Stránka 8 z 9

Re: Koupě Corsy B> Výběr motorizace

Napsal: 18 říj 2011, 08:33
od Vojta
Já vím těch 33kw je maličko, já jen že ted mám docela pěknou nabídku na tu 1.2 8v za 14tis s eko dani. A spotřeba u toho trivalce je stejna?

Re: Koupě Corsy B> Výběr motorizace

Napsal: 18 říj 2011, 08:44
od souky222
mno pokud na to nešllapeš tak jo

Re: Koupě Corsy B> Výběr motorizace

Napsal: 18 říj 2011, 09:37
od Gooder
Já se před půl rokem rozhodoval taky co koupit. Rozhodoval jsem se mezi Felicií, Cliem, Swiftem, Saxem a Corsou a chtěl jsem taky něco, s menším obsahem. Corsu jsem chtěl buď 1.0 nebo 1.2 a nakonec jsem si vybral 1.4. Clio jsem zavrhl kvůli drahým dílům. Saxo a Swifta kvůli bezpečnosti a Felicii kvůli bezpečnosti a rzi.

Osobně bych v tvým případě vzal 1.0 12V. Je to živější než ta 1.2 a bude to žrát obdobně. Nebo ještě bych přemýšlel nad 1.2 16V. Felicii bych nebral, rezne to, bezpečnost, jsou drahý(za tu cenu koupíš Corsu atp v lepší výbavě) a ve měste si myslím to bude žrát kolem 8l.

A dílů bych se nebál, myslím si, že na vrakovišti toho seženeš dost.

Jinak jestli uvažuješ nad Felicií, tak můžeš vzít i 1.4, případně 1.4 16V. Žere to obdobně jako Felicie 1.3. Já jezdím mezi 6-7l.

Re: Koupě Corsy B> Výběr motorizace

Napsal: 19 říj 2011, 00:46
od Vojta
A ještě mám dotaz k tem naftam. Od jakých vzdálenosti jsou ty nafty použitelný? Resp co je pro ne nejkratší vzdálenost kdy je výhodný mít naftu?

Re: Koupě Corsy B> Výběr motorizace

Napsal: 19 říj 2011, 10:17
od Co-RS-ák
30000/40000 km ročně a víc... Nehledě na to, že nafta potřebuje delší vzdálenost na zahřátí...a když se ti posere nafta tak je lepší to zahodit, vzhledem ke studentským finančním možnostem...;)

Re: Koupě Corsy B> Výběr motorizace

Napsal: 19 říj 2011, 10:32
od Vojta
Myslel jsem na jakou vzdálenost v rámci jedny jízdy? Třeba cesta do práce 20km? Nebo min?

Re: Koupě Corsy B> Výběr motorizace

Napsal: 19 říj 2011, 11:01
od jamal.jefries
si spočítej kolik průměrně najezdíš za rok a porovnej to s Co-RS-ákovejma údajema ;-)

Re: Koupě Corsy B> Výběr motorizace

Napsal: 19 říj 2011, 20:10
od Gooder
Počítejme např. letošní rok, který má 253 prac. dnů. Říkáš 20km do práce, takže za den 40km, což je za rok 10120km. Samozřejmě autem budeš jezdit i jinam nejspíš, ale pochybuji, že najedeš mimo práci 20000km.

Navíc jak řekl CoRSák, tak když se něco posere, tak to bude dražší. Navíc počítej vyšší povinný ručení na naftu, protože ta se menší jak 1.5 nedělala. Sice teda co jsem četl, tak tyhle motory špatný nebyly, hlavně prý 1.5TD. Ale řekl bych, že těch 30tkm nenajezdíš. Osobně bych bral něco, co má víc jak 8 ventilů. Jestli chceš, aby to málo žralo, tak buď 1.0 12V nebo 1.2 16V, případně 1.4 16V, ale to si vezme o trochu víc(a dražší povinný ručení), ale zase to slušně jede.

Re: Koupě Corsy B> Výběr motorizace

Napsal: 19 říj 2011, 20:38
od nezdvorak
sorry kluci, ale nemůžete přece objektivně posoudit naftu, když máte benzíny.

Takže: to jestli ročně najezdíš 30 nebo 50 tis km je putna .... jde o to, jaký trasy jezdíš. Ideál je na zahřátí je 5 -10km (záleží taky jestli je to po rovince nebo do kopce atd.)
Strašák drahých oprav je absolutní nesmysl ... Isuzu je nejmíň poruchovej motor. Bacha si musíš dávat pouze na hlavu (tzn. nevařit a nehonit to studený - jinak hlava nepraská). Když pořídíš naftu v dobrym stavu, tak to máš bez dalších investic, narozdíl od těch benzínovejch čidel, krokáčů a já newim čeho dalšího. SI tady pročti forum a uvidíš, pořád problemy stylu: nejede, nestartuje atd. Dalším plusem je spotřeba a krouťák - když pořídíš 1.5TD tak z Béček nasekáš každýmu krom GSI a 1,4 16V ---> tomu ver !!!
Fakta: otec měl 15D a kdyby jí vůl neuvařil, tak lítala do dnes. Měla 360tkm a krom altíku a vodní pumpy se neměnilo nic.
:wink:

Re: Koupě Corsy B> Výběr motorizace

Napsal: 19 říj 2011, 20:43
od Co-RS-ák
tak nafta se ti za 20km neohřeje ani omylem...natož v zimě... i s benzínem je to tak na hraně...

Re: Koupě Corsy B> Výběr motorizace

Napsal: 19 říj 2011, 20:56
od nezdvorak
psal jsem, že záleží na trase. Mně se to ohřeje cca za těch 10km. Řikam, záleží na mnoha okolnostech, v zimě máš asi s 20km pravdu

Re: Koupě Corsy B> Výběr motorizace

Napsal: 19 říj 2011, 21:07
od Gooder
Mně se to neohřálo ani na 85°C na trase Praha - Česká Lípa :lol:

Jinak ty dieselový motory se myslím řešily přímo v tomhle tématu.

Re: Koupě Corsy B> Výběr motorizace

Napsal: 19 říj 2011, 22:56
od Co-RS-ák
tak, ono je jedna věc co ukáže teploměr a co je pravda... já teď mám ručičku pořád nad nulou asi o dva mm...včera jsem jel ale vkuse kolem 40km a to se dostala téměř do půlky mezi nulu a 90 :D ... což mi připomíná, že sem tam chtěl dát karton papíru před chladič...

Re: Koupě Corsy B> Výběr motorizace

Napsal: 20 říj 2011, 07:41
od maarty
Co-RS-ák: Podle čeho usuzuješ, že nafta se ti neohřeje ani po 20km? Mně osobně se vždycky ohřeje do 10km...

Re: Koupě Corsy B> Výběr motorizace

Napsal: 20 říj 2011, 11:17
od Co-RS-ák
Protoze nafte to vzdycky trva dele, jelikoz ma mensi vyhrevnost nez benzin, tak se i pomaleji ohreje... Btw. Nesmis to merit pouze dle teplomeru, deda ma fabku a ta je dle teplomeru na provozni teplote asi po dvou km protoze cidlo je buhvikde... Spis jde o to aby se ti zahral olej a motor se dobre promazaval a to v zime po 10km kdy ti auto stoji venku (treba me) je malo ;)