Napsal: 04 bře 2010, 13:40
No tak ještě jsem se dočet a budiž to má rada těm, kterým by se stalo něco podobnýho, že paradoxně po zásahu do auta, jako je třeba výměna svíček, lambda sondy atd. se občas můžou vyskytnout "neduhy", jako jsou třeba právě zvýšené či naopak snížené otáčky na volnoběh, může za to ECU, kterážto, pokud pocítíte "divné" chování auta by se měla re-kalibrovat, pak by mělo být vše ok.....to jsou mi věci

A NYNÍ jsem dokonce našel návod na rekalibraci, kterýžto je určitě mnohým z vás známý....tak jsem si možná mohl ušetřit cestu do Oplu, kdybych na to došel dřív...
Postup při re-kalibraci ECU je následující:
* projet auto a zahřát motor tak, aby všechny provozní kapaliny měly běžnou provozní teplotu,
* vypnout zapalování,
* odpojit akumulátor na dobu minimálně 20 sekund - to je minimální doba, minuta je lepší, jde jen o to, aby se vybily všechny kondenzátory v ECU a ona "zapomněla",
* připojit akumulátor,
* nastartovat (bez plynu) a nechat na volnoběh běžet 5 minut - POZOR! Je opravdu důležité startovat bez plynu a na plyn ani pak nesahat, stejně tak se vyhněte čemukoli, co může způsobit zakolísání napětí v palubní síti: Rozsvícení světel, zapálení cigárka palubním zapalovačem, spuštění ventilátoru topení, šlápnutí na brzdu (a rozsvícení brzdovek, samozřejmě), on i takový trochu výkonnější audiozesilovač je schopný udělat v palubní síti take pěkný chaos. Prostě nechat to auto v naprostém klidu, ať si blafá na volnoběh a po pěti minutách k němu přijít, zdechnout motor a vytáhnout klíček ze zapalování,
* nastartovat, normálně odjet a dál používat. ECU je zkalibrována (ono si to stejně možná bude ještě pár kilometrů sedat v jiném režimu, než je volnoběh, ale to už většinou nevadí.
Motor by měl teď vykazovat lepší dynamické vlastnosti a s tím spojenou sníženou spotřebu. Mnohé prameny tvrdí, že neškodí tuhle proceduru čas od času (minimálně jednou za půl roku) zopakovat, i když nebyla provedená žádná úprava motoru ani výměna dílu.


A NYNÍ jsem dokonce našel návod na rekalibraci, kterýžto je určitě mnohým z vás známý....tak jsem si možná mohl ušetřit cestu do Oplu, kdybych na to došel dřív...

Postup při re-kalibraci ECU je následující:
* projet auto a zahřát motor tak, aby všechny provozní kapaliny měly běžnou provozní teplotu,
* vypnout zapalování,
* odpojit akumulátor na dobu minimálně 20 sekund - to je minimální doba, minuta je lepší, jde jen o to, aby se vybily všechny kondenzátory v ECU a ona "zapomněla",
* připojit akumulátor,
* nastartovat (bez plynu) a nechat na volnoběh běžet 5 minut - POZOR! Je opravdu důležité startovat bez plynu a na plyn ani pak nesahat, stejně tak se vyhněte čemukoli, co může způsobit zakolísání napětí v palubní síti: Rozsvícení světel, zapálení cigárka palubním zapalovačem, spuštění ventilátoru topení, šlápnutí na brzdu (a rozsvícení brzdovek, samozřejmě), on i takový trochu výkonnější audiozesilovač je schopný udělat v palubní síti take pěkný chaos. Prostě nechat to auto v naprostém klidu, ať si blafá na volnoběh a po pěti minutách k němu přijít, zdechnout motor a vytáhnout klíček ze zapalování,
* nastartovat, normálně odjet a dál používat. ECU je zkalibrována (ono si to stejně možná bude ještě pár kilometrů sedat v jiném režimu, než je volnoběh, ale to už většinou nevadí.
Motor by měl teď vykazovat lepší dynamické vlastnosti a s tím spojenou sníženou spotřebu. Mnohé prameny tvrdí, že neškodí tuhle proceduru čas od času (minimálně jednou za půl roku) zopakovat, i když nebyla provedená žádná úprava motoru ani výměna dílu.