ase-dedic.com (denny), ale pokud se pohybujes na astra-g foru, tak to pro tebe nebude novinka :-). Je to spis o tom, kam mas bliz.

Tesnici krouzky (pokud jsou to ty co jsou oznaceny na obrazku), se daji koupit v opelu, cena lehce prec 100,- (kat. cislo 5817556). Ale nevim, zda je to cela sada (4ks), nebo jen jeden.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu

Příspěvek od Marek Sládek »

Ahoj.
Tak mám změřenou kompresy.
1. válec - 12
2. válec - 12
3. válec - 6,5
4. válec - 6,4
Je rozhodnuto, hlava půjde dolů. Ještě jsem našel nespolehlivý dotek na 3. válci na vtřiku. Teď i přes tu kompresy to vrčí o dost lépe. Na podpálené ventily to asi nevidím, to by netlačilo snad vůbec. Spíš to vidím na váznutí ventilů a to co jsem to koupil dávám olej 5W40 shell, motor dost vytáčím a jezdím 80 km denně.
Máte nějaký dobrý tip kam hlavu poslat, dovést na renovaci, repas?
Díky Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Odpovědět