Dobíjení >všeobecně
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 05 zář 2008, 18:10
- Bydliště: ZÁBŘEH
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: 09 čer 2007, 20:42
- Kontaktovat uživatele:
- Hosak
- Příspěvky: 191
- Registrován: 29 srp 2008, 22:57
- Bydliště: Bratislava SK
Nazdar pani. Mam problem a neviem co s tim. Zacala mi svietit kontrolka dobijania. Ale ked pretocim motor a otacki klesaju kontrolka zhasne. Otacky klesnu na volnobeh - kontroolka svieti. Osobne si mislim ze keby to bol altik tak bi to svietilo furt. Keby to bola baterka tak ani nenastartuem. Jedine co ma napada je presmikujuci klinovi remen ale ten bol pred nedavnom meneni. Pls poradte co to moze bit.
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 08 dub 2007, 01:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
- Hosak
- Příspěvky: 191
- Registrován: 29 srp 2008, 22:57
- Bydliště: Bratislava SK
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 08 dub 2007, 01:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
- Hosak
- Příspěvky: 191
- Registrován: 29 srp 2008, 22:57
- Bydliště: Bratislava SK
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 14 říj 2008, 14:15
- Bydliště: Brno
Dobíjení
Ahoj,
může mi někdo poradit, zda se jedná o vadný alternátor?
Během jízdy mi začaly blbnout budíky - začala klesat ručička stavu paliva, ručička rychloměru, otáčkoměr a zastavilo se počítadlo kilometrů. Po zastavení a vypnutí motoru jsem nastartoval, ale šlo to těžce, tak jsem
hned usoudil, že se nedobíjela baterie, i když kontrolka vady dobíjení nic nehlásila. Po nastartování začaly všechny přístroje ukazovat správně, ale jenom na chvilku, cca po minute začaly blbnou znovat. Přepnul jsem na parkovačky a došel domů na doraz (pár metrů od garáže mi to chcíplo). Baterie byla somozřejmě vybitá. Po nabití jsem zkoušel voltmetrem na baterii, zda se dobíjí. Napětí před nastartováním - 12,5 V. Po nastartování a zvýšení otáček na cca 2000 (bez světel) se napětí na baterii začalo zvyšovat na 13 V, ale po chvilce začalo klesat na menší napětí než původních 12,5 V. Takže teď nevím, kde hledat chybu - alternátor (nebo jen regulátor) nebo elektronika (oranžová kontrolka nic nehlásila).
Kontrolky jsou v pořádku - při zapnutí zapalování svítí.
Jedná se Corsa B X12SZ, alternátor Bosch 55A
Děkuji.
Edit:Sloučeno s podobným vláknem.Havli
může mi někdo poradit, zda se jedná o vadný alternátor?
Během jízdy mi začaly blbnout budíky - začala klesat ručička stavu paliva, ručička rychloměru, otáčkoměr a zastavilo se počítadlo kilometrů. Po zastavení a vypnutí motoru jsem nastartoval, ale šlo to těžce, tak jsem
hned usoudil, že se nedobíjela baterie, i když kontrolka vady dobíjení nic nehlásila. Po nastartování začaly všechny přístroje ukazovat správně, ale jenom na chvilku, cca po minute začaly blbnou znovat. Přepnul jsem na parkovačky a došel domů na doraz (pár metrů od garáže mi to chcíplo). Baterie byla somozřejmě vybitá. Po nabití jsem zkoušel voltmetrem na baterii, zda se dobíjí. Napětí před nastartováním - 12,5 V. Po nastartování a zvýšení otáček na cca 2000 (bez světel) se napětí na baterii začalo zvyšovat na 13 V, ale po chvilce začalo klesat na menší napětí než původních 12,5 V. Takže teď nevím, kde hledat chybu - alternátor (nebo jen regulátor) nebo elektronika (oranžová kontrolka nic nehlásila).
Kontrolky jsou v pořádku - při zapnutí zapalování svítí.
Jedná se Corsa B X12SZ, alternátor Bosch 55A
Děkuji.
Edit:Sloučeno s podobným vláknem.Havli
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 08 dub 2007, 01:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
- opel1.0
- Příspěvky: 114
- Registrován: 29 led 2007, 19:30
- Bydliště: slovakia
- Kontaktovat uživatele:
-
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 554
- Registrován: 24 kvě 2007, 21:47
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
takže. tyto alternátory musí pod zatížením dobíjet 13,8 -14,2.Vejš by to jít nemělo.A uhlíky se z regulace vymětit dají..je to obyč BOSCH žádnej extrém.Vim 2 roky sem to dělal.
Podle závady kterou píšeš by to mohlo být špatné dobíjení celkově.Nenapsal jsi jestli kontrolka dobíjení svítí nebo bliká nebo uplně zhasla.Celou situaci musíš podrobně popsat,abysme se dostali k závěru..
Podle závady kterou píšeš by to mohlo být špatné dobíjení celkově.Nenapsal jsi jestli kontrolka dobíjení svítí nebo bliká nebo uplně zhasla.Celou situaci musíš podrobně popsat,abysme se dostali k závěru..
25DT
- opel1.0
- Příspěvky: 114
- Registrován: 29 led 2007, 19:30
- Bydliště: slovakia
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 14 říj 2008, 14:15
- Bydliště: Brno
Kontrolka dobíjení při zapnutí zapalování svítila. Po nastartování zhasla a během jízdy nesvítila. Po vypnutí motoru a tato jediná kontrolka ještě asi 1 sekundu postupně zhasínala.
Když jsem alternátor ho přes víkend vytáhnul a roztáčel na vrtačce, tak fungoval normálně. Snažil jsem se simulovat činnost jako v autě - připojil jsem ho na baterii, přidal ještě zátěž 60 W a měřil napětí na baterii a proud z alternátoru (přes klešťovou sondu na osciloskop). Otáčky mojí vrtačky (asi 2000/min) z něho dostaly proud do 10 A. Takže podle všeho samotný alternátor asi funguje.
Akorát mě zarazilo při pohledu na schéma zapojení (které jsem kdysi zkopíroval z knihy Jak na to), že na alternátor má být připojený ukostřovací kabel (hnědý 6) - viz příloha. Já jsem ho měl v autě připojený jenom na + (červený 6) a buzení (modrobílý 0.75) což podle schémata sedí ale ten hnědý kabel jsem nikde v autě neviděl. Kostra mi šla jenom přes šasi. Může to být příčinou vadného dobíjení ? (i když kontrolka dobíjení mi zapnutí zapalování svítila a ta je připojena taky přes tu samou kostru).
Dneska si ho zkusim namontovat do auta a uvidím.
Když jsem alternátor ho přes víkend vytáhnul a roztáčel na vrtačce, tak fungoval normálně. Snažil jsem se simulovat činnost jako v autě - připojil jsem ho na baterii, přidal ještě zátěž 60 W a měřil napětí na baterii a proud z alternátoru (přes klešťovou sondu na osciloskop). Otáčky mojí vrtačky (asi 2000/min) z něho dostaly proud do 10 A. Takže podle všeho samotný alternátor asi funguje.
Akorát mě zarazilo při pohledu na schéma zapojení (které jsem kdysi zkopíroval z knihy Jak na to), že na alternátor má být připojený ukostřovací kabel (hnědý 6) - viz příloha. Já jsem ho měl v autě připojený jenom na + (červený 6) a buzení (modrobílý 0.75) což podle schémata sedí ale ten hnědý kabel jsem nikde v autě neviděl. Kostra mi šla jenom přes šasi. Může to být příčinou vadného dobíjení ? (i když kontrolka dobíjení mi zapnutí zapalování svítila a ta je připojena taky přes tu samou kostru).
Dneska si ho zkusim namontovat do auta a uvidím.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 05 zář 2008, 18:10
- Bydliště: ZÁBŘEH
- Kontaktovat uživatele:
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 490
- Registrován: 06 črc 2008, 21:34
- Bydliště: Červená Voda
- Kontaktovat uživatele:
dnes ráno jsem jel na delší cestu tak si jedu.. a že sem něco zapomněl tak se asi 30 km vracím domů a u baráku začlo svítit dobíjení.. zkoušel jsem přidat plyn.. (jako vždy po startu) a nic.. furt svítí tak sem vyběhl kouknout jestli mi někdo za tu chvíli neukrad klíňák a taky tam byl a točil se šáhnu na altík a šíleně pálil... zkočil jsem pro měřák a na baterce bylo jen 12.6 (což mam běžně) takže asi Altík Dal KŮŽI .. nevíte jestli to nemůže mít nějakou příčinu? (posledni dobou sem zaznamenal kunu pod haupnou ale jen v zádu u oil filtru.. (mam 1.5TD) na altík se snad nedostala a do dnes to vše fungovalo... poradíte? než ho pošlu na repas? na co ještě kouknout? díky
Opel Corsa 1.5TD JOY