Vůle v řízení
- sw4all
- Příspěvky: 10
- Registrován: 24 úno 2015, 15:32
Vůle v řízení
Ahoj všichni.
Nedávno jsem měnil servo a poté jsem zjistil následující závady.
Před výměnou bylo řízení tuhé, servo bylo přidřené.
Řízení má menší vůli a při jízdě nad 80 Km/hod jakoby řízení změkne a má větší vůli a při 100 Km/hod se řízení úplně vymyká kontrole.
V řízení cítím úplné odlehčení a začne nekontrolovatelně plavat.
Dle pročtení příspěvků jsem otestoval tyče a ty vůli nemají.
Musím ještě podotknout, že v zimě auto dostalo 2x do smyku a to při jízdě max. 50 Km/hod.
Díky za všechny náměty a rady.
Opel Corsa "B" 1,7 D (r.v. 95)
Nedávno jsem měnil servo a poté jsem zjistil následující závady.
Před výměnou bylo řízení tuhé, servo bylo přidřené.
Řízení má menší vůli a při jízdě nad 80 Km/hod jakoby řízení změkne a má větší vůli a při 100 Km/hod se řízení úplně vymyká kontrole.
V řízení cítím úplné odlehčení a začne nekontrolovatelně plavat.
Dle pročtení příspěvků jsem otestoval tyče a ty vůli nemají.
Musím ještě podotknout, že v zimě auto dostalo 2x do smyku a to při jízdě max. 50 Km/hod.
Díky za všechny náměty a rady.
Opel Corsa "B" 1,7 D (r.v. 95)
Corsa B 1,7D (73_...79_)
- Vašátor
- Příspěvky: 188
- Registrován: 05 čer 2007, 23:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v řízení
Špatně zapojené servo, elektronika serva při stojícím autě má točení volantem "přeposilovat" a se vzrůstající rychlostí naopak posilování ubírat. Pokud se děje přesně obráceně, hledej v elektronice.
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
http://www.classic-oldtimer.cz
- sw4all
- Příspěvky: 10
- Registrován: 24 úno 2015, 15:32
Re: Vůle v řízení
Děkuji za odpověď.
Njn, ale elektronika tam není, jenom jsem vyndal staré servo a dal použité z vrakáče.
Jenom jsem odpojil hadice a pak je znova zapojil, nic víc.
Přesně jak bylo zapojeno před tak jsem zapojil po výměně. Jinak by to ani nešlo.
Nemůže to být tím, že bude servo zavzdušněné ?
Děkuji
Njn, ale elektronika tam není, jenom jsem vyndal staré servo a dal použité z vrakáče.
Jenom jsem odpojil hadice a pak je znova zapojil, nic víc.
Přesně jak bylo zapojeno před tak jsem zapojil po výměně. Jinak by to ani nešlo.
Nemůže to být tím, že bude servo zavzdušněné ?
Děkuji
Corsa B 1,7D (73_...79_)
- jamal.jefries
- Příspěvky: 2067
- Registrován: 12 led 2011, 09:17
- Bydliště: Varnsdorf
Re: Vůle v řízení
Zkusil bych komplet vypustit olej a dat novej
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
- Vašátor
- Příspěvky: 188
- Registrován: 05 čer 2007, 23:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v řízení
Odvzdušnění by mělo proběhnout po vytočení kol nadoraz na jednu stranu, pak na druhou. Případně opakovat. Samozřejmě při nastartovaném motoru.
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
http://www.classic-oldtimer.cz
- jamal.jefries
- Příspěvky: 2067
- Registrován: 12 led 2011, 09:17
- Bydliště: Varnsdorf
Re: Vůle v řízení
Proto bych vymenil olej a pak bych to odvzdusnil
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
- sw4all
- Příspěvky: 10
- Registrován: 24 úno 2015, 15:32
Re: Vůle v řízení
A doporučíte mi nějaký kvalitní olej, abych tam nelil nějaké náhražky ?
Děkuji.
Děkuji.
Corsa B 1,7D (73_...79_)
- Vašátor
- Příspěvky: 188
- Registrován: 05 čer 2007, 23:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v řízení
Zde výpis olejů, dle normy vhodných do Tvého vozu. Vybíral bych podle ceny.
http://www.oleje.cz/search/oils/?motor=6654
http://www.oleje.cz/search/oils/?motor=6654
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
http://www.classic-oldtimer.cz
- sw4all
- Příspěvky: 10
- Registrován: 24 úno 2015, 15:32
Re: Vůle v řízení
Děkuji za oleje.
Koupil jsem Kernite Lubra-K-LC Super a provedl následující:
- vypuštění oleje z nádržky
- vyjmutí hadice ze serva a při zapnutém motoru vyždímal zbytky
- projel jsem auto bez zapojení a bez oleje (dřina jak parase)
- zjistil jsem, že je vadná objímka na přitažení hadice k servu (nešla stáhnout zcela)
- dal jsem novou objímku
- nalíval jsem postupně olej a točil s volantem na doraz z jedné strany na druhou
- projel jsem auto a řízení ztuhlo
Další zjištěné závady:
- při stojícím autě a bez motoru je při trhání volantem sem a tam slyšet lupavý zvuk z převosu řízení
- auto při rychlostech nad 50 plave a je znát vůle
- navštívil jsem servis pro otestování řízení mechanikem
- mechanik diagnostikoval vůli v hřebenu řízení (je to slyšitelné)
Prosba:
- kde sehnat hřeben a tyče nejlevněji
- myslíte, že bude třeba měnit celé řízení ? Stálo by více než auto 15.000,-
Děkuji, velká chyba byla ve viskozitě oleje a v nasávání vzduchu do soustavy řízení.
Koupil jsem Kernite Lubra-K-LC Super a provedl následující:
- vypuštění oleje z nádržky
- vyjmutí hadice ze serva a při zapnutém motoru vyždímal zbytky
- projel jsem auto bez zapojení a bez oleje (dřina jak parase)
- zjistil jsem, že je vadná objímka na přitažení hadice k servu (nešla stáhnout zcela)
- dal jsem novou objímku
- nalíval jsem postupně olej a točil s volantem na doraz z jedné strany na druhou
- projel jsem auto a řízení ztuhlo
Další zjištěné závady:
- při stojícím autě a bez motoru je při trhání volantem sem a tam slyšet lupavý zvuk z převosu řízení
- auto při rychlostech nad 50 plave a je znát vůle
- navštívil jsem servis pro otestování řízení mechanikem
- mechanik diagnostikoval vůli v hřebenu řízení (je to slyšitelné)
Prosba:
- kde sehnat hřeben a tyče nejlevněji
- myslíte, že bude třeba měnit celé řízení ? Stálo by více než auto 15.000,-
Děkuji, velká chyba byla ve viskozitě oleje a v nasávání vzduchu do soustavy řízení.
Corsa B 1,7D (73_...79_)
- Vašátor
- Příspěvky: 188
- Registrován: 05 čer 2007, 23:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v řízení
Axiální tyče seženeš levně zde: http://mlparts.cz/autodily/opel/corsa-b ... tlive-dily
Otázkou je, zda je vybouchaný i hřeben řízení, což by ovšem měl s určitostí automechanik říci (poznat to není složité).
Otázkou je, zda je vybouchaný i hřeben řízení, což by ovšem měl s určitostí automechanik říci (poznat to není složité).
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
http://www.classic-oldtimer.cz
- sw4all
- Příspěvky: 10
- Registrován: 24 úno 2015, 15:32
Re: Vůle v řízení
Mechanikovo sdělení bylo, že je to uvolněné a když jsem mu i ukázal, že při trhání volantem z jedné strany na druhou je ze skříně slyšet lupavý zvuk, tak usoudil, že se bude muset na hřeben podívat.
@ Vašátor - Děkuji za odkaz na náhradní díly, ceny jsou velice přínosné a rozhodl jsem se, že vyměním celý řídící mechanizmus i s axiálními čepy.
Komplet za 2.000,- je móóóc dobrý.
Doufám, že to zvládnu i sám vyměnit a pak už jenom na seřízení geometrie.
Co jsem koukal, tak je přístup k řízení velice špatný.
Nemáte na to nějaký fígl ?
@ Vašátor - Děkuji za odkaz na náhradní díly, ceny jsou velice přínosné a rozhodl jsem se, že vyměním celý řídící mechanizmus i s axiálními čepy.
Komplet za 2.000,- je móóóc dobrý.
Doufám, že to zvládnu i sám vyměnit a pak už jenom na seřízení geometrie.
Co jsem koukal, tak je přístup k řízení velice špatný.
Nemáte na to nějaký fígl ?
Corsa B 1,7D (73_...79_)
- jamal.jefries
- Příspěvky: 2067
- Registrován: 12 led 2011, 09:17
- Bydliště: Varnsdorf
Re: Vůle v řízení
Ja jsem ho dnes vyndava.mam rizeni bez serva a i tak to slo pekne na prd.budes muset sundat zadni drzak motoru z prevodovky a razeni jinak to servo rizeni nesundas ja jsem si jenom rozpojil razeni a sundal drzak ze silentbloku a celej motor pustil jakoze dolu jenomze to tobe stacit nebude protoze mas vetsi rizeni takze dolu mechanismus razeni plus drzak motoru z prevodovky a pujde to ven spodem
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
- sw4all
- Příspěvky: 10
- Registrován: 24 úno 2015, 15:32
Re: Vůle v řízení
Ve středu bych mělo přijít řízení,tak se na to těším.
Doufám, že mne nepřekvapí nějaký atypický šroub, je to přeci jenom němec
Hodil jsem to na jámu a jak jsi psal, půjde to vyndat ze spodu, ale mazec to bude určitě.
Přístup na
Zatím díky
Doufám, že mne nepřekvapí nějaký atypický šroub, je to přeci jenom němec
Hodil jsem to na jámu a jak jsi psal, půjde to vyndat ze spodu, ale mazec to bude určitě.
Přístup na
Zatím díky
Corsa B 1,7D (73_...79_)
- jamal.jefries
- Příspěvky: 2067
- Registrován: 12 led 2011, 09:17
- Bydliště: Varnsdorf
Re: Vůle v řízení
Drzi to na 4 matkach to je vsechno a to razeni s tim drzakem na prevodovce si sundej urco pac jinak je to jako jezek v kleci
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
- sw4all
- Příspěvky: 10
- Registrován: 24 úno 2015, 15:32
Re: Vůle v řízení
Tak hlásím co jsem vše dělal a jak to dopadlo.
Kompletní výměna předních tlumičů - vyteklé.
Výměna komplet řízení (z vrakoviště - zánovní):
Nové řízení má nějaký jemnější hřeben, musí se více točit volantem.
Předtím to bylo necelé 2 otáčky z prava do leva, nyní 4 otáčky.
Dá se na to zvyknout a řekl bych, že řízení je přesnější.
Řízení jsem vzal s Corsy, která měla automat.
Musel jsem sundat řazení komplet, odpojit od táhla řadící páky a pak nastal "ježek v kleci".
Pořád se mi tam pletla trubička od brzd.
Po nasazení a částečném přitažení 4 šroubů držáku skříně jsem nasadil na čep řízení pod volantem klíč na povolení kol a tlakem nohy pootočil celé řízení směrem dolů (do osy s táhlem od volantu).
Nakonec jsem nasadil volant, utáhl všechny šrouby.
Posadil jsem pomocníka do auta aby mi podržel řazení v neutrálu, nasadil řazení, utáhl.
Nakonec jsem nastartoval a při otáčení volantem doléval kapalinu.
Po těchto akcích jsem druhý den zajel na seřízení.
Rozdíl byl na obou kolech 3,06 stupňů.
Celkem:
2x komplet přední tlumiče Firestone = 1400,-
1x řízení (zánovní) = 1200,-
2x silentbloky = 300,-
1x geometrie = 800,-
Suma sumárum = 3700,- / 10 hodin práce i s vrakovištěm
Kompletní výměna předních tlumičů - vyteklé.
Výměna komplet řízení (z vrakoviště - zánovní):
Nové řízení má nějaký jemnější hřeben, musí se více točit volantem.
Předtím to bylo necelé 2 otáčky z prava do leva, nyní 4 otáčky.
Dá se na to zvyknout a řekl bych, že řízení je přesnější.
Řízení jsem vzal s Corsy, která měla automat.
Musel jsem sundat řazení komplet, odpojit od táhla řadící páky a pak nastal "ježek v kleci".
Pořád se mi tam pletla trubička od brzd.
Po nasazení a částečném přitažení 4 šroubů držáku skříně jsem nasadil na čep řízení pod volantem klíč na povolení kol a tlakem nohy pootočil celé řízení směrem dolů (do osy s táhlem od volantu).
Nakonec jsem nasadil volant, utáhl všechny šrouby.
Posadil jsem pomocníka do auta aby mi podržel řazení v neutrálu, nasadil řazení, utáhl.
Nakonec jsem nastartoval a při otáčení volantem doléval kapalinu.
Po těchto akcích jsem druhý den zajel na seřízení.
Rozdíl byl na obou kolech 3,06 stupňů.
Celkem:
2x komplet přední tlumiče Firestone = 1400,-
1x řízení (zánovní) = 1200,-
2x silentbloky = 300,-
1x geometrie = 800,-
Suma sumárum = 3700,- / 10 hodin práce i s vrakovištěm
Corsa B 1,7D (73_...79_)