Stránka 2 z 2

Napsal: 19 kvě 2008, 15:44
od lucanito85
citace z elektrony.cz :

Je možno použít i jiné velikosti a parametry kol, než doporučuje výrobce vozidla. Záruka na vozidlo tím není v žádném případě dotčena a není třeba souhlas výrobce vozidla. Alternativní velikost kol a pneu je možno za určitých podmínek a s pomocí tzv. Typového listu (viz. níže) zapsat do velkého technického průkazu (dále jen TP). Jestliže kupujete elektrony (litá kola, alu kola, wheels, al kola) jiného rozměru, než máte uvedeno v TP, a chcete tento nový rozměr zapsat do TP, do poznámky v objednávce prosím napište, že žádáte tzv. Typový list.

Co je Typový list?
Papír, rozsahu jedné strany A4, na kterém je uveden konkrétní prodávaný typ kola, typ vozu pro který je určen, doporučené velikosti pneu a číslo schválení. Musí být potvrzený dovozcem zaregistrovaným na MDČR a prodejcem.

Kdy typový list není třeba?
Pokud již máte příslušný rozměr kola a pneu zapsaný v TP a nová kola mají české (příp. evropské) schválení, v takovém případě Typový list, TÜV protokol ani kontrolu na STK nepotřebujete.

Lze vystavit typový list na elektrony (litá kola, alu kola, wheels, al kola) zakoupená jinde (u jiné firmy, v minulosti nebo z druhé ruky)?
Bohužel ne. Typový list lze vystavit na požádání pouze při prodeji a pouze na konkrétní sadu kol, kde je naše firma dovozcem, případně prodejcem.

Co potřebujete pro zápis kol a pneu do TP?
1) Typový list, potvrzený autorizovaným dovozcem zaregistrovaným na MDČR a potvrzený prodejcem. Naše firma je autorizovaným dovozcem, zaregistrovaným na MDČR.
2) Německý protokol TÜV o zkoušce na konkrétní typ vozu.
3) Překlad protokolu TÜV (v praxi se obvykle se na dopravním inspektorátu nepožaduje) - ke stažení zde. (Klikněte dole na stránce na Překlad vzoru schválení KBA (ABE) XXX)
4) Potvrzení o kontrole technikem typu "K" (= technikem na kterékoliv stanici STK). Technik na STK porovná elektrony (litá kola, alu kola, wheels, alu disky) na autě s Typovým listem.

Možné komplikace:
K některým značkám kol nelze Typový list vydat, protože výrobce litých kol k tomu nedal souhlas - to je celkem častý případ, protože Typové listy jsou český vynález, který výrobci kol neznají. Informace o možnosti vystavit na kola Typový list máme uvedeny u každého kola pod odkazem Info o výrobci.
K některým typům aut neexistuje německý protokol TÜV, protože jsou např. staršího roku výroby nebo v Německu neexistují (např. Renault Thalia)

Existuje i jiná cesta zápisu litých kol do TP, než Typový list?
Pouze otestovat kola přímo na Vašem autě, na zkušebně DEKRA nebo TÜV Süd v Praze, za poplatek v řádu tisíců Kč.

Máte někdo v TP Alu kola 6x15 se 195/50 na 1.0 12V

Napsal: 22 čer 2008, 23:41
od karduna
Ahoj nemáte někdo zapsané v TP Alu kola 6x15 et 49 s pneu 195/50 na corse 1.0 12V. Napište kdyžtak na meil karduna@seznam.cz Díky Karel

Napsal: 24 čer 2008, 10:56
od Velbloud
to sice ne ale na x14xe budu mít zapsaný 15" 195/45 :D

Napsal: 24 čer 2008, 12:04
od Berry
Na corsu se snad davaly tyto jen na GSi a zapsat se da vsechno ale musis to radne zaplatit

Napsal: 28 čer 2008, 00:12
od mirastr
Mě už z výroby auto vyjelo na 16" 195 / 45 a TP nemám nic.

Napsal: 28 čer 2008, 11:51
od Tauchi
čaues ... v TP mám akorát takový ty základní rozměry, rozhodně né 16ky :lol: Ale jezdím na 195/50/15 (taky v TP nejsou) a s těma, co nám maj pomáhat a chránit, sem problém kvůli tomu (zatím) neměl ... každopádně ti ty kola k ní výborně sednou - suprový :)

Díky za reakce

Napsal: 28 čer 2008, 22:07
od karduna
Kolečka corsičce moc sluší sehnal jsem originály 15" z tigry se 195/50 a jsou na corsu akorát a krásně na nich sedí i s originálním podvozkem.

Napsal: 06 pro 2008, 18:07
od KAMISH
mohu porait? na předchozím autě Honda Civik byly 13 kola,dotaz na zapsání 15 byla odpověď,že na STK mi řeknou co a jak,vystavili mi potvrzení na 14kola a na inspektorátě jsem trošku zalhal,že čekám ještě na vyjádření zástupce Hondy pro ČR na 15,ale musím počkat na odpověď,paní u přepážky by to musela přepisovt ze 13 na14,až by přišlo povolení tak zase ze14 na15,raději mi napsala do Tp povoleno ALTERNATIVNI pneu a bylo po problému.

Nechápu nic

Napsal: 12 pro 2008, 00:13
od Rouchi
Já pořád nechápu proč to vůbec řešíte, v malim techničáku nic o povolený velikosti kol neni, bengům do toho může bejt kulový, o to se má starat snad pravě člověk na technický kontrole, ale my chytrý češi to vyřešíme tak, že svoje 14",15" litáčky necháme na technickou kontrolu přezout na 13" zímáky na plechách. Mějte se čus

Napsal: 12 pro 2008, 19:50
od vaneon
rouchi: nenapadlo tě třeba to že si příslušník může při kontrole zavolat vysílačkou na základnu aby mu z registru vytáhli co zrovna tvoje auto může mít za kola ? Pokud budeš drzej nebo se jim nebudeš líbit , tak to klidně udělají to se neboj.A potom by tě pokuta neminula.
Policie má docela dost možností ...
Proto to tu řešíme !!! NAZDAR

nj

Napsal: 12 pro 2008, 22:58
od Rouchi
covece, to máš pravdu no... pytle zrovna jsem si nechával dělat technickou, tak jsem jim to tam asi tak trošku mel říct, že chci mítmožnost mít tam 15"...

Napsal: 13 pro 2008, 08:07
od vaneon
rouchi: sorry já nemám rád unáhlený závěry ;-) ... pokud si u nějakýho velkýho internetovýho prodejce elektronu (např: www.elektrony.cz) koupíš liťáky tak by ti oni mohli myslím vystavit papír že ty kola pasujou na tvoje auto ...
já jsem se bavil se známým v oplu a ten říkal že v typovým listu na Bčko jsou max 14" takž já mám s 15" smůlu .... budu to řešit asi tak jak jsi říkal ty , že na technickou v zimě se zimákama mno ... ale bylo by to fajn mít to v TP , měl bych klidnější spaní ... Tady na vysočině policie není moc nakloněná k tuningu takže nic nesmí bejt moc extrém ... Ale nestěžuju si , protože dělají svoji práci dobře . Kdyby ji nedělali mohl jsem bejt dávno mrtvej :!: :!:

Napsal: 13 pro 2008, 08:52
od Gringo_Joe
tak samo pokud dojde k nehode, tak uz nestihnes prezout na spravna kola a pak maji samozrejmne moznost si toho vsimnout. Nevim, jestli (a jak moc) by to pritizilo, ale na poldy bacha.. Oni se nezdaji, ale neco dovedou

Napsal: 13 pro 2008, 14:23
od Havli
Když dojde k tragický nehodě,jdou auta na expertizu kde můžou označit tvoje kola za příčinu nehody,jako zásah do konstrukce atd. :wink: Ale to je extrém,většinou když ti kola nelezou z podběhu tak na to poldové kašlou,zajímá je hlavně vzorek :wink:
promazano OT by toxik-q