Sportovní úpravy motoru
Moderátoři: Arci, Svoby, Vtomas
- Kopytecko
- Příspěvky: 65
- Registrován: 03 kvě 2008, 17:25
- Bydliště: Dolní Bousov
- Kontaktovat uživatele:
zvýšení výkonu
Mam motor 1,3 karbec a vedle auta mi leží 1,3 monostřik. A potřebuju jeden motor tzv ,,nadupat" napadlo mě dát 4 bodový vstřikování a na výfukový svody dát turbo ( některý opely maj turba ). Ale ten motor musí bejt 1,3 nechci 1,6. Tak můžete psát nápady jak zvýšit výkon a popřípadě kde to seženu.
Opel Corsa A - rallycross, spoustu mejch vlastních vychytávek.........prostě auto na pokusy 

- NoX
- Příspěvky: 707
- Registrován: 31 kvě 2008, 11:31
davat turbo na obycejny motor je prasarna, je to metoda pokus omyl a motor vetsinou nevydrzi bez patricnych pred uprav. predpokladam,ze kovane pisty, vacky a podobne veci v nem nemas, stejne tak turbo, jehoz cena je okolo 12-15 tisic.
davani vstriku na motor s karbecem znamena hodne predelavek, pretahnuti elektrickeho svazku motoru, vymena RJ, vstriku,a mnoho dalsiho jak urcite vis. stejne tak vetsi chladic, pretesnit motor aby ot nedelalo neplechu, no je toho hodne. a vicebodovy vstrik ti ve vykonu zas tak brutalne nepomuze.
dalsi metoda zvysovani je pres ladene svody, sani, vztduch filtr, ostra vacka, preprogramovana ECU, vetsi vstriky, silnejsi cerpadlo + odpovidajici chlazeni motoru.
pocitej ze kdybys chtel ten motor poradne vylepsit tak takovych 50 tisic do toho nasypes, aby to stalo za to
davani vstriku na motor s karbecem znamena hodne predelavek, pretahnuti elektrickeho svazku motoru, vymena RJ, vstriku,a mnoho dalsiho jak urcite vis. stejne tak vetsi chladic, pretesnit motor aby ot nedelalo neplechu, no je toho hodne. a vicebodovy vstrik ti ve vykonu zas tak brutalne nepomuze.
dalsi metoda zvysovani je pres ladene svody, sani, vztduch filtr, ostra vacka, preprogramovana ECU, vetsi vstriky, silnejsi cerpadlo + odpovidajici chlazeni motoru.
pocitej ze kdybys chtel ten motor poradne vylepsit tak takovych 50 tisic do toho nasypes, aby to stalo za to

- Kopytecko
- Příspěvky: 65
- Registrován: 03 kvě 2008, 17:25
- Bydliště: Dolní Bousov
- Kontaktovat uživatele:
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 08 dub 2007, 01:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
- Kopytecko
- Příspěvky: 65
- Registrován: 03 kvě 2008, 17:25
- Bydliště: Dolní Bousov
- Kontaktovat uživatele:
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 08 dub 2007, 01:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
- Pívas
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 1260
- Registrován: 08 srp 2007, 20:38
- Bydliště: Jablonné v p.
- Kontaktovat uživatele:
ak píše NOX, za málo peněz málo muziky.Ne nechci ti nějak kazit iluze, ale za ty peníze co do toho dáš aby ti přibyl výkon (nějaký) můžeš mít úplně jiné auto a víc spolehlivé, pač zásahama se spolehlivost moc nezvýší.Nevím jestli musíš dodržet kubaturu?Ale levnější než tunit 1.3 tak je jednoduší a levnější tam dát 2.0 u 2.0 NZ vůbec 




- NoX
- Příspěvky: 707
- Registrován: 31 kvě 2008, 11:31
hlavne si uvedom, co vsecko musis kvuli turbu vymenit dal. musis udelat jinak saci system. musis nechat udelat novy vyfuk, protoze v turbomotoru se vyfuk resi uplne jinak nez v klasickym a ten vyfuk je sakra drahej.
dal musis sehnat turbo, nemuzes pouzit turbo z naftaku protoze to neni staveny na benzinove motory.
seriove vnitrnosti motoru nejsou vetsinou stavene na vyssi zatez, snesou neco malo navic, ale zaplatis 30 tisic za +15 koni? a dalsi veci jako je predstih, casovani vacky, to byva taky jinaci
spis si kup vetsi motor a predelej ho a auto dej na papiry, vyjde te to mnohem levneji a bude to vykonejsi.
dal musis sehnat turbo, nemuzes pouzit turbo z naftaku protoze to neni staveny na benzinove motory.
seriove vnitrnosti motoru nejsou vetsinou stavene na vyssi zatez, snesou neco malo navic, ale zaplatis 30 tisic za +15 koni? a dalsi veci jako je predstih, casovani vacky, to byva taky jinaci

- nezdvorak
- Moderátor
- Příspěvky: 405
- Registrován: 01 říj 2007, 14:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Administrátoři
- Příspěvky: 2531
- Registrován: 06 pro 2006, 08:08
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
nezdvořák - určo by to šlo přeprogramováním řídící jednotky.. na tomhle způsobu de fakto fungují "chipy"... zkus se optat u nějaký chiptuningový firmy, zda by Ti pouze neposunuli spínání turba...
či sežeň někoho se softwarem a kabelem, kdo by ti to udělal ;o)
BTW. NEVÍTE NĚCO O PŘESTAVBOVÝCH TURBO KITECH NA X14XE??
zatím jsem našel jen dbilas za 4500 liber
a pak pár dalších ale bez ceny...
např tohle vypadá dobře:

cena sice nižší 1600 E (ale stejně pálka) ... a tlak jen 0,4 baru.. s čímž to vytáhnu na nějakých 140 koní, což zvládnu i bez turba.... když už turbo tak alespoň aby to vytáhlo ke 200 koním
a ještě otázka, taky jsem četl, že od dbilase se dává turbína pod flowtec, tzn. když budu mít PB od mantzelu, tak by mohla jít turbína pod něj, ne?
či sežeň někoho se softwarem a kabelem, kdo by ti to udělal ;o)
BTW. NEVÍTE NĚCO O PŘESTAVBOVÝCH TURBO KITECH NA X14XE??
zatím jsem našel jen dbilas za 4500 liber

např tohle vypadá dobře:

cena sice nižší 1600 E (ale stejně pálka) ... a tlak jen 0,4 baru.. s čímž to vytáhnu na nějakých 140 koní, což zvládnu i bez turba.... když už turbo tak alespoň aby to vytáhlo ke 200 koním
a ještě otázka, taky jsem četl, že od dbilase se dává turbína pod flowtec, tzn. když budu mít PB od mantzelu, tak by mohla jít turbína pod něj, ne?
Corsa B X14XE - Mantzel PB, Výfuk sk. A, odlehčený setrvák, ad. - 0-400m 16,62s (zatím)
ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF