Tak chlapi, řeknu něco k své corsičce, aby se neřeklo že na ni nedělám
Je to rok výroby 1994. Je to dovoz Švýcarsko.
Jedná se o:
Corsa 1.6 16V Gsi (X16XE) 78kw
Po koupení tohoto auta, jsem se vrhl do oprav, nebot jsem ho koupil s ojnicí, která vyběhla blokem (kupodivu motor naskočil na jedno otočení a hned), v té době jsem začal schánět novej motor, aby se to mohlo přihlásit a přepsat na nového majitele. Jelikož je těhle motorů (x16xe) málo, tak jsem ho asi po měsíci sehnal a byl v jedné bourané tygře na

. Tak se pro tygru jelo až pomalu přes třičtvrtě republiky, protože to byl snad jedinej volnej motor v Čr, pomalu nesehnatelnej. Další vada na autě byla... že původní majitel k němu neměl papíry... takže se musely zase schánět papíry k autu... zase jich je strašně málo.. ale sehnalo se to po dlouhém čekání.. a měl je jeden borec v Šumperku. A nakonec to udajně nešlo přihlásit v Čr.. ale nakonec se to nějak udělalo.
Po půl roce šel původní motor ven a dal se tam ten z tygry... po nastartování jsme zjistili, že je všechno v pořádku, až na jednu věc... motor se točil jenom do 5000 otáček, zkusili jsme změřit čidlo klepání a zjistili jsme, že čidlo nefunguje... tak se volalo do zastoupení Opel... kolik tak stojí čidlo... řekli mi že cena čidla je 2000kč

, to jsem se zhrozil a podíval jsem se do původního motoru (ten s vyběhlou ojnicí blokem) a tam bylo v pořádku akorát se musel přizpůsobit, to se nakonec podařilo a motor začal omezovat nějak kolem 6850ot/min.. což už bylo v pořádku. Nakonec jsem corsu uplně rozdělal, vybrousil co se dalo až na plech, vyvařil co se vyvařit muselo, žádné prasárny nic takového by jste neměli najít. Vyměnovali se obě brzdové hadice, byly totiž totálně zhnilé. Podběhy se natřely tlumexem, aby to nehnilo. Vnitřek jsem celej vyházel a taktéž. Vybrousit rezavé, natřít a vykitovat, popřípadě vyvařit podlahu. Zbytek věcí, které se na autě dělali najdete ve fotkách, je jich dost.
Úpravy:
- Nový origo výfukový systém
- Filtr K&N, objednaný z Německa
- Podvozek je origo, ale u GSI není špatnej.
- zadní vrata GSI křídlem
- nárazníky origo
- novej volant 32 cm (posudte sami)
- upravená řadící páka s podsvícení do modra
- nalakované sání (maličkost)
- podsvícení budíku (musí se to ještě vyšperkovat)
Připravuje se:
- dodělání vnitřku - interier půjde do krémové koženky
- nové kolečka ATS DTC 8x15 ET30
- nedávno jsem se rozhodl, že pod diskama budou dobře vypadat brzdy a prasátka z Calibry, tak do nich taky půjdu.
Jelikož jsem student, tak všechno jde strašně pomalu.. ale v červenci to bude v kupě celé a chci už pak vyjet.
Foto:
http://k3spr.rajce.idnes.cz/Oprava_Oplika/ (fotky jsou od nejstarší po nejnovější)