Stránka 2 z 3
Re: X14XE vs X14SZ
Napsal: 22 lis 2012, 10:17
od petanek192
vydis jak si sectelej ... tak uz setri

Re: X14XE vs X14SZ
Napsal: 22 lis 2012, 13:46
od Hgi
nechci rejpat, ale má smysl taková přestavba? Podle mě si výkonem a spotřebou sice trošku pomůžeš, ale žádná hitparáda to nebude ... Především 8V motor je motor nesmrtelnej, oproti verzím s 16V. Na těchto jednoduchých motorech se prostě nemá co posrat. A když se náhodou něco posere, jako že ti třeba praskne rozvoďák, tak o prd jde, protože oprava je za pusu.
Já mám ve své Koze X12SZ. Faktem je, že je to slabý, a to hodně a když už bych se pouštěl do výměny motoru, tak buď tam narvat C16XE nebo rovnou C20XE. Zase na druhou stranu, je to sice slabej motor, ale nežere absolutně žádnej olej, startuje to na brnk, spotřeba paliva i ve městě je snesitelná.
Samozřejmě to je tvoje rozhodnutí, co si tam dáš za motor, ale aby sis pak sám sobě nenaběhl a nezjistil, že s tím X14XE máš víc problémů než celkovýho užitku...
Re: X14XE vs X14SZ
Napsal: 22 lis 2012, 14:38
od jamal.jefries
takže i c16xe de u nás legálně přehodit???třebas místo právě zmińovanýho x14sz
Re: X14XE vs X14SZ
Napsal: 22 lis 2012, 15:34
od Gooder
Mělo by jít jamale, ovšem teď poslední dobou slyším názory, že už tohle Opel nepovolí. Nevím, kde je pravda, každopádně jestli tohle budu řešit, tak spíš až na jaře. Ale u X14SZ se mi právě líbí ta nesmrtelnost. Ještě to pořádně zvážím
Hgi: O kladech těhle motorů vím. Říkám si spíš, že když už kupovat jinou Corsu kvůli motoru(nebo jen jiný motor), asi bych našetřil o něco víc a rovnou z Německa dotáhnul s C20XE. Když si to člověk spočítá, tak by ho to vyšlo minimálně na 8tisíc ta výměna(přičemž v tom není započítáno dost věcí). Každopádně mě překvapila teď spotřeba, vyšla mi 7,8l/100km

Re: X14XE vs X14SZ
Napsal: 22 lis 2012, 15:59
od mglore
To gooder: sry, to sem nevedel

, jinak tigru s c20xe sem si prave dostavel a pokud to udelas poradne,
tj. poloosy z 2 litra, sani z ecotecu s prirubou (byste nerezali prepazku), tak se pod 15 tisic nedostanes. Jinak kdybyste nekdo staveli kozu nebo tigru,
doporucuju dat misto f20 prevodvky f18wr3.57, nejdelsi f18 co se davala treba do astry 1.7 d(td) -
f20 totiz toci pri 130 na dalnici 4000 otacek upe stejne jako 1.6 x16xe..prebytek vykonu, zbytecne
vysoka spotreba, s dlouhou f18 to toci cca 3300 otacek na 5ku, a stejne mate vykonu prebytek.
ALoha.
TO petanek 192: jen do me...pro dobrotu na zebrotu, proto miluju forum .D
tlachat umi kazdej, ale dat si tu praci a aspon vygooglit
obrazky motoru by bylo zahadno nez jenom mlyt pantem - a kdyz se poradne podivas, tak poznas,
ze bez ohledu jestli je blok zepredu nebo zezadu tak mazaci kanaly i vodni jsou proste jine, nepasuje
to jenom si to aspon prohlidnout...jinak jak autor prispevku nahodil ty nemacka fora, dal sem si tu praci
a protoze helmutstinou vladnu, vsechno sem poctive procet, prolez sem i corsa-tigra.de, migweb.co.uk, allcorsu,
a nikdo to nikdy nestavel, takze to ma asi duvod
Re: X14XE vs X14SZ
Napsal: 22 lis 2012, 16:45
od Gooder
Obrázky na googlu jsem si našel taky, i nějaké nákresy, ale dvakrát chytrý jsem z toho nebyl, proto jsem se radši zeptal. Jinak jak zmiňuješ to, že nikdo to takle nedělal, tak sám jsem nad tím přemýšlel, že kdyby to šlo, dávno by to už pár lidí udělalo. Jinak děkuju, že jste se věnovali tomu článku a hledali info o tom
K těm převodovkám, je nějaká, která by se dala doporučit na X14SZ kromě F13? Na dálnici kolem 120-130km/h mi to taky točí docela dost.
Re: X14XE vs X14SZ
Napsal: 22 lis 2012, 17:50
od jamal.jefries
nejjednodušší by asi bylo vyměnit x14sz za x16sz překlepat kód motoru a bylo by po problémech... ty motory vypadaj skoro stejně je to taky 8v takže taky skoro nesmrtelnej a bylo by tam pár kw navíc

Re: X14XE vs X14SZ
Napsal: 22 lis 2012, 17:58
od Gooder
Ale stane se vážná nehoda a je průser na světě

Re: X14XE vs X14SZ
Napsal: 22 lis 2012, 18:14
od mglore
Jak pise jamal, x16sz z toho udelat jde bez problemu ( prehodi se jen hlava/sani/vstrikovani/řj), ale jestli to ma smysl ekonomicky, to si netroufam soudit.
F13 je plne kompatabilni se vsema F15 a f17,
tvoje je ve verzi fin. prevodu 4.29 a 5 stupen ma bud 0.706nebo 0.76...dle verze..
moznosti:
Corsa A 15D F13WR serie YK 3,53 coz je o 18 procent delsi 5ka
Combo B, Corsa B
17D, X17D F13WR serie HX, HN 3,55 = 71/20....coz je oboji o 18 procent delsi 5ka
17D, X17D F13WR serie FA, XF, UD 3,55
Proste a jednoduse prevodvku f13 z bud z A-kove corsy s dieselem 1:5..ale jen serie yk
nebo b corsy nebo comba 1.7 diesela, ale opet jen vypsane serie, ostatni serie maj prevod 3.94 coz je na nic.
info co je to za pravodovku je na ni zboku u ridice, je to videt z podbehu (nekdy)., hledas f13wr3.55
a tady mas par tipu komu telefonovat:
http://auto.bazos.cz/inzerat/19573782/p ... -B-17D.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/19629919/O ... vaneho.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/19750865/proda-opel.php
Re: X14XE vs X14SZ
Napsal: 23 lis 2012, 12:10
od Hgi
Gooder píše:
Hgi: O kladech těhle motorů vím. Říkám si spíš, že když už kupovat jinou Corsu kvůli motoru(nebo jen jiný motor), asi bych našetřil o něco víc a rovnou z Německa dotáhnul s C20XE. Když si to člověk spočítá, tak by ho to vyšlo minimálně na 8tisíc ta výměna(přičemž v tom není započítáno dost věcí). Každopádně mě překvapila teď spotřeba, vyšla mi 7,8l/100km

To je normál spotřeba, jestli jezdíš po městě, zvlášť teďka v zimě... Pravděpodobně by ses s 16V dostal třeba o půl litru níž při stejném stylu jízdy.
Re: X14XE vs X14SZ
Napsal: 23 lis 2012, 12:30
od Gooder
Po městě právě nejezdím

Ale je pravda, že většinou když někam jedu, tak je to cca 15km, přičemž mám v háji termostat, takže se to nikdy neohřeje.
Re: X14XE vs X14SZ
Napsal: 23 lis 2012, 13:32
od Hgi
tak to je ono

U benzínů je na houby to, že než se zahřeje motor na provozní teplotu tak to žere jak tank...

Což v zimě je ještě víc na houby než v létě.
Re: X14XE vs X14SZ
Napsal: 23 lis 2012, 14:41
od Gooder
Včera jsem dal přes 3/4 chladiče karton, tak už je to lepší. Po zimě plánuju rozvody, tak rovnou vyměním termostat.
Re: X14XE vs X14SZ
Napsal: 23 lis 2012, 16:09
od Hgi
heh, to není blbej nápad s tím kartónem, taky to pudu zkusit

)) i když já si myslím, že mám termostat v pohodě... ale kdo ví no... sám nevím, jak rychle se ten motor má zahřát.
Re: X14XE vs X14SZ
Napsal: 01 led 2013, 21:30
od Hgi
Gooder píše:X14XE u nás zlegalizovat jde, bude se jednat o typovou přestavbu, tj. když se vyráběl stejný model auta s touto motorizací. Ovšem je potřeba sehnat motor a k němu i TP, na základě tohohle Ti Opel vydá vyjádření, že to možné je(cca 2000Kč)

Mohl by ses prosím více rozepsat o tom co jsi všechno zjistil? Koupil jsem práve X14XE a rád bych to udělal legálně... Takže by mě zajímaly všechny možnosti.