Corsa B X10XE problém s imobilizérem

Máte problém či závadu a potřebujete poradit? Pak jste ve správné sekci...

Moderátor: Arci

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Corsa B X10XE problém s imobilizérem

Příspěvek od Vašátor »

Ahoj Corsáci,
měl bych na vás dotaz ohledně imobilizéru. Přijdu k autu, otočím klíčkem, rozsvítí se kontrolky včetně check-engine. Chci startovat - Corsa nastartuje jako víno, běží cca 3s, následně motor zhasne, check-engine se rozbliká a jednotka zahlásí chybu imobilizeru. Pokud však dobiju autobaterii, či připojím startovací kabely, Corsa nastartuje a běží. Dále se s ní dá bez problému jezdit, vše funguje jak má, startuje jak má. V autobaterii však problém nebude, baterka je rok stará, v perfektní kondici a když zrovna Corsa stávkuje, dokáže startovat opravdu dlouho. Navíc když jsem Corsu zakoupil, rok odjezdila na polomrtvou baterii a problém nikde nenastal. (U druhé Corsy nastartuji bez problému i s totálně mrtvou baterií, která sotva otočí motorem - vím, ŘJ dostává zabrat).

Osobně bych to viděl na nějaký úbytek napětí v elektroinstalaci, v části imobilizeru. Kde ovšem začít hledat chybu? Kde jsou kostřící body elektroinstalace? Nebo vás napadne něco jiného?

Díky za rady
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Corsa B X10XE problém s imobilizérem

Příspěvek od Hgi »

vypnout immo v jednotce a hotovo. Stejně to dělá mcu v jednotce nebo v immo boxu.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Corsa B X10XE problém s imobilizérem

Příspěvek od Vašátor »

Jasně, i to je řešením. Nicméně mám rád když věci na autě fungují tak jak mají :wink:
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Corsa B X10XE problém s imobilizérem

Příspěvek od Hgi »

To sme dva, s tím souhlasím. Ale u tohoto auta to nemá vůbec smysl řešit, protože buď nad tím strávíš mnoho času nebo na tu skutečnou závadu vůbec nedojdeš / bude to stát víc jak celý auto.

Pokud chceš, aby ti immo fungovalo, tak vyměň jednotku a immo box za jinej a přeprogramuj podle staré jednotky. Ale smiř se s tím, že všechny varianty opravy budou stát víc než je cena auta.

Immo jako taková tam k ničemu není. Pochybuju, že ti bude někdo krást auto ;)
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Corsa B X10XE problém s imobilizérem

Příspěvek od Vašátor »

Cena práce pro mne znamená 0kč, v tom problém nevidím. A jelikož immo zlobí pouze při poklesu napětí, bude podle mne problém někde v elektroinstalaci. Z mých zkušeností za většinu problémů můžou kostřící body, proto jsem se na ně ptal. V první řadě, pokud tedy někdo poradí kde kostřící body hledat, bych zkusil toto.
Jinou jednotku a immo rozhodně nemám v úmyslu kupovat. Je to přesně jak píšeš, toto auto už nikdo krást nebude. Je to sice 100 edition, se slušnou výbavou a v pěkném celkovém stavu, nicméně auto jsem dva roky zpět koupil za 12t. z vrakoviště :mrgreen:

Druhou variantou tedy bude odpojení immo a hotovo. Otázkou je, u koho nechat immo v ŘJ odpojit? Mám Op-com, nicméně co jsem se dozvěděl, na programování moc spolehlivý není. Pokud víš o někom, kdo už se tímto zabýval, dej prosím vědět. Jsme oba z Brna.
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Corsa B X10XE problém s imobilizérem

Příspěvek od Vašátor »

Hgi píše:vypnout immo v jednotce a hotovo. Stejně to dělá mcu v jednotce nebo v immo boxu.
Takže, volal jsem do jednoho velmi dobrého Opel servisu a bylo mi řečeno, že vypnout imobilizer v jednotce u Opelu NELZE! Takže pokud máš z praxe jiné informace, budu za ně rád. Především jak na to.

Zatím jsem částečně prošel elektroinstalaci a proměřil voltmetrem různé body. Úbytek napětí mezi autobaterií a řídící jednotkou je 0,1V , což je velmi slušné. Kde je jednotka imobilizeru nevím. Černý odběr proudu při zamčeném autě není. Při napětí baterie 11,9V , které při prvotním otočení motorem klesne na 8V, již motor nenastartuje. Respektive, po otočení klíčku je imobilizer deaktivován, vše se tváří OK. Jakmile začnu startovat, imobilizer se aktivuje a auto nastartuje pouze na cca 2s. ŘJ hlásí chybu immo. Vypnu zapalování, zapnu zapalování a vše se tváří OK. Pokud baterii nabiji na cca 12,3V, auto startuje jak víno, bez závad. Dobíjení pracuje jak má, po startu 14,6V , následně klesne na 14,2V (se zapnutými potkávacími světly).
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Corsa B X10XE problém s imobilizérem

Příspěvek od Hgi »

vyfoť mi číslo jednotky motoru a pošli mi to sem: michal@hwservis.cz + dej tam na sebe telefon, zavolám ti. Něco určitě vymyslím ;)
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Corsa B X10XE problém s imobilizérem

Příspěvek od Vašátor »

OK, super, díky :wink: S autem jezdí manželka, o víkendu to odfotím a pošlu.
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Re: Corsa B X10XE problém s imobilizérem

Příspěvek od Marek Sládek »

Ahoj.
Jak jsem si to tak přečetl, problém nebude imobilizér, ale stav baterie, dobíjení a zřejmě někde i ukostření na karoserii či motoru.
Pokud s nabitou baterkou vše šlape, pak je imo mimo problém.
Nechat zkontrolovat nabíjení, proč nedobíjí baterku dostatečně, nejlépe osciloskopem, zda není průběh proudu z alternatoru přiliš zvlněný, což by mohla mít na svědomí vadná dioda, která může často i za skryté vybíjení baterie.
Imo pro svou správnou fci potřebuje solidní uroveň napětí a pokud při startu klesne jak píšeš nevím co od něj očekáváš, to už nebudou chtít přitáhnout ani kotvičky relátek, např pro chod benzínového čerpadla.
Za mě bych nejdřive vyřešil stav palubní sítě.
Mára

Edit1:
Pokud dobíjí na 14,6 a po rozsvicení jenom světel klesne na 14,2 tak se sice může zdát OK, mě se tedy na autě hodnota napětí po zozsvícení světel ani nehne.
14,2 na dobíjení baterky v Oplu je i tak dost málo, originálni a nové baterie dnes na trhu mají většinou technologii konstrukce na bázi vápníku, Ca, Ca-Ca technologie legování desek a ty vyžadují až o půl voltu vyšší napětí oproti obič olověným aku aby se začal proces nabíjení,
Ať nekupuješ, někde si vypůjči u kamaráda jinou baterku a zkus to týden, čtrnáct dni. Může být i baterka na odchodu, s vadným článkem, podle údajů co jsi napsal a poklesu napětí při startováni na 8 je ta tvá vybitá a nejspíš po smrti.

K imo jako takovému, nejdřive koukni na samotný kroužek imo, zda není zapatlaný bordelem, za roky provozu jsem tam viděl peknou pastelínu. Pak konektor, zda není oxidace, přeci jenom je to vlastně nad nohama ridiče a v zimě se tam dost solidně voda odpařuje .
Zkusil bych ke startu použít druhý klíč, máš li ho, tím se vylouči závada v čipu klíčku.
Jo a vidím, že máš B, já mám C a tam je nejčastěji problém v kontaktech mezi kabelevým svazkem a kapličkou přistrojů - budíků. Trošku výrobní vada C. Dobře se to pozná podle toho, že se náhodně stane za jízdy, že budíky a jejich podsvit na chvilku vypadnou. Motor normálně dál běží, nic nechcípne. Takže jsem ráno přišel, poprvé to chytlo, do 5s chcíplo a už jen naprázdnou startovalo, díky tomu nesvítily budíky a tedy ani kontrolka imo, až když jsem do budíků - kapličky decentně klepnul probralo se vše k životu a šlo ihned nastartovat.

Taky bych chtěl, aby na autě fungovalo co fungovat má, navíc funkčí imo a další prvky jsem hlásil do havarijní allrisk pojistky a pak nějakej šikula bude vypovídat, že to šlo ukrást bez překonáni imo a dostane mě do nepřijemné pozice, ne děkuji.

Edit2:
Tvrdit o baterce po roce že je v pořadku, nevím dokud jí neotestuje zátěžák, tak je to o ničem. V současnosti mám na reklamaci autobaterku Ca-Ca po dvou měsicich používáni, nedržela kapacitu, v autě nešla dobíjet a alternátor do ní nacpal max proud 1A, přestože je nový a 100A, jinak ale palubní síť s naprosto tvrdým napětím i přes zapnutý ohřev sedaček.
Při domácím nabíjení a otevření článků, po hodince dva články plynovaly, dva sporadicky a dva vůbec ne, elektrolit byl ve všech článcích čirý. Po 6 hodinách dobíjení měla baterka na prázdno pěkné napětí, téměr 13V, druhý den u obchodníka a testu zátěžákem naprosto propadla jako zničená, hluboce vybitá. A to je od "EXIDU"

Edit3:
Ješťe změř vyrovnávací proud mezi - polem baterky a blokem motoru, skříní alternátoru při chodu nabíjení, respektive rozdíl potenciálů.
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Corsa B X10XE problém s imobilizérem

Příspěvek od Vašátor »

Za dobíjení strčím ruku do ohně. Přecijen se jedná o Corsu B, kde se myslím používaly ještě akumulátory olověné, bez technologie Ca-Ca. U olověného akumulátoru má být hodnota dobíjecího napětí 13,8-14,2V , jak víme, dobíjení se měří vždy se zapnutými potkávacími světly. Mých zmíněných 14,6V se tam objevilo hned po startu, po chvíli dobíjení ukazovalo 14,2V ať se děje co se děje.

Kroužek i čip imobilizeru rovnou vyloučím, po otočení klíčkem se imobilizer ihned načte. Není chyba ve čtení kodu imobilizeru, ale v tom, že jednotka při startu "zapomene". Jednotka jako taková kontroluje čip imobilizeru cca 12s, pokud je vše v pořádku, nadále se už o kod imobilizeru nestará, nekontroluje jej. I když nechám zapnutý klíček cca 30s. a pak zkusím nastartovat, stejně nenastartuje a zahlásí chybu imo. Jednotka "zapomene". Zajímavé ovšem je, že pokud vlezu do auta, strčím klíček do zapalování a otočím až do startu, Corsa nastartuje jako by nic (zkoušeno zatím jen 2x). Chápu-li to správně, kod imobilizeru načítá přímo řídící jednotka. Žádná speciální jednotka k tomu není.

Na baterii bych to také neviděl, její napětí jsem měřil v těch největších mrazech a oných naměřených 11,9V se zapnutým zapalováním a po cca 5-ti pokusech startování není vůbec špatná hodnota. Pokles na zmíněných 8V je prvotní proudový náraz než se starter roztočí. Pak už měla cca 11V - nevím přesně. Jezdil jsem s mnohem horší baterií, také v Corse B 1.0 a vždy nastartovala.

ad Edit 3.) jak jsem psal, rozdíl potenciálů je 0,1V

Ještě tedy pro jistotu odnesu autobaterii na zátěžák, ať mám jistotu (ještě že už jsem si napsal kod k radiu :mrgreen: ) a zkusím pohledat ty kostřící body, což mi nikdo nechcete prozradit, kde jsou :mrgreen:
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
Odpovědět