Stránka 81 z 100
Re: Pokec o všem a o ničem V.
Napsal: 22 led 2012, 13:52
od Co-RS-ák
ok, pak ti napíšu SZ
Re: Pokec o všem a o ničem V.
Napsal: 23 led 2012, 16:38
od Bobek
Čus lidi, nevíte kolik může stát kompletní výměna spojky (včetně gufer, ložisek, těsnění atp.).
Mladá to teď má měněno na autě a upřímně cena 11 000,- mi přijde trošku moc (dělali na tom od 8 do 3..)
Chci slyšet váš názor, jestli je ta cena včetně práce relevantní, je to na autě p 106 - benzín)
Re: Pokec o všem a o ničem V.
Napsal: 23 led 2012, 17:26
od Arci
Otázkou je co jí tam namontovali za díly

,spojková sada Starline 2248,- , sada LUK 5322,- , gufera počítej do 2000,- (na celém motoru), zbytek je za práci.. Jinak počítej že oni mají ceny -33% na to co jsem psal a určitě tam nedali tu nejdražší sadu...
Re: Pokec o všem a o ničem V.
Napsal: 23 led 2012, 18:04
od Bobek
Dík Arči, zítra uvidím fakturu, tak jsem zvědavej!

Re: Pokec o všem a o ničem V.
Napsal: 23 led 2012, 18:06
od shanti
Tak ona není žádná prdel vytáhnout spojku ven, jinak to bylo v autorizovaným servise ?
Re: Pokec o všem a o ničem V.
Napsal: 23 led 2012, 18:45
od Arci
No tak výměna spojky je celkem triviální záležitost (převodovka ven 2h práce a pak nasadit novou lamelu, přítlačák, ložisko max. 30min a vše zpět a u takovédleho auta je to opravdu sranda, horší je to u dnešních aut kde se nedá strčit ani prst vedle motoru

)
Re: Pokec o všem a o ničem V.
Napsal: 23 led 2012, 19:10
od M@n!k
přesně tak... spojka je docela v klidu měnil jsem ji na podzim a byla to docela rychlovka
Re: Pokec o všem a o ničem V.
Napsal: 23 led 2012, 20:15
od Bobek
Bylo to u soukromnika, co ma par zamestnancu a specializuje se vyhradne na peugeot/citroen. Nejaky p.Necas (Zabreh na Morave).
Nicmene se mi porad 11.000 tiskaru zda jako kurevskej vyvar. I kdyby tam dal tu nejdrazsi spojkovou sadu, gufera, olej a tesneni, tak mi za praci vychazi porad nejakych 5.000 - delal na tom 7 hodin, to znamena, ze by za praci mel vic jak 700kc/h. Kdybych to vedel, tak to udelam doma v garazi.
Zitra sem hodim ofocenou fakturu!
Re: Pokec o všem a o ničem V.
Napsal: 23 led 2012, 20:30
od Arci
Jj to je trošičku moc

ale je to tak

... Mám kamaráda co má autoservice a bratránek má motoservis + dělá elektronika v zančkovém Reanul service tak vím jak to chodí a proto mám starší autíčko na kterém si udělám vše sám home v garáži abych nemusel cálovat za service

a bohužel u aut nad RV 2005 začíná být tzv. homeservice trošku OUT a bez specializovaného vybavení (PC, kompletní základna ND + skoro nemožnost svářet na autě bez odpojení všech RJ atp) prostě nemožné

... Každopádně se na tu fakturku těším

Re: Pokec o všem a o ničem V.
Napsal: 24 led 2012, 00:10
od Co-RS-ák
arci: proč nejde na autě svářet bez odpojeí ŘJ ? Jinak, OUT myslíš z hlediska módy, nebo že to je prostě dost problém ikdyž máš nějaké slušné zázemí?
Re: Pokec o všem a o ničem V.
Napsal: 24 led 2012, 00:38
od Maro
Může tam dojít k napětové nebo proudové špičce. Čímž můžeš zničit obvod v ŘJ. Je to něco podobného jako když prorazíš diodu.
A Arci to myslí si myslím tak, že nové auta jsou překombinovaná elektronikou a pomocí multimetru už nespravíš pomalu nic. To je jako kdyby si chtěl programovat PLCčka a neměl k tomu PC.
Re: Pokec o všem a o ničem V.
Napsal: 24 led 2012, 15:23
od Arci
Je to přesně jak říká Maro.. Samozřejmě čepy, ložiska atp. se budou dále měnit v domácích podmínkách ovšem to už neplatí o elektronice vozu.. Vem to tak že dnes nemá auto 1,2 nebo 3 RJ ale začíná to kolem 10 RJ... Dnes už i světla mají svou RJ , tzn, ty zapneš čudlíkem na palubce světlo, RJ palubní desky zjistí že jsi zmáčkl tlačítko světel a po CAN sběrnici vyšle pokyn aby RJ světel (předních či zadních) rozsvítila a ta provede diagnostiku obvodu, kontrolu vláken žárovek, proudu atp. no a když se jí vše líbí tak to rozsvítí, ovšem pokud se jí něco líbit nebude tak to nerozsvítíš i když se budeš stavět na hlavu (tady už prostě neplatí že natáhneš nový kabel) a musíš do origo service kde pomocí PC softwaru (online databáze výrobce vozu kam mohou jen autorizovaní technici stáhneš konfiguraci řídících jednotek vozu podle čísla kterou ti RJ při prvním připojení poskytne) provedou diagnózu a vyměněj ti škatulku za 7000,- a jedeš dále

(doma jí ani sám nevyměníš protože už se používají podobné jednotky na více vozech a nové nejsou naprogramované takže jí někdo musí reprogramovat a spárovat přesně s tím vozem, takže už ani nepůjde to abys vzal RJ z jiného stejného vozu a dal ji do jiného je to vázáno VINkem atp.) ... Představ si kolik by v dnešním autě muselo být kabelů aby tam ty vychytávky fungovaly.. proto máš dnes u každého zařízení ve voze RJ do které vede +,- a vše ostatní jede po datové lince (2 drátky) na které jsou pověšené všechny ostatní RJ a předávají se tam informace o tom co má která RJ zapnou,vypnut atp... Auto je dnes vlastně počítačová sít jak ji známe z PC ... S tou svářečkou to je jako bys chtěl svařovat case PC a nevyndal z něj vnitřnosti (100% by to nerozchodil)

Re: Pokec o všem a o ničem V.
Napsal: 24 led 2012, 17:24
od Bobek
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0453_n.jpg
Tak je to tady, ještě si připočtěte 20%DPH a jsme na 10.300,-

Prý to nebylo lidskou chybou, ale že je tam nějaký samonapínací lanko či co, to se posralo, na to navazovalo, že ložisko bylo stále v záběru, pak se kouslo a rozletělo se, bylo štěstí, že to neprolezlo přes setrvák, že by to bylo v prdeli a nebo se mohlo stát, že by praskla převodovka. Takže nejhorší se nenaplnilo

A jinak lamela na sračku vylámaná a přítlačný talíř zohnutej. Cokoli bylo z převodovky, tak nebylo k použití vůbec nic.. Jen hromádka šrotu.
Re: Pokec o všem a o ničem V.
Napsal: 24 led 2012, 18:26
od Arci
Nj tak podle toho co tam čtu tak to zase nebylo tak drahé... Ovšem ani levné a doma by to bylo za matroš

Re: Pokec o všem a o ničem V.
Napsal: 24 led 2012, 19:11
od Bobek
Ale zas je na to 2 roky záruka

Takže je to i k něčemu dobré. Jen mě mrdá, že člověk vyhodí jen tak do vzduchu 2000 tomu posranýmu státu..